Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
woody-alien 04.08.14 21:54
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
šmoula: To chce čas. Nemám žádný fotky a rapování mi taky moc nejde.... ;-) >:-[] Ale recenzi udělám, to auto je pro cílovou skupinu docela zajímavé a už jenom kvůli té plynové vzpěře zvedající přední kapotu (Dacia útočí... >:D ) si to zaslouží. -
woody-alien 04.08.14 21:45
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Ron : Přesně tak jsem to myslel... ;-) Ale samozřejmě všeho s mírou. Proto myslím, že v tvém případě byla volba mezi 1.6 a 1.5 dCi vyřešena i přes ten příplatek jedině správně. A navíc, jak dokazuješ, si ani nemusíš drbat hlavu kvůli spotřebě. -
Ronault. 04.08.14 19:37
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
woody: A ve Vitaře byl úsporný Renaultí motor >:-[]
Asi chápu, co tím myslíš. Podobně jsme vedli diskuzi s "ja prvni 123" na testování faceliftu Superbu. Platí, že výkonu nikdy není dost, to asi pravda je, ale zase při určitém způsobu využití auta už někdy takto vysoký výkon ztrácí smysl. Samozřejmě, někdo je rád rychlý v přímce na dálnici, ale při dnešních policejních Superbech to je o hubu a v dnešním provozu a v klidu to auto bere pak více. V podstatě na takový Passat využívaný při dlouhých dálničních štrekách postačující bude 2,0 TDI 103 kW. Já bych taky někdy uvítal 2,0 dCi, ale zase za tu o litr větší spotřebu... i tak s 96 kW není problém s bezpečným předjížděním... -
woody-alien 04.08.14 12:06
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Ron: To je fakt, v průměru jsem se udržel do 8 litrů ale jak jsem to začal honit po dálnicích (samozřejmě v Německu, jak jinak), šlo to nahoru. To já neříkám, že je to hrůza, s Vitarou jsem měl průměr ještě vyšší při znatelně horší dynamice, jenže ta tahala stálý AWD a vůbec to bylo úplně jiný auto. U Mondea taky hodně dělaj gumy, ty moje 17" byly ještě úsporný, 18" jsou širší a vezmou si další litr. Spíš jde o to, že na takové běžné diselové přepravovadlo určené pro delší trasy je to celkem dost. A když uvážíš, že jízdně ten 2.2 TDCI není výrazně lepší než 2.0TDCI 120kW a přitom ten si bere klidně o litr a půl míň, tak to stojí za úvahu. Ano, koníky je třeba krmit a něco si zchroupne i HDM automat...ale stejně mě překvapilo, že ani vyloženě lehkou jízdou se nešlo dostat pod 6 litrů. Jinak nemám samozřejmě nic proti tomu odpovídající "divadlo" zaplatit a klidně budu jezdit s malým hatchem za 10+ na 100, jen u toho Mondea mi to "divadlo" připadalo ceně neodpovídající, anebo ještě spíš hráli repertoár, kterej mi zas tak zábavnej nepřijde. ;-) -
Ronault. 04.08.14 11:47
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Woody: No jo, ale ve Fordu ten stejný motor žere ještě pomalu litr více [odkaz] ;-) Což je dáno, jak říkám, tím jiným FAP.
Třeba biturbo od Opelu je podobně rozežrané: [odkaz]
Ale i o poznání slabší 2,0 TDI 125 kW v Passatu není o tolik úspornější než 508 GT: [odkaz]
A jak koukám, tak i 3,0 dCi není tolik žravé jako to Mondeo... pravda, převaha je Coupé. [odkaz]
Takže zase taková hrůza to není. Inu když chceš koně mít, musíš je i živit :-) -
woody-alien 04.08.14 06:33
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Ron: To jsi teda vedle jak ta jedle. Ford sice předělal systém FAP, ale ten motor je rozežranej i v původní verzi. ;-) [odkaz]
A navíc nesoudím na základě jedné zkušenosti. A přesně jak píšeš, zatímco 1.5dCi jsou úsporné, zrovna 2.0dCi nikoliv. A nepleť sem výkon, kultivovanost, hlučnost.....neb já se zmiňoval jen a pouze o spotřebě. ;-) -
Ronault. 03.08.14 22:38
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Woody: No tak nemůžeš soudit dle jednoho HDI, které zkazil Ford >:-[] Třeba právěta HDI jsou docela úsporná, jen Ford tam přihodil jiný FAP, který potřebuje ke své funkci další vstřikovač paliva do něj a pak zákonitě spotřeba musí nahoru. Dci jsou tky úsporné, ale jak které. 1,5 dCi ano, 2,0 dCi moc ne, ale zase nerozbitné. TDI jsou při pohledu na spritmonitor dost úsporné, 1,6 TDI obzvlášť, ale zase když si člověk odzkouší zbytek jejich vlastností (hlučnost, slabý výkon, nekultivovanost), tak ta 2 deci úspory proti HDI až tak super nejsou. A poslední 2,0 TDI taky nějakou hitparádou nejsou. Jak je na tom BMW a M-B přiznám se, netuším, ale M-B vykročil, jak radno vidět na mém motoru >:-[] , správnou cestou :yes: >:-[]
Mimochodem, docela pěkná silnice s kvalitním asfaltem a spoustou pěkných zatáček je č.11 mezi Červenou Vodou a Jablonném n. Orlicí, i při snaze o eko jízdu jsem tam docela potrápil gumy :-) :yes: -
white label 03.08.14 22:18
« Re: Woerthersee na MACZ... už o 3 mesiace
Th
Občas mám nutkání požádat Rona, aby ti zařídil vyšetření hlavy, jestli ti tam náhodou nějaké to kolečko (z manuálu) neschází. >:D ;-)
Zapomněl jsem. že se s tebou musí polopatě, takže ještě jednou.
Nová GT3 RS bude mít v nabídce pouze PDK. Kolik má koní, která z náprav je poháněna, kde má motor atd. je pro to, co jsem tím chtěl říct, v v principu zcela nepodstatné. Podstatné naopak je, že se jedná o vyloženě řidičskou verzi 911ky (podobně jako je třeba tvůj MRSC, vyloženě řidičskou verzí Meganu) a přesto do ní Porsche neplánuje nabízet klasický manuál.
Jasně to dokazuje, že ty nekonečné černobílé diskusní "kecy" (nemyslím zdaleka jen ty tvoje) o tom, že pro pravověrné/opravdové řidiče atd. atp. je (obecně) jedinou možnou/správnou volbou (u sportovního vozu, nebo sportovních mutací) manuál, jsou definitivně OUT. :*) -
woody-alien 03.08.14 21:17
« Re: Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Jak už jsem psal, to je spotřeba z říše snů...obzvlášť když si uvědomíš, jak nenažraný některý francouzský diesely jsou. I když pravda spíše větších objemů, ale stejně i při srovnání se stejně objemnými konkurenčními motory žerou více. Já jsem zase příjemně překvapen spotřebou 1.2 TCe, zvlášť když vezmu v potaz vytěžování na samou hranici nosnosti (a docela často i za ní) a taky to, že ten motor jsem aspoň částečně zajel ve zrychleném režimu (zítra je to měsíc a momentálně mám 2489 km), abych ho nemusel "šolíchat". -
Ronault. 02.08.14 22:57
« Ronault EKO - 4 státy na jednu nádrž - Závěr
Tak pro ty, co to sledují, jsem v cíli.
A jak to dopadlo? Tlačil Ronault auto k benzínce? Skončil na laně Ády? Nebo rovnou na odtahovce?
Řekl jsem si, že pokud v Králících bude na zpáteční cestě ukazovat dojezd 200 km, pojedu dál a ejhle, přesně 200 km dojezd auto ukazovalo. Ve Svitavách při dojezdu 130 km se rozsvítilo hladové oko a asi po dalších 10 km se dojezd ukazoval ---. Typické mínus Renaultu, dojezd pod stovku je moc riskantní na to, aby se neukazoval. Nicméně ještě dvě čárky zůstaly. Ale k benzínce, kde výlet začal, jsem dojel.
Najeto 1228 km
Spotřebováno reálně 54,8 l paliva
Spotřeba dle PP: 4,4 l/100 km
Průměrná rychlost: 58,4 km/h
Reálná spotřeba: 4,44 l/100 km
Jel jsem s rozvahou, rychlost jsem překračoval jen při předjíždění, ale nejel jsem jako brzda provozu, kolona zha mnou nikdy nebyla, naopak jsem i docela dost aut předjel, více jsem jich předjel než předjelo mě. Jo a klimatizace celou dobu byla na AUTO, rádio samozřejmě hrálo a za kamiony jsem se neschovával >:D
Jelikož je nádrž na 60 litrů, tak by se dalo možná v reklamě deklarovaných 1400 km na jednu nádrž ujet, i když onen dojez Renault udává pro základní 1,5 dCi 66 kW a ne pro 1,6 dCi 96 kW.
Jsem spokojen :-) -
Thomasino 02.08.14 20:48
« Re: Woerthersee na MACZ... už o 3 mesiace
Navíc u tebe ten poměr výkonu k celkové hmotnosti s řidičem bude ještě o poznání slabší, než "normovaný" řidič s GTI VII Performance >:-[] >:D
P.S.: Nepsal jsem že chci koupit A3 sedan, ale že mě zajímá a že se s ním jedu svézt. Třeba takový Golf VII 1,4 TSI 140k bych do budoucna prozatím nevyloučil, ty sedadla ErgoActive jsou výborné a pro mě 1,4 TSI je první motorizace, kde jsem ochoten začít u dailycaru...
P.S.S.: Jasně, dá se pobavit na prázdné okresce i se Svištěm Sport :-! Ale WL zde házel argumenty mimo realitu s GT3 ;-) -
woody-alien 02.08.14 09:07
« Re: Woerthersee na MACZ... už o 3 mesiace
Thom: "Pouhých" 230 koníků je nejspíš málo na okruh dálničního typu jako je v Brně, ovšem na členitých okreskách (které mě zajímají mnohem víc) je cokoliv nad 200 plně uspokojivé. ;-) A kolikrát stačí i mnohem míň. Myslím, že tobě jako pravému petrolheadovi to nemusím vysvětlovat. :-! :-)
To je těžké, jednak záleží na tom s čím (a vlastně i s kým) a jak jedu a pak taky jakou mám zrovna "slinu". >:-[] ;-)