Renault Clio (2012)
2.1.2014Dobrý den milí čtenáři. Nejdříve Vás chci u mé recenze přivítat. Není to recenze na žádný žádný vůz, který by Vás mohl donutit k pokleknutí na kolena.…
Renault Clio (Clier)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 05.01.14 15:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborná recenzia
Tak ten zpětný ventil by vyřešil jen ten pozdní rozstřik a stěrače "na sucho". Zkusil bych na tvém místě vyměnit ty rozprašovače, auto už bys pomalu měl mít pozáruce, tak bych se toho nebál. Já budu nahánět můj servis s těmi užšími hadičkami, když se k tomu nebudou mít, tak zkusím kontaktovat nějaký Brněnský...
Jo, některé detaily jsou občas ke vzteku, zase některé přednsoti jsou plusem... to je tak všude. Tady tě štvou ostřikovače, ve Fabii zase široká palubní deska tlačí do kolena a něco jako multifunkční volant stojí majland a i tehdy nedosahuje ovládání pod volantem... a asiatech se zase ovládá pal. PC něde u tachometru (což je na facku, já si s ním hraju furt >:D ) -
lamal 05.01.14 15:48
« Re: Re: Re: Re: Clio srovnání
to sprevodovanie zalezi aj od kubatury ja mam max krutiak na 2,0 pri 4800ot a na dialnici toci pri 130 3500ot... jasne, ze pri 3500ot uz ma dost nm na to aby s tym nemal problemy...
btw cruze vcdi 163k ma 0-100 za 8,6s a octavia 2 rs tdi 170k ma za 8,5s.... oktavka je urcite pruznejsia aj vo vyssich rychlostiach no nejake terno to oproti cruze tiez nie je -
Ronault. 05.01.14 15:47
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: clio
Tak stačí se podívat na spritmonitor:
64 aut s 1,2 55 kW [odkaz] má průměr 6,35l/100km
40 aut s 1,2 TCe 74 kW [odkaz] má průměr 6,95, takže cca půl litru navíc... což je podle mě adekvátní příplatek za 19 kW a hlavně o dost více Nm... jediný problém toho motoru byla převodovka, kdy Renault jaksi nedal dlouhé převody, auto teda bylo neobvykle dynamické a podle mě bys 1,2 TSI natrhl "p*del" s přehledem, ale taky více žralo, protože mělo zbytečně krátké převody. A jak říkám, ujelo mi nechutně v táhlém dlouhém stoupání... >:D
Já jsem ale o Cliu přemýšlel spíše v naftě, tam bych asi jezdil při svém typu tras (dálnice a meziměsto) pod 5l/100km s přehledem, teď s Meganem 1,6 dCi mám 5,28l/100km a to je přecejen těžší auto. -
Clier 05.01.14 15:45
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: clio
Aha, no já jsem si právě říkal, že auto máš velice dobře vyzkoušené :-)
Ano ze začátku bylo auto opravdu lenivé, ale zajížděl jsem opatrně a pomaličku jsem přidával na zátěži a tak kolem 9-10 tisíc jsem začínal jezdit ,,plný kotel" , občas jsem to jak říkáš dostal až k omezovači a myslím že auto šlape dobře :-)
Jinak ještě musím pochválit auto za jízdu s přívěsem, nemám nějaký těžký made in doma >:D ale lehký moderní (cca 7 let starý) a ten přívěs není na autě nijak znát (mimo výkonu, samozřejmě) :yes: -
Ronault. 05.01.14 15:39
« Re: Re: Re: Clio srovnání
Srovnání s bixenony opravdu nejde... možná ještě ty z Hjoundé, tam to ještě neumí >:-[]
Ani šestikvalt většinou nepomůže k nižším otáčkám na dálnici. Převodovy jsou kontruovány tak, že v dálničních rychlostech (120-130) má mít motor otáčky motoru odpovídající nejvyššímu točivému momentu abys nemusel podřazovat. U atmosférických benzínů proto se jezdí kolem 3500-4500 ot. za minutu, turbobenzíny a turbonafty pak jsou kolem 2200-3000 ot. ,samozřejmě záleží i částečně na určení auta, pokud je to dodávka, kde se čeká větší naložení, třeba Kangoo, tak i to točí v naftě kolem 3000 ot./min., naopak vyšší střední třída, kde se čeká hlavně dálniční štreky točí třeba 1800 ot./min... nebo i takový Chevrolet Cruze 2,0 120 kW točí 2100ot.. min... ale tam už je to extrém, protože v první řadě ten motor je hlučný sám o sobě a pak díky dlouhým převodům to auto reálně na tak vysoký výkon, který by mohl konkurovat octavii RS TDI nejede... ale lákal mě Cruze s tímto motorem, za ty peníze, co se dá sehnat... -
lamal 05.01.14 15:38
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: clio
Sluzi ako 3tie auto u kamarata v rodine a nakoniec mu prischlo... jazdim na nom casto, ako osoba, ktora konzumuje minimalne alkohol a taktiez kamarat sa rad vozi /hlavne ked ma pod capicou/ tak chodime zmykat vsetko co mame k dispozicii ked je chut a cas...
Na cliu som mu robil zabeh, prvych 500 - 800km bolo velmi lenive a skapate, bol sklamany z neho tak som ho dva dni zabehaval velmi opatrne ale jadzil som na vyssie otacky mimo mesto okolo 3500 - 4500- 5200- ale bez zataze a kratkodobejsie som takto striedal otacky obcasne som mu dal plnu akceleraciu do max 5500ot a potom jadzil kludne... po dvoch dnoch a asi 200km takehoto jazdenia aj vo vyssich otackach ale s malym plynom zacalo clio jazdit uplne inak po nejakych 1500 km sa este jazdilo opatrne a potom po 5-8tisic km uz dostaval obcasny ale pravidelny ´´vyplach´´ az po 6500ot ...ten zabeh bol dolezity asi niekde robili chybu a motor bol zakapaty... a to aj cosa tyka pruznosti, nechcelo sa mu ist do otacok absolutne... potom sa to zmenilo a mal vacsiu chut pracovat
inak jazdim na nom do dnes uz ma vyse 40 000 km a stalle sa nam stretnu cesty a mam dobre vyskusane jeho limity na okreskach v okoli tak ho doverne poznam -
Clier 05.01.14 15:34
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: výborná recenzia
K té Octávce a Golfu... na mě to tak působí, je to čistě subjektivní dojem, takže se tím určitě řídit nedá :-) Pokud porovnám tak třeba obě koncernovky mají madla na stropě už každých dveří, Clio jen u spolujezdce.... (nechápu!), je tam samozřejmě vidět mezi třídní rozdíl, například v odhlučnění, cvaknutí dveří zní také lépe, ale co se týče palubní desky tak pro mě je vítěz Clio, například Octváka na mě působí až moc jednoduše :-)
Také už jsem slyšel o tom zpětném ventilu, ale já bych moc rád rozprašovač! V roce 2012 mi to přijde jako standart :-) Renaulti jsou podle mě dobrá auta, ale určité nedotaženosti zbytečně kazí dojem! ;-\ -
Ronault. 05.01.14 15:29
« Re: Re: Re: Re: clio
Mě to 1,6 16V v Laguěn dělal za studena taky, ale přikládal jsem to brzkému přepnutí na LPG... a to pak občas i chcíplo, po těch 500m už se s tím dalo bez problémů jet. Možná jsem v tom byl nějak skromný, možná zvyklý po přechodu z Favoritu, ale nikdy jsem to nějak neřešil, prostě za studena než se vše alespoň trošičku rozhýbe jsem to autu odpustil... mě se taky ráno z postele nechce vstávat a pohyby nemám zrovna koordinované než dolezu do sprchy a probudím se >:D >:D
Ad 1,2 TCe, co psal lamal. 1,2 TCe pokud vím nevychází z 1,2 16V 55 kW, stejně jako 1,4 TCe by měly oba vycházet z motoru od Nissanu, 1,4 TCe na 100%.
Já osobně bych tedy v Cliu bral 1,2 TCe, ten motor byl výborný a dával za uši i silnějším autům. Pamatuju, jak mi nechutně ujel v táhlém dlouhém, když jsem za ním jel s Lagunou >:D -
Ronault. 05.01.14 15:16
« Re: Re: Re: Re: Re: výborná recenzia
No já nevím, na mě Octavia II a Golf VI (mluvil jsem o nich, Octavii III jsem už jel, Golfa VII zatím bohužel ne) řecejen bytelněji a i prostorněji. To srovnání v B segmentu sedí, s tím naprosto souhlasím.
Aha, tak Clio má "knoflíky" na kapotě, Megane je pá pod hranou kapoty před stěrači. A je to bída. Když to hlavně srovnán s Lagunou... což mi teď dává myšlenku, že bych mohl zkusit omrknout někde na vrakáči Lagunu II, která měla ty ostřikovače taky takhle pod kapotou a byly výborné, jestli by to nešlo zaměnit, spolu s těmi užšími hadičkami. Ještě se dává těsně za motorek zpětný ventil, třeba z Felicie nebo Favoritu (stojí do 10 kč), který zamezí vodě z haddičky ostřikovače návrat do nádobky a tím pádem to ihned stříká a stěrač nejede na prázdno. Mě to zatím tolik netrápí, hlavně jsem teď nanesl docela hustou vrstvu tekutých stěračů a teda stěrače skoro vůbec nezapínám >:D Jen když je to nějaká špína... ale té moc není, auto je v garáží a zatím jsem vyjížděl jen za pěkného počasí >:D -
lamal 05.01.14 14:37
« Re: Re: Re: Re: clio
Tak je to tvoje auti jazdis podla seba ;-) Pocity casto klamu hlavne v tychto veciach, no neberiem ti to jazdi podla vlastnej spokojnosti...
pre informaciu na 5ke pri 50tke je spotreba okolo 3,8 - 4,6 litra zalezi od toho aka je rovinka a ako si nalozeny, pokial ides dlhsie trasy cez obce alebo mesta je to vyrazna uspora paliva >:D ;-)
riadenie sice je umelo naposilovane, ale na cliu mi to akosi nevadi, je celkom presne a limity podvozku ucitis aj inak ako cez volant -
lamal 05.01.14 14:28
« Re: Re: Clio srovnání
recenziu idem kuknut a ohodnotim...
vyber chapem, w203 je celkom fajn, no 2,1 CDI om611 na ten si daj pozor, z hladiska problemovosti by som vsadil radsej na 320d od BMW a navyse standartne podvozky 3ky v tvojom pripade asi e90 su velmi pohodlne, staci sa vyhnut M packetu a runflatom a 3ka sa nesie velmi pohodlne, dobre a ticho tlmi nerovnosti a je aj prijemne tuha, no komfort velmi dobry hlavne ked mas profil na pneu aspon 50... 2,0d od bmw bude vykonnejsia a vyrazne uspornejsia ako 320CDI ... navyse 2,0 bmw je co sa tyka spolahlivosti overena kvalita uz od e46ky pokial nejde o agregaty s 500 tis km a nasledne stocenymi km
na tvojom mieste by som uvazoval este o accorde 2,2 idtec, je to skvely motor, ide neskutocne ticho i z vonka i zvnutra, je pruzny vykonny velmi usporny a velmi trvacny - v mojom okoli jazdia 4x CRV 2,2 a 3x accord 2,2 diesel a jedna CRV ma 500 000km, ostatne accordy daleko cez 300tisic a idu bez zavahania... akurat, ze kombi accord je zalezitost vkusu inak je to velmi dotiahnute, bezpecne a pohodlne auto jak akusticky tak jazdnym prejavom...o kvalite spracovania sa ani nemusime bavit -
Clier 05.01.14 14:26
« Re: Re: Re: clio
Tak těžko říct čím to cukání bude, pánové. Jak jsem již psal. Já to řešil tím že na některých čerpačkách netankuji a cukání zmizelo. Až pojedu na servisní prohlídku tak se poptám co mi k tomu mohou říci. Podařilo se mi najít autorizovaný servis kde se s člověkem baví, a nemelou hlouposti.....!
Motor by jistě zvládl jet i na 5 rychlostní stupeň i v 50 kilometrech, kontrolka co radí jak řadit to po mě dokonce chce, ale já si nemohu pomoct, mě se ty otáčky zdají nějak nepřirozené. Pokud jedu na 4 a jen ,,lechtám" plyn tak mi to při 50 km/h ukazuje aktuální spotřebu 5,0-5,2 a s tim jsem spokojen. ;-)
Prodleva tam při přidání plynu je, ale myslím že to dělá většina plynů u moderních aut. Všechno je to takové ,,elektrické" >:D Vezměme si například volant, já nevím jak ostatním, ale například při pomalé rychlosti si připadám že otáčím jen jakýmsi otočným kolečkem a to pak dá příkaz počítači, který otočí kola. Odezva žádná. Při vyšších rychlostech řízení trochu tuhne a je to citlivější. Ovšem neberte to jako kritiku, naopak, jsem už zhýčkaným moderním řidičem, kterému to vyhovuje :-) -
Clier 05.01.14 14:19
« Re: Re: Clio srovnání
PRO HONZAMO
Na okreskách není problém jet do 6 litrů, pokud jedu po nějaké pěkné okresce kde se chci svézt tak je spotřeba spíš k 7 litrům >:-[] >:D >:D
Na dálnici kde se snažím jezdit do 135 km/h (+ - ,ono to občas ujede, aniž by si toho člověk všiml) tak tam se mi spotřeba drží do 6,5 l. Záleží na terénu. Neví jak moc dobře znáš dálnici například z Prahy do Hradce, ale pokud po ní jedu tak díky rovině není problém jet 5,9-6,1, co se týče například D1 která je kopcovitá tak sem se spotřeba spíš blíží k 6,3-6,6 ;-) Motor na dálnici při 130 točí 4000 tis. ;-\ ale to snad každé auto které nemá 6 rychlostí, mám za to že snad Citroen C3 při předváděčce točil okolo 3700, ale nejsem si tím jist, už je to nějaká doba ;-)
Ano o kůži jsem také četl. Víš jak kůži na volantu ošetřovat? Poradíš něco? :-)
Světla by zajímavé porovnat bylo, ale těžko vymyslet jak takhle na dálku. Pokud vymyslíš nějaký pokus při kterém by se to poznalo a dalo by se to vyfotit a umístit sem tak do toho rád půjdu >:D Já osobně jsem ze světly velice spokojen. Ovšem nemoho porovnat s bixenony, nikdy jsem auto s takovými světly neřídil, takže bych kecal >:D
Žárovky jsou původní z výroby.
Na páčky jsem si stále nezvykl, zvlášť v noci když chci rychle vypnout dálkové a nebo si dálkovými jen probliknout špatně osvětlený prostor, tak je pro mě ta doba než se ruka dostane k páčce příliš dlouhá.... ;-\
Tobě přeji hezký zbytek ježdění v Cliu a ať se ti nic nepřihodí ani v novém autě :-)
PRO LAMAL
No vyšší spotřebu uvádím, a je to dáno tím, že ta 1,2ka tahá docela těžké auto a já sice nejezdím nijak bláznivě rychle, ale snažím se držet krok s provozem. Pokud bych se na spotřebu soustředil tak se dá pod 6 litrů jezdit docela bez problémů :-)
Musím souhlasit, Clio svítí skvěle. :-) -
honzamo 05.01.14 14:08
« Re: Re: Clio srovnání
Recenzi na svoje clio mám tady: [odkaz]
Mám klasického 5dv hatchbacka, a přetáčivost taky chválím. Mám zkušenost i se zadokolkami, takže mě to nějak moc nezaskočí.
Možná je u těch čočkových světel oproti standardu nevýhoda, že jsou v potkávačkách H1. A nebo jsem opravdu zhýčkaný xenony. Ale na to přisvěcování do zatáček se zvyká rychle.
Já teď musím přehodnotit účel ke kterému auto budu mít. Měním práci a nebudu už mít služební auto. Budu tedy potřebovat nějaké kombi střední třídy, se kterým půjde jezdit pohodlně i na delší cesty po dálnici, ne jen auto do města pro 1-2 lidi.
Můj ideál by byl Mercedes-Benz C320 CDI, rok 2006 - jeden z posledních kusů generace W203. Pokud by se nějaký zachovalý povedl v Německu objevit, bylo by to zajímavé. Nebránil bych se ani verzi 220 CDI, ale na 100% chci automat.
Další z možností je BMW 320d minulé generace, opět v automatu. Víc mi ale sedí mercedesy, díky soustředění se spíše na pohodlí.
Nebránil bych se ani jiným značkám (Renault Laguna, VW Passat, Škoda Superb), ale u mercedesu a BMW mám mezi známými kontakty na servis a docela mě láká zadokolka. Navíc v příbuzenstvu se už vystřídalo několik verzí MB E class a to vždycky velmi rád řídím :-).
Toyotu Avensis už bych nechtěl. Jako služebák byla v pohodě, ale moc mě neoslovila. Navíc motor 2.0 D-4D 91kw není zrovna nejvýkonnější a silnější 2.2 jsou docela žravé. (2.0 nakonec při normálním stylu jízdy taky. Uváděné hodnoty jsou nedosažitelné).
Taky má toyota docela výrazný turboefekt (Pod 2000Ot táhne mizerně, pak se rozjede turbo, trochu vyrazí) ale od 3000ot víc už zase ztrácí dech. To pak vadí s automatem, který při kickdownu drží motor ve vysokých otáčkách.