Recenze

9 Majitel

Toyota Celica 1,8i 85kW

9,48 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Celica, foto 1 Toyota Celica, foto 2 Toyota Celica, foto 3 Toyota Celica, foto 4 Toyota Celica, foto 5 Toyota Celica, foto 6 Toyota Celica, foto 7 Toyota Celica, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Z recese Kočička Rok výroby 1994 Koupeno ojeté najeto [km]:186000 palivo: LPG počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1762 výkon [kW]: 85 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Stará stylová rachotinka :) Tím bych začal.

Pokud se mám nějak vyjádřit k tomuto autu, tak asi začnu jinak. Nemám na to, abych dokázal jezdit, udržovat vzhled i mechanickou stránku auta najednou, proto jsem si musel vybrat. Bez ježdění je auto k ničemu a na vzhled to auto nejezdí. Tudíž na fotkách to víceméně ujde, ale kdybyste viděli auto na živo, tak si pomyslíte něco jiného.

Vztah k autům jsem měl od mala, ale díky studiu gymplu a následně přijetí na VŠ netechnického typu do Brna si sám nejsem schopný na autě přiliš udělat. Začal jsem na polních cestách řídit v 15ti, v 18ti byla autoškola desátým autem, co jsem řídil. Po autoškole jsem toužil po autě, ale rodiče samozřejmě tomu přiliš nakloněni nebyli, tak jsem si našel práci rozvozce v pizzerii v Havířově a v prosinci (blázen) měsíc po udělání řidičáku nastoupil. Poprvé jsem se dostal do skutečného života, kdy jsem chodil do školy 33h během týdne a 33h práce o víkendu. Něco jsem si našetřil, něco v další práci a před létem si koupil celicu.

Koukal jsem po Civicu asi jako hodně mladých, ale naskytla se možnost a celica je o několik úrovní lepší auto (podle mě). Auto bylo zanedbané vzhledově, tuzing kam se člověk podíval (spousta diodek, kovové pedály, super hlavíce ruční brzdy i hlava řadící páky, celý stříbrný interier a neoriginální rámeček budíků, repro v zadním platu i přidané další na dveřích, spousta toho byla. Ale jízda byla o něčem jiném než co jsem znal a mladý frajer chce přece i vypadat stylově ne? :)

Postupně jsem dával auto do pořádku, nejprve si našel servisáka, co se v těch autech vyzná a neoškube mě. Interier zpátky do černé matné, orig. ručku, plato, hlavici, diodky pryč, co šlo dát zpátky, to šlo do originálu. Když už jsem to nakousl, za ty 3 roky jsem nechal seřídit vůle ventilů, silenbloky motoru vyměnil, svíčky a kabely, brzdové desky vepředu a brzdové čelisti, víčko rozdělovače, vyměnil filtry a oleje, nakonec vyměnil tlumiče - to byla po LPG velká částka, která byla akutní, udělala se geometrie a to by snad mohlo být vše. Snažím se udržet auto pojízdné a bezpečné v rámci finančních možností.

To auto má své kouzlo, není to vůbec auto, které by mělo zůstat jen na opravených silnicích, dost odolné a dost člověku odpustí, když se o něj stará. Ten pocit, když jsem vyjel se sníženou celicou tam, kde občas chytá outlander byl k nezaplacení, málokdo tam jezdí s obyčejným osobákem, natož tohle.
Dělávám si srandu, že jsem koupil nejlepší celicu, majitelé evidentně měli velmi "osobitou" osobnost, kdy jsem klidně našel nikam nevedoucí kabel, končící pod střešním vypolstrováním nebo jak to říct. Stejně jako ten hluk od motoru, nevím co se dělo s vytlumením motoru, ale evidentně ho tam moc nezbylo. Převodovka asi taky schytala dost nehezkého zacházení (asi synchrony). Snížené pružiny eibach (snížené o 4cm) na originálních tlumičích taky stály za to po chvíli. Motor byl zadřený a nějak opraven, kdy gufera byla skoro "zkamenělá". Nehledě na to, že nevím co se s tím autem v Itálii dělo do roku 2009.

Každopádně se mi tohle auto odvděčilo obrovským způsobem.

Vím že spousta lidí je proti LPG, já byl taky, ale celica je jen v benzínu, nehledě na to, že diesel bych nechtěl z více hledisek - ať už karcinogenita nebo smrad, zvuk nebo vibrace, prostě diesely mi vadí, obzvláště ve městech (pochopím jejich význam v meziměstské dopravě a chápu relativně nižší náklady, ale to je každého věc), proto jsem sáhl po LPG, samozřejmě to má i nevýhody v podobě menší nádrže (prakticky 35l), překážení v kufru a mírného poklesu výkonu, ceny investice a diskutovanému vlivu na motor. Jako student s kupkou peněz jsem nechtěl uvažovat, jestli naberu nebo ne, abych neutrácel zbytečně, v Brně byla cena benzínu 38,90 a to už byla poslední kapka, když jsem uvažoval, jestli se projedeme na hrad Veveří autem nebo autobusem za peníze. Rozhodl jsem se přes mechanika jít do LPG, právě mám najeto přes 10tis km na LPG a nemůžu si to vynachválit, vpodstatě momentálně mám asi třetinu investice splacenou a jezdím za 1,6-1,7Kč/km. Dalším motivačním prvkem je cena a kvalita dopravy ČD na trase Brno - Ostrava.

Samozřejmě mám strach aby to motor vydržel atp. Ale vpodstatě pořád slyším, jak tyto motory žerou olej, jak se z ničeho nic zadřou a tak dál. Mám auto 3 roky, nikdy ho nevytočím za studena a že jsem za tepla už s ním občas dost blbnul... Při běžné jízdě mi to doposud nežralo nijak olej, jestli jsem za 10tis km dolil jednou, protože klesl cm pod horní rysku? To se snad ani nepočítá. Snažím se k autu chovat velmi slušně a zatím se mi to vyplácí. Mimochodem má super zvuk motoru, příjde mi dost čistý a silný, jakoby měl vyšší výkon než ve skutečnosti má :)

Celkově je auto super, být v takovém stavu jako bych chtěl, tak bych ho nevyměnil za nic. Kdyby cokoliv kdokoliv chtěl, klidně napište, vím že je to taková zvláštní recenze a lehce chaotická :))

Škoda toho laku, uvažoval jsem i o reklamě na auto, tudíž kdyby měl někdo zájem se domluvit, taky se dá.

Největší slabinou tohoto auta je motor, který se svými 85kW a 1230kg hmotnosti příliš nedrží krok s designem, obě výkonnější varianty by byly super. Na druhou stranu pro běžné ježdění to stačí a ke studiu nevím co víc si přát.

Silné stránky

V dobrém stavu bych je popsal, takhle je to hlavně potenciál, který to auto v případě navrácení do výborného stavu má.

Slabé stránky

Výkon motoru
Slabší světla
Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách
Potřeba být šetrný k motoru (ale to je vhodné být u každého auta)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Něco s kamarádem, něco u odborníka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Víceméně ok, před koupí jsme zajeli na STK na předtechnickou, velmi dobrá domluva a důvěra.

 


Další vozy Toyota Celica



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Mám stále strach ale nastartovala i v -15 a nikdy nebyl problém

praktičnost
8

Pro moje účely super

prostornost
10

Vepředu, vzadu by dostala tak 5bodů za bezpečnou výšku do 175cm

jízdní vlastnosti
8

Slušné, ale kdyby bylo ve výborném stavu, tak je to opravdu zážitek.

jízdní komfort
9

Nechci přiliš měkká auta, spíš tvrdší, ale jezdí se mi s tím líp než s moderními auty

provozní náklady
10

Po přestavbě na LPG, kdo by si stěžoval?

náhradní díly
7

Jak kdy jak co. Spousta obchodů prodává spoustu věcí, ale na tlumiče jsem čekal 6 týdnů a ani pak nedostal přední kayaby. Ale to byl nějaký výpadek dodání a nebyly nikde

výkon motoru
5

Na benzín nebrzdím provoz, na LPG je to mírně horší, řekněme že jsou horší brzdy provozu. Jako auto na denní ježdění bezvadné.

spotřeba
8

Na 1,8 z roku 94 slušná. Na benzín jsem dokázal jet normálním tempem pod 7l/100. Na LPG jezdím za něco těsně přes 9, ale ztěžkla mi noha :)

hlučnost motoru
5

Zásluha bývalého majitele, nepříjemné od rychlosti 115 do 130, poté lepší, ale je vidět, že se v tom vrtal

kvalita sedadel
9

Dobré boční vedení, příjemný posed, na svůj věk super.

brzdy
8

Kotouče na obou nápravách, ale chtělo by to lepší kvalitu, snad jednou

zavazadlový prostor
9

4 menší krosny se tam vlezou, co víc?


Více o modeluToyota Celica T200 (1994-1999)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis Toyota Avensis - Carina dosloužila, přichází Avensis

V lednu přichází na všechny významné evropské trhy…

 





Blesk.cz

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném chování dcery její otec

Meghan se změnila, to se jí vymstí, říká o povýšeném…

Náročné požadavky a chování primadony vévodkyně Meghan Markle (37) už nerozdýchalo několik zaměstnanců…

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo pomoc potřebným?

Epicentrum: Obědy zdarma pro děti. Populismus, nebo…

Najdou se na obědy zdarma pro předškoláky a školáky peníze? Bude systém spravedlivý? A nejde o pouhý populismus?…

 

iSport.cz

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým hávem aplikace

Nový Superlife už dnes! Se Šárkou Strachovou i novým…

Už dnes vychází v deníku Sport nové číslo magazínu Superlife! Hlavním tématem je velký rozhovor se Šárkou…

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a Masopust, potvrdil Tvrdík

Slavia má první zimní posily! Přichází Ševčík a…

Fotbalová Slavia hlásí první zimní posily. Z Liberce přichází čtyřiadvacetiletý střední záložník Petr Ševčík a…

 

Reflex.cz

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a další. Víte, co dělali ministři po odchodu z politiky?

První porevoluční vláda: Čalfa, Komárek, Delong a…

Formálně byl první vládou ustavenou po sametové revoluci roku 1989 kabinet ustavený 7. prosince 1989, jehož…

Bettie Page: Královna pin-upu a idol ženské krásy 50. let minulého století

Bettie Page: Královna pin-upu a idol ženské krásy…

Bettie Mae Page byla americká modelka, která se největší slávy dočkala v padesátých letech minulého století.…