Mazda CX-3 (2018)
26.9.2018Dvacet let řídím koncernová auta a nikdy jsem na Auto.cz nenapsal ani jedinou recenzi. Považoval jsem to za zbytečné, protože tato auta má spousta lidí…
Mazda CX-3 (Krabatt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Krabatt 04.12.18 08:25
« Re: Nadšenie z Mazdy
Taky díky, o Vaší recenzi jsem nevěděl, takže jsem měl co číst. :-) Já SUV moc nemusím a v podstatě jen velmi málo z nich se mi líbí. Pokud bych SUV zvažoval jako hlavní auto do rodiny, asi bych se díval po Volvu XC60, ale to už lovím v úplně jiných cenových hladinách. :-(
Nová Mazda 3 mě trochu zklamala. Po tom nádherném konceptu jsem čekal asi něco víc. Sedan ještě celkem ujde, ale hatchback působí na fotkách dost nevyváženě. Uvidím, jak na mě bude působit auto naživo. Motor Skyactiv-X vypadá velmi slibně, ale asi bych chvíli počkal, až jej otestují první zákazníci. Přeci jen je to nová technologie, která může mít mouchy. Nechtěl bych se stát beta testerem Mazdy za své vlastní peníze. ;-) -
Krabatt 23.11.18 11:41
« Re: Re: Re: Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Design není jediný důvod, proč CX-3 poráží Mazdu 3 ve výběru. Druhým důvodem je pohodlnější nastupování do auta. Přestože je menší i já subjektivně cítím, o kolik snáze se do auta sedá. A to mám do důchodu ještě hodně daleko, takže nějaké stáří nebo zdravotní stav s tím nemá co dělat. :-) -
skejpa 23.11.18 10:52
« Re: Re: Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Proč tohle čtu i slýchám tak často. Trojka je asi lepší auto řidičsky i prakticky ale žena stejně zvolí CX-3 >:D >:-[] Já jim to nemám za zlé. Je fakt, že CX-3 je hezké auto. Ale když jsem viděl trojku s origo dokoupenými spojlery a jinými koncovkami výfuku, tak mi taky spadla brada, nádherná :-) 2.0 121kw a fakt paráda. -
Krabatt 07.11.18 17:42
« Re: velmi hezka recenze
Děkuji za pochvalu. CX-3 je opravdu povedené auto, jen mu více sedí kvalitnější silnice. Na těch horších se trochu projevuje tvrdší stavba podvozku, ale není to nic kritického. Spotřeba nám teď šla trochu nahoru. Manželka už si auto dostatečně osahala a začala jezdit rychleji. Časem tedy udělám i aktualizaci recenze. -
silversurfer 01.11.18 15:24
« velmi hezka recenze
a gratuluji k move CX3. Skvela volba.
Sam jsem mel po tri roky 6ku , 2.0 a AT. Byl jsem maximalne spokojen, je svetla svitila celkem malo. Jinak projevem, pohodlim, a takvou nejakou nenapadnosti a vyrovnanosti , mi neskutecne vyhovovalo. spotreba byla tez super, i kdyz to jsem tenkrat neresil vubec, pac jsem ji pouzival na Blizkem Vychode:-)
CX3 si relativne casto pujcuji od tchyne, bohuzel manual , ale 2.0 v benzinu a bez 4x4. vzdy se tesim ,kdyz s tim mohu jet. jen si clovek musi dat pozor, nebot se casto necham unest a najednou koukam, ze jedu 150:-) velmi agilni s skvele padnouci do ruky. jako druhe auuto bych to nyni bral vsemi deseti. jiste, trosku mensi, ale pro jednoho ci dva, navic do zadu se decko vejde, i kufr neco pojme a hlavne..zadne turbo. Spotreba je ted po cca 20tis 6.2litru...Paradni auticko -
palix 04.10.18 11:28
« Re: Re: Re: Re: Re: Zklamání
"Šnekbijec" - ja by som povedal, že Vy ste veľmi náročný motorista, ktorý ako píšete skúsil už veľa áut a má dostatočné skúsenosti. Samozrejme aj isté požiadavky a zvyky. Všetko myslené pozitívne a v dobrom.
Na druhej strane by som povedal, že väčšina ľudí kupuje auto podľa ceny, vzhľadu, spotreby, prípadne servisných nákladov. Alebo rôznych kombinácii faktorov. Ovládanie často neriešia -prispôsobia sa. Prípadne mali predtým jednoduchšie auto.
Mne osobne napr vôbec nevadí ak má auto nižšiu výbavu, prípadne, že má Mazda málo nastavené v infoteimente. Zdá sa mi to plne postačujúce. Navyše ovládanie mi pripadá dostatočne ergonomicky zvládnuté = všetko je v dosahu a funguje presne tak ako má. Nemôžem porovnať so Škodou / VW, ale oproti Oplu je trochu ázijské = svetlá komplet na ľavej páčke, stierače na pravej... Dá sa na to rýchlo zvyknúť.
Osobne rozmýšľam tak trochu smerom: "Čo v aute nie je, to sa nemôže pokaziť". Možno je to aj preto, že auto nekupujem na 3 až 5 rokov, ale skôr na 10+
Záver - Mazda CX-3 bude vyhovovať 80% zákazníkov, ktorí si ju skúsia. Možno sa pre ňu nerozhodnú všetci, ale tí, ktorí ju kúpia napr manželke budú spokojní ;).
Aby som bol aj trochu negatívny... Spomínané otváranie viečka nádrže mi tiež tak trochu vadí (páčkou niekde pod volantom). Ani po roku si na to neviem celkom zvyknúť. Na Opli sa nádrž otvárala spolu s centrálnym otváraním dverí. Prečo to tak nespravili aj Japonci? To je ale malý detail možno v duchu hesla - "načo meniť to, čo funguje?" -
palix 04.10.18 11:07
« Re: Re: Re: Re: Fanoušek
Mám podobný motor 2,0 v Mazde 3 a do 500 km sa mi zdalo, že auto ide dosť lenivo a neochotne. Potom sa to postupne zmenilo. Jemnejšie zaobchádzanie som mu doprial tak do 2000 km. Teraz je dostatočne živý, ale samozrejme jeho chuť rastie úmerne s otáčkami ako u každej atmosféry. Na nízke otáčky je to totálny pohoďák s dostatkom sily, nad 3000 ide už celkom razantne.
Samozrejme hodnotenie dynamických vlastností auta je silne závislé na povahe vodiča a skúsenostiach s rôzne výkonnými autami. Čo je pre jedného "leňochod" môže byť pre iného "závoďák". -
palix 04.10.18 11:00
« Re: Moc pěkné.
Ak potrebujete auto čisto na chatu a do terénu, tak osobne by som sa pozrel na nové Suzuki Jimny. Veľmi pekné autíčko do terénu. Navyše je to pravý Offroad (rám , 4x4...). Na ceste to nejazdí úplne perfektne, ale to auto nie je stavané na dlhé presuny.
Je síce pomerne malé, ale má krátky rázvor a veľkú svetlú výšku podvozku. Nič za podobné peniaze nebude via c vhodnejšie do terénu.
Možno ešte Daciu Duster by som pozrel.
Menované autá nebudú lepšie ako CX-3, zato sa budú cítiť v teréne viac doma. -
palix 04.10.18 10:54
« Re: Re: Re: Re: CX-3
Ak by sme povedali, že hybrid od Toyoty je stavaný na nízku spotrebu a povedzme kľudnú jazdu vrámci predpisov, tak je to auto postavené celkom dobre. Dynamika je vec relatívna - čo sa jednému nepáči, druhý bude z toho nadšený. 0-100 km/h za 11,3 je dnes trochu slabší údaj, ktorý pasuje skôr k slabším a lacnejším autám... Ale kto chce jazdiť ekologicky a ekonomicky, tak to nejako strávi. Keď pozriem okolo seba, na cestách je dosť nie veľmi dynamicky jazdiacich vodičov.
Pozeral som kedysi CH-R a všimol som si, že vzadu je tak trochu ako v jaskyni. Strašne málo svetla, okná až kdesi v nedosiahnuteľnej oblasti... Deti sa tam musia cítiť "veľmi príjemne". Na druhej strane to nie je veľmi auto pre rodinu. -
Šnekbijec 02.10.18 17:23
« Re: Re: Zklamání
Je vidět, že z auta máte radost a to je dobře. Porovnávat ovšem možnosti nastavení Infotainmentu v Superbu a v Mazdě je trochu nefér. Pokud by Mazda umožňovala toliko nastavení, tak by byla logicky také méně přehledná. Já osobně vlastním Superba III cca. dva roky a ovládání jeho palubních systémů i pomocí páček a tlačítek volantu, podle mně patří k nejergonomičtějším na trhu, ale není bez chyb! Vlastnil jsem tři BMW s iDrivem a tento způsob ovládání jsem si příliš neoblíbil, ačkoliv si myslím, že to jsou skvělé vozy. Sto lidí, sto názorů a svět je díky tomu pestrý. -
Šnekbijec 01.10.18 22:50
« Zklamání
Sleduji tento web a diskuze na něm mnoho let a nikdy jsem neměl potřebu se zapojit, až nyní. Koupil jsem manželce v srpnu Mazdu CX3 ve výbavě Takumi, Soul Red Crystal - benzin, manuál. Mazda byla náplastí za v březnu objednané a bohužel nedodané Polo GTI. Zvítězila ve vyběrovém řízení, pro za mně úžasný vzhled a pořádný atmosferický motor, vhodný na krátké trasy. Ale po ujetí cca. 3 500km se nemohu zbavit rozčarování z celkové nedotaženosti tohoto vozu. Domnívám se, že jsem objektivní a hlavně zkušený motorista. Vlastnil jsem víc jak 30 dopravníků, různých značek, převážně německého rodu. CX3ku beru jako sekundární přesouvátko do práce, ale některé záležitosti ji nemohu odpustit. I když je tak krásná.... Začnu funkcí Autohold. Když pominu, že jsem dostal návod na použití s mechanickou brzdou z předchozího modelu, rozčiluje mně, že ji musím po každém nastartování zapnout. Mám pocit, že se mi na semaforech vybudoval tik s neustálou kontrolou aktivace. Nízká tuhost karoserie, kterou při sebemenším křížení signalizuje vrzající střecha. Při každém nastupování se mi pod zadkem láme zbytečně (k zaměření) vysoká bočnice sedáku (možná to bude tělem 190/110). Málo efektivní ventilace - neustálý pocit "dusna". Ovládání Infotainmentu, podle mně trága, zlatá Škodovka. Přehrávání hudby z USB neumí navazovat po složkách - velice otravné. Deaktivace ovládání oken spolucestujícím (dětem), znamená i deaktivaci pro řidiče (hezké tahání se o zavření okna s miláčky). Dále jen zrychleně: odfláklé krytí exponovaných míst podvozku a podběhové části zadních dveří, nekvalitní příjem rádia, zadrhávající 5ka (snad se ochodí), úzké a nepohodlné sedačky vpředu, vzadu nevím, A sloupky ve spojení se zrcátky vám zakryjí paní s kočárkem, při mé postavě (posedu) mi brání ve výhledu i B sloupky, zbytečně velké vnitřní zrcátko - vzhledem k velikosti zadního okna, bez možnosti jemného ovládání průtoku vzduchu v ofuku (pouze 0/1), přílišná tuhost odpružení - nevhodná k určení vozidla (zesílená díky 18"), mdlý a nevýrazný motor, chybějící ukazatel teploty vody_oleje, neergonomické ovládání klapky palivové nádrže (japonec), ceny originálního příslušenství (např. zástěrky 4 000 bez montáže), zvuk po nastartování studeného motoru (nehorázný - jak při poruše) a na konec měsíční utrpení při vypalování a vyprchání konzervační emulze. Abych jen nehanil má i spoustu vychytávek, ale o tom někdy příště. -
Krabatt 29.09.18 07:16
« Re: Re: Re: CX-3
Viz poznámka k Toyotě CH-R. To byla verze 1,8 Hybrid a opravdu nejela. Auto příjemné, v nízkých otáčkách kultivované a podle všeho jezdí s neuvěřitelně nízkou spotřebou. Dokud ale Toyota neudělá něco s tou dynamikou a převodovkou, pak nemá smysl o ní uvažovat. Možná ukazují zajímavou cestu vývoje, alternativu k elektromobilům. Zatím mám však dojem, že je to až příliš na úkor rychlosti. Tohle mluví za vše:
[odkaz] -
palix 28.09.18 19:59
« Re: Re: CX-3
Čo sa nastupovania týka, každý máme radi niečo iné. Ja radšej sedím nižšie. Dnes stála za mnou pred bytovkou Toyota GT86. Tá je poriadne nízko pri zemi. Napadlo ma, že to by bolo to pravé vozenie :). Na druhej strane pro cestách sú často vysoké obrúbniky a vyššie postavené auto by sa hodilo. SUV môže byť taký kompromis. Zatiaľ si ale užívam pomerne nízke auto. Možno o 10 rokov zmením názor.
Ak by som mal brať niečo s automatom, tak pravdepodobne v dnešnej dobe by som chvíľu počkal a kúpil novú Toyotu Corollu 2019 hybrid. Ešte nie je na trhu, ale podľa prvých informácii a fotiek môže byť celkom pekná. Súčasný Auris nie je zlý, ale má isté nedostatky. Pre mňa, ak sa nebudeme baviť o hybride je to asi najviac spoľahlivosť značky Toyota. Ale to je trochu málo pre kúpu auta tak trochu srdcom. -
Krabatt 27.09.18 21:02
« Re: Moc pěkné.
Zkuste se podívat na YT na různá videa, která ukazují CX-3 v terénu. Mnohdy mě překvapilo, jak náročný terén to auto zvládne. Samozřejmě, že je to hlavně městský crossover, se kterým lze vjet max. na nějakou nenáročnou lesní nebo polní cestu. Jenže někteří novináři se rozhodli, že půjdou do extrému a často byli překvapeni, že auto to zvládlo. Třeba Vám některé z videí zodpoví na otázku, zda byste s CX-3 dojel i na chatu. :-)
Mé poznámky k projevu motoru berte s rezervou. Ten motor jede hezky a v nízkých a středních otáčkách má nádherný zvuk. Mně vadí zvuk v extrémně vysokých otáčkách, při akceleraci na plný plyn a to jen kvůli tomu, že Mazda 6 zní v tomto pásmu daleko líp. Jenže to srovnávám malou Mazdu CX-3 s autem, které stojí o dvě třídy výš a to je z mé strany trochu hloupost. ;-)
Pokud jde o kompresní poměr, Mazda své motory neustále vyvíjí a mění. Jak Mazda 6, tak i Mazda CX-3 (oba modely po faceliftu IPM 2018) mají upravené motory. -
Krabatt 07.09.19 08:53
« Re: Re: Super recenze
Srovnávat s BMW 530i je trochu úsměvné, to je úplně jiná liga. Skyactiv G150 u CX-3 není nijak zásadně pomalejší ve srovnání s 1,5TSI. Jedná se o rozdíly řekněme okolo půl sekundy. Navíc, jako klasická atmosféra, motor bude dynamičtější ve vyšších otáčkách a pak jede opravdu krásně a má sílu táhnout. Mě samotného občas překvapí, jak rychle auto vystřelí vpřed, když jedu třeba 80km/h a potřebuji předjet. Naprosto bezpečně a s velkou rezervou, jen je potřeba dupnout na plyn až do kickdownu. Taky stojí za to vyzkoušet režim Sport, kdy jsou reakce na plyn mnohem citlivější. V nižších otáčkách ale bude nepřeplňovaný motor vždy pocitově pomalejší než ten přeplňovaný, přestože ten rozdíl není nijak zásadní, viz odkaz níže. A to má být převodovka DSG rychlejší než HDM u Mazdy.
Pokud jde o zvuk, o tom jsem v recenzi psal. Motor se po nějaké době trochu zklidnil, ale kultivovanost chodu G192 prostě nemá. Ten má daleko hladší chod, působí jemnějším dojmem a při akceleraci má daleko líbivější projev. Nicméně ani tak bych neřekl, že G150 pořád řve. Sice autem moc nejezdím, ale hlasitější projev se ozve jen při předjíždění, kdy pořádně dupnu na plyn. Jinak motor jen šumí, i ve vysokých rychlostech.
[odkaz]