Recenze

Maxel84 (muž 35 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Laguna GrandTour 3.0 dCi

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
Renault Laguna, foto 9 Renault Laguna, foto 10
 

Technické info

Přezdívka auta Laguna GT Rok výroby 2009 Koupeno ojeté najeto [km]:190000 palivo: nafta počet válců: 6 objem [cm3]: 2995 výkon [kW]: 173 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7,3 maximální rychlost [km/h]: 242 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Na netu je toho o Laguně GrandTour s tímto motorem pramálo, česky psáno prakticky nic, proto jsem si po koupi řekl, že zkusím trochu přispět do mlýna s mými zkušenostmi.

Je to moje první recenze podobného typu, tak to prosím vemte v úvahu! ;)

Cesta k novém (rozuměj slušně ojetému) vozu popravdě nevedla rovnou do země galského kohouta. Naopak, vozy z této země jsem, teď už se nebojím říci neprávem, považoval za ne moc kvalitní, nezajímavé, prostě nedůstojné mému zájmu. Dost to ovlivnila moje zkušenost z mládí, kdy jsem 2 roky jezdil v ne moc povedeném Renaultu 19 Chamade. Tento názor ale naprosto změnila zkušenost s níže popsaným francouzským fešákem. Aktuálně (1.10.) ho vlastním něco málo přes měsíc.

Zpět ale k výběru vozu. Již více než druhý rok jsem se vozil v naftovém kombi německého koncernu VW, a to Passat ve své 5. generaci po faceliftu, tedy označení B5.5 neboli 3BG. Auto to bylo krásné (černá metalíza, chrom paket), slušně vybavené (vše krom solárního šíbru a 4x4) a sloužilo poměrně dobře. Po nějaké době jsem si ale začal říkat, že by skoro byl čas na změnu a navíc manželčin téměř 14-ti letý Golf IV už si taky řikal o výměnu. Nakonec bylo tedy rozhodnuto - manželka dostane Pašáka a já si pořídím něco jiného. A tento výraz, tedy "něco jiného", jsem vzal poměrně doslova.

Německá auta mám celkem rád, dobře se v nich jezdí, ergonomie prvků mi většinou vyhovuje, atd. atd. bla, bla, bla, já ale měl chuť na něco z trochu jinšího soudku. Jelikož manželce zůstane kombík, řekl jsem si, že to bude buďto sedan nebo kupé, kdyby jó dobře tak možná i kabrio (celkem sranda v čem nakonec jezdim, co?). Dalších požadavků bylo jen pár - poprvé v životě jsem si chtěl zkusit automat, měl to být pořádný šestiválcový motor a tímpádem žádný downsizingem postižený litr s turbem, ne více než 3-4 leté auto, no a nakonec nějaký přijatelný stupěň výbavy. Začal jsem tedy prohlédávat všechny notorně známé weby s recenzemi, zkušenostmi, radami, apod. týkajících se vybraných vozů.

Nakonec jsem po několika měsících skončil u TOP5:
Audi A6 / BMW 5er
Lexus IS250
Mazda 6
Renault Laguna
Toyota Avensis

Vím, že výběr to není moc vyvážený. Něco je ze střední, něco z vyšší střední třídy, semtam prémiovka. Na to jsem ale popravdě nikdy nekoukal. Důležité pro mě bylo následující - vzhled vozu, interiér, výbava, motor, provozní/servisní náklady a něco čemu říkám X-factor.

Z toho všeho popravdě nejlíp vyšel Lexus se svým nejmenším sedanem, tedy modelem IS 250. Natolik jsem byl přesvědčen o jeho kvalitách, tedy pouze virtuálně čtením snad všeho, co o něm bylo napsáno, že jsem si ho byl i projet u dealera Auto Louwman v Praze. A auto je to v skutku par exeláns! Popravdě nevozit se teď v Laguně, na 99% by to byl právě tento japonec, který by u mne zvítězil. Výbava naprosto dostačující (takové ventilované sedačky, hmmm) a vše ostatní taky OK. Nakonec ale stejně ne...

Další z řady japonských krasavců tu byla Mazda 6. Tady musím říct, že mě naprosto uchvátil design vozu. Možná teď budu do někoho (neúmyslně) rýpat, ale kam se na toto prostě hrabou v Německu ; možná tedy až na VW Passat CC. Horší výbava, vyšší cena, to byly hlavní důvody, proč neskončil před naším domem.

Toyotu jsem nakonec vyřadil bez hlubšího zkoumání. Prostě mě nakonec nezaujala natolik, abych jí extra věnoval pozornost. Auto pěkné, ale nějak mi nakonec vypadlo z oka.

Zástupci německého průmyslu, tedy A6 a BMW 5er byly tak trochu jako pojistka. Kdyby mě nakonec nezaujalo nic od konkurence. Tyto vozy celkem znám a proto jsem je ani nezkoumal a jen čekal, jestli se nakonec přeci jen nevrátím zpět k našim západním sousedům. Jak vidíte, taky nakonec ne...

No a nakonec tu máme Lagunu. Toto vozidlo jsem trochu znal z doby cca 2 roky zpět, kdy jsem pracoval pro firmu, která z nich měla složený vozový park. V té době jsem v ní moc kilometrů nenajezdil (spíš s Meganem) a tak jsem na ní neměl nijak ucelený názor. Vždycky jsem ale ty nádherné kombíky obdivoval na parkovišti a někdy i uvnitř, když jsem s některým z manažerů vyrazil na špacír. Co se Laguně rozhodně nedá upřít, je podle mě snaha vymanit se ze zaběhlého standardu všech vozů podobné kategorie. Ať už designem, který si jentak nespletete, tak i úrovní výbavy a v neposlední řadě mírou pohodlí a komfortu. Prostě v Renaultu si konečně sedlo vedení s designery a vedoucímy technology a konečně se spolu domluvili.

Můj výběr popravdě ovlivnila ještě jedna věc, a to obrovská náhoda. Když jsem takhle jednou zabrousil na stránky prodeje vozů na Slovensku (popravdě ani sám nevim proč zrovna tam), objevil jsem něco mimořádného. To auto mělo všechno, co jsem hledal. Nakonec i něco navíc, byl to kombík. To jsem ale Laguně rychle odpustil a to z prostého důvodu - líbí se mi víc, než sedan :)

Další důvod, proč mě vůz zaujal byl motor a převodovka. Samozřejmě šestivál v automatu, můj sen! Ani jsem před koupí netušil, jak moc velká rarita kombi s tímto motorem je. Primárně slouží k pohonu coupé verze (mimochodem taky nádherný vůz!). Třílitr v režii Renaultu a Nissanu s krásným výkonem 173kW (235HP) a točivým momentem 450Nm. Jede to víc než dobře a např. zátah motoru asi nakonec nejlíp okometovala naše mamina když jsem ji vezl na nějakou dámskou pařbu: "to zrychluje jak letadlo" :) Co mě ale naprosto dostalo je spotřeba - na dálku neni problém jet kolem 7l, po městě cca 9-10l podle nohy a plynulosti jízdy. Motor navíc dost využívá i luxusní odnož Nissanu, tedy automobilka Infinity do svých modelů. Převodovka je vesměs kladně hodnocena napříč recenzemi a testy. Samozřejmě ale bez chyb není, ostatně jako skoro žádná (viz. níže).

Laguna je dovezená z Belgie, po prvním majiteli a má celkem dost nalítáno - skorem 190.000km. Po kontrole ale vypadá, že o ní bylo slušně pečováno a dostávala jen značkové komponenty. Nakonec je v maximální výbavě Initiale a na krásných 18" discích, podle mě pro Lagunu asi nejhezčí. Kromě jiného, což se dá dohledat na netu, to zahrnuje následující:

- barevná DVD navigace Carminat s mapami celé Evropy a hlasovým ovládáním + bluetooth HF (s iPhonem funguje skvěle)
- kožené el.seřídítelné (vpředu) vyhřívané sedačky s pamětí
- bezklíčový přístup (odemykání, startování)
- bi-xenony s natáčením do zatáček
- parkovací asistent vpředu i vzadu + sklápěcí zpětná zrcátka
- denní svícení + ambient light senzor
- atd. atd.

Ihned po koupi jsem auto odvezl do místního dealerství a servisáctví Renault HS Auto na důkladnou prohlídku. Velmi mě potěšilo, že i na svoje kilometry nemá vůz žádnou vadu, brzdy jsou nedávno měněné, stejně tak i provozní kapaliny. Snad se tak potvrdilo, že o něj bylo opravdu dobře postaráno.

Nakonec mého "proslovu" bych rád dodal, že výše popsané reflektuje moje názory a myšlenky, které samozřejmě nemusí sednout každému. Každý má rád to svoje, proto je na světě tak krásně :)

Silné stránky

Motor - úžasný zátah s přiměřenou spotřebou. Jak jsem někdě četl, kdo jednou pozná 6-ti válec, většinou už se nechce vracet o pár válců níž. Já koukám budu jeden z tohoto seznamu!

Převodovka - pohoda na dálku i do města. Pro mě naprostá novinka, do této chvíle jsem vždycky řadil s fofr-kládou sám. Už pomalu začínám chápat některé kamarády a známé, kteří si automat pořídili a většinou se už k manuálu nevrátili. Naleznete jí jak zde, tak i níže s jednou slabou stránkou.

Bezklíčový přístup - naprostá pecka! Karta v kapse - přijdu k autu a vezmu za kliku = odemčeno - sednu do auta a zmáčknu tlačítko = nastartováno / to samé naopak. Absolutně návykové! Samozřejmě pokud to funguje, až nebude, taky to bude asi drahá sranda :)

Ambient senzor světel - něco jako o bod výše. Prostě v poloze "Auto" na páčce pod volantem se nemusíte o nic starat, auto samo svítí podle potřeby = ve dne za slunečního svitu denním svícením, po soumraku a za tmy xenony.

Navigace a její ovládání - mám verzi s plným mapovým pokrytím všechy EU států, takže naprosto dostačující. Na grafiku si člověk musí chvilku zvykat, to samé je menu a anglicky mluvící asistent (pro mě OK, anglicky mluvim dobře). Ovládání ala A6 před loketkou mi vyhovuje.

Sedadla a míra pohodlí - kožené, vyhřívané a ještě s pamětí, co víc si přát. Předtím jsem měl kombinaci kůže-alcantara a popravdě celo-kůže v Laguně mi vyhovuje víc. Pohodlí celkově je na vysoké úrovni, já osobně si připadám jako v autě min. o třídu výš.

Značka - ne proto, co představuje, ale proto, co nepředstavuje = přílišný zájem zlodějů. Proto jsem popravdě ani moc nechtěl premium DE klasse.

Slabé stránky

Převodovka - jak jsem psal, pro mě první automat, proto toto berte s rezervou - třeba s tim prostě ještě neumi jezdit :) Přijde mi celkem slušná prodleva v momentě, když sešlápnu pedál k dosažení kickdownu po podřazení a následné zrychlení, tedy klasicky při předjetí. Neni to půl hodiny, ale takové dobré 3 vteřiny to budou. Sice už si začínám pomalu zvykat, tedy to vždycky sešlápnu o trochu dřív než jsem zvyklý (= manuál), i tak to ale neni moc příjemný a chce to cvik.

Odkládací místa prakticky na cokoliv - těch je opravdu pramálo a třeba taková větší lahev na pití (1,5-2l) je celkem oříšek. Mobil jsem nakonec začal dávat do prostoru popelníku (po vymontování plastové vložky), klíče, peněženku, cíga, brýle, atd. ale prostě jedině do loketky nebo do dveří. Škoda, místo by se určitě našlo.

Nepřítomnost AUX nebo USB a A2DP - to bude asi jen můj boj, ale u takového stupně výbavy a navigace bych to víc než předpokládal. Naprosto mě už nebaví cokoliv pálit na CD, když mám prťavou 16GB USB flashku, na kterou toho narvu X-krát tolik a jednoduše. To samé A2DP, když je dneska BT skoro v každém mobilu.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

U nás ve městě je již zmíněné HS Auto a tam prozatím maximální spokojenost. Vedoucí servisák je velmi příjemný a očividně znalý pán, mimojiné mě celkem (pozitivně) překvapily hodinové sazby!

Poruchy prozatím, ťuk ťuk, žádné.
Olej mě čeká tak někdy na jaře, vše ostatní by snad mělo být v pořádku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kupováno od soukromé osoby a vše v naprostém pořádku. Dokonce jsem navíc, mimo inzerát, dostal sadu zimních pneu a nikdy nenamontované tažné zařízení. Takže palec hore :)


---> více fotek dodám, jen jak bude chvilka...

 


Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Renault ušel kus cesty a vypadá to na pořádné zlepšení (alespoň vůči předchozí generaci). Na závěry v mém případě je zatím ale brzy.

praktičnost
10

Na moje potřeby stačí víc než dost.

prostornost
10

Jezdíme prakticky jen ve dvou, často jen já sám, takže ostatní mě ani moc nezajímá. Na zadních sedadlech je místa dost a kufr je obrovský.

jízdní vlastnosti
8

Neni to roadster ani kupé, ale jezdí se s ním svižně a hladce. A to hlavní, tedy pohodlí na cestách a příjemně ubýhající krajina, umí více než dobře.

jízdní komfort
10

Zde neni co vytýkat.

provozní náklady
8

Neni to sice 1.9TDi, ale na objem a výkon je spotřeba více než slušná.

náhradní díly
6

Prozatím nemohu příliš hodnotit. Vzhledem k modelu čekám spíš vyšší ceny ND.

výkon motoru
10

Na moje potřeby naprosto dostačující.

spotřeba
8

Pro mě velké (pozitivní) překvapení!

hlučnost motoru
10

Jedním slovem SAMEŤÁK! Až si někdy říkám, že by mohl být slyšet i víc :)

kvalita sedadel
10

Nemám výtek (175cm, 75kg)

brzdy
10

Jedovaté a dle nedávné TK brzdí dost dobře.

zavazadlový prostor
10

Boční přihrádky na různosti, pod podlahou lepící sady a prostor na nářadí, plastová vana s vymezovacími zazážkami.






Blesk.cz

Pionýr slaví 70 let. Připomeňte si časy s červeným šátkem, odznáčkem a tábory

Pionýr slaví 70 let. Připomeňte si časy s červeným…

Máte doma ještě červený šátek, nebo dokonce celý pionýrský kroj? Od založení organizace, která měla nahradit…

Mluvčí vlády Adamcová: Kvůli Babišovi dětem už ani nezvedám telefon

Mluvčí vlády Adamcová: Kvůli Babišovi dětem už ani…

V březnu se jí změnil život. Moderátorka Jana Adamcová (47) se v přímém přenosu rozloučila s pořadem Sama doma a…

 

iSport.cz

Lang vzpomíná na Bukače: Chtěl vrátit český hokej tam, kde býval

Lang vzpomíná na Bukače: Chtěl vrátit český hokej…

Zlatý turnaj ve Vídni 1996 byl pro Roberta Langa (48) prvním velkým triumfem kariéry. Tehdy 25letý útočník se do…

Hertl pomohl k zázračnému postupu, do dalšího kola jde i Boston

Hertl pomohl k zázračnému postupu, do dalšího kola…

SOUHRN | Ještě v 50. minutě hokejisté Vegas v sedmém zápase v San Jose vedli 3:0, ale Sharks v dlouhé přesilové…

 

Reflex.cz

Slávek Boura: Devadesátky byly jízda, lidé nás milovali a peníze byly. Myslel jsem, že to nikdy neskončí

Slávek Boura: Devadesátky byly jízda, lidé nás…

Jedna z nejvýraznějších osobností televizní zábavy devadesátých let. Moderátor,…

Antiselfie: Dívka předstírá smrt na známých místech a vysmívá se svými snímky stereotypnosti selfie

Antiselfie: Dívka předstírá smrt na známých místech…

Jeden den v životě běžného milovníka selfie: Přijdete na turisticky známé místo, vytáhnete z kapsy telefon a…