Recenze

9 Majitel

Renault Laguna Laguna III Dynamique 2010

5,50 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

auto bez obrázku
 

Technické info

Přezdívka auta Žabák, U-boot Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:7000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 340 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,6

Popis vozu

Vzhled:
Auto je ve výbavě Dynamique. V modelové řadě pro rok 2010 měla tato auta některé prvky známé z modelu GT:přední masku s větším sacím otvorem a žábry po stranách, sportovní volant s perforovanou kůží a kovovou hlavu řadicí páky. Přední i zadní světla mají zatmavení, takže auto působí trochu ponuře a tajemně.

Interiér:
Laguna na mne uvnitř dělá dojem útolnosti a pohody. Nemá strohý a funkčně orientovaný design, spíše vytváří pocit, že se jedná o pokojík, kromě toho, že je to i auto.

Volant má tlustý věnec s plastickým zvýrazněním v oblasti držení (za deset minut dvě), který mi dobře padne do ruky. Jsou na něm tlačítka pro ovládání tempomatu.

Multifunkční páčky pod volantem kladou malý, ale dostatečně jistý odpor. Jednotlivé funkce na nich lze aktivovat posunem objímek, což je pro Renaulty typické. Světla lze nastavit tak, že se automaticky zapnou při nastartování motoru a samy vypnou při otevření dveří řidiče po zastavení a vypnutí motoru. Rozsvítit lze buď světla pro denní svícení, nebo samonatáčecí xenonové výbojky. Přední i zadní mlhovky lze zapnout samostatně, nezávisle na sobě.

Rádio má pod volantem vlastní ovládací modul pro regulaci hlasitosti, příjem telefonického hovoru a změnu stanic. Ovládá se pravou rukou. Přestože řada lidí si na to stěžuje, myslím, že se na tuto koncepci dá snadno zvyknout a mně vyhovuje.

Přístrojový štít má dva hlavní budíky s celkem dobrou čitelností. Podsvícení je bílé a lze regulovat jeho intenzitu, což je praktické při jízdě v noci. Mezi otáčkoměrem a rychloměrem je monochromatický TFT displej palubního počítače. Kromě informací o dojezdu na zbývající obsah nádrže, průměrné i aktuální spotřebě a dalších datech, se zde zobrazuje nastavená rychlost při zapnutí tempomatu. Tu lze zvyšovat/snižovat vždy o dva km pomocí zmiňovaných tlačítek na volantu. Ovládání tempomatu je velmi logické a snadno osvojitelné. Samotný tempomat se zapíná kolébkou na středovém tunelu. Stejným tlačítkem lze aktivovat omezovač rychlosti, který však prakticky nepoužívám (buď jedu na dálnici na tempomat, nebo si předpisovou rychlost hlídám sám).

Vůz je vybaven zabudovanou navigací TomTom s mapovým pokrytím celé Evropy. Displej je sice ponořen do palubní desky, nicméně až nad výdechy ventilace a zůstává tak v zásadě ještě v zorném poli řidiče (byť Megane III má svoji kapličku navigace ještě o něco výše). Navigace se ovládá panelem tlačítek a malým joystickem před loketní opěrkou. Její menu není přehnaně komplikované a základní funkce (zadání adresy cílové destinace) lze zvládnout bez studia návodu. Mapy lze aktualizovat za poplatek pomocí SD karty. Do určité doby po zakoupení vozu (myslím, že jeden měsíc) je možné aktualizaci provést zdarma. Hlasové navádění je i v češtině. Navigace se rychle připojuje k satelitu a nemívá problémy se signálem. Lze měnit její jas a při vjetí do tunelu se rychle automaticky přepíná do nočního režimu a zase zpět.

Kumulace ovládání navigace do samostatného panelu umožnila sestavit přehlednou a jednoduchou středovou konzolu s dostatečně velkými tlačítky pro většinu funkcí dvouzónové klimatizace. Ta má tři režimy (Soft-pro plynulé dosažení nastavené teploty, Auto-pro standadrní intenzitu a Fast-pro razantní zchlazení/ohřátí interiéru). Manuální nastavení teploty je po celých stupních a provádí se vystouplými páčkami. Lze je tedy snadno nahmatat bez nutnosti odtrhnout oči od dění před sebou. V zimních měsících auto začíná celkem rychle topit, což je příjemné. Při přejezdech nerovností interiér zatím nikde nevrže.

Středový tunel s řadicí pákou je oddělen od střední části palubní desky, takže nehrozí kontakt s kolenem řidiče. Řazení má středně dlouhé dráhy a celkem jasně vymezenou kulisu. V poloze neutrálu se páka trochu zadrhává. Hlavice páky dobře padne do ruky, její kovový materiál je však v zimě po několik minut od nastartování auta dost chladný (pak se ohřeje) a v létě chvíli hřeje (až pálí).

Stěrače lze nastavit v automatickém režimu, kdy se při dešti zapínají samovolně. V zimě se může při vlhkém mrazu objevovat námraza na předním skle. Ta pak vytváří na spodní části skla pás zmrzlého sněhu, který je třeba roztavit ventilací. Auto nemá rozmrazovací mikrosíť integrovatou do předního skla (některé výbavy RXT Laguny I ji měly a systém fungoval výborně).


Sedadla mají pro řidiče vysokého 180 cm dostatečně vysoká opěradla, dokonce ještě pár cm přebývá nad ramenem. Bederní opora sedadla řidiče je nastavitelná ve velkém rozsahu páčkou po pravé straně sedadla. Boční vedení poskytuje dobrou oporu v zatáčkách. Sedadla nejsou přehnaně úzká, takže se do nich přes výrazné boční vedení dobře vejdou i osoby s širším trupem. Výplně jsou spíše tužší. Při dlouhé cestě jsou přední sedadla pohodlná a mám pocit, že únava se dostavuje o něco později, než v předchozí Laguně I (to však mohou ovlivňovat i další faktory jako dobré odhlučnění motoru, podvozku a tempomat). Opěrky hlavy lze vyklopit dopředu a vytáhnout dostatečně vysoko.

Jízda:
motor:
Motor je prostřední 2.0 dci, tedy o výkonu 110 kw (150 koní). Agregát je výborně odhlučněn a s výjimkou studených zimních startů jeho dieselový projev proniká do interiéru zcela minimálně. Za studena se sice z pod palubní desky line obvyklý naftový chrapot, který se však po zahřátí změní v tlumené vrnění, které vnímáte např. při čekání na světlech. Při plynulé jízdě v rámci rychlostních limitů motor ztichne a jeho zvuk splyne s hlukem proudícího větru kolem auta a valivým hlukem od kol. Několikrát se mi stalo, že jsem jel neúmyslně cca o 20-30 km/h rychleji, než jsem chtěl, protože auto je skutečně velmi tiché a to i při dálničních rychlostech. Vibrace motoru se do volantu, pedálů či řadicí páky nepřenášejí.

Motor subjektivně táhne od cca 1600 otáček. Není dobré nechat otáčky klesnout pod 1500, protože pak je motor „mrtvý“ a dusí se. Kolem 2000 otáček se motoru jakoby „uvolní ruce“ a poskytuje opravdu velmi dobrý zátah a má dost síly k hladké akceleraci. Tento přechod přichází poměrně plynule a neprovází jej žádné škubnutí, děje se tak nějak mimochodem. Při běžné jízdě v rámci rychlostních limitů se lze vejít do 2500 otáček, které motor točí na šestku při 130 km/h. Jak šplhání do kopce, tak jízda v plném osazení nejsou pro motor problém. Točivý moment 340 N.m. se jeví jako dostatečný a hlavně je k disposici od nízkých otáček.

Spotřeba se v kombinaci zatím ustálila na 6.6 l na 100 km (po najetí cca 6000 km).

řízení:
Elektronický posilovač má proměnlivý účinek. Jeho zpětná vazba je částečně zachována, ale hydraulický posilovač toho do volantu přenáší víc. Dění pod koly lze tak vnímat spíš ze sedačky.

podvozek:
Podvozek poskytuje dostatečnou jistotu v zatáčkách při běžné jízdě a většině řidičů bude pravděpodobně vyhovovat. Auto se příliš nenaklání a dobře reaguje na pokyny přesného a přiměřeně strmého řízení.

Pokud se kola dostanou do prokluzu (např. při prudkém rozjezdu na mokru) nebo začnou ztrácet přilnavost (např. na sněhu) digitální displej v mezi budíky na palubní desce zčervená a upozorní na hrozící smyk.

Péřový krok Laguny I je ten tam a naladění znatelně ztuhlo, přesto auto není přehnaně tvrdé. Můj subjektivní dojem ze srovnání s Octavií II při použití 16“ kol na obou vozech vyznívá v pohodlí pro Lagunu III, s ostaními vozy mi bohužel chybí dostatečné porovnání.

brzdy:
Brzdy jsou vpředu i vzadu kotoučové. Jak je u Renaultů posledních generací obvyklé, mají velmi ostrý nástup a nevadnou. Brzdový pedál není při brzdění nutné sešlápnout příliš hluboko (účinek je posazen „výš“) což může být pro někoho nezvyklé a prvních pár zpomalení okusí zavěšení do bezpečnostních pásů. Já jsem si na to dobře zvykl a toto nastavení mi dnes vyhovuje.

řazení:
Řazení má středně dlouhé dráhy a je přesné. Páka dobře zapadá do jednotlivých stupňů. Oproti Laguně I se jedná o citelné zlepšení.

světla:
Bi-xenonové světlomety se natáčejí do zatáčky. Je to užitečné zejména při jízdě serpentinami, kde to neznáte. Jak již uvedl uživatel m1rec ve své recenzi k Laguně III zde na moje.auto.cz, při použití potkávacích světel je horní okraj osvětleného prostoru zřetelně ohraničen. Jasně bílé světlo vytváří vůči tomu, co není osvětleno výrazný kontrast a neosvětlený prostor tak zůstává velmi tmavý. Dálková světla jsou velice účinná. Po zastavení lze při opouštění vozu stiskem páčky dálkových světel zapnout světlomety, které zůstanou spuštěny několik desítek sekund (dle počtu stisků) a posvítí Vám na cestu od auta. Světla jdou takto rozsvítit i z dálkového ovládání.

Praktičnost
zavazadelník:
Kufr má obdélníkový tvar. Nákladová hrana je v příjemně nízko od země a nevytváří žádný schod což je praktické při nakládání rozměrných břemen (např. klec na psa nebo přepravka s nákupem). Po stranách jsou dvě velké schránky na menší servisní věci (lékárnička atd.).


Celkově jsem s Lagunou III velmi spokojen. Její nejsilnější stránkou je výborný motor, uživatelské pohodlí a bohatá výbava. Je to výborný společník na dlouhé trasy, při nichž dobře vyniknou pohodlné sedačky, příkladné odhlučnění a praktický zavazadelník.

Silné stránky

-pružný a tichý motor
-ostré brzdy
-bohatá výbava
-jednoduché ovládání a uživatelské pohodlí

Slabé stránky

-namrzání předního okna (absence rozmrazování integrovaného v předním okně)

 


Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Vůz nemá dost najeto aby mělo hodnocení vypovídací hodnotu, zatím je však bezproblémový.

praktičnost
9
prostornost
8
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
8
provozní náklady
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

ŽIVĚ: Nástup Tomáše Řepky do vězení: Za těmihle zdmi stráví 2,5 roku!

ŽIVĚ: Nástup Tomáše Řepky do vězení: Za těmihle zdmi…

Na dva a půl roku má dnes nastoupit do pražské ruzyňské věznice někdejší fotbalista Tomáš Řepka (45), kterého…

Češi věří penzijním fondům. Neznalostí se ale připravují o podporu od státu

Češi věří penzijním fondům. Neznalostí se ale…

Devět z deseti Čechů se nějakým způsobem finančně připravuje na stáří, aby si mohli svou penzi užít. Většina…

 

iSport.cz

French Open ONLINE: Češi bojují v Paříži, Kristýna Plíšková nepostoupila

French Open ONLINE: Češi bojují v Paříži, Kristýna…

V druhém hracím dnu hrají na grandslamovém Roland Garros čtyři čeští tenisté. Na novém dvorci Simonne Mathieuové…

Expert Sýkora: Říha je ďábel, razantní Pešán snad v Česku prosadí změny

Expert Sýkora: Říha je ďábel, razantní Pešán snad v…

K bronzu bylo blízko, ale ruská zeď jménem Vasilevskij byla proti. A tak se české čekání na medaili prodloužilo…

 

Reflex.cz

Strana, která vytrolila eurovolby: Milion od státu si nespravedlivě rozdělíme, teď chceme Senát i radnice

Strana, která vytrolila eurovolby: Milion od státu…

S obvyklým pozdravem „čuste draci“, kterým youtuberka Sejroška alias Lucie Schejbalová zdraví své fanoušky, nyní…

Volby online: Lidovci a socialisté ztratili většinu. Katastrofu zažívají britští konzervativci

Volby online: Lidovci a socialisté ztratili většinu.…

Volby do Evropského parlamentu letos začaly ve čtvrtek 23. května, v České republice se volební místnosti…