Tak s tím cukáním na studeno bojuju i u své 1.6. Je to opravdu jen chvilka, cca po ujetí 300-400 metrů je to v pohodě, ale je to nepříjemné. Když jedu ráno do práce, tak totiž hned vjíždím na hlavní silnici, která je do kopce. Tankuju u Agip, Benziny nebo Lukoilu, občas i vyšší oktanové číslo a rozdíl jsem nepozoroval.
V Renaultu mi na to říkali, že je to řízením emisí a je to normální, na fóru renault psal někdo u megana 1.6 16V, že mu aktualizovali software řj a je to v pohodě. Každopádně když s tím počítám, tak už se umím za studena rozjíždět tak, aby si toho případná posádka auta nevšimla.
Prodlevu po přidání plynu mám taky, ale při běžné jízdě mi to vůbec nevadí, a pro rozjíždění do kopců jde díky uspořádání pedálů držet pravou nohou brzdu a zároveň lehce přidávat plyn až do zabrání spojky. Jediné co mi dělalo trochu problémy bylo, když jsem si zkoušel podřazovat s meziplyny.
Nevím jak je to u 1.2, ale u mě motor zvládá v pohodě i pětku od 1500 otáček. Pokud nechci prudce zrychlovat, je zbytečné točit přes 2000.