My už máme najeto přes 3000 km a na některé věci mám odlišný pohled. Jen krátce můj názor:
Píšete, že máte manuální převodovku. Přiznám se, že já si Auto Hold spojoval s automaty, kde mi tato funkce dává větší smysl. U automatu mi nevadí nutnost aktivace AH po startu a to kvůli plynulému rozjezdu. S aktivním AH je při rozjezdu cítit takový počáteční impuls, kdy plynem překonávám brzdící odpor. Popojíždění ve stísněných prostorech, např. podzemní garáže, je tedy více na jistotu bez aktivního AH. Naučil jsem se tedy rozjet a krátce po rozjezdu jen zmáčknout tlačítko AH. Za mě bez připomínek, význam deaktivace AH po startu takhle nějak chápu.
Křížení střechy jsem si nevšiml, ale o vysokou bočnici sedáku občas zavadím, máte pravdu. Jsem ale o něco menší postavy 187/90. Ventilace bez připomínek, připadá mi dostatečně výkonná. Výdechy lze nastavit i do mezipolohy, ne jen 0/1. Máte však pravdu, že konstrukčně to svádí přepínat jen do polohy otevřeno/zavřeno. Zásadně s Vámi ale nesouhlasím u infotainmentu. HMI rozhraní je výborné, logické a funkční. Pár věcí by chtělo doladit, ale okopírování ovládání BMW byla dobrá volba. Naopak, za uživatelsky nekomfortní považuji ovládání u Škodovky, tady se rozcházíme. Najít některé prvky v nastavení u Superbu, to je něco děsného. Připomíná mi to Win10 a jejich snahu ukrýt před uživateli co nejvíce možností.
Další věci jsou už hodně individuální. Jen heslovitě dvě poznámky: studený motor má po startu vyšší otáčky kvůli bohatší směsi, kterou dostává, aby co nejrychleji ohřál katalyzátor. Takhle se chovají přímovstřikové motory běžně. Není to jen záležitost Mazdy. Pokud jde o zápach kvůli vypalování ochranného voskového nástřiku, byl cítit hlavně v garáži a vyprchal po nájezdu asi 500 km. Už naše první cesta měla přes 150 km, takže to byla záležitost pár dnů. V kabině za jízdy jsme necítili nic, ale v garáži to chvíli smrdělo jak v chemické laboratoři. :-)