Recenze

9 Majitel

Toyota Celica 1.8 VVT-i

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 95× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Celica, foto 1 Toyota Celica, foto 2 Toyota Celica, foto 3 Toyota Celica, foto 4 Toyota Celica, foto 5 Toyota Celica, foto 6 Toyota Celica, foto 7 Toyota Celica, foto 8
Toyota Celica, foto 9 Toyota Celica, foto 10 Toyota Celica, foto 11 Toyota Celica, foto 12 Toyota Celica, foto 13 Toyota Celica, foto 14 Toyota Celica, foto 15 Toyota Celica, foto 16 Toyota Celica, foto 17 Toyota Celica, foto 18 Toyota Celica, foto 19 Toyota Celica, foto 20 Toyota Celica, foto 21 Toyota Celica, foto 22 Toyota Celica, foto 23 Toyota Celica, foto 24 Toyota Celica, foto 25 Toyota Celica, foto 26 Toyota Celica, foto 27 Toyota Celica, foto 28 Toyota Celica, foto 29 Toyota Celica, foto 30 Toyota Celica, foto 31 Toyota Celica, foto 32 Toyota Celica, foto 33 Toyota Celica, foto 34 Toyota Celica, foto 35 Toyota Celica, foto 36 Toyota Celica, foto 37 Toyota Celica, foto 41 Toyota Celica, foto 50 Toyota Celica, foto 52 Toyota Celica, foto 53 Toyota Celica, foto 54 Toyota Celica, foto 55 Toyota Celica, foto 56 Toyota Celica, foto 57 Toyota Celica, foto 58 Toyota Celica, foto 59 Toyota Celica, foto 60 Toyota Celica, foto 61 Toyota Celica, foto 62 Toyota Celica, foto 63 Toyota Celica, foto 64 Toyota Celica, foto 65 Toyota Celica, foto 66 Toyota Celica, foto 67 Toyota Celica, foto 68 Toyota Celica, foto 69 Toyota Celica, foto 70 Toyota Celica, foto 71 Toyota Celica, foto 72 Toyota Celica, foto 73 Toyota Celica, foto 74 Toyota Celica, foto 75 Toyota Celica, foto 76 Toyota Celica, foto 77 Toyota Celica, foto 78 Toyota Celica, foto 79 Toyota Celica, foto 80 Toyota Celica, foto 81
 

Technické info

Přezdívka auta Cecilka Rok výroby 2000 Koupeno ojeté tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1794 výkon [kW]: 105 kroutící moment [Nm]: 172 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,7 maximální rychlost [km/h]: 205 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 365 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,7

Popis vozu

• Historie:
Něco málo k historii… Co vlastně Celica znamená? Celica je odvozená z Latinského slova Coelica [selika], což znamená "Božský", "Nebeský". Byla vyrobena v Tahara Plant v Tahraře v Japonsku a dokončena americkou firmou Sunroof v Rancho Dominguez v Californii. Poprvé byla představena roku 1970 na Tokyo Motor Show a v roce 2006 Toyota ukončila výrobu zatím poslední 7. generace.

Generace:
1. generace - A20/35 (1970-1977) 2. generace - A40 (1978-1981) 3. generace - A60 (1982-1985) 4. generace - T16 (1986-1989) 5. generace - T18 (1990-1993) 6. generace - T20 (1994-1999) 7. generace - T23 (2000-2006)


• 7.gen.:
Oproti předchozímu modelu ubrala celých 60kg na váze. Rozvor náprav byl prodloužen a přední a zadní převisy byly zmenšeny pro lepší stabilitu. Interiér se zvětšil, ale na úrok výšky, která nyní činí 1315mm. Vznikla z konceptu XYR (X-Treme Young Race) a vyráběla se od podzimu 1999 do roku 2006. Tato generace se v České republice neprodávala, proto jich u nás jezdí tak málo a to má své kouzlo.

Vyráběla se ve dvou verzích:
• 1.8 VVT-i • GT • ZZT230 • 1ZZ-FE
• 1.8 VVTL-i • GT-S • ZZT231 • 2ZZ-GE


• Jak jsem došel k Cecilce:
Auto jsem měl rád už o malička. Ve 14ti letech jsem se nemohl dočkat, až budu mít řidičák a budu moct řídit. V té době jsem byl zamilovaný do Hondy CRX II. generace. Bylo to auto přesně takové, jaké jsem si představoval a nebylo ani tolik drahé. Ještě jeden ideál byla Toyota Celica, ale ta zůstávala jen ve snech. Nepopírám, že se mi ještě dnes CRX nelíbí a klidně bych si dokázal v budoucnu představit jedno v originálním stavu u mě v garáži. Ale už tehdy mi říkal otec, že je staré a stejně v budoucnu budu chtít jiné, že je moc staré. No a roky běžely až se blížily mé 18té narozeniny. Nastal čas na výběr auta. Měl jsem otevřené možnosti až na rozpočet. V úvahu bylo spoustu aut. Hned první na seznamu byla Celica. Pak také apřiklad Nissan 350Z, který se mi líbí stále, akorát byl moc drahý. Audi TT připadalo taky v úvahu, ale nakonec jsem o něj upustil, protože se mi tolik nelíbilo a hlavně taky jich jezdilo docela dost. Určité sympatie měl i Lexus IS, ale ten nebyl moc na výběr a jednoduše také vypadl z kandidátů. Horkými favority byli Mistubishi Eclipse nebo Honda CRX III. generace, ale ti vypadli také dost rychle, protože je měli kámoši v okolí. Kdybych nakonec měl volit diesel, tak připadal v úvahu Seat Leon v jeho typické žluté barvě s nejsilnějším naftovým agregátem. Tak se stejně nestalo a vítězem se stala TOYOTA CELICA. Na první auto má dostatečný výkon, ale ne na "sebevraždu" a spotřeba vhledem k okolnostem je taky dobrá.


• Motor:
Zážehový čtyřválec umístěný vpředu napříč. Je vybavený 16ti ventilovou technikou s rozvodem DOHC a objemem 1.8 litru. Označuje se VVT-i - "Variable Valve Timing with intelligent" neboli inteligentní variabilní časování ventilů. Nejvyšší výkon motoru je 105kW (143 koní) při 6400ot./min. Ten jsem poladil, ale spíše po zvukové stránce, nerezovým tlumičem výfuku - Raceland Blast XVIII. Vím, že tyto úpravy nejsou znatelné, ale měla to být první fáze, před lepšími úpravami. Když vezmeme v úvahu pohotovostní hmotnost 1185kg, tak je to docela slušný nástroj na blbnutí. Maximum točivého momentu je 172Nm při 4200ot./min. a z 0 na 100km/hod zrychluje za 8,7 sekundy. Papírově dosahuje maximální rychlosti 205 km/hod. Já osobně jsem dosáhl cca 230 km/hod (na německé dálnici samozřejmě :-)). Motor točí 7000 ot./min., kde zasáhne elektronický omezovač. Je to typický japonský nepřeplňovaný motor, který k oživení potřebuje vyšší otáčky. Spotřeba je papírově 7,7l/100km, ale realita je někde jinde. Blíží se spíše 8-11 litrů, ale to záleží na stylu jízdy. Když jedu slusně a zbytečně motor nevytáčím do otáček sportřeba je parádní, ale pokud jedu svižně, tak spotřeba jde přes 10 litrů. Škoda, že se nedostalo na přeplňovaný motor s kombinací pohonu 4x4, jak tomu bylo u předchozí generace, která mimojiné vyhrála titul mistra světa v rally. Jedním náznakem se stal koncept Toyota Celica Ultimate. Jedná se o koncept Celicy vytvořené Rod Millen Motorsports a TRD (Toyota Racing Development). Celica s přeplňovaným "dvoulitrem" a pohonem všech kol. Má 500 koňských sil při 8000ot./min a točivý moment 550Nm v 5500ot./min. O podvozek se postarala známá firma Bilstein a brzdy poskytla neméně známá firma Rotora. Stojí na pneumatikách Michaelin Pilot 245/35 a ty jsou obuté do magnéziových 19“ kol BBS.


• Podvozek, řízení, řazení:
Nemá nějaký extra výkon, ale s takovým řízením a podvozkem jaký je v Celice, je spoustu zábavy a adrenalinu. Řízení je přesné a auto reaguje na jakýkoli pohyb volantu. Volant je sportovní, kožený, tříramenný a perfektně se drží. Má možnost nastavení (pouze) výšky. Což se stává terčem kritiků, ale mě osobně to nevadí. Já jsem si našel pozici za chvíli a myslím si, že ostatní taky nemají problém. Ve předu byly použity vzpěry McPherson a vzadu dvojité lichoběžníkové závěsy. Podvozek tužší jako sportovních aut, ale já jsem ho ještě vylepšil o sportovní tlumiče KONI s nastavitelnou tuhostí. Když jsem auto koupil tak na něm již byly namontovány zkrácené pružiny od firmy HR. Auto se chová jako vetší motokára. Řazení je přesné, kratší než u běžných aut, ale dovedl bych si ho představit ještě kratší (viz bezchybné v Hodně S2000). Dá se řešit zakoupením zkráceného řazení, ale myslím si, že to není potřeba. Toyota dávala na výběr ze třech převodovek. Pěti nebo šesti stupňový manuál a čtyř stupňový automat. Všechny evropské modely mají šesti stupňový manuál. 6-tý rychlostí stupeň je velké plus na spotřebu. Přední brzdy jsou kotoučové s vnitřním chlazením a zadní kotoučové. Sice nejsou ostré, ale brzdí dobře. Brzdový pedál si žádá větší sílu na zabrždění. Možná by se v budoucnu hodilo brzdy vylepšit.


• Exteriér:
Jedná o sportovní tří dvéřové kupé s jedinečnými tvary. Pro mě nejhezčí "dostupné" sportovní auto ještě s Nissanem 350Z. Je docela nízké a nevhodné na zimu. Někteří sní v zimě jezdí, ale já bych řekl, že tohle auto si se zimou nerozumí. Já jsem si na zimu koupil jiné přibližovalo. Na polní cesty a do lesa taky není zrovna dělané. Ale jedná se o sportovní auto a nic jiného se očekávat ani nedá. Charakteristické rysy pro tuto celicu jsou určitě ojedinělá přední a zadní světla a od dveří jednoznačně charakterizující zlom karoserie, který je zakončen zadními světly. Jedinou optickou vadou na exteriéru jsou prahy, které nejsou barvy karoserie, ale z šedého univerzálního plastu. Ale na druhou stranu vím, jak dopadají takové prahy na jiných autech, takže Toyota myslela také prakticky. Navíc na černém autě není přechod tak zřetelný jako na jiných barvách karoserie. Možná ještě zrcátka by mohla mít sportovnější vzhled, ale to mě netrápí.

Rozměry:
Šířka: 1735 mm
Délka: 4350 mm
Výška: 1315 mm
Rozvor: 2600 mm
Rozchod vpředu: 1490 mm
Rozchod vzadu: 1480 mm


• Interiér:
Palubní přístrojovka je útulná s přehledným středovým panelem. Mínusem je nešťastně zvolená šedivá barva, která není doplněna jinou. Sedadla jsou sice sportovní a pěkná, ale bohužel boční vedení je slabší. Toyota by určitě neuděla nic špatného, kdyby sedadla více vyplnila. Při svižnější jízdě se musím zapírat nohama o dveře a středový panel přístrojovky. Spolujezdec se navíc nemá za co držet nad hlavou. Kvůli 3 dveřové karoserii jsou sedadla snadno a rychle polohovatelná a není problém se vyspat po úplném složení. Sám jsem spal v autě jednou na Mimoňských Válkách a vyspal jsem se docela dobře. Pro 2 lidi je auto ideální a bez problémů. 3 lidé se ještě vejdou docela dobře, ale 4 lidi už bývají problém, pokud se nejedná o něžnější pohlaví, které je většinou pod 180 cm vysoké a je určitě skladnější než my opačného pohlaví. Stručně a jasně Celica moc místa pro nohy a hlavu u cestujících vzadu nepobrala. Myslím, že od takového auta se ani nic jiného očekávat nedá. Moje Cecilka měla i navigační systém přímo od Toyoty, který se prý do Celicy normálně nedával. Bohužel jsem zjistil, že na tento typ navigace se česká mapa nedělá. Mapy existují pouze pro státy západní Evropy. Také měla originální kazetový přehrávač, který jsem vyměnil za nový s lepšími funkcemi. Konkrétně SONY CDX-GT610U (CD, MP3/WMA/ATRAC/AAC/, Drive-S, AUX, USB, 4x50W, dálkové ovládání,...). Sériové reproduktory postačí (originál - 2x přední, 2x zadní + 2x výšky ve dveřích), ale časem jsem přemýšlel o možné výměně za kvalitnější. Auto má klasický imobilizér a alarm, který je napojený na 2 čidla umístěné na A sloupcích a ty reagují na jakýkoli pohyb v autě. Stalo se mi, že jsem nechal v autě psa a odběhl si do obchodu na rohlíky a jak jsem se vracel auto už houkalo. Takže to funguje dobře :-). Na sportovní auto má velký zavazadlový prostor, který činí 365 litrů. Pro srovnání - Škoda Fabia má 260 litrů. Prostor se dá taky poměrně dost zvětšit zadními sedadly, která jsou sklopná a navíc dělená. Náhradní kolo je plnohodnotné Alu, totožné s ostatnímy originálními na autě.


• Výbava:
ABS, alu kola 16", 4x airbag, kožený volant, manuální převodovka, digitální klimatizace, imobilizér, el. okna, el. zrcátka, zadní stěrač, centrální dálkové zamykání, posilovač řízení, nastavitelný volant, sportovní sedadla, otáčkoměr, 6x repro (2x přední, 2x zadní, 2 výšky), výškově nastavitelné sedadlo řidiče, venkovní teploměr, vnitřní teploměr, dělená zadní sedadla, přední a zadní mlhovky, 6-ti rychlostní převodovka, sportovní podvozek, bezrámové dveře, originál hasící přístroj – Toyota, variabilní cyklovač stěračů, ...

• Pneu:
- Goodyear Eagle F1 GS-D3 215/40 R17 - super gumy
- Dunlop SP Sport 01 205/50 R16 - spokojenost

Silné stránky

• nízká hmotnost
• výborný podvozek
• přesné řízení
• přesné řazení
• dobrá spotřeba
• velký zavazadlový prostor
• dělená a sklopná zadní sedadla
• plnohodnotné náhradní kolo
• 6ti stupňová převodovka
• netuctové auto

Slabé stránky

• boční vedení sedadel
• barevná kombinace přístrojové desky
• prostor na zadních sedadlech pro vyšší postavy
• zadní výhled

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

• Servis Trendcar v Novém Jičíně - spokojenost

• Bohužel zadřený motor (cca 136 500 km).

Teď tam je staro-nový repasovaný blok motoru přímo od Toyoty z Belgie a nová spojka. Takže auto má v podstatě nové srdce.
Problém se zadříváním motorů měly tyto Celicy až někdy do r.v. 2003 (není úplně jisté).

!!! Pro zájemce o Celicu - nejlepší je si pročíst diskuze na http://toyotaklub.cz/forum/viewforum.php?f=5 , kde je v několika tématech všechno probráno a jsou zde tipy, jak si pořídit zdravou Celicu.

Celica za to stojí :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

• Dovezeno z Belgie. S prodejcem nebyl žádný problém a auto bylo ihned po prohlídce, projížďce a papírování dovezeno domů.

Úpravy

• Alu kola Proline Pi 7,5x17" 5x100
• Sportovní tlumiče KONI Sport s nastavitelnou tuhostí
• Sportovní pružiny HR
• Nerezový tlumič výfuku Raceland Blast XVIII
• Zadní čirá optika Autostyle
• Křídlo Carzone

 

Novinky v recenzi

5.10.2009 23:10

Nyní jsem šťastný majitel opět výborného auta - Honda Civic Type-R EP3.

1.9.2009 23:14

Auto je prodáno! Ať slouží dobře novému majiteli :)

25.9.2008 00:00

Omlouvám se, že mi zde chybí komplet "Novinky", ale nešťastnou náhodou jsem si je smazal... :-(

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Toyota Celica 1.8 VVT-i

Další vozy Toyota Celica



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

made in Japan = spolehlivé

praktičnost
5

je to sportovní auto...

prostornost
7

krom zadních pasažérů je místa dostatek

jízdní vlastnosti
10

úžasné... větší motokára

jízdní komfort
6

upraven podvozek, takže je auto tvrdší, ale tady komfort neřeším + možnost nastavení tuhosti

provozní náklady
8

každý by chtěl nižší :)

náhradní díly
6

docela těžké sehnat (krom originál Toyota) a poměrně drahé

výkon motoru
7

není nějaký extra, ale s nízkou váhou a podvozkem to jde

spotřeba
8

na sportovní auto dobrá, ale mohla by být menší :)

hlučnost motoru
8

při nízkých otáčkách tiché a při vytočení do vyšších otáček hlučné...

kvalita sedadel
6

sice pěkné, ale slabé boční vedení

brzdy
9

je třeba vynaložit do pedálu více síly, jinak brzdí dobře

zavazadlový prostor
10

parádní... 365litrů + možnost sklopit zadní sedačky


Více o modeluToyota Celica T230 (1999-2006)
Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

 





Blesk.cz

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte před zimou do izraelského Ejlatu

Doly krále Šalamouna i potápění s delfíny. Utečte…

Chcete plavat s delfíny, šnorchlovat mezi korálovými útesy nebo se jen tak uprostřed zimy povalovat na pláži? To…

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v nástrahách futuristické Evropy

Recenze: Mučení jako za totality. Vidořád skomírá v…

Třetí díl z plánované heptalogie mladé britské autorky Samanthy Shannon je na českých knižních pultech. A…

 

iSport.cz

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé čínské fotbalisty

Eden mimo sezonu? Na Slavii bude centrum pro mladé…

Slavia se dohodla s Čínskou fotbalovou asociací, že v Edenu vytvoří první centrum pro trénink čínské mládeže v…

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice a práci vyhazovače

Vémola v pořadu Fight!: O cestě do UFC, kulturistice…

Díky práci vyhazovače v Londýně se probojoval do nejprestižnější MMA ligy UFC. Kariérní cesta Karlose Vémoly je…

 

Reflex.cz

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU elektronické cigarety?

Další protikuřácké tažení: Zakáže nám EU…

Nenápadně a pozvolně nám aktivisté rozjíždějí, podobně jako rozjeli válku proti tabáku, válku proti…

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko více než Japonsko, Německo a Británie dohromady

Čína má poprvé více superpočítačů než USA. A daleko…

Bouřlivě se rozvíjející Čína dosáhla dalšího milníku v nejmodernějších technologiích. Poprvé v historii má více…