Recenze

10 Majitel

Toyota Verso MDS Style

9,93 Uživatelé

Hodnoceno: 27× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Verso, foto 1 Toyota Verso, foto 2 Toyota Verso, foto 3 Toyota Verso, foto 4 Toyota Verso, foto 5 Toyota Verso, foto 6 Toyota Verso, foto 7 Toyota Verso, foto 8
Toyota Verso, foto 9 Toyota Verso, foto 10 Toyota Verso, foto 11 Toyota Verso, foto 12 Toyota Verso, foto 13 Toyota Verso, foto 14 Toyota Verso, foto 15 Toyota Verso, foto 16 Toyota Verso, foto 17 Toyota Verso, foto 18 Toyota Verso, foto 19 Toyota Verso, foto 20 Toyota Verso, foto 21 Toyota Verso, foto 22 Toyota Verso, foto 23 Toyota Verso, foto 24 Toyota Verso, foto 25 Toyota Verso, foto 26 Toyota Verso, foto 27 Toyota Verso, foto 28 Toyota Verso, foto 29 Toyota Verso, foto 30 Toyota Verso, foto 31 Toyota Verso, foto 32 Toyota Verso, foto 33 Toyota Verso, foto 34 Toyota Verso, foto 35 Toyota Verso, foto 36 Toyota Verso, foto 37 Toyota Verso, foto 38 Toyota Verso, foto 39 Toyota Verso, foto 40 Toyota Verso, foto 41 Toyota Verso, foto 42 Toyota Verso, foto 43 Toyota Verso, foto 44 Toyota Verso, foto 45 Toyota Verso, foto 46 Toyota Verso, foto 47 Toyota Verso, foto 48 Toyota Verso, foto 49 Toyota Verso, foto 50 Toyota Verso, foto 51 Toyota Verso, foto 52 Toyota Verso, foto 53 Toyota Verso, foto 54 Toyota Verso, foto 55 Toyota Verso, foto 56 Toyota Verso, foto 57 Toyota Verso, foto 58 Toyota Verso, foto 59 Toyota Verso, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta nemá Rok výroby 2014 Koupeno ojeté najeto [km]:18000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1798 výkon [kW]: 108 kroutící moment [Nm]: 180 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,1 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 484 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Zdravím všechny, chtěl bych tady popsat svou zatím poměrně krátkou zkušenost s autem a především případně pomoci při rozhodování, stejně jako čtení některých recenzí (především trcis - Verso a David C3 - MDS, pánové díky) pomohlo mě. A hlavně žádná recenze na Verso MDS tady není. Mimochodem všechny fotky jsou dělané mobilem, takže pro znalce asi nic moc, ale kupovat si kvůli tomu foťák mi přijde jako blbost...
Takže, už nějakou dobu jsem přemýšlel, jestli jedno ze stávajících aut (pětidveřových hatchbacků) nevyměnit za auto o něco větší a s narozením druhého potomka jsem na to myslel o čím dál častěji. Nicméně veškeré úvahy končily u čtení webových fór, prohlížení různých typů více-méně rodinných aut a vlastně jsem ani nevěděl, co hledám. Spíše bych řekl, že jsem ani nic nehledal, možná jsem jenom čekal, jestli mě něco "necvrnkne do nosu", nebo tak nějak.
Jakmile jsem se však u nastupování do svého auta dvakrát běhěm jednoho týdne praštil do hlavy (měl jsem namožený krk a nastupování do poměrně nízkého auta teda bylo o něco komplikovanější), pochopil jsem, že by to chtělo změnu, samozřejmě za něco většího, resp. vyššího. Kandidátů moc nebylo, protože jsem měl jasné požadavky - ne moc velké auto (ideálně do 4,5 m délky), rozumně výkonný benzínový motor, pokud možno bez turba, co možno nejlepší výbavu a klíčové byly především tři plnohodnotná (nebo téměř plnohodnotná) místa vzadu. Sedm míst jsem ani neuvažoval, obvykle tam už stejně pak nezbyde žádné místo v kufru. Chtěl jsem, aby se tam mezi dvě dětské sedačky ještě jeden člověk vešel. Nepotřeboval jsem jsem čtyřkolku, SUV se mi zdálo zbytečné, hlavně ale téměř ve všech je vzadu reálně místo pouze pro dva lidi. Nikam jsem nespěchal a relativně v klidu čekal, až mě něco zaujme. Auto nemělo být příliš velké hlavně proto, že s ním obvykle bude jezdit manželka s dětmi - k doktorce, do školky, případně někam poblíž, skoro samé krátké trasy v jednotkách kilometrů (proto hlavně ten benzin bez turba) s častým parkováním, tak aby s tím neměla problém. Současně jsem uvažoval, že by ideální byla nějaká předváděčka (už jsem tak pár aut koupil s dobrou zkušeností), případně nové auto, které by ale muselo být v horší výbavě, abych se nedostal cenou příliš vysoko, i když nějakou konkrétní hranici jsem stanovenou neměl.
Moc aut jsem neuvažoval, v podstatě to byly pouze Ford C-max, Kia Carens, Peugeot 5008 a Toyota Verso. Každé auto mělo něco, co ostatní ne nebo mají horší, nicméně Toyota byla velkým favoritem, jelikož už několik let máme Aurise a spokojenost maximální. Další má kamarád - už možná i 7 let Corollu, stejná zkušenost. Ford má dle mých kritérií nejlepší motor (1,6 EcoBoost), zbytek se mi moc nelíbí (především palubka), řekl bych, že zadní prostřední sedadlo je výrazně užší než dvě krajní. Kia se mi jako celek líbí, ale nemá odpovídající motor. Peugeot má obrovský kufr, docela se mi líbí uvnitř, ale neměl jsem moc velkou důvěru k motoru - a recenze od uživatele ericn mou nedůvěru zrovna neodbourala...:).
Samozřejmě jsem si uvědomoval, že existují i další podobná auta, ale z různých důvodů jsem je ani neuvažoval. Jedná se např. o Zafiru, C4 Picasso a Scénic - Zafira už mi přišla dost dlouhá (jinak se mi líbí), design Picassa jaksi neumím zkousnout a Scénic se mi vysloveně nelíbí. Jinak je docela zajímavé, že Verso má ze všech ostatních uvedených aut největší rozvor (s výjimkou Picassa), což mě překvapilo hlavně u Zafiry a Grand Scénicu, i když rozdíly nejsou nijak velké.
Takže jsem průběžně koukal na nabídky především uvedených aut a čekal, jestli se něco zajímavého neobjeví. Čas mě nijak netlačil, ale byl jsem rozhodnutý, že kdyby se něco hodně výhodného objevilo, tak to zkusím. Pár Fordů se mi i líbilo, ale pokaždé jim něco z výbavy chybělo (obvykle vyhřívaná přední sedadla), Kiu jsem postupně vyřadil kvůli motoru, Peugeot bych asi musel koupit nový (ale třeba v rámci akce "7 dní Peugeot byly docela dobré ceny), takže jsem postupně došel k názoru, že to bude Verso. Prolezl jsem spoustu inzerátů a došel jsem k názoru, že jsou ta auta všechna stejná, víceméně se lišila pouze barvou a motorem.
Jak jsem už psal, Toyota Verso byla favoritem od samého začátku, být v ní 1,6 EcoBoost, tak bych nad ničím jiným ani nepřemýšlel. Nejdříve jsem tedy přečetl veškeré recenze, co jsem objevil, především uživatelské. Přečetl jsem i několik novinářských, tam jsem ale došel k názoru, že to je skoro ztráta času, protože Verso má podle nich nekomunikativní řízení ("necítí v konečcích prstů" kam vlastně to auto jede - přitom já to vidím skrz okno, není schopno projet pravoúhlou zatáčku aspoň stovkou, spousta tvrdých plastů - oni snad na té palubce sedí nebo co apod.). Rozhodl jsem se, že si zkusím pár jízd a pak se uvidí.
Pravda, ještě jsem chvíli zvažoval Prius, ale ten nemá vzadu tři plnohodnotná sedadla a i kufr už by byl na rodinné auto na hraně, navíc je ve stejné výbavě o dost dražší, takže jsem ho vyřadil. Nicméně takový Prius+ by se mi hodně líbil, ale za cenu nového (předváděčku jsem nikde neobjevil a i ta by byla výrazně dražší než nové Verso) bych měl měl stávající auta skoro dvě...
Měl bych asi ještě říct, že přestože to mělo být auto především pro manželku, tak byl výběr pouze na mě, vlastně mi to toho vůbec nemluvila. Takže jsem byl docela často u počítače a hledal různé informace, testy či recenze, až jsem o tom autě věděl téměř všechno, aspoň jsem si to myslel.
Nakonec jsem teda zavolal do "své" Toyoty, jestli mají volné Verso k vyzkoušení. Měli, takže jsem odpoledne rovnou vyrazil ho vyzkoušet. Jeli jsme nějakých 10-15 km, silnici jsem dobře znal, takže jsem se mohl soustředit na auto. Popravdě řečeno, moc mě neuchvátilo, i když ani nezklamalo. Abych to trochu upřesnil: tím, že Toyotou jezdím, tak mě ničím nepřekvapilo, všechno jsem vlastně čekal tak, jak to bylo, současně jsem ale měl pocit, že to auto moc nejede, resp. jede hůř než Auris. K tomu se přidal divný pocit z prodejce, takový nemastný neslaný a samozřejmě o autě nevěděl víc než já. Kromě toho nemám rád, když mi někdo všechno odkývá, měl jsem z toho pocit, že místo mě viděl za volantem provizi z prodeje, ale třeba jsem se mýlil...
Odjížděl jsem se smíšenými pocity, ne vyloženě zklamaný, ale ani nadšený, takto nějak si představuji nákup v potravinách, koupím, co potřebuji a tím to končí.
Každopádně jsem už byl téměř rozhodnutý, že pokud nějaké auto koupíme, tak to bude Verso. Hlavně kvůli spolehlivosti, spokojenosti se servisem a bezproblémovému motoru. Ještě jednou jsem se vrátil k PC a začal jsem koumat, v jaké výbavě bych to auto vlastně chtěl a jestli by bylo lepší mírně jeté (předváděcí), nebo nové. Zjistil jsem, že téměř všechna nabízená auta byla ve výbavě Active + Superpaket, což je sice celkem dostačující, nicméně mi tam docela chyběly xenony, takže bych bral raději Superpaket Plus, jenomže to bych se už výrazně přiblížil k výbavě Style, kde je navíc bezklíčové odemykání a startování, kůže, větší kola, roletky atd. Kromě toho s tímto paketem nikde žádné Verso nebylo, muselo by se zadat do výroby. Takže jsem měl problém se rozhodnout, řekl jsem si, že počkám na nějakou vhodnou předváděčku a pak se uvidí.
Další den mi volal prodejce, jak se mi auto líbilo, řekl jsem mu, že to nebude auto pro mě ale pro manželku, takže si to musí zkusit ještě i ona. Domluvili jsme se termín za asi tři dny a současně mi řekl, že tam má na jeden den Verso s novou naftou 1.6, jestli to prý nechci zkusit. Samozřejmě jsem chtěl, nicméně čistě ze zvědavosti na nový motor (byl jsem rozhodnutý, že naftu nechci v žádném případě), tak jsem se tam večer stavil. No, z motoru jsem byl hodně zklamaný, na té samé trase jako den předtím jsem měl pocit, že toto už nejede vůbec.
Další jízdu za dva dny tedy řídila manželka, já jsem seděl vzadu. Na rozdíl odemne se jí auto hodně líbilo a prý jelo celkem dobře, ale je pravda, že já jsem do něj přesedl ze 180ti koňové turbonafty a ona ze 130ti koňové benzínové atmosféry.
Už v době této jízdy jsem poprvé začal přemýšlet nad věcí, která mě do té doby vůbec nenapadla - co kdyby ten benzín byl automat? Zatím jsem si to nechal pro sebe a byl jsem rozhodnutý najít na internetu nějakou recenzi benzínového Versa s automatem. Jak jsem ale rychle zjistil, nebylo to vůbec jednoduché, téměř všechny mají manuál. Po shlédnutí několika málo videí na YouTube (v ruštině, polštině, němčině, angličtině a tuším holandštině, už přesně nevím) jsem nakonec objevil recenzi na Toyota klubu od uživatele xvasek a byl jsem prakticky rozhodnutý (tímto ho zdravím). Pak jsem už jenom začal hledat vhodné auto a kupodivu jsem měl hned štěstí - objevil jsem předváděčku s automatem u prodejce vzdáleného pár kilometrů. Okamžitě jsem mu zavolal a domluvil jsem si předváděcí jízdu. Pravda, manželka nechápala, proč automat, že by raději manuál - po zkušenosti nás obou kdysi s Hondou City a variátorem jsem jí docela rozuměl, nicméně byl jsem rozhodnutý, že pokud to nebude horší jak manuál, tak koupíme Verso s automatem.
Další den jsme s manželkou a dětmi vyrazili, chtěl jsem ještě jednou vyzkoušel, jak se dozadu vejdeme ve třech, takže jsme se dovnitř nasoukali všichni včetně prodejce. První jsem řídil já a od prvních metrů jsem věděl, že to je přesně co chci. Pravda, žádný trhač asfaltu to nebyl, ale v režimu sport to jelo docela svižně, v manuálním módu ještě o kus líp (i když samozřejmě ne líp než manuál pár dní předtím, ale u automatu jsem s tím tak nějak počítal a tolik mi to nevadilo). A rychlost a pohodlí řazení (pokud jsem teda řadit chtěl) proti manuálu super.
Další část jízdy musím popsat podrobněji, protože na ni do smrti nezapomenu (a myslím, že případný Alzheimer na to nebude mít žádný vliv...). Po nějakých deseti kilometrech jsme se s manželkou vyměnili, ještě jsem jí jednou řekl, že tam není spojka, ať si na to dá pozor (kdysi dávno jsem chtěl v automatu vymáčknout spojku, akorát tam byla brzda, no prostě pás jsem měl na těle "nakreslený" ještě asi týden...). To jsem ale netušil, co mě v příštích chvílích čeká... Po bezproblémovém rozjezdu - jezdí denně, nic jiného jsem ani nečekal - jsem jí řekl, ať si zkusí brzdu. Zkusila. Přestože jsme jeli pořád velice pomalu, tak jsem děkoval tomu, co vymyslel pásy, protože jsme stáli na fleku. Na můj dotaz mi manželka odpověděla, že jsou tady ostřejší brzdy. Byly, takže jsem to přešel, i když až o tolik ostřejší se mi nezdály. Po 100 metrech se na křižovatce situace opakovala, ale to už jsem byl lépe připravený a řekl jsem si, že teď už to bude OK. To jsem ale netušil co nás čeká. Po asi kilometru jsme se blížili ke kruháči a nějakých 20 metrů před ním zabrzdila tak, že se i do té doby klidný prodejce (asi zvyklý na všelijaké případy) orosil jak dvanáctka, protože jsme bez jakéhokoliv varování zastavili doslova na místě (posílám pozdrav do Japonska, brzdy máte fakt dobré). Když jsem se automaticky otočil a uviděl zděšeného a zřejmě stejně zpoceného řidiče, který zabrzdil jen velice těsně za námi, tak jsem šel do kolen podruhé. Na druhou stranu dětem v sedačkách se to zjevně líbilo a hlasitě to dávaly najevo. Nicméně po několika měsících musím uznat, že především v malých rychlostech (do cca 30 km/h), mají ty brzdy poměrně rychlý nástup a pořád jsem si na to úplně nezvykl...
Tehdy se prodejce manželky poměrně klidným hlasem zeptal, kterou nohou vlastně brzdí a ona že levou. Co na to říct, problém byl identifikován a dále už jízda probíhala za všeobecné spokojenosti posádky.
Na prodejně jsem už byl rozhodnutý, že auto bereme (mělo být k prodeji přibližně za měsíc a půl), akorát mě prodejce nepříjemně překvapil - až tam nám řekl, že je rezervováno ještě na cca 4 dny, prý nějakým kolegou zaměstnancem, pak měl definitivně říct, jestli ho bere. Vůbec mě tím nepotěšil, protože téměř přesně takto bych si ho nakonfiguroval, kdybych měl tu možnost, přitom bylo k prodeji s výraznou slevou. Tak jsme se aspoň domluvili, že mi za ty čtyři dny dá hned vědět, jak to dopadlo.
Dopadlo to tak, že původní zájemce rezervaci zrušil, za hodinu jsem už skládal zálohu (jelikož prý byli i další zájemci, jak jsme později zjistili, tak nekecal) s tím, že zhruba za měsíc si auto vyzvedneme.
Takže teď k vlastnímu autu. Jedná se o Verso ve výbavě Style, plus obsahovalo Skyview, které jsem ke štěstí rozhodně nepotřeboval (a mimochodem, skutečně ubírá místo na hlavami vzadu), nicméně tam už bylo, takže jsem s tím stejně nemohl nic dělat. Výhoda je aspoň to, že tím občas lze na chvíli zabavit děti... Dále bylo v bílé perleti (což je barva, která se mi líbí ze všech nabízených nejvíce) a součástí byla ještě lékárnička. Style má proti výbavě Active + Superpaket navíc 17" kola, xenony, LED denní svícení, polokožené sedačky, částečně kožené čalounění dveří, bezklíčové odemykání a startování a roletky na zadních bočních oknech. Sleva byla přes dvacet procent, takže jsem se dostal pod cenu nového v nižší výbavě, nebylo co řešit. V době předání mělo najeto něco málo přes 11 tis. km.
Auto má ve standardní výbavě parkovací kameru, která funguje poměrně dobře, nicméně jsme doma oba zvyklí na senzory, tak jsem je nechal dodělat. Chvíli jsem zvažoval, jestli je nechat vůbec udělat v Toyotě (cena je poměrně prémiová, ostatně jako u veškeré originální výbavy na přání), byla nám ale nabídnuta velice rozumná sleva, tak jsme nechali udělat rovnou přední i zadní. Pro Toyotu jsme se rozhodli i proto, že senzory nalakovali do stejné barvy, jakou má auto. Ani jeden bychom je totiž nesnesli černé (pokud by nebylo černé i auto), to raději žádné.
Dva dny po koupi jsme s autem vyrazili na týden na Slovensko, byl jsem docela zvědavý, jak to pojede. Většina cesty je po dálnici, zbytek po okreskách a městech, odhaduji cca 400 km dálnice a 100 km ten zbytek. Současně jsem byl zvědavý na spotřebu, která ale pro mě rozhodující nebyla a není.
Takže k jízdě: po dálnici jsem jel více-méně do 130ti (všechno uvádím dle tachometru a spotřebu dle PC), auto s tím nemá žádný problém a motor točí do 2500 otáček, což je téměř jak v dieselu. Motor je skutečně tichý, prakticky o něm člověk neví. Pravda, stačí malé stoupání a převodovka si okamžitě podřadí, především zpočátku jsem měl pocit, že je motor akorát vytočený a nic moc nejede, prostě variátor. Postupně jsem si na to zvykl, ale stejně to není nic, co by se mi snad líbilo. Po sjezdu z dálnice se jízda stala mnohem příjemnější, při devadesátce motor na tempomat točí cca 1900 otáček a tady už skutečně téměř nejde slyšet. Zpočátku jsem byl opatrnější při předjíždění, neuměl jsem odhadnout, co si mohu dovolit. Při plném sešlápnutí plynu si převodovka podřadí, otáčky stoupnou někam ke 3,5 tisícům a auto docela jede. O něco lepší je to při zmáčknutí tlačítka Sport, to se otáčky pohybují ještě o dva tisíce otáček výše a auto je živější. Postupně jsem ale došel k tomu, že mě nejvíce baví podřadit pádlem na volantu přesně tak, jak potřebuji, tím myslím na jaké otáčky chci. Nicméně stejně je ten pocit jiný, než s manuálem, kde je pocit spojení s autem o něčem jiném, ale možná je to pouze o zvyku, těžko říct. Tady to prostě působí jak playstation.
Převodovka má předvolených 7 stupňů, takže si jakoby řadí, tím chci říct, že přeřazením na vyšší stupeň otážky klesnou o nějakých 1000 otáček, nechová se jako klasický variátor. Především ve městě ale i na okreskách funguje velice dobře, na dálnici je to horší, nicméně to (podle mě) není až tak chyba převodovky jako spíše nízkého točivého momentu, který jí nutí řadit v situacích, kde by mě to s dieselem a manuálem ani nenapadlo. Každopádně pokud bych měl vybírat znova, tak bych měl úplně jasno - vybral bych stejně.
Zkoušel jsem jet i na manuální režim a řadit si pádly pod volantem, chvíli mě to bavilo, ale pak jsem se vrátil stejně k automatu, na rozdíl od řazení v autě s manuálem mi to tady přijde jako práce navíc a vyžaduje docela soustředění. Taky jsem zkusil rozjezd z nuly na stovku na manuál, rozhodně bych neřekl, že je to auto líné, jak jsem někde vyčetl, byl jsem docela příjemně překvapený. Každopádně je to atmosférický motor, takže pokud člověk potřebuje jet svižněji, je potřeba ho točit - nejlépe v manuálním režimu, ale pak jede docela slušně až do omezovače, i když s takovým typem auta jaksi člověk ztrácí chuť závodit... Automatu vyhovuje především klidná jízda, pokud člověk potřebuje jet rychleji, je lepší přepnout na manuál - je to pak jiné auto.
Pokud jde o jízdu ve městě, tak se otáčky většinou pohybují kolem 1000 otáček a člověk má pocit, že jede v elektromobilu, jak je auto tiché. Tady bych za manuál neměnil, prostě to nemá chybu. A občasné popojíždění ucpanou Prahou je proti manuálu mnohem příjemnější.
Když jsem na začátku doma řekl, že chci Verso s automatem, tak se manželka moc nadšeně netvářila, kdybych to nechal na ní, tak máme manuál. Nicméně po asi dvou měsících řekla, že ten automat je úplně super a mnohem lepší než manuál, že se ji s tím jezdí lépe, než si uměla představit, takže doma s autem velká spokojenost. Další auto bude určitě automat. Rozdělené to máme tak, že toto auto je jakoby manželky (já jezdím Aurisem), když ale jedeme spolu, tak až na velice řídké výjimky (přijít o papíry kvůli pár promile je blbost, že jo) pokaždé řídím já. Manželka tak jezdí mnohem častěji a prakticky každý den, já zase najezdím mnohem víc kilometrů.
Spotřeba pro mě nebyla rozhodujícím kritériem, nicméně jsem se o ni taky zajímal. Popravdě je o něco nižší, než jsem čekal. Cestu na Slovensko jsem absolvoval za 7 l, týdenním popojížděním po okolí se zvedla na 7,4 a po návratu domů ukazoval PC 7,5 (proti reálu ukazuje asi o 2 deci méně). Zpátky jsem už ale po dálnici jel o něco rychleji, tak do cca 160 km/h. S výslednou spotřebou jsem byl spokojený, čekal jsem více (v autě jsme byli dva dospělí, dvě děti v sedačkách a plně naložený kufr.
Další cestu na Slovensko - tři dospělí + dvě děti v autosedačkách a kufr plný tak, že jsem ani roletu nezatáhl - jsem jel pomaleji (na dálnici tak 110-120 s občasným zrychlením do max 160ti, jinde jsem téměř dodržoval rychlost), tam jsem dojel za 6,2, couračky to zvedly na 6,7 a to zůstalo i po návratu zpátky, takže pohoda. Dotankoval jsem a dalších cca 500 km po nákupech (posledních 10 dní v roce) se spotřeba zvedla na 6,8. Čekal jsem to tak o litr horší...
Cestu do práce a zpátky (poloprázdnou jižní spojkou a pár obcemi) jsem schopen ujet se spotřebou pod šest litrů, běžně se s autem dá jezdit do cca 6,5 litrů. Pouze velice krátké cesty manželky s dětmi (do pěti km) znamenají spotřebu kolem osmi litrů, někdy i přes, pravda není už nejtepleji, což možná udělá tak půl litru, uvidíme v létě.
Několikrát jsme jeli do Sokolova, spotřeba celkem se pohybovala něco přes 6,5, vždy ale pod sedm, což mi přijde úplně v pohodě, s dieslem jsem to jezdil lehce přes šest (objektivně musím ale uznat, že s Versem jezdím obvykle o trochu pomaleji, resp. nepředjíždím v situacích, kdy bych si to s předchozím autem ještě dovolil.
V autě lze řadit páčkami pod volantem, docela často si podřazuji při dojíždění např. k semaforům či křižovatce, jinak prakticky ne. Pokud pouze sundám nohu z plynu, tak auto jede jakobych u manuálu vyřadil. Převodovka si také podřazuje při brždění, ale neděje se tak vždycky a zatím jsem nepřišel na to, podle čeho si vybere jestli podřadit nebo ne. Pokud podřadím ručně, tak se po nějaké době sám aktivuje automatický mód, lze tak udělat i podržením pravého pádla.
Ještě jsem si všiml jedné věci - bez tempomatu nedokáži jet na tak malé otáčky jako v ním, vyšší rychlost mi převodovka zařadit většinou nedovolí a pokud už mám tu nejvyšší, tak je v otáčkách stejně rozdíl. Zkoušel jsem to speciálně při rychlosti 90 km/h, bez tempomatu na sedmý stupeň 2200 otáček, jakmile jsem zapnul tempomat, tak 1900. Vyplývá z toho především to, že na tempomat lze jezdit úsporněji, docela zajímavé. Ale na tempomat jsem zvyklý a používám ho pokaždé, když to jde, hlavně v obci, takže s tím nemám problém.
V některých recenzích jsem četl stížnosti na aerodynamický hluk, musím, říct, že toto konkrétní auto je hlučnější, než jsem čekal. Místo podélníků mám na střeše okno, přesto se mi zdá hlučnější než třeba Auris. Pravda, nevidím v tom sice problém, který by nešel vyřešit lehkým zvýšením hlasitosti rádia, ani to neruší při rozhovoru, ale tišší auto by mi rozhodně nevadilo. Možná je to trochu důsledek i velice tichého motoru, ale podobně tichý motor je i v Aurisu, takže ten hluk bude přece jen o něco vyšší. Ale zřejmě to odpovídá vyšší stavbě auta.
U Versa je často kritizován kufr, prý je malý. Já si stěžovat nemohu, zatím se nám tam pokaždé vešlo všechno včetně kočárku, řekl bych, že téměř 500 litrů je dostačující velikost. Pokud někdo potřebuje víc, tak si zřejmě Verso nekoupí, pokud tedy nechce na střeše vozit rakev. Zpočátku mi vadilo, že roleta v kufru nejezdí v kolejničkách jako třeba ve Fabii (párkrát jsem ji zaháknul blbě a pak to byla docela rána, jak vyskočila a vrátila se zpátky), nicméně už jsem si zvykl a dokonce jsem to začal považovat za výhodu - jakmile totiž kufr zaplním výš než po spodní hranu oken, tak je možné roletku přetáhnout a zaháknout, takže nic z kufru neulítne, stejně tak do něj není vidět. Spodní plato v zadní části mám pořád v nižší poloze, schod mi nevadí a přesně tam pasuje kočárek, který budeme vozit ještě asi tak půl až třičtvrtě roku a pak už bude kufr úplně v pohodě.
Co se týká vnitřku auta, vepředu i vzadu je místa dost (já si za sebe bez problémů sednu - měřím cca 183 cm), dokonce se vejdu i mezi dětské sedačky vzadu. Na nějakou dlouhou cestu to moc pohodlné není (mám tam málo místa na ramena), ale to je mi jedno, sedět tam neplánuji. Jinak nechápu, k čemu je dobrá možnost posouvat zadní sedačky - když tam někdo sedí, tak by neměl kam dát nohy, pokud nesedí a potřebuji víc místa, tak je lepší je sklopit. Horší je to s odkládacími prostory - toto bych řekl, že je hodně nedomyšlené. Pití v kelímcích sebou nevozím, tudíž prostory k tomu určené moc nevyužiji (ale kdyby ano, tak už není skutečně kam co dát), k tomu ještě místo na dvě 1,5 litrové lahve pod opěrkou (vypít tři litry vody tak bych víc stál než jel). Nechápu, proč neudělali přihrádku na palubce před volantem, přitom by to docela pomohlo. Na druhou stranu je pro nás akorát odkládací prostor před spolujezdcem, přesně se tam vejde jídlo (různé lahvičky a kelímky) pro děti a je hezky po ruce. Mimochodem do dveří se vejdou leda tak papírové kapesníky a brýle (které se ale kupodivu vejdou i do schránky ve stropě k tomu určené, např. v Aurisu se tam nevejdou), moc místa tam není. Ještě bych měl zmínit volant, pořád mě překvapuje, jak má velký průměr, nikdy jsem nic takového v osobním autě nezažil, aspoň si napamatuji. Někde jsem četl, že nejde dostatečně posouvat v podélném směru (vytáhnout), já s tím problém nemám, dokonce by šel vytáhnout i více než potřebuji. Za výbornou věc považuji roletky na zadních oknech. Jsou úplně super, zaprvé přes ně není do auta moc vidět a zadruhé dobře stíní, dětem tak nesvítí slunce do očí. Jinak uvnitř nikde nic nevrže, všechno OK. Výborně funguje samostmívací vnitřní zrcátko, akorát škoda, že venkovní jsou obyčejná. Mimochodem nechápu, proč toto auto neukazuje teplotu motoru, zatím se mi to nikdy nestalo, považuji to trochu za úlet. Ta modrá kontrolka není to pravé ořechové. Stejně tak jsem úplně nepochopil, k čemu je v tam (ve stropu nad zpětným zrcátkem) další zrcátko na kontrolu dětí vzadu - skutečně v něm není nic vidět, takže ho vůbec nepoužíváme.
Pochválit musím bezklíčové odemykání (zamykání) a startování. Především to odemykání je velice příjemné a návykové, hlavně zpočátku jsem na Aurisu párkrát málem utrhl kliku u dvěří, když jsem si neuvědomil, že musím odemknout klíčem:) Každopádně je to výborná věc a člověk si velice rychle zvykne. Funguje to tak, že se musím přiblížit ke dvěřím (ridiče, spolujezdce) na cca půl metru a zlehka se dotknout kliky, auto se odemkne, U pátých dvěří je potřeba zmáčknout tlačítko. Současně, když se s klíčem pouze přiblížím k autu, tak se uvnitř rozsvítí světlo. Občas ale vznikají komické situace, například před garáží manželka vyleze z auta s klíčem u sebe a auto si mi stěžuje, že "nevidí" klíč... Zamknout jde dotekem kliky u řidiče či spolujezdce, nebo zmáčknutím malého čudlíku na pátých dveřích.
Tradiční problém je ovládání vyhřívání sedaček. Člověk, co toto vymyslel, musel být buď sjetý, nebo se mu loketní kloub ohýbá do druhé strany. Zapnout vyhřívání trvá tak dvě sekundy (když už to mám nacvičené), aniž bych koukal, kam jedu, prostě bezpečnost nadevše. Horší by bylo snad jenom kdyby byly v kufru. Na druhou stranu musím pochválit ne úplně běžně umístěnou kapličku s přístroji, zvykl jsem si velice rychle, skvělé je taky podsvícení. Trochu horší je to u displeje rádia (mimochodem hraje docela dobře, Bluetooth je taky v pohodě, ale většinou posloucháme hudbu z flashky), buď na něj přes den není moc vidět, nebo za tmy svítí až moc, nastavení mezi tím není. Normálně by mi to nevadilo, ale při přepnutí světel z denních na normální se dle nastavení změní i podsvícení displeje a jelikož v tomto období svítí potkávací často i přes den (když je venku světlo), tak právě mám problém uvedený výše. Dá se s tím žít, ale umím si to představit i lépe vyřešené. Celkově bych vnitřek označil jako příjemný, k tomu je všechno (až na to vyhřívání sedadel) přehledně umístěné a po ruce, člověk si na to rychle zvykne (u mě to bylo díky Aurisu ještě o něco jednodušší). Ocenil bych ještě možnost vidět, jaký má převodovka zařazený převodový stupeň, v automatickém módu tam svítí pouze "D", i když to není nic zásadního. Jo a ještě nechápu, proč není podsvícené tlačítko na sklápění zpětných zrcátek, které oba hodně používáme, při parkování (i doma v garáži) pokaždé zrcátka sklápíme.
Zvenku se mi auto líbí, i když samozřejmě toto je hodně subjektivní. Mě se vlastně líbí ze všech úhlů, dokonce jsem si už zvykl i na pro Verso typická, rádoby tuningová, zadní světla, nicméně s jinou než aktuální barvou (s nějakou tmavou, nejhorší mi to připadá na černé, tam to je doslova pěst na oko) bych mluvil jinak, ještě si je umím představit na stříbrném autě, akorát stříbrnou barvu jaksi nemusím a na světle šedé. Bílá perleť především na slunci vypadá skvěle, ale stačí pár kilometrů a aspoň trochu mokrá silnice, v tu chvíli je auto špinavé. Na rozdíl od Aurisu, který je v obyčejné bílé, jde aspoň lehčeji umýt (špína tolik nedrží jako na obyčejné barvě) a v přímém srovnání je mezi těmito barvami poměrně velký rozdíl.
Výbava Style má 17" kola a byl jsem zvědavý, jestli to auto nebude moc tvrdé. Možná i proto, že jsem byl zvyklý na hodně tvrdé předchozí auto, se mi to zdá celkem v normě, i když žádná plavba to není, aspoň na těch katastrofálních silnicích všude kolem. Na druhou stranu auto docela sedí i v zatáčkách, zatím jsem se na limit nedostal, zpočátku proto, že jsem auto tolik neznal, později se už docela ochladilo a v zimě to zkoušet nebudu (minimálně ne schválně). Kromě toho mám na autě zimní 16" kola. Ale abych se vrátil na začátek - na 16 je toto auto tvrdší a především je o dost víc cítit nerovnosti než v Aurisu na sedmnáctkách... Nicméně mi to nevadí, naopak na dobrém asfaltu je to o to lepší, o palec větší gumy s nižším profilem drží lépe v zatáčkách a samozřejmě lépe vypadají.
Tady musím zmínit jednu věc - nechápu, proč toto auto nemá rezervu. V posledních několika letech jsme na autech třikrát píchli a pokaždé byla guma na vyhození. Stát se mi toto někde cestou na dovolenou, tak bych toho, co o tom rozhodl, docela proklínal, protože sprej by mi určitě nepomohl. Každopádně mně z předchozího auta zbyla rezerva, která sem pasuje, takže je to v pohodě, ale stejně to nechápu. Stejně tak měření tlaku v pneumatíkách - na zimní gumy samozřejmě nefunguje (nehodlám do toho investovat, za to mám pomalu dvě kompletní kola). Takže mi teď svítí kontrolka a neumím ji vypnout - ani podle návodu, ale už jsem si na ni docela zvykl a možná mi v létě bude i chybět... :)
Při převzetí byly v autě textilní koberečky, hned jsem věděl, že je vyměním, i jsem to tam řekl. Nabídli mi originální gumové, ale ta cena je podle mě šílená, takže jsem je koupil neoriginální za ani ne poloviční cenu. Kromě loga nevidím žádný rozdíl. Přemýšlel jsem i nad vanou do kufru, ale zatím jsem to odložil, jelikož ho nemám v rovině, takže bych ji tam stejně nemohl mít, každopádně na příští zimu si ji už pořídím. Dále jsem si koupil karbonovou fólii (spíše teda imitaci karbonu) a částečně jsem olepil bílé plastové kryty zrcátek. Na jednom z nich totiž byla už při převzetí auta docela hluboká rýha, asi centimetr dlouhá, měnit se mi to nechtělo. Jak už jsem byl v tom, tak jsem zkusil olepit i vnitřní madla dvěří, nevypadá to úplně marně a aspoň zůstanou jak nové. Nakonec ji zřejmě budu muset použít i na dvířka schránky před spolujezdcem, manželka tam vozí vajíčko s dcerou a trochu to poškrábala, je to vidět. Nechám si to ale asi až na jaro, v garáži není až tak teplo, aby se mi tam kvůli tomu chtělo.
Někdy na jaře (každopádně před létem) plánuji nechat udělat tažné, chci vertikální, které (když bude sundané) nebude vidět. Jinak mi je doma vozík k ničemu, přitom ho určitě budu jestě potřebovat, ale především mám nosič na kola, který bych rád využíval. Už jsem si vyhlédl typ, ale zatím to má čas.
Do budoucna možná zvážím výměnu autorádia za něco s navigací, TV tunerem, internetem a androidem, už jsem i vyzkoušel, jestli jde vyndat stávající rádio (není to problém, návod jsem našel na googlu) a současně koukl (a vyfotil) zadní panel, abych vědět, jaké konektory potřebuji. Kamarád má něco podobného v Ceedu a je velice spokojený. Uvidím, dá se to koupit za celkem rozumnou cenu, možná v létě.

Silné stránky

Nemá cenu popisovat, až na výjimky uvedené v slabých stránkách jsem se vším spokojený, jen nevím, jestli bych něco z toho nazval silnou stránkou…

Slabé stránky

Pro mě to auto nemá nevýhodu, kterou bych tady měl zmínit, kromě umístění ovladačů vyhřívání sedadel, toto musel někdo udělat schválně (nepředpokládám, že by na takové pozici zaměstnávali idioty, i když člověk nikdy neví…) a chybějícího ukazatele teploty chladící kapaliny - tak nějak si představuji šetření na nesprávném místě.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Po naježdění necelých 5 tkm jsem se objednal na garančku, všechno bez problémů, nic jiného jsem ani nečekal. Jezdím tam více jak tři roky, takže mě už znají, zaměstnanci se tam moc nemění. Já rozhodně nechválím toho, co si to nezaslouží - moje "osobní bankéřka" by mohla povídat, ale tady není co vytknout. Perfektní přístup, rozumné ceny (je možnost si je najít na internetu dopředu a skutečně jsou pak takové), možnost objednat se na "rychloservis" - garančka trvá hodinu, občas i trochu méně, občerstvení, i předchozí značky to bylo sakra jiné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Když si vzpomenu na prodejce, tak se mi pokaždé vybaví Dr. Jekyll and Mr. Hyde. Na jednu stranu perfektní přístup, velice ochotný, dokázal vyřídit, že jsme si auto odvezli o cca dva týdny dříve, tady opravdu veliká spokojenost. Proti tomu ale stojí několik dalších věcí: zaprvé slíbil všechno a okamžitě, bohužel pár věcí se "nepovedlo". Příklad - chtěl jsem auto rovnou na značkách, protože jsme za dva dny odjížděli na Slovensko, samozřejmě bych si za to zaplatil. Neměl to být žádný problém (ještě den před převzetím auta jsem se ptal, jestli už je auto na nových značkách, prý ano). Když jsme ale přijeli pro auto a já uviděl původní značky, tak se o mě málem pokoušel infarkt, jelikož jsem si nebyl jistý, jestli to stihneme přepsat. Pravda, dostali jsme za to zdarma dálniční známku na zbytek roku, ale to mě v tu chvíli moc nezajímalo a bylo to na mně hodně vidět. Další věc - při projížďce mělo auto v kufru plastovou vanu a na můj dotaz mi řekl, že tam zůstane. Sice mě to překvapilo, ale řekl jsem si, že je to super. No, při převzetí tam nebyla a pouze mi oznámil, že si ji vzali. Zadruhé mě doslova šokovalo, co za věci o tom autě nevěděl. Třeba vůbec nevěděl, že bezklíčové odemykání funguje i na páté dveře (přišel jsem na to úplně náhodou asi po dvou týdnech, asi bych měl začít číst manuály). Kromě toho jsem nikde nemohl najít, jestli jsou v autě bixenony (resp. jestli jsou xenony i pro dálková světla), tak jsem se ho jednou na to po telefonu zeptal. Sice to z hlavy nevěděl, ale vzal klíčky a vyrazil pred showroom, aby na to kouknul (říkám, že byl velice ochotný). Po chvilce mi volal, že nejsou, takže jsem začal plánovat, že ty obyčejné žárovky vyměním za lepší, co bude mít stejnou barvu světla jako xenony (něco jako Osram NightBreaker, jsou homologované a mám s nimi dobrou zkušenost). Při převzetí auta jsem se akorát zeptal, jaké jsou tam žárovky. Nevěděl, ale prý se zeptá na dílně a dá mi vědět, s tím jsme odjeli. Když jsem dojel domů ke garážovým vratům, tak jsem si blikl dálkovými a okamžitě jsem věděl, že tam jsou oboje xenony, jen mi nešlo do hlavy, že to předtím nepoznal. V tu chvíli mi přišla SMS - prý tam jsou žárovky HB3. Nedalo mi to a zavolal jsem mu - nevěřil mi, protože prý bixenony musí být natáčecí a to tady nejsou (výjimečně měl alespoň s tím natáčením pravdu), takže tam musí být žárovky. Na to jsem už neměl sílu nějak reagovat, nicméně důsledek byl ten, že auto nenechám servisovat tam, kde v servisu ani nevědí, jaké má to auto světla.

 

Novinky v recenzi

20.12.2015 18:09

Prodej

Auto jsem sem ještě vrátil na cca 3 - 4 týdny, pak se s ním rozloučím a nastane změna - viz recenze u Priuse.

13.2.2015 22:53

Kamera

Vzhledem k tomu, co jsou někteří schopni na silnicích předvádět, jsem do Versa pořídil kameru na přední okno. Měl jsem to v plánu od začátku, ale nemohl jsem najít žádnou, která by nečouhala z držáku, chtěl jsem nějakou, která by v ideálním případě vypadala, že je prostě součástí výbavy auta. Kupodivu se mně takovou povedlo objevit, viz pár nových fotek. Zatím spokojenost, obraz super přes den i v noci. Jo a neplánovaně jsem si pořídil foťák, takže je to o něco lepší, i když předchozí fotky měnit nehodlám...

4.1.2015 15:39

4.1.2015

na chvíli vylezlo slunce, tak jsem ještě udělal pár fotek...


Další vozy značky Toyota



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

nic jiného od Toyoty nečekám

praktičnost
9

za ty odkládací prostory (co tam nejsou)

prostornost
10

auto je tak akorát

jízdní vlastnosti
10

myslím pro běžnou jízdu

jízdní komfort
9

je o něco tvrdší, než by muselo a i ten aerodynamický hluk nejde přeslechnout

provozní náklady
10

nižší než jsem čekal

náhradní díly
10

zatím jsem nic nepotřeboval, takže OK

výkon motoru
9

je to spíše na klidnou jízdu, i když líným bych ho nenazval

spotřeba
10

předpokládal jsem vyšší

hlučnost motoru
10

běžně téměř není slyšet

kvalita sedadel
10

pro mě akorát

brzdy
10

při pořádné zkoušce jsem sice seděl vzadu, ale vypadalo to dobře

zavazadlový prostor
10

přesně takový, jaký potřebuji


Více o modeluToyota Verso
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký je ortel lékařů?

Rozrušená Anička Slováčková: Strach z rakoviny! Jaký…

Někdejší hvězdu show Tvoje tvář má známý hlas Annu Slováčkovou (23) svíral v posledních dnech velký strach.…

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi! „Došlápnu si na tebe!

Řepka s Kristelovou: Útok na přestupkovou komisi!…

Kateřina Kristelová (38) a Tomáš Řepka (44) se nezastaví před ničím! Poté, co byli oba - zatím nepravomocně -…

 

iSport.cz

O bombarďáka tragicky přišli, na pohár ve Velké pardubické přesto útočili

O bombarďáka tragicky přišli, na pohár ve Velké…

Velkou pardubickou a České derby, dva největší dostihové vrcholy české sezony, ovládli František Holčák a jeho…

Slováci poprvé o večírku! Omlouváme se, prémie si nezasloužíme, uznávají

Slováci poprvé o večírku! Omlouváme se, prémie si…

Čtyři ze sedmi slovenských fotbalových reprezentantů, kteří po sobotní prohře 1:2 v Lize národů s českým týmem…

 

Reflex.cz

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme, za koho budeme kopat

Senátní volby: Napřed nás zvolte a my pak řekneme,…

Noví senátoři Jiří Drahoš a Marek Hilšer vstoupí v českém Senátu do klubu Starostové a nezávislí (STAN), jenž se…

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát, je nedůstojné s tím obchodovat

Zdeněk Hřib: Z vůle voličů má být primátorem Pirát,…

Lídr pražských Pirátů Zdeněk Hřib připomíná, že jeho strana obdržela ze všech tří subjektů, které momentálně…