reklama


Recenze

9 Majitel

Ford Sierra 2,0 DOHC 4x4 kombi

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Sierra, foto 1 Ford Sierra, foto 2 Ford Sierra, foto 3 Ford Sierra, foto 4 Ford Sierra, foto 5 Ford Sierra, foto 6 Ford Sierra, foto 7 Ford Sierra, foto 8
Ford Sierra, foto 9 Ford Sierra, foto 10 Ford Sierra, foto 11 Ford Sierra, foto 12 Ford Sierra, foto 13 Ford Sierra, foto 14 Ford Sierra, foto 15 Ford Sierra, foto 16 Ford Sierra, foto 17 Ford Sierra, foto 18 Ford Sierra, foto 19 Ford Sierra, foto 20 Ford Sierra, foto 21 Ford Sierra, foto 22 Ford Sierra, foto 23 Ford Sierra, foto 24 Ford Sierra, foto 25 Ford Sierra, foto 26 Ford Sierra, foto 27 Ford Sierra, foto 28 Ford Sierra, foto 29 Ford Sierra, foto 30 Ford Sierra, foto 31 Ford Sierra, foto 32 Ford Sierra, foto 33 Ford Sierra, foto 34 Ford Sierra, foto 35 Ford Sierra, foto 36 Ford Sierra, foto 37 Ford Sierra, foto 38 Ford Sierra, foto 39 Ford Sierra, foto 40 Ford Sierra, foto 41 Ford Sierra, foto 42 Ford Sierra, foto 43 Ford Sierra, foto 44 Ford Sierra, foto 45 Ford Sierra, foto 46 Ford Sierra, foto 47 Ford Sierra, foto 48 Ford Sierra, foto 49 Ford Sierra, foto 50 Ford Sierra, foto 51 Ford Sierra, foto 52 Ford Sierra, foto 53 Ford Sierra, foto 54 Ford Sierra, foto 55 Ford Sierra, foto 56 Ford Sierra, foto 57 Ford Sierra, foto 58 Ford Sierra, foto 59 Ford Sierra, foto 60 Ford Sierra, foto 61 Ford Sierra, foto 62 Ford Sierra, foto 63 Ford Sierra, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Sierra Rok výroby 1992 Koupeno ojeté najeto [km]:140000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 92 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 15 * zavazadlový prostor [l]: 430 pohon kol: 4x4

Popis vozu

Tahle 4x4 je už několikátou Sierrou, kterou vlastním. Po zadokolkách jsem se "zamiloval" do 4x4 a to tak, že jsem ji prostě musel mít... :-).
Když musíš, tak musíš, takže po dlouhém shánění "zachovalého" kusu (přece jen vzhledem k věku se zachovalý kousek shání už hůř) jsem se dostal až k tomuhle autu, které mi padlo do oka na první pohled.

Nechtěl jsem recenzi psát hned, jak do "nového" auta sednu. Přece jen najezdím toho docela dost a vzhledem k častým cestám do hor, už se mi letos povedlo zažít za volantem skoro všechno co si pro nás může příroda připravit. Takže další popis by měl být již z pohledu sice hrdého majitele, který ale už vystřízlivěl z počátečního nadšení, tím by můj subjektvní pohled měl být o malinko "objektivnější" :-).

Co mě na 4x4 uchvátilo hned byly jízdní vlastnosti. Už v sérii má Sierra 4x4 výborné jízdní vlastnosti dané klasickým řešením s motorem podél, dobře řešené je i rozložení váhy, kde se Ford co nejvíce snažil přiblížit k 50:50, k tomu náhon v poměru 66:34 (zadní:přední) a vzadu diferenciál se zvýšenou svorností.
V mém případě má auto ještě malé vylepšení, které hranici jízdních vlastostí posouvá o něco dál a to podvozek KONI.

Motor DOHC má kultivovaný příjemný chod a i na 4x4 je dostatečně pružný. Jezdím s "nejsilnější" variantou 2,0 DOHC 92 kW (daleko častější bylo provedení 85 a 88 kW).
Na normální ježdění naprosto dostačující, při trošku sportovnější jízdě třeba na suché silnici jsem nebyl jediný, kdo si myslí, že ještě nějaký ten "koník" pod kapotou navíc by být mohl. Ovšem jakékoliv myšlenky na zvýšení výkonu je lepší předem zahnat, protože na tento typ motoru téměř nikdo nic, co by mu přidalo na výkonu nenabízí.

Spotřeba je u 4x4 cca o 1 litr vyžší než u "zadokolky" se stejným motorem. Majitelé TDi Vás zcela jistě budou pravidelně ohromovat čísly, kde při jízdě z lehkou nohou na plynu pojedou i za 1/2 toho co Vy ze 4x4, ale kdo se s takto řešenou 4x4 svezl, ví že jízda s ní je úplně o něčem jiném... :-). To opravdu s TDi s poháněnou jednou nápravou nikdy nemůžete zažít... :-).

Na interiéru je patrné, že byl navržen už před lety, nicméně ve srovnání i s některými dnešními vozy je jeho provedení opravdu povedené. Od 1/2 roku 91 do konce výroby v roce 93 byl interiér "vylepšen", zakulatila se přístrojová deska, změnily se výplně dveří (zde jedna výtka k trvalnlivosti uchycení vnitřních madel, ale delší šroub a podložka to vyřeší...).
Sedačky, pokud jde o přední dělalo se nekolik variant od "obyčejné" (už ty měly ale v základu výškové nastavení), po lépe tvarované (vč. např. štelovatelné tuhosti bederní opěry) až po sportovní od firmy RECARO, které mám v autě a musím je pochválit. Mají výborné boční vedení a třeba i nastavení délky sedáku. Jako u každých sportovních sedaček jsou po delším používání náchylné na poškození (ošoupání) látky na boku opěradla při vystupování a nastupování. Ale vzhledem k použité kvalitní látce to opravdu nějakou chvily trvá...
V kombinaci s výborně padnoucím sportovním volantem z řady originálních doplňků Ford RS, parádní "pracoviště" řidiče.
Zadní sedačky jsou u karoserie kombi méně tvarované, ale je to vykoupeno velkým zavazadlovým prostorem se zcela rovným dnem, který vznikne po jejich sklopení. S troškou nadsázky se dá říct, že když nekam pojedete Sierrou kombi nepotřebujete stan... :-).
Navíc zadní nárazník je ve stejné výšce jako dno zavazdlového prostoru a tak není problém s naložením ani objemnějích předmětů, jako třeba lednice, pračka atd.

Výbava, bývala celkem rozmanitá. Od výškově nastavitelného volantu, sedačky řidiče, el. ovládaných oken vč. střešního, dále centrální zamykání u verze 4x4 často vyhřývané přední sklo, vyhřívané trysky ostřikovačů, u el. zrcátek také vyhřívání, u kombi velmi často hagusy (mezi nimi ještě několik hliníkových profilů, takže v případě, že zapomenete na příčníky není problém menší náklad položit i přímo na střechu) až třeba po klimatizaci a check panel. S bezpečnostních prvků pak třeba ABS.
Moje 4x4 je celkem slušně vybavená a z výše uvedéné výbavy má většinu, postrádá ABS a klima "zatím" není funkční, ale opravu těsnosti vč. tlakové zkoušky už má zdárně za sebou.

Silné stránky

- pohon 4x4, jízdní vlastnosti, kdo nezežil na vlastní kůži a neviděl na vlastní oči neuvěří :-)
- motor 2,0 DOHC - slušná dynamika a při poměrně "rozumné" spotřebě
- pohodlí a prostornost - jak pro cestující, tak pro odvezení i většího nákladu
- slušná výbava, podle verze, ale 4x4 většinou již nějakou výbavu měly, nejlépe vybavenou je verze Ghia
- spolehlivost - všeobecně si myslím, že oproti novějším autům některé díly vydrží daleko déle
- ceny ND - velmi přijatelné, většina dostupná i když auto se již pěkných pár let nevyrábí
- dostupnost použitých ND - modelu Sierra bylo vyrobeno opravdu hodně, takže i tolik let po ukončení výroby existují i značkové vrakoviště, kde se dá sehnat většina použitých ND
- cena při pořizování auta - i celkem zachovalé slušné auto se dá pořídit za zajímavou cenu



Slabé stránky

- silentbolky v ramenech přední nápravy - jeden z mála dílů, který podléhá většímu a častějšímu opotřebení
- horší dostupnost a ceny některých ND na verzi 4x4
- vzhledem k stáří u hůře udržovaných aut "Rez potvora jedna a její setra Koroze"
- cena při prodeji - pokud nemáte na prodej takový klenot jako Ford Sierra Cosworth nebo jinak zajímavý kus, tak cena při prodeji nebude vzhledem ke stáří a poměrně velké nabídce nijak vysoká

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Ve značkovém servisu Ford většinou se Sierrou už díru do světa neuděláte, ale i tam ještě při troše štěstí narazíte na lidi, kteří Vám ochotně pomohou i když většinou nakonec spíš radou, kam jinam, protože cena za hodinu práce od 600,- Kč více je vzhledem k ceně vozu opravdu vysoká.
Servis za rozumnou cenu mnoho dalšího pokud by se někdo do servisu chtěl pustit i sám (vzhledem k tomu, že Sierra není "složité" auto spoustu věcí opravdu bez problému zvládne jen trošku šikovný člověk sám) Vám jistě poradí členové Ford Sierra klubu a to po celé republice.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno na inzerát od soukromé osoby, jednání celkem příjemné (teda až na tu "nekřesťantskou" cenu a minimální slevu :-) ).

A tak jde čas... aneb co je nového:

Na přání přidáno pár fotek...
22.11.2007 - našel a přidal jsem ještě pár fotek Sierry jako "plechového stanu" :-).

4.12.2007 - přidány fotky "slim" stěračů.
Ne že bych propadal modní vlivům, ale po několika pokusech s klasickými značkovými stěrači jsem se rozhodl pro "novinku" :-).
Klasické stěrače od několika značek mě zklamaly. Ani ne tak účiností (i když u některých už to nad 120 km/h taky nebyla žádná sláva), ale spíš různými pískavímy zvuky (nejhorší to bylo asi na cyklovač, ale některé byly hodně slyšet i při normálním stírání a když jedete třeba několik hodin, mrholí v pravidelných intervalech se ozve zaskřípání, tak to je na zbláznění).
Nové stěrače mě zatím příjemně překvapily hlavně "tichem". I cena byla přijatelná,asi i prtoto že se nejedná o známou značku (za jednu sadu od Valea bych tyhle koupil hned dvě). Také provedení vypadá na první pohled dobře (např. "kufr" na zaháknutí ramínka je vyřešen elegantně).
Uvidíme jaká bude životnost a další postřehy, ale zatím změnu vidím jako velmi dobrou volbu... :-).

24.12. 2007 - Koukám, že už jsem dlouho nic nepřidal. Při "předvánočním" ůklidu se dostalo i na poč. Našel jsem detail pedálů Sparco (ještě v 2WD, ale jak je vidět ve fotogalerii u obr. interiéru už se "přestěhovali" do 4x4).
Tak tedy pár slov ke "sportovním" pedálům :-). Když jsem je do auta namontoval, byl to trochu nezvyk. Ale jen chvilku.
Jel jsem se projet a chvilku si zvykal, upravoval jejich polohu a zkoušel... paráda.
Jde s nimi skvěle brzdit pravou a zároveň si pravou přidávat plyn (od toho je tam ten půlkulatý výstupek na plynovém pedálu v levo dole). To složení nohou na pedál je ze začátku sice nezvyk, ale... :-).
Pak jsem chvilku "lovil" na netu, abych zjistil, jak třeba šlapou na pedály naši rally-čkový jezdci a nakonec si, když se chci svézt pro radost "zažil" vlastní styl, kdy při podřazovaní si šlapu na brzdu a plyn zároveň pravou a když mám podřazeno a už zatáčím, tak mám pravou na plynu a levou si decentně přibržďuji (chce to vyzkoušet, protože ze začátku nebudete mít v levé ten správný cit).
Ale jak se pak dá najet do zatáčky a co teprve z ní "vystřelit"...
"Takže sportovním" pedálům zdar a Sparcu zvlášť! :-)

15.5.2008 - Takže, jen co se přihlásili první jarní teplejší dny, vzpomněl jsem si na klimatizaci. Pro jistotu ještě po zimě "tlakovka" a nová náplň - ekolokická - za to o hodně dražší náhrada původní neekologické :-) . No a jen co je klimatizace plně funkční ochladí se a začne pršet... :-).

23.5.2008 - Doplněno pár fotek z jarní péče o interiér i exteriér. Nějak mě z jarního lenošení vytrhl pohled na kamaráda z klubu, který leštil a leštil a voskoval :-), tak jsem to taky zkusil :-) a uvnitř jsem dodělal dvoubarevnou variantu interiéru (černá v kombinaci s šedou), která se ve skutečnosti nikdy nedělala :-) - buď byl vnitřek (plasty a výplně) téměř celý černý (např. Cosworth nebo poslední modely r.v. 92 a 93) nebo celý šedý.
Ale to dvoubarevné provedení tomu vážně móóóc sluší... :-) .

22.6.2008 - První vážnější závada, která se ještě potvora projevila náhle bez varování, prostě si takhle při přeřazovaní z 1-čky na 2-ku šlápnu na spojku a takové malinké křupnutí a nic... Takže po rychlé kontrole a pokusu o zprovoznění (skoro se to povedlo, ale lamelu na parkovišti zatím fakt vyměnit neumím...) došlo nakonec na odtahovku (viz. fotky níže).
A aby si ze mě auto dělalo ještě větší srandu, tak to bylo na srazu Sierra klubu...
Příští týden už by ale zase všechno mělo být jako nové, takže ještě na nákup (asi Sachs nebo Valeo) a jede se dál :-).

4.10.2008 - Konečně se ke slovu dostal lakýrník a na auto další díl, který má svůj původ u legendy, co má ve jménu Cosworth. Takže kapota je na místě a navíc v té správné barvě. Tak teď ještě masku, přední nárazník od Zendera s rodokmenem s písmeny RS, ze stejné líhně prahy, zadní nárazník (upravený z karosářské verze sedan), vúfuk Remus a pár dalších drobnosti... Brrr, to ještě bude práce... pokud počasí dovolí, snad se aspoň část plánů podaří realizovat ještě letos.
A pokud jde o to co se skrývá pod kapotou, motoru už pomáhá o malinko lépe dýchat vzduchový filtr, Ká-N-ko :-) .

22.10.2008 - O víkendu zbyla chvilka času i na auto, takže se na své místo konečně nastěhovali i RS prahy, co nevidět k nim snad přibude i "Kosí" maska (už je "opravená"), snad jen ten RS přední nárazník asi počká až na jaro - byla by škoda mu někde ve sněhu ublížit, přeci jen, když už jsem přezul na plechy ze zimákama (nějak si na tu změnu oproti liťákům nemůžu zvyknout - asi ještě pořídím nějaké "plné" liťáky na zimu, třeba GT-éčkové, které by se dali dobře udržovat a neměl bych sníh úplně všude).

17.11.2008 - O víkendu jsem byl na srazíku klubu a na cestu zpátky jsem si samozřejmě přibalil nějaké díly (něco ke mě přijelo z jiného koutu republiky a další dokonce ze Skotska). Takže na "Bělouše" mám připravené plastové lemy z Mk.I XR-ka a aby to nebylo 4x4 líto, tak jsem ještě cestou domů vyzvedl nezávislé topení Webasto, aby nám v zimě bylo v autě "příjemnějšejš".

26.1.2009 - Konečně "letošní" zápis. Přidal jsem fotky obutí, co chystám na jaro... samozřejmě, že je ještě přeleštím a seženu jim nové pneu.
A ještě přidávám krátké video ze zimního "blbnutí" na Strahově.

 
reklama

Novinky v recenzi

25.12.2014 23:32

Brzdy, další změny

Brzdy jsou tak trochu "spotřební materiál" a proto je třeba je pravidelně měnit. A když už, tak proč ne rovnou za "lepší". Nově jsou tedy na autě "větší" brzdy 278 mm (dříve 260 mm). Děrované, drážkované kotouče OMP, destičky Ferodo DS Performace. Foto je v galerii.

24.6.2014 17:40

Aktualizace

Pokusím se zase po nějaké době aktualizovat info a foto. Auto stále jezdí a co víc, daří se ho udržovat v dobré kondici (i když to samozřejmě dá už více práce než "za mlada").
V Galerii je zatím aspoň jedno nové foto z loňského svezení na Czechringu. A také fotka z letošního povedeného klubového srazu.
Další foto je poté dalšího auta "v garáži" a to sice 2,9i V6 Ghia, sedan, zadokolka, která si časem určitě zaslouží i vlastní kartu.

17.6.2013 20:50

Aktualizace

Po dlouhé době jsem se se zájmem přihlásil na profil auta (které dodnes jezdí a co víc, stále s ním jezdím já). Již teď můžu slíbit aktualizaci (vč. fotek) údajů a stavu. A také zároveň "nové auto v garáži", pro změnu stejný model, v jiné méně obvyklé motorizaci a provedení.
4x4 je stále v kondici (i když za dobu, co jsem k autu nic nenapsal, se muselo pár věcí udělat a pár peněz investovat, aby vše bylo jak má...).
Přeci jen Sierra je dnes auto, které už není zcela běžné (a velká část aut tohoto modelu, které zde mají recenze už ani nejzdí.... některé už dokonce neexistují).
Moje 4x4 je ale stále ve formě.

30.12.2009 21:19

A už zase brzdíme jako dřív

Když už byly dole kola při přezování na zimní (na letošní zimu máme obuto Dunlop WinterSport M3 na 15´ litých kolech - místo loňské sady 14´ plecháčů), tak se "při jednom" už rovnou udělal výměna kotoučů (drážkované, děrované) a brzdových destiček (Ferodo DS Performance).

22.11.2009 19:12

Minulý víkend konečně

Ufff, je to za náma - po třech víkendech plných práce, konečně zmizela většina ze 4x4 na ND. Pořídit jiné auto na ND je někdy jediná možnost, jak mít poruce a dostupné, některé ND, které se právě na verzi 4x4 hodně špatně shání...

10.8.2009 22:00

Svody

Už se těším, až budou "pod kapotou", bylo na nich potřeba poopravit jeden svár, teď bude na řadě povrchová úprava (pokovení), a pak asi ještě omotání žáruvzdornou páskou, aby nabylo "pod kapotou" zas takové "vedro" :- ) .

9.5.2009 22:27

15´ RS kola

Sice mám již téměř připravené RS 16´ kola vč. obutí, ale protože je jim ještě chybí jedna maličkost a to celkem náročná na čas (leštětní čelní plochy), objevily se zatím na autě "pouze" 15´ RS kola...
Ale nutno říct, že jim to móóóc sluší :-) . A to hlavně proto, že jde o složenou sadu ze dvou párů, každý s jiným ET. Na přední nápravu se "nastěhovaly" kola s ET 28 a vzadu dokonce kola s logem "Ford Motorsport" s ET 5 (pro představu, zadní náprava je teď širší o 7 cm oproti loňské variantě, kdy byly na autě obuté originál kola z Coswortha - fakt mazec).
Takže už jdu přidat foto do galerie, aby bylo hned jasné o čem, že tu píšu... :-).

22.3.2009 22:57

Počítač

22.3.2009 - Po dlohých měsících, kdy "odpočíval" na skříni se počítač dostal na své místo :-) a už mi ukazuje jak moc šlapu na plyn a kolik že auto "bumbá" :-). Jak mu to v autě sluší je vidět ve fotogalerii.
Ještě jednou díky Prochymu ze Sierra klubu - móóóc šikovnému mágovi přes vše co má něco společného s elektrikou :-).

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Ford Sierra


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Jedna z vlastností, která Sierru zdobý i jako starší ojetý vůz.

praktičnost
10

Kombi 4x4, co dodat, odveze Vás skoro kamkoliv a spolu s Vámi doveze i skoro vše. O level výš už je off-road a na náklad dodávka... :-).

prostornost
10

Viz. "praktičnost".

jízdní vlastnosti
10

4x4, stálý náhon, vzadu samosvorný diferenciál, slušné rozložení váhy, žádná elektronika, která Vás hlídá nebo omezuje, jasné čitelné chování.

jízdní komfort
10

Viz. "jízdní vlastnosti", spolu s příjemným "pracovištěm" řidiče (s výbavou jak sportovní sedadla Recaro a RS volantem) a něco tužší podvozek oproti serii(Koni), kde jsou nerovnosti více znát, ale zase minimalizuje boční náklony. Příjemné svezení.

provozní náklady
8

Vyžší spotřeba u varianty 4x4, některé díly o něco dražší než u "zadokolky", servis dostupný a i za rozumnou cenu.

náhradní díly
8

4x4 má o něco dražší některé díly a hůře se shánějí.

výkon motoru
7

2,0 DOHC na svoji dobu povedený motor, ale vývoj jde neustále dál.

spotřeba
8

Jde o 4x4 se stálým náhonem a benzinovým motorem, spotřeba by se dala označit jako přijatelná, ale TDi to není... :-).

hlučnost motoru
10

Asi podle stavu a míry opotřebení. Ve srovnání s předchozími motory Ford jako 2,0 OHC lepší i když DOHC má rozvodový řetěz (který bývá hlučnější než řemen).

kvalita sedadel
9

Sedačky pohodlné, Recaro naprosto bez chyby, zadní sedačky u kombíka bez výrazného tvarování.

brzdy
9

Varianta bez ABS o něco horší. Já to vyřešil výměnou předních kotoučů a brzdičů za větší z varianty s ABS.

zavazadlový prostor
10

Naložítě toho opravdu hodně a po sklopení sedaček se v autě bez problému a pohodlně vyspí dva dospělí (hrana nárazníku zárověň s podlahou zavadlového prostoru, úplně rovná podlaha).


Více o modeluFord Sierra
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 

reklama





Blesk.cz

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska: Může být nebezpečná

Německo varuje před pyrotechnikou z Česka a Polska:…

Německá policie před blížícími se oslavami konce roku varuje před dovozem nelegálních petard a ohňostrojů z…

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Google vás sleduje. Zjistěte si, co všechno o vás ví

Nedávno vás zaujal tip na službu Clickclickclick.click, která názorně předvádí, co se o vás dozví internetová…

 

iSport.cz

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká je Estonsko, či Kanada

Florbalistům utekl se Švédy začátek, padli 4:8. Čeká…

Čeští florbalisté prohráli na mistrovství světa v Rize s favorizovaným Švédskem 4:8, skončili druzí v základní…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama