reklama


Recenze

9 Majitel

Ford Mondeo

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8 Ford Mondeo, foto 9
Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 49 Ford Mondeo, foto 50 Ford Mondeo, foto 51 Ford Mondeo, foto 52 Ford Mondeo, foto 53 Ford Mondeo, foto 54 Ford Mondeo, foto 55 Ford Mondeo, foto 56
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,8 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 537 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,3

Popis vozu

Ještě než jsem vyrazil na nákup nového auta, jezdil jsem šest let v malém sportovním třídveřovém Fiatu Stilo 1,4 16V v racingové úpravě. Totální stilovka s minimem poruch, jediné, co jsem měnil mimo opotřebené díly, byl klakson, kterému po 100tis.km došel dech. Když se mi na tachometru objevilo 200tis. ujetých kilometrů, začal jsem se pokoukávat po novém autě. Trvalo mi to skoro dalších 50tis., než jsem konečně objevil pro mě to pravé. Jak to tak bývá, majitel nového vozu srovnává vždy s tím, s čím jezdil předtím. Je skoro nesmyslné srovnávat třídveřové auto nižší střední třídy s kombíkem střední třídy, ale přesto se tomu občas nevyhnu.

Výběr auta probíhal následovně. Na nátlak rodiny to musel být kombík. Výběr jsem časem zúžil na Alfa Romeo 159, Honda Accord a Ford Mondeo. Po všech možných propočtech a srovnání X nabídek od dealerů, vyšlo Mondeo jako nejvýhodnější koupě. Po designové stránce si nejsem správným výběrem jistý do dneška. Alfa to je přeci styl, srdcová záležitost, nadupaný koně s italským temperamentem i Honda vzbuzuje silné emoce. Nakonec jsem se však nechal hodně ovlivnit různými srovnávacími testy, na kterých Ford vymetal většinou přední příčky a také poměr cena/výbava, ve které byl Ford bezkonkurenčně na prvním místě. Co se týká výběru motoru, chtěl jsem zkusit diesel s nízkou spotřebou, proto padla volba na 2,0 103kW/140k.

Přejděme k popisu vozu a výbavě. Jedná se tedy o FM Titanium 2.0 TDCiI/DPF 103 kW, s manuální převodovkou. Barva karoserie je hnědá Lunar Sky a interiér nese název New York/ Lux – Ebony. Co se týká nadstandardní výbavy, objednal jsem metalický lak, tmavá skla Privacy, sadu titanium plus (hl. kvůli xenonům a kolům, pravda je, že bezklíčové odemykání a startování je také fajn) a sadu comfort (hl. kvůli automatickému zaklápění zrcátek a vytápění sedadel). Kola jsou 17ti palcová s 15ti paprsky.

Silné stránky

Prostor:
Bohatě dostačující zavazadlový prostor narval jsem tam i nesloženou dvoumetrovou skříň, takže když bych potřeboval přespat v autě, není žádný problém a to pohodlně i ve dvou. Cestující s výškou 2 metry prožijí cestu v klidu a pohodlí (pokud si sednou dva dvoumetrový cestující za sebe, nikdo nemá problém s místem nad hlavou, nebo v oblasti kolen). Oproti MY 2007 má nové Mondeo více místa v oblasti kolen řidiče. Místa je tam zkrátka moře a na rozdávání.

Převodovka:
Ve srovnání s Fiatem se to nedá ani srovnat, rychlostní stupně zapadají jak mají s neskutečnou lehkostí a přesností.

Odhlučnění motoru:
Ať jedete 70, 130, nebo 170km/h v autě je ticho, můžete si v klidu povídat s cestujícími na zadních sedadlech a zároveň poslouchat rádio (to možná zní divně, ale ve Fiatu při 170 nešlo ani jedno, natož obojí).

Síla motoru:
Je dostačující, 140 koní na kombíka stačí jak na okresky, tak na dálnice (ale je pravda, že přemýšlím o přečipování řídící jednotky). Motor je celkem pružný, snese jízdu i kolem 1300 otáček a od 2000 otáček vystřelí jak namydlený blesk, který zhasne kolem 4000 otáčkách. Zkoušel jsem i maximální rychlost, která je 210km/h.

Pocit bezpečí:
Díky prostornosti, použitým materiálům, osmi airbagům, několika hlídacím bezpečnostním systémům se člověk v mondeu cítí opravdu pohodově.

Technické vymoženosti a další maličkosti:
Automatické světlomety, automatické stěrače, neskutečně silné dálkové světla, jednoduché parkování, hezký display converse+, kvalitní sound...

Vzhled:
Celkový vzhled auta se mi líbí, tmavá skla, led diody, barva-to vše dává autu šmrnc. Čím déle auto mám, tím více se mi líbí a baví mě s ním jezdit.

Barva:
Lunar Sky skvěle maskuje špínu, takže auto vypadá téměř stále čistě.

Slabé stránky

Spotřeba:
Opět se dostávám ke srovnání s Fiatem, ten měl od výrobce psanou spotřebu 6,5 l/100km a já jsem v klidu jezdil za 6,5 l i méně. Mondeo má výrobcem psanou spotřebu 5,3 l/100km, ale skutečnost je taková, že po 15000km mám průměrnou spotřebu 6,5 l/100km a to to nijak zvlášť nehoním a jezdím především po okreskách. Když se jó hodně snažím, tak se přiblížím k 6 litrům, ale 5,3 je zatím opravdu v nedohlednu, leda že bych jezdil jen z kopce.

Lak:
Velmi brzy je přední maska oprýskaná/poškrábaná od odletujících kamínků a celkově je vrstva laku hodně měkká. Spadne li malý úlomek tašky ze střechy, objeví se bílá základovka v nepříjemně velkém měřítku.

Přední kapota:
Ta se bohužel zvedá ručně a ve vzduchu ji drží manuální železná tyčka, ve voze střední třídy mi to nepřijde moc v pořádku, to i Fiat Stilo má dvě hydraulické vzpěry.

Parkovací senzor:
Jeho zvuk je příliš hlasitý, měl by být propojen s rádiem a jeho hlasitost by měla jít ovládat.

Topení na zadních sedadlech:
Od cestujících na zadních sedadlech jsem se dozvěděl, že nefunguje topení. Je to pravda, zkusil jsem tam sedět a zatímco na předních sedadlech bylo příjemné teplo, při stejném nastavení byla vzadu pěkná zima. Kde je chyba dodnes nevím, ale předpokládám, že jde pouze o kusovou vadu. Ale zajímavé je, že klimatizace na zadních sedadlech funguje.

Stabilita v zatáčkách:
Široký rozvor kol, váha a délka vozu zkrátka nedovolí, abyste zatáčku o 70° projížděli vyšší rychlostí než 80-90km/h, už v 90km/h totiž cítíte, jak záď vozu za Vámi nekoordinovaně plave. Je to zkrátka auto pro dlouhé a pohodové cesty, takže tuto výtku bych ve skutečnosti zařadil do neutrálnější kategorie, která zde není.

Výběr kol:
Co se výběru disků týká, tak Ford jde na ruku spíše hodně konzervativním zákazníkům a žádná zajímavá kola nenabízí.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

I přes to, že jsem měl sklopená zrcátka, mi ho nějaký expert líznul a rozbil. Výměna proběhla v servisu v ČB a vše OK.

V březnu jsem najel do velkého výmolu. Disk i pneu bylo KO. Ve Fordu v ČB kolo objednali a dodali, vše OK.

Topení na zadních sedadlech netopí. V servisu v ČB řekli, že vzduch dozadu není pouštěný výdechy v B-sloupcích, ale pod sedadly. Přitom při nastavování foukání na B-sloupku dochází k foukání studeného vzduchu z výdechu v B-sloupku, ale nikdy tudy nefičí vzduch teplý... Asi se zkusím zeptat ještě v jiném servisu.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Dobrý, jen hodně neosobní. Alfa Romeo, Fiat, nebo Lancia Vám nový vůz skryje pod saténový plášť a Vy se tak při příjezdu do autosalonu stále těšíte jak malý kluk a přešlapujete nedočkavostí. U Fordu je to jinak. Všude kolem stovky aut, prodejce s Vámi vyřídí papíry, pak jdete do skladu a tam stojí mezi X dalšími auty, bez saténu, bez mašle Vaše nové auto, na které jste roky dřeli. Jako byste kupovali auto každý druhý den, jako by šlo o rohlíky s máslem. Jinak Vám samozřejmě prodávající ukáže, co jak všechno funguje a můžete jet.

 
reklama

Novinky v recenzi

12.7.2011 14:16

Voda v zadním světle

Po několika dnech lijáků se mi přihodilo, že do zadního světla vsazeného v části pátých dveří nateklo celkem hodně vody. Světlo se zapařilo a voda vytéká a kape mi na hlavu, vždycky když víko kufru otevřu... Připisuji na seznam věcí které je třeba dát do pořádku při 20000km prohlídce, která bude již brzy.

12.7.2011 14:16

Postřehy z cesty na dovolenou

Postřehy z cesty na dovolenou Mali Lošinj-Chorvatsko: cestu tam jsem zvolil po neplacených úsecích-tzn. bez dálnice po nejkratší cestě přes Rakousko a Slovinsko, klimatizace byla zapnutá cca 1/3 cesty, jeli čtyři dospělí a kufr byl nabouchaný, využity byly i dvě 12V zásuvky -> spotřeba byla skvělých 5,8l/100km. Cesta zpět po dálnici a s puštěnou klimatizací ->spotřeba 6,3l. V autě klid, chládek a pohodička. Záda mě po příjezdu do ČR malinko bolela, ale koho by nebolela po 11hodinách strávených za volantem v autě...

20.6.2011 00:02

Vypadlý šroub

Dnes jsem objevil v kufru vypadlý šroub. Uvolnil se z plastové části držící kolejnici rolety kufru. Jelikož má speciální zakončení, budou mi to muset ve Fordu dotáhnout. Jinak spotřeba jde pomalu ale jistě dolu a já se tak dostávám k průměru 6l/100km.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo

Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
náhradní díly
4
výkon motoru
7
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
9

Více o modeluFord Mondeo III (2007-dosud)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Zapomeňte na zlato, stříbro, ocel a drahokamy. Nicole vám vyrobí šperky z odpadu!

Zapomeňte na zlato, stříbro, ocel a drahokamy.…

Narodila se v Mnichově, ze studií šperku a kovů na univerzitě v Oregonu má diplom. Šperkařka Nicole Taubinger…

Na věřící se zřítil kostel. Při bohoslužbě zemřelo nejméně 160 lidí

Na věřící se zřítil kostel. Při bohoslužbě zemřelo…

Přes 160 lidí v sobotu zahynulo při neštěstí v jižní Nigérii, kde se na věřící zřítila střecha nedostavěného…

 

iSport.cz

Ligové hvězdy na odchodu: Michal Škoda si může vydělat, řeší se i Konaté

Ligové hvězdy na odchodu: Michal Škoda si může…

Za fotbalovým podzimem sotva dopadla opona a Sparta už má první posilu. Z Dukly na Letnou zamířil ofenzivní…

Skvělé gesto Koukalové! Sestřelila soupeřku, v cíli ji pustila před sebe

Skvělé gesto Koukalové! Sestřelila soupeřku, v cíli…

Startovala jako sedmá a chtěla útočit na přední místa, pět chyb při střelbě ale Gabrielu Koukalovou odsoudilo ve…

 

Reflex.cz

Španělům se nechce do kostela, z hříchů je vyzpovídá kněz pomocí mobilní aplikace

Španělům se nechce do kostela, z hříchů je vyzpovídá…

Touhu vyzpovídat se ze svých hříchů mají lidé poměrně často. Co ale s tím, když do kostela dnes chodí pravidelně…

ISIS opět ovládl antickou Palmýru

ISIS opět ovládl antickou Palmýru

Islámští radikálové z takzvaného Islámského státu se opět zmocnili starobylého města ve středu Sýrie.…

 
 
reklama