reklama


Recenze

Jarred (muž 37 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Ford Mondeo Titanium S 2.2TDCi

9,58 Uživatelé

Hodnoceno: 28× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39
 

Technické info

Přezdívka auta Whitey Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:728 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 129 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,9 maximální rychlost [km/h]: 218 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 554 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,2

Popis vozu

Na úvod bych rád předeslal, že nejsem velkým příznivcem značky Ford. Donedávna pro mne bylo nemyslitelné, že bych si koupil Forda (až snad na Mustanga, ale to je hypotetická úvaha). Nicméně člověk míní a finanční krize mění :).

Dlouho jsem zvažoval co nastoupí po mé současné Octavii 2.0 TDI. Vzhledem k použití vozu (práce, rodina, práce, práce), provozu (dálnice, dálnice, dálnice) a ceně, limitované měsíční splátkou operativního leasingu. Jsem se rozhodoval mezi Accordem, Passatem, Avensisem a Mazdou 6. Accord je náherné auto...absolutně mě dostaly designové detaily a interiér (nicméně vnitřní prostor kufru je absolutně nedostatečný a cenou se ani nebudu zabývat). Passat je jistě spolehlivé a etablované vozidlo, nicméně ještě na něj nejsem dost starý. Avensis byl v době výběru výběhovka a ničím mne neoslovil. Mazda 6 je "supr kára", nové diesely 2.2MZR-CD jsou velice sympatické a opravdu mne oslovily. Již jsem požádal i o cenovou kalkulaci, vybral jsem nejvyšší možnou výbavu kombi (GTA, 2.2 cca 180 koní) a očekával jsem tomu přiměřený přístup obchodníka. Nicméně se zlou jsem se potázal, kalkulace neodpovídala tomu co jsem požadoval, obchodník (obchodnice) nebyl seznámen s možnostmi technického vybavení a volitelných výbav a ještě mi kalkulaci dodala na kusu hadru, z kterého se mi to ani nechtělo číst. S pocitem trudnomyslnosti jsem se svěřil kolegovi a on (ve stejné situaci) mi doporučil obrátit se na Ford zastoupení v naší lokalitě (nebudu tu dělat reklamu).

Byl jsem velmi překvapen, příjemným a ochotným jednáním, proaktivitou, zkušeností i velmi agresivní cenovou politikou.
A tak jsem se dostal ke kalkulaci Mondea Titanium S 2.2TDCi. Je pravda, že se skoro nijak neliší od Xka, je to jenom oplastované a s tvrdším podvozkem, ale mě se to fakt líbí, což o standardním Mondeu nemůžu říct.
Ve finále mi obchodník (obchodnice) nabídla ke koupi Sko skoro shodné s mou zvolenou konfigurací, jen s drobnými odchylkami a v jiné barvě, ale o to lepší cenou.

Seznam nadstandardní výbavy (standard nemá smysl vypisovat):
Čalounění Alcantara se švy v červené barvě
Bi-Xenony
Blaupunkt TravelPilot FX
Reflexní čelní sklo s protihlukovou fólií
Sedadlo řidiče, el. nastavitelné v 8mi směrech
Přední sedadla vyhřívaná, ventilovaná
Bluetooth handsfree a voice control
ESP, ABS, TCS, EBA, HLA a bůhví co ještě :)
Skla Privacy
Parkovací asistent
zadní spojler

Silné stránky

- 2.2TDCi - velmi zajímavý motor, narozdíl od VW PD 103kW necítíte turbo efekt, dává velmi plynulý výkon po celou dobu otáčkového spektra. Subjektivně mám pocit, že vyžaduje častější řazení.
- Ventilovaná křesla (viz. níže)
- Navigace
- Prostorný kufr

Slabé stránky

Mínusů bude trochu více, nicméně to neznamená, že s autem nejsem spokojen, jen se mi lépe hledají negativa než pozitiva :).

- CD changer neumí nic jiného než originální media
- Nechápu proč na tempomat Ford potřebuje 6 tlačítek
- Přeposilované servo - je způsobeno nastavením ESP, pokud se ESP deaktivuje v PP, řízení je normální , odpovídající tak velkému autu.
- Tenký věnec volantu - už jsem si zvykl
- Málo odkládacích prostor na pití

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Na první tři závady mi poskytli termín za jeden a půl týdne a to i po upozornění, že auto mám doma pouze jeden týden a již jsou na něm tři závady.
Na poslední závadu (zatím) mohu přijet hned další den. Ale to jen z důvodu, že auto potřebuji co nejdříve a závada je zjevně vážná.
Poslední problém se jim na dílně neprojevil (jak jinak) tak pouze přeflashovali firmware palubního počítače a řídící jednotky a doufají, že se to již neukáže.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Velmi agresivní cenová politika.

 
reklama

Novinky v recenzi

11.5.2009 15:35

Update II.

Po měsíci a 6,5 tisících km nastává čas na malé review.

Zkušenost s kolegovým Mondeem, starším pouze o 3 měsíce mě naučila neočekávat mnoho, ale realita mě absolutně vyléčila z očekávání čehokoliv. Od kvality produktu až po vztah prodejce (servis) - zákazník.

- Po 160km přestaly fungovat ostřikovače, přílišný tlak z čerpadla roztrhl nádrž na kapalinu.
- Po několika natankováních jsem pozoroval stejnou závadu jaká je popisována i na webu "fordmondeo.org" a to protékající naftu přes uložení zadního kola na zem v průběhu tankování. Servis vyměnil hrdlo nádrže. (Btw. kolik se vám podařilo nejvíc natankovat do té 70ti litrové nádrže? Já se nedostal přes 61L.)
- Nefungovalo automatické zavírání okénka u řidiče - odstraněno nastavením elektroniky.
- Nepravidelně po dojetí (někdy po 10km, někdy po 450km) a vypnutí motoru běží hlavní ventilátor na plné otáčky ještě cca 10-13minut. Servis mi sdělil, že to je normální a že to neovlivním. Nicméně pokud chci po této události nastartovat auto, motor naskočí, ale vyběhne na mě hláška "Engine Malfunction". - Takže jde zítra opět do servisu.

Doufám, že kterýkoliv jiný uživatel bude mít šťastnější život s tímto modelem než já.

16.4.2009 17:21

Update I.

Takže po převzetí auta, jsem se dostal k napsání pár řádků o prvních pocitech za volantem.

Po předání jsem ten samý den a den následující najel cca 1000km, většinou po dálnicích. Velmi potěšující je fakt, že podvozek není tak tuhý jak Ford udává. Moje stará Octavia měla tužší podvozek na 17" kolech. Mondeo na 18" žehlí nerovnosti vcelku akceptovatelně. Aute je velmi ovladatelné i v komplikovanějších situacích a je z něj "dobrý" výhled. S ovladatelností, ale souvisí i jeden z problémů, servo řízení je nesmyslně přeposilované, radši bych cítil odpor odpovídající váze auta, než pocit jako když řídíte dětský kočárek, nicméně dá se s tím smířit a nakonec mi to ani nepřišlo.

To bylo něco k jízdním vlastnostem, dále něco málo o interiéru a výbavě.

Velmi příjemná křesla potažená Alcantarou s ventilací - opravdu jsem ocenil ve včerejších vedrech. Jsou vyvedená v rozdílných tvarech než standardní sedadla, mají sportovnější nádech a lepší postranní vedení.
Přístrojová deska a některé prvky interiéru jsou z carbotexové folie. Materiál je to pěkný, decentní (sportovní) a rozhodně lepší než všechny jiné alternativy, které Ford nabízí. Nicméně to je tak na těch 1000km, poté jste obklopeni...otisky...vašimi (čemuž se nevyhnete), manželky, spolucestujících atp. (Dobrá sbírka pro forenzní investigaci :). Docela lituju týpky co to budou čistit.
Navigační jednotka - já jsem jí nejdříve nechtěl, ale v této skladovce byla (Blaupunkt FX). Není to žádný šlágr, není dotyková, má pouze 5" display atp. Nicméně dělá to co se po ní chce a neodmlouvá. Možná najdu nějaké mínusy v budoucnu, ale zatím mi to vyhovuje.
S navigací souvisí CD changer v kufru. Nevím jak vy, ale z Octávky mám hafo vypálených CD s MP3. Octávka měla v rádiu 6CD changer, který uměl číst vypálená, MP3, přepisovatelná etc. Nicméně to nečekejte od špičky SONY ve Fordu - abych to zkrátil, zapomeňte na cokoliv mimo originálek.

Tak to je pro dnešek vše, pokračování zítra...


Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluFord Mondeo III (2007-dosud)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na svatbě: Zemřela, protože odmítla tanec s opilcem

Těhotnou tanečnici (†25) popravili brokovnicí na…

Byla to veselá indická svatba až do chvíle, kdy jeden z opilých hostů vystřelil po tanečnici Kulvinder Kaur…

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z nedostatku brigádníků

Firmy platí i 160 korun na hodinu: „Šílí“ z…

Předvánoční nákupní horečka se dostává do finální fáze a e-shopy, obchodní řetězce a další obchody čím dál hůře…

 

iSport.cz

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat sklo, říká jeden z nich

Sonda mezi trenéry NHL. Někdy je to jako žvýkat…

Už je to týden ode dne, co Florida vyhodila trenéra Gerarda Gallanta a nahradila ho Tomem Rowem. To on je teď…

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak vidí Rosického návrat

Holoubek o ligovém podzimu: V čem byl naivní a jak…

Zatím netuší, zda na jaře povede Spartu jako hlavní trenér nebo asistent, ale minimálně na podzim jí v roli…

 

Reflex.cz

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte unikátní časosběrné video

Jak se změnila Země za posledních 30 let? Sledujte…

V rámci oslav svých 10 narozenin se internetový vyhledávač Google rozhodl podělit o velmi unikátní video. Ve…

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video. Ukázky z něj kolují na internetu

Za Forejtovým koncem může být kompromitující video.…

Šéfa hradního protokolu Jindřicha Forejta, o jehož odvolání v noci na dnešek informoval server Neovlivni.cz,…

 
 
reklama