Recenze

Jirka90 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Škoda Fabia RS S2000

9.83 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7
Škoda Fabia, foto 8 Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21
 

Technické info

Přezdívka auta RSko Rok výroby 2011 Koupeno ojeté najeto [km]:9000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 132 / 158 * kroutící moment [Nm]: 250 / 320 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.3 maximální rychlost [km/h]: 224 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 315 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Jak už to tak bývá, někdy se vám stane, že na silnici potkáte někoho, koho byste potkat nechtěli. Mně se tohle stalo 20. března. Jedu si v klidu po hlavní silnici, když mi zprava vjede auto přímo před čumák. První rána, vylítly airbagy, pak druhá rána čelně o další auto.. První co mi prolítlo hlavou bylo, že mi nic nejni. Vylezl jsem ven, podíval se na svojí milovanou Fabii a došlo mi, že tohle se už asi neopraví.. A neopravilo. A tak ač nerad, jsem začal hledat nástupce.

Následoval měsíc vybírání na internetu. Kandidátů bylo hodně. Focus ST, Mini Cooper S, ale i Škoda Rapid, Octavia III atd.. Nic ale nesplňovalo podmínky. Focus byl rv. 2008, Cooper je moc malej a na internet nebyl žádnej pěknej, Octavia III by byla v chudý výbavě a zbytečně velká (přece jen jsem mladej a rodinu ještě neplánuju), Rapid je taky zbytečně velkej.. Pak jsem našel Fabii Monte Carlo v žluto černé barvě. Rv. 2012, najeto 6 tisíc, dobrá výbava. Ale když už jsem byl s výběrem zase u Fabie, tak jsem začal přemejšlet nad RSkem, že bych ten automat přece jenom překous. V neděli jsem na internetu našel žluto černý RSko z nabídky ročních vozů od škodovky. Měl jsem jasno. Ale jen do pondělního rána, než se mi v telefonu ozvalo: "Bohužel je zamluvená." Co se dalo dělat. (V tu chvíli jsem ještě nevěděl, jaký mam štěstí, že byla zamluvená.) Štěstí proto, protože přišel další objev. Fabie RS v Limitované edici S2000! Rok výroby 2011 a najeto pouze 1300 km! Byla to láska na první pohled! Cena ale byla příliš vysoká. Nakonec jsem tam přece jen zavolal. A bylo to dobře. Za hodinu volali zpátky, že cenu sníží! Bylo jasno. Za dva dny se pro ní jede do Brna!

Naše první společné chvíle proběhly na D1čce cestou z Brna domu. První poznatky.. Podvozek je opravdu poměrně tvrdej a spotřeba nejni tak nízká, jak jsem čekal. Ale co. Každá sranda něco stojí. A pak to přišlo. Sjezd z D1 a posledních 60 km domu po okreskách, který dobře znám. Tady je RS doma. A bylo to vidět. Už to nebyla jen láska na první pohled ale i "láska na první svezení".

Konec vesnice. Prudká akcelerace z padesáti. Pevně chytit volant, který se vám snaží urvat ruce! Vypnout rádio, ten motor má zvuk jakej bych od něj nečekal. Při průjezdu Vlašimí se každej druhej otočí. A to je to Fabie..

Motor je velmi povedený. Táhne prakticky od volnoběhu až do 7000, kde je omezovač a ani automat vás dál nepustí. Při akceleraci z padesáti vás to opravdu zatlačí do sedačky. Oproti 1,2 TSi je největší rozdíl nad 120 km/h. Kopec nekopec, tohle zrychluje pořád. Výhodou je ASR. Pokud by ho to nemělo, asi bych už kupoval nový gumy. Na mokru mi protiskluz bliká i na čtyřku.

Při klidné jízdě se dá jed za 6,5l/100km. Cesta z ČR do Chorvatska se mi povedla ujed za 6,9 litru. Pokud na to začnete ale víc šlapat, tak tam budete mít kolem 9l/100km.

Převodovka je povedená. Na pádla reaguje v jakémkoliv režimu. Pokud tam ale dáte sport, tak vás to ani nenutí si sami řadit. Při řazení nejni pocítit žádné škubnutí. Prostě se rozjedete a za chvíli se divíte, že už tam je sedmička. Ale na rovinu. Pokud bych měl na výběr, stále bych radši manuál.

Podvozek je dobrý na rovném asfaltu. (V ČR asi 5% silnic.) Na hrbolech má tendence uskakovat a vymlátit z vás duši, což je způsobeno i 17ti palcovými koly. Jako velké plus beru posilovač řízení. Ve volantu máte mnohem větší cit, protože nejni tak přeposilovanej jako u jiných škodovek.

Velmi dobré jsou brzdy. Při prudkém brzdění máte pocit, že vám vylezou oči z důlků. Mají pomalý nástup. Nemusíte se tedy bát, že zavadíte o brzdu a hned poletíte na volant.

Vzhled. No.. Nevěřil bych, kolik lidí se bude otáčet za Fábií. Pokud máte rádi nevýrazná auta, tohle nejni nic pro vás. Opravdu budí pozornost. Vzniklo jich pouze 200 k výročí 110ti let existence Škody motorsport a výhře v IRC.

Rád bych napsal i něco k navigaci Amundsen, ale bohužel jsem k ní nedostal mapové podklady a dávát za ně 6000 se mi opravdu zdá nesmysl. Nad tímhle by se v Mladé Boleslavi mohli trošku zamyslet.

Silné stránky

Výkon motoru
Spotřeba při klidné jízdě
Brzdy
Ovládání rádia na volantu
Sedačky

Slabé stránky

Výbava: auto se kupovalo jako ojeté, takže nebylo na výběr. Nejvíc mi chybí loketní opěrka a zadní reproduktory.
Cena mapových podkladů pro navigaci!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nebylo ani na servisní prohlídce.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno v Autonova Brno. Standardní přístup.

Dodělávky

V létě jsem do auta nechal dodělat originální loketní opěrku Škoda, zadní reproduktory a zvýšil výkon motoru na 158 kW a 320 Nm. Výkon motoru je teď více než dostačující. Snad bude dostačující i životnost...

 

Novinky v recenzi

6.10.2014 13:38

Chip motoru

Ve středu jsem auto nechal "nachipovat". Musím říct, že nárust výkonu mě velice mile překvapil. Auto nyní táhne lineárně až někam ke 160 km/h. Vyrázné zlepšení je hlavně od 3 do 5 rychlostního stupně.


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
7
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Na svoji třídu






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…