Aero 50 (2012)
7.8.2010Hodnoťte prosím tuto recenzi pouze známkami 10 – 10 – 10. CO SE PRÁVĚ DĚJE ------------------------------- Bylo vybráno nové téma pro Květen 2016.…
Caterham Fotosoutěž (Fotosoutěž Moje auto.cz)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
šmoula nešika 18.08.14 19:29
« Re: HH
Tak tak. Možná rozlišit samosvor u FWD a RWD.
U zadokolky se špérou díky neprotáčení vnitřního kola zvyšuje přilnavost zadních kol, ale v menší míře i těch předních. Ty se díky větší síle na vnějším kole lépe dotáčí. Celkově auto víc drží, a to i v driftu, kdy záď jen tak neplandá, ale zlehka vlaje. Může to pak mít negativní vliv na čitelnost limitu, ale když je solidně naladěný a řidič není prase, tak fajn věcička.
U předohrabu znamená takovéto zařízení komplikaci už jen z toho důvodu, že dif auto táhne a ne tlačí. Stejně tak McPhersonova náprava s jednodílnou těhlicí (Opel a Renault na některých modelech modifikoval) a samootočnou pružící jednotkou není fajn. Což chce precizní naladění, pokud má být alespoň částečně udržena přesnost a citlivost ovládání. A pak o nějakých driftech nemůže být řeč, nejen kvůli pohonu předku nevhodnému na slidování, ale i že to musí vůbec nějak fungovat na tom předku. Pokud chcete driftovat s předokolkou, tak lépe přebržděním zádě. Ruční brzda, seřízení brzd, odklon kol atd. prostě geometrie, tuhost ukotvení náprav (vzpomeňte na oblíbené driftovací auto, Mazdu RX-7 z 90. let, která měla ramena přišroubovaná přímo k páteřovému trubkovému rámu, nebo P 205 GTi či woodyho oblíbené splašené CRS) dělá mnohem mnohem víc. -
white label 18.08.14 19:01
« Re: HH
Když je v něčem (náhodou ;-) ) MRS lepší, tak to napíšeš naplno, ale pokud je to naopak, tak "objektivně" napíšeš, že je to jen "o něco málo"..., a teď to zachraňuješ tím, že tomu říkáš slovíčkaření. :*) >:D
Např. o MRSC doslova napsali:" ..., ale nenabízí rychlost s neúnavnou naléhavostí Golfu R ani Leonu Cupra."
Nikde nic o tom, že by byla Cupra zábavnější, než GR a slovo (větší) zábava nepoužili ani v závěrečném rozstřelu MRSC a GR, kde pochopitelně chválí i MRS:
"Smrtícím úderem je schopnost auta (GR) vyrovnat se rychlosti svých extrémnějších sportovních rivalů - především MRSC - nebo ji dokonce překonat a současně se vyhnout jejich kompromisům. Renault přesto poráží GR v absolutní hmatatelnosti a vyrovnaném, na okruhy naladěném odpružení, a přestože jeho kompromisy jsou chvályhodným prohlášením o příslibu dokonalé dynamiky jízdy, rovněž zajišťují, že se MRS nachází na vnější straně toho, co mnozí (včetně mě, woodyho, iudexe...) považují za přípustné auto pro každodenní použití.
Golf R je proti tomu příslibem toho nejlepšího z obou světů: elegantním a kvalitním strojem, ale také autem, které posouvá hh na jinou úroveň svou návykovou kombinací obrovské rychlosti a opravdu podmanivého zážitku z jízdy. Málokdo z nás věděl, co od něj čekat, ale Golf R je jako zjevení a stává se vítězem tohoto testu. Nevyrovná se čistotě a podmanivosti Renaultu, ale výrazně posouvá celý segment kupředu."
-
woody-alien 18.08.14 18:54
« Re: HH
Thom: I ty elektronické náhražky "samosvoru" fungují tak, že primitivním způsobem (přibržděním prokluzujícího kola) v podstatě donutí otevřenej diferenciál k přerozdělení síly (točivého momentu). Přesně jak píše wl. Že to nefunguje zrovna optimálně a má to vedlejší účinky v podobě rudě zářících kotoučů, to je věc jiná. ;-)
Jinak je ovšem celá tahle věc se "samosvorem" spíše otázkou lepšího fungování (v našem případě) předokolky, tedy efektivity - není-liž pravda ? Se zábavností to má co do činění až jaksi v nepřímé linii. Tím, že zatáčky projíždíš lépe, rychleji. Na vrtění zadkem samosvor nepotřebuješ, to ti zvládne Clio RS s prstem v nose i bez něj. A na mokru obzvlášť. Dřív než by tě napadlo. >:D -
Thomasino 18.08.14 16:25
« Re: HH
No podle toho jak tady neustále nové eRko vychvaluje, a vůbec mu nevadí fakt, že se i v tom EVU shodli na tom, že MRS Cup a Cupra je zábavnější, ale eRko o něco málo rychlejší a komplexnější, tak předpokládám, že už finišuje s objednávkou a po 10-ti letech vymění jednoho Golfíka za druhého >:-[] Samozřejmě třídvířko DSG :yes:
P.S.: Jen nikdo v inzerátu neuvěří, že má tak málo najeto !! >:D >:D
Já jsem hodně zvědavý, jestli bude ještě extrémnější Cupra a nebo ten Golf R 400, nebo třeba ta Astra OPC Extreme ;-) A ještě více se těším (asi dlouho budu) na ten nový Civic Type-R. Hondy já můžu! -
-
iudex 18.08.14 16:21
« Re: HH
Covenant: to je správny postoj: ono výkonový rozdiel medzi Cuprou a Rkom už nie je veľký, naviac Cupra je ľahšia, čím to ešte relativizuje; na druhej strane cenový rozdiel je dramatický. To už je skôr o princípe, či chceš FWD alebo štvorkolku a myslím, že z hľadiska zábavnosti Ti 4motion moc nepridá.
Inak ako potenciálneho kupca Golfu R vidím jednoznačne labela. ;-) -
iudex 18.08.14 15:47
« Re: HH
No ak Golf R zvíťazí nad takou legendou ako je WRX STi v nemeckom AMS, tam by isté pochybnosti o nezaujatosti mohli byť. Ak ale STičku v porovnávačke naloží Audi S3 v anglickom časáku ([odkaz] "The Audi S3 Saloon takes a clear win here") keď Angličania milujú Imprezy či napr. Focus a naopak nemecké autá nepreferujú, tak na tých koncernových hothečoch fakt niečo bude. ;-)
Covenant: ono komunikácia a ochota predajcu už ovplyvnila mnoho nákupov áut - viď woody a Renault. Aby si Ty ešte neskončil pri GTI.
>:D -
Covenant 18.08.14 15:43
« Re: HH
white label
Psal jsem to jen jako zdroj informaci pro Bully po kterém se ptal. Mě osobně je jedno jesti má Leon klasický dif nebo elektronický řízený..oba funguji dobře a stejně bych šel pořád do Cupry....
Například zde je obdobný, ale psaný test a v něm se nemohli rozhodnout kdo je lepší
www.autorevue.cz /duel-seat-leon-cupra-vs-renault-megane-… />
Na okruhu nebudu určitě každý druhý víkend abych potřeboval ultimativně zaměřené auto a na to moje vyblbnuti na místních okreskách budu určitě spojený ;-)
Ps: Dneska mi měl volat prodejce....a furt nic.. no chápeš to, člověk jim ty prachy pomalu cpe a oni je prostě ani nechtějí >:-[]
-
white label 18.08.14 14:52
« Re: HH
Se "samosvorem" je to samo lepší, ale žádné velké driftování ani pak, viz testy. Občasné zavrtění zadkem umí i jiné fwd hh, včetně staršího G5GTI (viz EVO), o mokru nemluvě.
P.S. Jinak pod Cuprou Sub8 máš moji noční reakci ke tvé záměně MRS s MRSC. :*) ;-)
Každopádně jak jsi správně předeslal, já jsem s výsledkem spokojený, MRS Cup zhodnotili podle mě trefně (ideální auto na občasné TrackDays a zábavu na okreskách) a to že o poznání dražší a všestrannější Golf R vyhrál mě nijak nevadí, podle všeho je to taky hodně povedný HH. Takže i WL bude spokojen ;-)
Skvělý je také článek Honzy Červenky o Meganu R.S. 265 Cup, ikdyž na 19" kolech. Jako by mi mluvil z duše, MRS Cup vystihl velmi přesně !! :yes: A jsem zvědavý na srovnávací test v příštím Speedu s Golfem GTI VII Perf.