Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 25.07.14 10:08
« Poslední den přihlašování
Přihlašovat své fotky do soutěže můžete ještě dnes 25.07. do 22.00 hod. Zatím jsou přihlášeni:
Kysky
poterienko
peter21
Vranis
smarek
woody-alien
iudex
A zde můžete vidět jejich výtvory: [odkaz]
Tak doufám, že se ještě někdo přidá a nebude to tady jako s R4 turbodieselem, kdy po úvodní hluché pasáži následuje chvilkové prudké vzedmutí a následně už to jenom umírá. >:-[] ;-) -
woody-alien 24.07.14 22:33
« Re: Básníkům z Čech i Slovenska
šmoula: Propánajána.....a tak snadný to je. Visí to tam už takovou dobu. Vždyť jsem ti říkal, ať si přečteš pár veršů (no dobře, spíš rýmů) a třeba si k tomu prohlídneš i pár obrázků. ;-)
PS: Za pár dnů to už budou tři roky. :'-( [odkaz] -
šmoula nešika 24.07.14 22:15
« Re: Básníkům z Čech i Slovenska
woody: Ano, ano... Já už radši nebudu psát nic - a počkám si na výsledek. ;-) Máš to ale ošéfovaný mnohem líp než Ronault - to jeho „překvápko“ prokoukla půlka ACZ ještě dřív, než ho vůbec koupil. >:D >:-[]
Nedávno jsem se válel smíchy nad básněmi v diskusi u Chobota, spoluzakladatele Fotosoutěže. >:D :yes: Doufám, že všichni ti borci, Pouštník, FRPE atd., co už sem nechodí, nedopadli jako nebožtík Krispos... 8-s :'-( To víš, halt sem tu vod září ´12 a stále se rozkoukávám... :-) -
woody-alien 24.07.14 21:56
« Re: Básníkům z Čech i Slovenska
šmoula: Koukám, že tentokrát tvůj volný proud asociací odnesli Kryl a Mňága. >:-[] Náhodou ses mi trefil do noty, protože začínám s recenzí na tu novotu (kterou jsi už snad odhalil, nebo ne ? ;-) ), ovšem inspirací pro mě tentokrát bude hudební styl dělnické mládeže v jednom slavném zkrachovalém americkém městě. Začínám už teď, protože to bude na dlouho. Nicméně úvod už mám: >:D >:D
"look, yo, yo, yo...now everybody from emejsízí, put ya muthafuckin hands up and follow me..look, look..." >:D >:D -
šmoula nešika 24.07.14 19:23
« Básníkům z Čech i Slovenska
Ještě jednou se omlouvám za mé nepochopení Izbiny i Sophie. O tuhle perlu, kterou můžete brát jako pisálkovské ospravedlnění, jsem vás nemohl připravit... >:D >:-[]
---
Z proudů asociací
zbastlil jsem báseň přející:
Pod černým baldachýnem a rudou gladiolou
za cihlovou zídkou na starém sofote
sedí woody s kladívkem a colou.
Píše obsáhlý test
a tříská do prasete;
prachy plný portmonku,
hodlá navštívit Živnobanku,
aby splatil svůj rest.
Na úvod promluvy píše: „Heč,
budu kupovat hot-hatch!“
Přejte, lidi, přejte mu to,
i ty, jossalito.
Ač nehodlá na berg
parkovat naleštěný V12 werk.
... a pak mě to chytlo...
Hodinový problém (valašský petrolheadský)
tuc tuc tuc tůůrurůůrů tůrurůrurů tutůrůruru tůrururůtůrurůrururů tutůrůruru tů tůrurůrururů tůrůrurůrururů tu tůrurururů růrůrururů tu tůrůruru růrurůrururů turůrůruru tůrururů růrurůruru rů tu tů rů ruru
Zadní koberce plné prachu,
pošlapané prahy,
trochu puchu
a úzkovidlý šestivál zas vyvádí;
chce to aditivum a benzin íb(r) oktanový.
Veterán z Bolky nadává na sila,
s láskou vzpomíná na Gustu a Vasila.
Všichni olizovači už tu historku znají,
ale znova hlavy od palubek odkloní a poslouchají.
Vzduch voní ředidlem.
A toť je,
toť je jenom hodinový problém
a můj auťák je zase čistý a prázdný.
Toť je,
toť je jenom hodinový problém
a můj auťák je zase čistý a prázdný.
Toť je,
toť je jenom hodinový problém
a můj auťák je zase čistý a prázdný.
Vezmu si Savo a půjdu pro hadru,
absolventi kurzu sucho-drhu pořád postaru.
Kytky v podbězích vadnou,
chytaj tmavou barvu po stínech,
chceš ňákou? No to teda žádnou!
Vracím se s kbelíkem nahoru,
bublinky s každým schodem odpadají dolů.
A pak se táži mouchy: Jak ti je?
Na kastli prší, ale tohle už holt déšť nesmyje.
A toť je,
toť je jenom hodinový problém
a můj auťák je zase čistý a prázdný.
Toť je,
toť je jenom hodinový problém
a můj auťák je zase čistý a prázdný.
Toť je,
toť je jenom hodinový problém
a můj auťák je zase čistý a prázdný.
Čističi21:57 - Happy End [odkaz] -
šmoula nešika 24.07.14 18:48
« Re: Přihlašuji se - Přihlašování pokračuje
woody: Hned jsem si vzpomněl, jak jednou můj kámoš zavolal na druhýho: „Ty vo*e, dřevorubec dorazil. A v červený košili s kostkama. Jak von se jmenoval... - LUMBER JACK. Ahoj lumber jacku. ;-) “
iudex: Nemám to úplně naštudovaný, ale myslím, že RS má o dost menší užitečné zatížení než normální octa. Podvozek je tvrdší, ale ne tak utažený, poddajnější, možná je tam i nějaká nenápadná výztuha, i když se inženýři před lety dušovali, že nebude potřeba, což v kombinaci s víceprvkem a možná lepším uložením a geometrií zlepšuje komfort.
Táta má služební O2 2.0 TDI PD bez filtru, fleetová výbava, fleetová kvalita montáže, hned po faceliftu - a i na patnáctkách je to pěkný žebřiňák. Asi mizerný kus. Až se po 400 km zahřeje motor, je to vepředu super, ale k chudákům vzadu jako by proudil svist i od předních kol a o 2 cm nedolícovaného předního světlometu. Přitom výplně vpředu vzadu měkčené, čalouněné - paráda. Spotřeba PP město (ČR) - 10 l, spotřeba PP okresky (ČR) - 6 l, spotřeba PP dálnice (ČR) - 7,5 l, spotřeba PP město (D) - 7,5 l, spotřeba PP okresky (D) - 5,5 l, spotřeba PP dálnice (D) - 6,4 l při 180 km/h - mezi 130 - 150 km/h největší aero hluk. Asi se tomu autu doma nějak nelíbí... ale zvuk a smrad při 4000 ot./min je nezaměnitelný... >:D -
iudex 24.07.14 11:11
« Re: Hot dízel
woody: presne tak. Aj ja už jazdím na bežných trasách úplne pohodovo a patrím skôr k pomalším na cestách, nerozhádže ma, keď ma predbehne rozzúrený Passat TDI, lebo viem, že príde víkend, ja vybehnem do kopcov a tam dám gumám zabrať (mimochodom po víkendovom šantení som si všimol, že z predných gúm už viditeľne ubudlo, a to mám len 5000 km). Skrátka naháňanie na rovinkách ma nebaví, hotheč patrí na zakrútené okresky a horské prechody. Ako sa hovorí u nás na dedine: hic Rhodus, hic salta. >:-[] -
woody-alien 24.07.14 11:06
« Re: Hot dízel
iudex: Škodovku nějak nesleduju, ale on i 2.0 TDI v Octávce má "trubku" ? Jsem myslel, že to maj jen pro menší motory . No tak to je tedy výhra. Jinak pěkný postřehy. Co se týká 4 válcových dieselů, ta doba okouzlení zátahem u těch lepších z nich je v mém případě už dávno pryč a přijde mi to prašť jako uhoď s tím, že už vidím jenom ta negativa v podobě zatížení přední nápravy, nekultivovanosti atd. V téhle souvislosti mě docela pobavila recenze na P508 GT od uživatele 508, kde píše jak si na dálnici všechno možný od Octávek po Passaty "maže na chleba". Jednak o tom motoru 2.2 TDCI/HDI něco málo vím ;-) a druhak ať si to na té dálnici užije. To je zábava, která už mě nezajímá. -
iudex 24.07.14 10:37
« Hot dízel
Dnes som pri príležitosti návštevy servisu s GTI videl pred salónom Octaviu RS, tak som si vypýtal predvádzačku (Škodovke slúži ku cti, že aj keď predajca vedel, že mám nové auto a iba zabíjam čas, bez debaty vzal kľúče a išli sme). Bol som zvedavý na slabší motor bez samosvoru, ale nanešťastie predvádzačka bola RS TDI, takže porovnanie motorov sa nekonalo (podľa predajcu predávajú takmer výhradne dízlové RS), tak som sa aspoň snažil porovnať podvozky a jazdu samotnú. Auto bolo na 18kach, tak som po skúsenostiach s bežnou 2,0TDI na 18kach čakal tvrdší/uskákanejší podvozok, ako u GTI. A na moje prekvapenie je RS kultivovanejšie, ako bežná Octavia na rovnakých pneu; rozdiel je teda evidentne spôsobený zadnou nápravou typu multilink na rozdiel od "trubky" pri bežnom TDI. Teda kým bežnú Octaviu by som na 18ky nepostavil, lebo je už za hranicou prijateľnosti, RS je prekvapivo akceptovateľná aj na tých 18kach a ak je tam malý rozdiel oproti GTI, je to zrejme pre vyššiu potrebnú nosnosť kombíka. Motoricky to nemá zmysel hodnotiť, je to skrátka silný dízel a hotovo, žiadny športiak. TDI síce zatiahne, je dostatočne kultivovaný, ale má turbodieru, o ktorej TSI ani nechyruje a pri 4300 končí s dychom. Pritom podvozkovo RS nie je zlá, je to solídny kompromis istoty a primeranej kultivovanosti a s benzínom bude iste niekde inde. Pri ostrých prejazdoch kruháčov je trochu cítiť väčšia hmota auta, krátky Golf je o niečo mrštnejší, rovnako na výjazdoch pod plynom cítiť miestami absenciu samosvoru: tam, kde mi GTI krásne drží a zrýchľuje, Octa si už jedným kolesom krátko pískla (to tiež súvisí s prudkým nástupom krútiaceho momentu, čo je nepríjemnejšie, resp. ťažšie odhadnuteľné, ako u TSI). Inak ale torque steer žiadny.
Krátko k interiéru: v zásade nemám výhrady, dobre vyzerajúce a dostatočne držiace sedadlá, výborný malý a dobre tvarovaný volant, dekory slušné, ale GTI je v detailoch trošku ďalej. Ale sú to len nuansy typu príliš veľká plocha prázdneho plastu u RS, nič, čo by ma od kúpy odradilo.
Takže celkovo OCtaviu RS TDI hodnotím ako najsilnejšie bežné auto, ale ešte nie hotheč (resp. hot-lift), kde rozdiel robí práve ten motor.
PS: Narozeniny mám jindy, ale i tak - starší než já je už jenom kladenské uhlí, ale zase s ním není taková sranda. >:-[]
A když už jsme u toho, tak si sám sobě k svátku zahraju i patřičnou píseň od mé oblíbené kapely ;-) [odkaz]