Škoda Fabia (2011)
31.1.2011Reklamní slogan, že předjede vaše očekávání je z mého pohledu pravdivý. Ale popořadě. Moje první auto byl Ford Ka. Nutno dodat, že to byla snad…
Škoda 1,2 TSI Elegance (Jirka90)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 22.03.13 14:33
« Re: Re: Nehoda :(
Přesně tak. Zrovna třeba Swift Sport dokáže i s pouhými 100 kW vykouzlit tolik radosti pro řidiče, že je to k neuvěření. A to včetně toho manuálu. Smůla pro mě, že v rodině neprošlo to, že je jen třídvéřovej. A na delší nebo dálniční přesuny je to jak píšeš. Taky mám "pohřebák" v naftě - dlouhej rozvor, prostor atd. Chtělo by to aspoň tak pět aut pro různý příležitosti. ;-) >:D -
-
Bully_ 22.03.13 12:54
« Re: Nehoda :(
Automat vubec nemusi byt o nicem, vetsina supersportu se snad ani s klasickym manualem nedela vubec. Spatne ale je, kdyz u sekvencniho razeni automat "keca" do razeni i kdyz nema, i kdyz clovek nedela treba vylozenou chybu, co by mohla teoreticky poskodit motor nebo prevodovku. To je pak napovazenou u vsech aut, nejenom sportovnich. Proto by mne to vadilo treba u te Fabie RS, u ktere bych jinak automat nezatracoval. On to zadny sportovni vuz neni, jenom hodne dobre motorizovana verze maleho vozu a neco takoveho bych si klidne dokazal predstavit pro mou zenu (jako 3. auto >:D ). I kdyz ona by radeji Mini S, ale tak jako tak na ziveni 3 aut penize nejsou. FRS ma vykon, ale ne sportovni vlastnosti a charakter. Jsou vozy daleko slabsi a levnejsi, se kterymi si zabavy uzijete mnohem vic (Twingo RS, Swift Sport, ..).
Naopak i pro to jezdeni po dalnici neni nutnych hned 200k+, tam se hodi spis dlouhy rozvor, prostor, komfort, uzivatelska privetivost. Samozrejme i rozumna porce vykonu, ale nemusi to byt hned vysoke hodnoty. Sam mam Accorda Tourer s 2,2 turbodieselem se 140-150 k a 340-350 Nm. I bez snadneho chipovani to pro nase presuny pres Nemecko s plne nalozenym autem rychlosti 180-200 s prehledem staci. Jiste ze pokud ma auto treba ke 2t, musi mit tech koni pod kapotou umerne navic. Ten Acco nevazi az tak o moc vic nez zminena FRS. -
Jirka90 22.03.13 12:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :(
Ten automat mi de hodně proti srsti... Máme v rodině Passat s DSG a ta převodovka je horší a horší... Po 200 tisících km je to až k zbláznění, jak blbě to řadí.. A asi by se mi stejskalo.. Žádný podřazování z meziplynem, hraní si se spojkou, všechno by bylo pryč.. Proto jsem začal přemýšlět o Focusu ST. Našel jsem jednoho oranžovýho, r.v. 2008. Nebo Mazda MPS, a nebo to opravdu dopadne tak, že si koupim zase Fábii s tim stejnym motorem. Buď i stejnou barevnou kombince nebo to Monte Carlo ve žlutý nebo červený... -
Nerez 22.03.13 09:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :(
Neříkám, že automat je k ničemu. U manažerských limuzín nebo městských posunovadel je OK. Ale u auta, které má být "sportovní" mi příjde vhodnější manuál ;-)
Osobně nemám problém střídat výkonnější a slabší auto. Je si jen potřeba uvědomit, v čem zrovna člověk sedí.
Ale shodnem se na tom, že výkonu není nikdy dost a kdybych měl víc financí při koupi auta, bral bych také silnější motor. Ale chtěl jsem voňavku, takže jsem si nemohl vyskakovat :-)
Také záleží, kde s tím člověk jezdí. Do města a na příměstský provoz je těch 200 koní zbytečných, za častý mimoměstský a dálniční provoz je to samozřejmě něco jiného :yes: -
SrandistaSK 22.03.13 08:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :(
Pochopitelne, ze mu vykon stacil, ked doteraz nemal vykonnejsie auto. Ja som si tiez v minulosti myslel, aky trhac asfaltu som so svojimi 85 konikmi som mal, lenze po jazde s 420 a 500 konovymi autami som vytriezvel. Neskor som si kupil terajsie, skoro 200 konove auto, a po tom, co som sa v nom zviezol, som sa so starym uz neodvazil ist ani na okresku, nie to na dialnicu, pretoze bych sa pri prvom predbiehani asi zabil. Nedavno som riadil skoro 270 konove auto, a hovoril som si, ze to dalsie stado pod kapotou by som urcite neodmietol :-)
To mas tak, kopa ludi si vykon svojho auta obhaji tak, ze si povie, ze "mne moj vykon staci". Ja sa na to divam inak, ja si vravim, ze "vykonu nie je nikdy dost"...
A inak, co sa tej prevodovky tyka, siel si niekedy s nejakym autom, co malo dobru automaticku prevodovku (dvojspojku)? Ja som siel s dvomi, a poviem ti, ze to ma nieco do seba. Manual je sice super, ale tu dvojspojku bych hned neodsudzoval, so starymi automatmi sa to neda porovnavat. -
-
SrandistaSK 21.03.13 22:26
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nehoda :(
Jirka, snad sa das co najskor dokopy...
Nerez: to ako Monte Carlo vyzera je podla mna uplne jedno, vykon navyse ti to neprida, len sa trosku odlisis od vacsiny. Moja Corolla vyzera uplne rovnko, ako vsetky ostatne Corolly tej generacie, ale pod kapotou mi drieme skoro 200 koni, a to je to, co sa podla mna pocita. Takze az uz opat tuzit po Fabke, tak za mna urcite skorej tu RS. -
Jirka90 21.03.13 19:41
« Re: Re: Re: Re: Nehoda :(
Nástupce začínám řešit. Asi nepřekvapim, když řeknu, že nejžhavější kandidát je Fabie RS.. Ale odrazuje mě automat. Taky mam pár bláznivejch nápadů jako např. můj sen a to je "Mišák" EVO VIII nebo IX... >:D Ten co mi tam vjel měl štěstí, že jsem to aspoň strhnul co to šlo, jinak bych ho právě trefil přímo na dveře řidiče... Takhle jsem se mu jen svezl po blatníku... -
-
Jirka90 21.03.13 18:55
« Re: Re: Nehoda :(
Nejhůř jsem na tom já. Jak zdravotně, tak autem. Zavinil to chlap ve Fabii první generace, který mě úplně přehlídl. (asi jsem měl málo výraznou barvu :-P ) Jel jsem mezi 70-80 km/h. Auto v protisměru chtělo odbočit, tak naštěstí stálo, to nás možná zachránilo... Strávil jsem noc v nemocnici, ale snad jsem ok. Mam pohmoděný zápěstí, a krční páteř. Doufám, že to pojišťovna veme jako totálku. -
Bully_ 20.03.13 16:02
« Re: Nehoda :(
Taky se pripojuju ke "kondolenci". Kdyz Jirka muze psat, tak je snad v pohode. Hlavni je zdravi, rozbite auto jsou jenom plechy. Je to vec, a ta jde na rozdil od toho zdravi vymenit vzdycky. Sam jsem jednou- nastesti temer nezraneny- lezl z vlastniho auta, co slo ve 130 pres strechu. -
Jirka90 23.02.12 20:53
« Re: Re: Zrychlení
To jsem taky četl. Dali na brzdu motor 63kW a ono jim to ukázalo 77kW. Tak vzali verzi, která má mít 77kW a u tý naměřili 93kW. Má to prostej důvod. To auto ten výkon musí mít ve "všech" podmínkách. Takže když má mít 77kW i např. ve 2000 m. n. m. tak v "ideálních" podmínkách (třeba 300 m. n. m.) to bude o něco víc. Ale tak je to u všech novejch motorů. Aspoň mi to takhle bylo sděleno. :-) -
Rubb 23.02.12 20:43
« Re: Zrychlení
Tak to určitě, motory jsou sice dnes "předzajeté" na motorové brzdě, ale i tak záleží jak si ho zajedeš a jak se k němu chováš ;-) Těm 9,5 možná i něco míň bych věřil, přeci jen je to přeplňovaný motor a tudíž odchylky mezi jednotlivými kusy budou větší. Někde na netu jsem četl, že mu naměřili na brzdě okolo 89kw a to už je oproti papírovým hodnotám znát ;-) -
Jirka90 23.02.12 19:24
« Re: Re: Zrychlení
No našel jsem tenkrát i nějakej test na netu kde to taky měřili za cca 10,1. I kdybych to měl za devět (opravdu jsem zrychlení nikdy neřešil), tak mě jen zarazilo, že to je rychlejší než u jiný. Asi i v dnešní době to je občas motor od motoru. A to mě překvapilo.
Jinak jak psali kolegové výše, Swift sport bude stát plus mínus to stejné jak vybavěnější Monte carlo, ale svezení bude několikanásobně lepší. Ale designove se mi moc nelíbí, to Monte je hezčí. Každopádně přeji brzké uzdravení a šťastnou ruku při výběru ;-)