Recenze

10 Majitel

Renault Clio

9.76 Uživatelé

Hodnoceno: 21× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 10 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 15 Renault Clio, foto 16 Renault Clio, foto 17 Renault Clio, foto 18 Renault Clio, foto 19 Renault Clio, foto 20 Renault Clio, foto 21 Renault Clio, foto 22 Renault Clio, foto 23 Renault Clio, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta Clio Rok výroby 2012 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1149 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 107 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.4 maximální rychlost [km/h]: 167 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 439 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.5

Popis vozu

Dobrý den milí čtenáři.
Nejdříve Vás chci u mé recenze přivítat. Není to recenze na žádný žádný vůz, který by Vás mohl donutit k pokleknutí na kolena. Není to ani sportovně šité BMW M3, ale ani naftová Octávka. Tohle auto je hlavně dobrý kamarád, společník na cesty dlouhé i krátké, společník při výletu s přáteli a nebo jen prostě s nákupem koupeným cestou z práce. Svou recenzi chci rozdělit do několika částí, nad každou částí bude tedy nadpis. Pokud Vás nebude zajímat některá část, a to jako je například volba právě tohoto auta a nebo třeba výbava, tak není nic jednoduššího než ten daný odstavec nečíst a přesunout se k dalšímu. Přiznám se, že jsem nechtěl psát recenzi hned po koupi, abych ještě plný dojmů nenapsal nějakou hloupost zaslepený novým autem, a právě teď ve chvíli kdy jsem dostatečně zralý recenzi napsat jsem zjistil, že už tu několik recenzí na Clio kombi je, a to ještě k tomu ve stejné barvě a výbavě . Ano je to pochopitelné, jelikož se jedná o jedny z posledních kusů jako je ten můj, a právě tyto poslední vozy často potkávám v mojí výbavě (není se čemu divit, za tu cenu to je opravdu pěkná porce výbavy) a také ve stejné barvě (což má opět své vysvětlení, neb tato červená vozu docela sluší a stejně jako bílá je bez příplatku).


Má cesta k mému autu

Z jakého auto jsem vlastně do Clia přesedl? Abych byl upřímný tak ze svého žádného. Doposud jsem využíval veřejnou dopravu, do práce a z práce autobus plně dostačoval a o víkendu jsem využíval zázemí velké firmy kde pracuji, a která nabízí svým zaměstnancům takzvanou zápůjčku vozidla. Metoda je jednoduchá, mohu si půjčit služební auto i mimo pracovní povinnosti a to za určitou částku, která mi bude stržena z výplaty. Těchto služeb jsem využíval pravidelně a měsíčně mě to přišlo asi na necelé dva tisíce korun + PHM. Naše firma využívá převážně koncernová auta, takže tedy nejčastěji VW Golf 1,2 TSI a Škoda Octavia 1,2 TSI, Fabia 1,6 16v a Yeti a opět 1,2 TSI.

Nebudu zde popisovat každý jednotlivý model auta, na který jsem se byl podívat. Myslím že to by recenzi jen zbytečně prodlužovalo a čtenáře unudilo. Pokud se bude chtít zeptat proč jsem třeba nevybral určitý model místo mého Renaultu tak vám rád odpovím 

Přesto si neodpustím pár postřehů z mého ,,výběrového řízení“

Musím pochválit Škodovku a to za bezkonkurenčně nejlepší a nejpřehlednější webové stránky! 3D konfigurátor také pracuje na jedničku!

Za zcela nejméně ochotné a příjemné prodejce musím označit ty u Citroenu, jelikož jsem se spálil hned ve třech autosalonech. Jinak jsem se všude setkal s převážně ochotným přístupem. Ještě se chci okrajově zmínit o C3ce. Opravdu na mě velice zapůsobila. Myslím si že je to jedno z nejstylovějších malých aut (myslím z těch normálních, Fiat 500 a podobně, jsou ,,stylovky"). Pokud bych měl manželku a vybíral jí auto, tak jdu pro C3!

Musím říct, že zajímavé setkání bylo s Renaultem Mégane Generation. Byl jsem velice zklamaný po svezení s ním. Auto se prapodivně kroutilo, trochu nepřirozeně se řídilo a při porovnání s normálním Méganem sedí na silnici o docela podstatný kus hůř.
Trochu jsem zkoumal a ptal se a zjistil jsem, že Mégane Generation je trochu jiný, technologie výroby karoserie (také použití jiných plechů). Podvozek je už od pohledu vyšší a je také trochu jiný. Byl jsem docela překvapen. Rozhodně ovšem nemohu říci, že se jedná o nějakou jízdní tragédii, ale Clio sedí lépe!

Cena i s doplňky (pneu, zástěrky, koberečky, tažné zařízení, lékárnička) byla necelých 235 000,-


Spolehlivost

Tento odstavec dávám ještě před jízdní ostatní odstavce, a to proto že vím o častých a velice rušných diskuzí na téma ,,máš francouze, tak čekej potíže“!
Najel jsem za dva roky s autem již 40 tisíc kilometrů. Nikde se nic nepokazilo, nikde nic nevrže, neskřípe, nebouchá. Já osobně víc nepotřebuji.
Lak je stále lesklý a interiér minimálně opotřebovaný (viz.galerie)

Prostornost

Rodinu nemám a tudíž mi odpadá starost s převozem ratolestí. Jsem pevně přesvědčen, že Clio by tento úkol bez problémů zvládlo. Často je obsazováno dvěma až čtyřmi lidmi. Nejdelší cesta ve čtyřech lidech proběhla na jih Itálie (cca 2200 km) a nikdo si za celou cestu nestěžoval.
Kufr o objemu 439 litrů je dostačující. S odstupem času jsem velice rád že mám kombi, neustálá potřeba převážení různých předmětů a bagáže mě jen utvrzuje v dobrém výběru.
Dvojí podlaha v kufru je asi jedna z nejgeniálnějších věcí v automobilismu! Lékárnička a ostatní drobnosti se tam jednoduše schovají a pak už jen zbývá cela volný půdorys kufru.
Na auto jsem nechal nainstalovat tažné zařízení, za kterým tahám přívěs o délce ložné plochy 2 metrů, takže jsem v oblasti stěhování všeho možného i nemožného zcela soběstačný  

Motor

Pro mě výkonově plně dostačující. Jsou ovšem chvíle kdy je výkon malý, a to pokud například naložím z půlky přívěs a vydám se do táhlých kopců, tam už 5 rs. 100km/h neudrží, ale není problém podřadit a požadované rychlosti dosáhnout na nižší stupeň. Další výkonová rezerva mi chyběla při dovolené v Alpách, ve čtyřech lidech a s bagáží jsem opravdu musel pečlivě rozmýšlet řazení. Ale myslím že jsme bez obtěžování ostatních pomalou rychlostí bezpečně dojeli do cíle  
Auto je dobře zpřevodované a nebo jí vytáčení. Na agregát o objemu 1,2 se auto jeví velice čile, Ve městě není nástup výkonu takový jako u tříválcového motoru, ale rozhodně se neztratí!
Neznám v ČR dálniční kopec který by i v plném obsazení nevyvezl auto 130kou na pětku až nahoru 
Dovolím si k tomuto odstavci přidat i pár slov k převodovce.
Rychlostní stupně se řadí na vyšší řadící páce. Řazení je přesné a dráhy jsou krátké. V zimě je řazení trochu nepříjemné, jelikož jdou některé rychlosti z tuha. To se mi třeba u koncernu ještě nestalo.

Jízdní vlastnosti

Myslím že v dnešní době se už nedá koupit auto, které by mělo špatné jízdní vlastnosti. Jen některé mají o něco lepší, a já myslím že Clio se mezi ně může hrdě zařadit! Podvozek je vyspělí. Dobře tlumí nerovnosti a je zde cítit trochu větší pohupování nad nerovnostmi vozovky než u jiných vozidel, ale ta pověstná francouzká loupavost je ta tam!
Auto sedí až na limit velice statečně a ani při rychlejším průjezdu zatáčky není třeba hned zastavit a chviličku se rozdýchat 
Je to sice kombík, takže žádný závodník, ale jsou úseky které projedu s dětskou jiskrou v oku a s úsměvem na tváři. I tohle auto umí pobavit

Spotřeba

Přiznám se že příjemné překvapení. Ve chvíli kdy se za auto dá přívěs a nebo si do něj sednou čtyři dospělý lidé se spotřeba šplhá lehce pod 7 litrů. Pokud jedu sám tak není problém jet kolem 6-6,5 litru.
Při hodně ostré jízdě se dá spotřeba dostat i na 8 litrů, ale to se mi podařilo jen jednou, naopak se zase musím pochválit za jednu zkušební, noční ,,eko jízdu“ kdy jsem se dostal na 4,3 litru.
Přiznám se, že jsem počítači tak nízkou spotřebu za začátku moc nevěřil, takže jsem počítal a měřil a zkoušel a vypočítal že počítač naopak vždy zaokrouhlí trochu nahoru.
Jsem s tím absolutně spokojen.

Interiér

Myslím že posoudit interiér je na každém. Mě osobně se líbí. Má eleganci, švih, docela dobré zpracování. Horní díl palubní desky je tvořen z měkčeného plastu, zbytek je tvrdý. Volant je potažený kůží a stejně tak i řadící páka.
Pokud porovnám s Golfem, tak tam je interiér o něco propracovanější a možní i nápaditější. Zpracování je tam také lepší.
Spíš bych interiér úrovní přirovnal tomu v Octávii.
Sedadla jsou pohodlná, boční vedení trochu postrádají, ale je to dáno i zaměřením vozidla pro pohodové cestování, ale nemohu říci že by z nich člověk nějak padal.
Ani po delší jízdě necítím nějaké odumírání těla, třeba jako u Citroenu C3 první generace, se kterým jsem měl možnost prožít pár set krušných kilometrů 

A teď co bych autu vytknul!

Stěrače! První pár stěračů vydržel půl roku, poté začali čmouhy a vrzání. Druhý pár vydržel také půl roku. Pak jsem koupil další, ten už byl v trochu jiné krabičce a zatím drží. No ale dát za stěrače 2000,- za dva roky provozu???   To je tedy moc! 
O nic lepší nejsou ostřikovače. Z kapoty se na člověka hrnou dva jakési ,,čůrky“, které ještě k tomu tečou později než stěrače, takže stěrač jede chvíli na prázdno a už to v tu chvíli vrže   No a zadní stěrač udělá jedno setření bez vody úplně! 

Páčky u volantu na světla a stěrače by měli mít upozornění, že je nesmí používat kardiaci! Mě osobně nesmírně rozčiluje jejich krátkost, kdy člověk musí zbytečně šátrat rukou pod volantem, místo toho aby jako u ostatních aut jen prsty na volantu ,,ťuknul“ do páčky!

Co mě na autě vždy potěší 

Jsou to jednoznačně světla! Nevím jestli redaktoři co testují vozy nikdy nejedou v noci, a nebo je to nenapadne, ale já za sebe mohu říci, že jsem nikdy nejel v autě, které by tak dobře svítilo!

Asi zde budu mít mnoho odpůrců, ale mě se líbí design. Zvlášť zepředu je to velice povedený vůz 

Trochu jsem zapomněl se v recenzi zmínit o autorádiu. Jsem velice spokojen s ovládáním pod volantem. Pokud to nikdy nezažijete tak Vám to nepřijde, ale ve chvíli kdy to člověk v nějakém autě zažije tak se to stane návykovou záležitostí  Nemohu v ostatních parametrech proti rádiu nic říci, hraje čistě, a dobře si hledá dostupnější vysílače.

Výbava:
- DO centrálu
- Klimatizace
- Autorádio + 4 reproduktory
- Palubní počítač
- El. Okna
- El. Zrcátka
- Mlhovky
- ABS
- Tónovaná okna
- Asferické zrcátko řidiče

Doplňky
- Tažné zařízení (ceny byla velmi příznivá, stálo cca 3700,-)
- 4 ks zimních pneu + disky (cena kolem 10 000,- Barum Polaris3)
- 4ks gumových koberců (vyšli na necelých 1000,-)
- 4ks lapačů nečistot (ty jsem dostal zdarma, prodejce se ptal jestli je nechci a když jsem odmítl, tak mi řekl že bych je dostal zdarma, jelikož už je tam prý mají dlouho. Tak jsem tedy neodmítl , ale zatím jsem to na žádném Cliu neviděl, nemohu porovnat před a po, ale záď se špiní opravdu vcelku a bok stejně tak)
- Lékárnička (zdarma)

Závěrem

Toto auto se mi stálo opravdovým společníkem, řekl bych až ,,kámošem“. Zažil jsem s ním spoustu výletů, ale také mnoho všedních cest do práce, které mi auto vždy alespoň trochu z nevšední  



Pár slov k fotkám. Jak si jistě můžete všimnout tak auto je bez poklic. Důvod je jediný, byly odcizeny. V létě jezdím s origo Renault, ale na zim jsem pořídil už dvě sady neorigo poklic, jelikož si nechci poškodit ty pěkné originální od soly a kamínků, a je to paradox v této zemi, ale originální poklice mi nikdo ještě neukradl, za to ty ze supermarketu za pár stovek zmizeli dost rychle.
Další věcí je čistota auta. Není to dokonalé, ale v zimě se těžko auto udržuje naleštěné. Tak prosím omluvte trochu prachu v interiéru a něco málo soly z venčí. Hned na jaře chci udělat novou sérii fotografií na vyšší úrovni..... zatím tedy jen takto pro dokumentaci a představu o autě :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jen výměna oleje a filtrů. Zítra se podívám do faktur a napíši sem podrobné částky.

 

Novinky v recenzi

4.1.2014 10:08

Mytí

Jak asi všichni víme, tak i když ve wapce dodržíme předepsaný postup mytí a náhážem tam všechny drobné co jsme kdy v životě nasbírali, tak efekt umytí není až tak ideální....
Chci se tedy zeptat, máte někdo zkušenosti s mytím ve wapce s aktivní pěnou? funguje to?

3.1.2014 13:34

Fotky

Doplněna fotogalerie


Přidat názorDiskuse: Renault Clio

Další vozy Renault Clio



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím všechno šlape

praktičnost
9

Vitu budeme konkurovat asi jen těžce

prostornost
10

Na svou třídu a velikost vynikající

jízdní vlastnosti
10

Opět, na svou třídu vynikající.

jízdní komfort
9

Vzduchový podvozek Citroenu C5 a nebo podvozek S klasse to není...

provozní náklady
10
náhradní díly
10

Servis za slušné peníze

výkon motoru
10

Výtečná 1,2ka

spotřeba
10

Velice příznivá

hlučnost motoru
9

Myslím že je odhlučněn dobře

kvalita sedadel
9
brzdy
10

Brzdí výborně

zavazadlový prostor
10

439l je pro mne naprosto dostačující, na přeborníky jako jsou Dacia Logan MCV to samozřejmě nestačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…