Mazda CX-3 (2018)
26.9.2018Dvacet let řídím koncernová auta a nikdy jsem na Auto.cz nenapsal ani jedinou recenzi. Považoval jsem to za zbytečné, protože tato auta má spousta lidí…
Mazda CX-3 (Krabatt)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Krabatt 02.10.18 08:08
« Re: Zklamání
My už máme najeto přes 3000 km a na některé věci mám odlišný pohled. Jen krátce můj názor:
Píšete, že máte manuální převodovku. Přiznám se, že já si Auto Hold spojoval s automaty, kde mi tato funkce dává větší smysl. U automatu mi nevadí nutnost aktivace AH po startu a to kvůli plynulému rozjezdu. S aktivním AH je při rozjezdu cítit takový počáteční impuls, kdy plynem překonávám brzdící odpor. Popojíždění ve stísněných prostorech, např. podzemní garáže, je tedy více na jistotu bez aktivního AH. Naučil jsem se tedy rozjet a krátce po rozjezdu jen zmáčknout tlačítko AH. Za mě bez připomínek, význam deaktivace AH po startu takhle nějak chápu.
Křížení střechy jsem si nevšiml, ale o vysokou bočnici sedáku občas zavadím, máte pravdu. Jsem ale o něco menší postavy 187/90. Ventilace bez připomínek, připadá mi dostatečně výkonná. Výdechy lze nastavit i do mezipolohy, ne jen 0/1. Máte však pravdu, že konstrukčně to svádí přepínat jen do polohy otevřeno/zavřeno. Zásadně s Vámi ale nesouhlasím u infotainmentu. HMI rozhraní je výborné, logické a funkční. Pár věcí by chtělo doladit, ale okopírování ovládání BMW byla dobrá volba. Naopak, za uživatelsky nekomfortní považuji ovládání u Škodovky, tady se rozcházíme. Najít některé prvky v nastavení u Superbu, to je něco děsného. Připomíná mi to Win10 a jejich snahu ukrýt před uživateli co nejvíce možností.
Další věci jsou už hodně individuální. Jen heslovitě dvě poznámky: studený motor má po startu vyšší otáčky kvůli bohatší směsi, kterou dostává, aby co nejrychleji ohřál katalyzátor. Takhle se chovají přímovstřikové motory běžně. Není to jen záležitost Mazdy. Pokud jde o zápach kvůli vypalování ochranného voskového nástřiku, byl cítit hlavně v garáži a vyprchal po nájezdu asi 500 km. Už naše první cesta měla přes 150 km, takže to byla záležitost pár dnů. V kabině za jízdy jsme necítili nic, ale v garáži to chvíli smrdělo jak v chemické laboratoři. :-) -
St. 27.09.18 19:11
« Moc pěkné.
Děkuji, vybírám auto, jen cesta na chatu je trochu horší, obávám se, že s takovou světlou výškou bych neprojel. CX 5 je už zbytečně velká, ta CX3 je opravdu asi nejhezčí Mazda. K tomu motoru a běhu: dřív se kompresní poměr u 2,5 l a 2 l lišil (13,5:1 ku 14:1). Nyní uvádějí v technických parametrech 13:1, jsem z toho trochu zmaten, ale ty motory by se tímto mohly lišit. Ta spotřeba je výborná. Díky za recenzi. -
xpassat 05.09.19 09:42
« Re: Super recenze
Tak jsem byl auto projet a bohužel jsem zklamanej :-(
Jako, že auto "nepojede", jsem jakoby očekával, ale to auto nejede vůbec. Předjíždět s ním nebude bezpečné. Manželka jezdila do teď v 530i, takže byla zvyklá přišlápnout pedál a vyrazit. Do tohoto auta ji nepustím.
Další věc je ten šílenej zvuk (čti řev) motoru. To přece nemá nic společného s kultivovaností zážehového motoru. Motor řve prakticky vždy, mimo ustálené klidné jízdy a té po městě moc není. Zrychlování z křižovatek, předjíždění,... katastrofa. Hlavně nechápu ten odporný zvuk, jestli je to tím kompresním poměrem??? Jako TSI je vedle toho hebký motor.
Další kapitola je převodovka :-( asi jsem zhýčkaný převodovkami ZF, které umí řadit rychle, plynule. Toto je šílený. Připadá mně, že není optimálně sladěná převodovka s motorem.
Vzhled nehodnotím, je to subjektivní (mně se moc líbí když pominu že je to malé jako dětská hračka), podvozek asi dobrý na město, řízení a brzdy spokojenost.
Jinak to uvnitř působí docela zastarale, vedle CX30, kterou již na salonu mají, je to uvnitř předpotopní.
Myslím si, že předváděčka byla ještě před FL, protože tachometr byl analogový a otáčkoměr digitální, předpokládám, že po FL je již CX3 více odhlučněná.
Co se týče CX30, tak ve skutečnosti je ještě hezčí, než na fotkách, opravdu krásné auto. Problém bude ještě horší dynamika se stejným motorem kvůli vyšší váze.
A ty plasty jsou opravdu trochu přestřelené :-)
Pokud bych uvažoval o silnějším motoru, který má ale stejný krouťák, tak se cenově dostávám na Audi Q2, VW T-ROC,... kde bude 1,5 TSi a DSG - bohužel úplně jiná liga :-( -
Krabatt 12.03.19 18:20
« Re: Lak
Mám úplně stejnou zkušenost. Nejlepší lak, který skryje škrábance, je bílá, ale dodal bych perleť. Obyčejnou bílou jsem nedávno viděl na Oktávce a škrábance byly dost patrné. Pořád to ale nebyla taková hrůza, jako u tmavých barev. Bílá perleť je jedinečná v tom, jak maskuje drobná poškození. -
palix 11.03.19 21:00
« Lak
Pozerám, že pribudla novinka... Spomínate "červený lak je fakt děsně choulostivý"... Práve preto som sa kedysi rozhodol, že moje ďalšie auto (súčasné) bude biele, alebo svetlé - najlepšie metalíza = biela perleť. Predošlé auto bolo tmavomodré nemetalické - každý škrabanček (úplne jemné náhodné prejdenie nechtom) bol na tom viditeľný.. Na tmavších farbách je vidieť úplne všetko. Na bielej nie je ani po viac ako 1,5 roku viditeľné nič, čo by ma rozčuľovalo, prípadne sa nedalo umyť. Navyše biela vydrží pomerne dlho čistá. Aj horšie umytie poskytne lepší výsledok ako u tmavej farby :).
Na druhej strane auto je vec, ktorá má slúžiť. Prečo by ale nemohlo byť aj po pár rokoch pekné? Netreba to ale preháňať. -
fulbofulbo 02.12.18 13:16
« Nadšenie z Mazdy
Ďakujem za peknú recenziu, príjemné čítanie na nedeľnú pohodu.
Tiež aktuálne riešime druhé auto do rodiny. 10 ročný Renault kupovaný nový funguje absolútne bez problémov, ale chceme si urobiť radosť.
Nadšenie z CX-5 ktorej recenziu som tu uverejnil aj naďalej pretrváva, preto veľmi uvažujeme o práve predstavenej Mazde 3. Tá síce bola prijatá pomerne rozpačito, ale nám sa veľmi páči. A zasa v Red Soul červenej ktorej Mazda nasadila sebavedomú cenu.
Takže ak nová trojka nesklame aj my budeme mať doma dve Mazdy. Len opačne ako vy, hlavné SUV, druhé konvenčné.
-
Šnekbijec 02.10.18 22:26
« Re: Re: Re: Re: Zklamání
Rozhodně netvrdím, že CX3 je špatné auto. Podle mne, je to nejrozumnější varianta v rámci kategorie, navíc velmi pohledná. Proto ji mám v garáži. Jestli to byla dobrá koupě, ukáže čas. Jen mně mrzí nedodělky, které jsem zmiňoval.
U sportovně orientovaného Pola GTI očekávám tvrdší podvozek, ale u vozu, který jakoby nabádá navštívit přírodu z blízka, bych předpokládal vetší komfort, který vám nepohmoždí vnitřnosti při neopatrném vjetí na polní cestu. Polo mělo krom manželky potěšit i mně, plánoval jsem přeladění motoru a následné uspokojení svých tužeb po dynamické jízdě. Bohužel z koupě sešlo a nahradila jej určitě rozumnější volba z hlediska dlouhodobějších nákladů na provoz, díky koncepci atmosferického motoru bez OPF. -
Krabatt 02.10.18 20:51
« Re: Re: Re: Zklamání
Přesně tak. Mně právě iDrive nebo HMI od Mazdy dokonale vyhovuje, takže jak píšete, sto lidí - sto názorů.
Pokud jde o CX-3, já ji nijak neglorifikuji. Má nedostatky, jako každé auto. Jen ji v rámci třídy považuji za hodně dobré auto. Opravdu nevím, co namísto ní? Co byste doporučil Vy osobně?
My třeba předtím měli VW Polo, ne tedy GTI, ale s poměrně silným 1,2 TSI 77kW. Nebylo to špatné auto, jelo krásně, ale podvozek byl výrazně nepohodlnější než v CX-3. A to jsme měli jen 16" kola. Přejezd příčných nerovností bylo doslova utrpení. Auto mi rvalo volant z ruky. Vy si na tvrdost podvozku CX-3 stěžujete, ale přece byste nečekal, že Polo GTI na tom bude lépe? -
Krabatt 01.10.18 19:28
« Re: Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Děkuji za hodnocení i názor. Jak už jsem psal v jiné odpovědi - Mazdu CX-3 je potřeba srovnávat v její třídě. Těžko budete hledat lepší auto mezi malými SUV nebo crossroady. Nedávno jsem jel v Renaultu Captur, to byla vyloženě tragédie. A takové Audi Q2, které má o něco lepší výbavu a o něco více prostoru, zase koupíte za šílené peníze ve srovnání s CX-3.
Obecně, při srovnání s většími auty bude tahle Mazda tahat za kratší konec. Jinak s Vámi souhlasím, a taky jsem to tady i psal, že Mazda 3 je lepší a praktičtější volba. Ale pochybuji, že byste to vysvětlil ženám. :-) Ta moje je naprosto spokojená a neměnila by.
Pokud jde o korozi, mělo by to být o dost lepší než tomu bývalo v minulosti. Na Mazdě 6 mám po 40 tisíci km podvozek bez poskvrny. Žádnou dodatečnou ochranu podvozku jsem neaplikoval. On asi hodně vydrží ten voskový nástřik, který dělají v Antverpách. -
Verny_2013 01.10.18 18:01
« Nadšení z CX3 úplně nesdílím
Při představení se mi Mazda CX3 opravdu velmi líbila, neodolal jsem a absolovoval 30 km zkušební jízdu. Vyloženě mě nalákala na svou krásu. O to větší zklamání jsem zaznamenal uvnitř. Krásný interiér byl přebit neuvěřitelnou stísněností na všech místech. Teprve později jsem se dozvěděl že prostorově je to v podstatě zvýšená Mazda 2. Dál mě nepříjemně překvapil příliš tvrdý podvozek taky na 18" kolech. Komfortu opravdu moc nepobrala. Dál mi vadil krátký sedák a vyšší aerodynamický i motorový hluk. Ve srovnání s Mazdou 3 kterou občas jedu je to za stejné peníze o hodně horší auto. Mazdy mám rád, i přes jejich vleklou nemoc - korozi, ale třeba je to už lepší. Líbí se mi na nich obecně skvěle nastavené řízení, výborné benzínové atmosféry a design. Ale u CX3 aspoň pro mě převažují mínusy nad plusy. Jinak recenze moc pěkná včetně fotek, tak dávám plnou. -
Krabatt 30.09.18 07:30
« Re: Re: Re: Fanoušek
Dobrý den. Tato informace původně v článku byla, ale odstranil jsem ji, protože text mi i tak připadá přespříliš dlouhý. :-) Držím se jen pravidla prvních 500 až 1000 km nevytáčet motor do omezovače. A samozřejmě, pokud možno, nikdy nevytáčet studený motor. Mazda je trochu zvláštní v tom, že poměrně brzy zhasíná kontrolku studeného motoru. Já této kontrolce moc nevěřím, protože ona zhasne obvykle do dvou minut po rozjezdu.
Každopádně, po zahřátí motoru a nájezdu min. 500 km lze s autem jezdit naplno. Přímo v Mazdě Vám řeknou, že motor se zajíždět vůbec nemusí, ale nějakou přirozenou opatrnost na nové auto uplatňuje asi každý majitel. Někteří by Vám řekli, že mají najeto 5000 km a pořád motor zajíždí. To už mi připadá přehnané, protože přímovstřiky se nemají trápit dlouhodobým podtáčením. Pokud jim občas "nevypálíte" trubky, budete postupně přicházet o výkon. Jak asi víte, u přímovstřiků se na sacích ventilech usazuje karbon a motory Skyactiv potřebují občas pořádnou zátěž, aby se ventily mohly aspoň nějak očistit. -
Krabatt 29.09.18 18:29
« Re: Fanoušek
Cena téhle verze v automatu je 632 tisíc Kč a v zatáčkách se auto rozhodně nenaklání. Nevím, s čím jste jel. Ve srovnání s podobnými auty v této třídě má CX-3 doslova sebejisté jízdní vlastnosti. Stejně tak nemám ani zásadní výtky k výkonu motoru, jede i zrychluje parádně. Vždycky záleží na tom s čím srovnáváte. ;-)
Pro mě byli také některé poznatky o CX-3 zklamáním, ale přesedl jsem do ní právě z Mazdy 6. Ale takhle k malým autům přistupovat nelze. Zkuste ji srovnat v její třídě a mnoho lepších aut nenajdete. Stejně tak přemýšlím, který z konkurentů v kategorii malých SUV bude levnější? Hlavně mi nepište, že jsme mohli koupit VW Golf nebo něco podobného. Od začátku jsme chtěli auto s vyšším posedem a proto jsme hledali mezi SUV a crossroady. -
Krabatt 27.09.18 18:38
« Re: CX-3
Děkuji. V kategorii malých SUV je opravdu velká konkurence, ale taky velké cenové rozdíly. Mazda CX-3 je dobré auto za rozumnou cenu. Znovu stojí někde na pomezí prémiové třídy a mainstreamu. Nemá možnosti aut jako Audi Q2 nebo Volvo XC40, ale zase dalece převyšuje Renault Captur apod. Z praktického hlediska je ale třeba Mazda 3 daleko lepší volba - levnější, větší, výkonnější. Ovšem, když si člověk do CX-3 sedne pochopí, že ta móda SUV má něco do sebe. Pohodlnost nastupování je opravdu výrazná.
S tím automatem máte pravdu. Zakrývá největší nedostatek atmosfér, pomalejší nástup výkonu v nízkých otáčkách vůči přeplňovaným motorům. Žena se nejprve automatu hodně bránila, nechtěla se učit něco nového a byl to trochu boj ji přesvědčit. Po týdnu by se už k manuálu nevrátila, jak jsem předpokládal. :-) Mazda ty automaty umí, i když jsem četl recenze na novou CX-5, kde je rozporuplné naladění automatu pro mnohé novináře zklamáním. -
Chrochnik 09.10.21 12:35
« Hezké
Moc hezké auto, recenze i fotky (oceňuji editaci SPZ na fotce v garáži :yes: ). Mně se Mazda 3 a poté i CX3 v red soul vždycky líbily, takže patřily mezi kandidáty pro příští obměnu auta. Když jsem si ale do CX3 v salonu sedl, připadal jsem si stísněně (195cm). A jelikož u nás do práce jezdí větším rodinným autem manželka, která vozí kolegyně, zatímco já jezdím menším autem sám, vypadla z výběru.
Udivuje mne spousta oslavných článků na motory skyaktiv, jaký je to takřka revoluční výkonný a úsporný atmosferický motor a ve výsledku tento motor jezdí za 7 litrů. V Oktávce 1.4 TSI 110kW máme dlouhodobý celoroční průměr dle tankování rovných 6 litrů a to jezdíme delší trasy jen zřídka.
Nakonec jsem při obměně menšího auta skončil u cenově zajímavého Capturu 2 a stejně jako vy, jsem svou první recenzi na MojeAuto napsal jen proto, že tady na tento model nebyla ani jedna, což mne při shánění informací před koupí mrzelo.
Ať vám Mazda dělá dlouho radost. :yes:
Ešte si pamätám na sľub z recenzie Mazdy 6 na túto recenziu a priznám sa, že odvtedy som na ňu čakal. Oplatilo sa, recenzia je skvelá, ďakujem ;).
Pozerám, že CX-3 mala dosť silnú konkurenciu pri kúpe. Musí byť naozaj komplexne dobrá, keď to vyhrala.
Čo sa týka výnimočnosti jazdných vlastností Mazdy, to som zažil na vlastnej koži. Ako bolo spomenuté v recenzii - dnes jazdia všetky autá dobre, ale Mazda jazdí trochu inak - ťažko to popísať, treba skúsiť. 9 z 10 ľudí (vrátane redaktorov), ktorí testujú akúkoľvek Mazdu hodnotí jej jazdné vlastnosti výborne, prípadne sú z toho až nadšení. Ten 1 ju hodnotí priemerne, alebo negatívne. Osobne vidím dôvod v tom, že je zvyknutý jazdiť lepšími autami a od Mazdy očakával viac. Alebo ju chcel naschvál potopiť (čítal som aj recenziu, kde autor písal presne opačné veci ako všetci ostatní). Keď čítam niektoré negatívne napísané recenzie na Mazdu (je ich veľmi málo), tak sa pýtam sám seba, či ten človek s daným autom naozaj jazdil.
Ohľadne voľby manuálu a automatu. Konkrétne u Mazdy automat zakryje isté slabšie miesta atmosféry voči turbomotoru. Keďže si automat rýchlosti "poradí" sám, vodič ani nemusí mať veľmi iný pocit, čo sa dynamiky auta týka. S manuálom to môže byť iné, dosť rozdielne. V krajnom prípade to môže skončiť zavrhnutím Mazdy a jej atmosferických motorov.
Čo a týka úvahy o prémiovosti Mazdy - konkrétne pri cene si dovolím oponovať, pretože v naších končinách je Mazda považovaná za drahšiu značku. Na druhej strane ľudia, ktorí to tvrdia sa o Mazdu nezaujímali a nikdy si ju zrejme nekonfigurovali na podobnú úroveň s inou značkou. Osobne zo skúsenosti viem, že Mazda 3 je drahšia ako napr Hyundai i30.
Aj napriek všetkým nedostatkom, ktoré boli uvedené - manžeka, ktorá autom jazdí je zrejme menej náročná a auto by hodnotila ako dokonalé. Možno niektoré funkcie ani nikdy nevyužije.
U auta celkom záleží na tom, čím človek jazdil predtým. Pokiaľ to bolo niečo slabšie, menej vybavené, tak bude človek nadšený. Pokiaľ to bola jazdenka z nejakej vyššej triedy, s vysokou výbavou a silným motorom..., hodnotenie a pocity môžu byť zmiešané. Hlavne ak sa kupuje nové auto za dostupnú cenu.
Čo sa týka odovzdania nového auta - u mňa to prebehlo tiež len tak - akože bežný pracovný deň... "tu je nové auto, ukážeme Vám najpotrebnejšie funkcie..." a išiel som. V iných autosalónoch dajú na auto aspoň mašľu, alebo to nejako slávnostne pripravia. Ale to sú len detaily. Zrejme Mazda zamestnáva viac mužov ako žien, ktoré si viac potrpia na rôzne detaily ;).