Dobrý den. Tato informace původně v článku byla, ale odstranil jsem ji, protože text mi i tak připadá přespříliš dlouhý. :-) Držím se jen pravidla prvních 500 až 1000 km nevytáčet motor do omezovače. A samozřejmě, pokud možno, nikdy nevytáčet studený motor. Mazda je trochu zvláštní v tom, že poměrně brzy zhasíná kontrolku studeného motoru. Já této kontrolce moc nevěřím, protože ona zhasne obvykle do dvou minut po rozjezdu.
Každopádně, po zahřátí motoru a nájezdu min. 500 km lze s autem jezdit naplno. Přímo v Mazdě Vám řeknou, že motor se zajíždět vůbec nemusí, ale nějakou přirozenou opatrnost na nové auto uplatňuje asi každý majitel. Někteří by Vám řekli, že mají najeto 5000 km a pořád motor zajíždí. To už mi připadá přehnané, protože přímovstřiky se nemají trápit dlouhodobým podtáčením. Pokud jim občas "nevypálíte" trubky, budete postupně přicházet o výkon. Jak asi víte, u přímovstřiků se na sacích ventilech usazuje karbon a motory Skyactiv potřebují občas pořádnou zátěž, aby se ventily mohly aspoň nějak očistit.