Ahoj, děkuji za hodnocení, a za to že sis našel čas k recenzi sepsat tak dlouhý příspěvek na který rád, pokud možno dobře, odpovím :-)
Věřím že kombi jezdí o něco lépe, jelikož převisy jsou na každé straně zhruba stejné, a tudíž zřejmě dochází k lepšímu rozložení váhy ;-) jinak si myslím že rozvor je stejný u obou verzí ;-) S podvozkem jsem spokojen, pokud ho porovnám například s Fábií tak se mi zdá jistější, například na vlnité okresce se Fábka dokáže zvláštně rozhoupat až člověk musí trochu přibrzdit, když to Clio jede stále jistě. S tichostí podvozku musím také do jisté míry souhlasit. Při předváděcích jízdách se mi ze všech testovaných aut (segment B) se mi zdál podvozek Clia asi nejtišší (možná Polo je na tom trochu lépe), ovšem pokud porovnáme Clio s auty o třídu výš, tak už svým tichem nestačí (tedy alespoň na Golf a Octavii, třeba Yeti se mi zdá, že je na tom podobně jako Clio)
Myslím že je to opravdu podařené auto, v tom s tebou souhlas. Když jsem byl na výměně oleje tak jsem se bavil s prodejcem a moc Clia chválil, říkal že se skvěle prodávali, nikdy mu tam ,,skladovka" neležela dlouho, o Clio IV. prý takový zájem ani zdaleka není a lidí se chodí ptát jestli nemají nějaké rok staré, málo jeté Clio z předchozí generace. Interiér opravdu nevydává žádné pazvuky, čemuž se trochu divým, jelikož české silnice rozezpívají i palubní desky renomovaných značek >:D :-(
Když se nad tím zamyslím, tak pokud se cestuje ve čtyřech lidech tak vzadu vždy sedí něžnější část našeho obyvatelstva a díky drobnější postavě se vždy vejdou dobře ;-) Jinak já si při svých 175cm za sebe vzadu sednu bez potíží ;-)
Ano rozjíždění jak píšeš je zvláštní >:D a chce to fištrón >:D Je to podle mě dáno elektrickým plynem, který reaguje trochu zvláštně, nicméně se na to dá zvyknout, pokud by si z autem jezdil pravidelně tak by ti to přišlo naprosto přirozené a naučil by si se s ním rozjíždět normálně ;-) Ovšem rozjezd ze studeným motorem, to je pro mě záhada dodnes. Auto například při teplotách kolem 0 a níž a nebo pokud delší dobu nejede, cuká. Držíš plyn v jedné poloze a ono trošku cuká.... Již jsem to četl na Renault fóru a dělá to každé Clio. Já jsem to zkoumal zjistil jsem že na některé benzíny se tohle za studena neděje. Proto jsem to eliminoval tím, že k benzínkám u jejichž benzínu jsem pak ráno maličko poskakoval, jsem prostě přestal jezdit. Prostě a jednoduše, pokud je palivo trochu méně kvalitní tak si s tím za studených rán nějak řídící jednotka nemůže poradit (a to jezdím zásadně ke značkovým benzínkám!!) (to cukání není nějak markantní, ale cítíš ho)
Motor se dá opravdu hodně vytáčet a je k tomu i ochotný. Ve 4 lidech už je to hodně o přemýšlení, ale mě to moc nevadí a dá se na to zvyknout. Ani když jedu sám tak nepředjíždím na krátkých úsecích, i když vím že bych to stačil..... ta obava z toho že někdo z protisměru pojede jako pra*e je veliká a bohužel dost oprávněná, takže spíš počkám dvě, tři minuty na delší úsek a jedu, to dělám i u silnějších aut :-) Po městě na 5ku nejezdím, nemám rád držení benziňáku až v takhle extrémně nízkých otáčkách, za minimum považuji 2200 ot. takže jezdím na 4ku a i tak je spotřeba stále velice slušná ;-)
Na ty stěrače se určitě podívám, díky :-)
S žárovkami jsem doposud neměl žádný problém, ale i kdyby jednou za půl roku odešli tak to Cliu odpustím, protože to jak svítí je unikátní, tak dobře svítíc auto jsem ještě nepoznal ;-)
Díky za přání a přeji ti také spoustu šťastných kilometrů a hlavně bez nehod! :-)