Recenze

Odokar ( 41 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Laguna

9,70 Uživatelé

Hodnoceno: 37× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Laguna, foto 1 Renault Laguna, foto 2 Renault Laguna, foto 3 Renault Laguna, foto 4 Renault Laguna, foto 5 Renault Laguna, foto 6 Renault Laguna, foto 7 Renault Laguna, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Ferrari, tak ho překřtil můj 3-letý synek :) Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:17000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2000 výkon [kW]: 110 kroutící moment [Nm]: 320 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,4

Popis vozu

Výběr vozu

O novém autě jsem uvažoval poměrně dlouho a tak když jsem si konečně mohl vybrat nové služební vozidlo
měl jsem poměrně jasno v tom co chci: automat, diesel, čím bezpečnější tím lepší.
Automat proto, že moje lenost dosáhla takové míry, že jsem při každodenních jízdách do práce už i líný
řadit :), diesel proto aby mě ten automat nesežral i s fuseklema, o bezpečnostni asi ani nemusím mluvit.

Moje předchozí auto byla první generace Octavie RS s čipem od Cimbu, výkon 190 k, ale v krouťáku krásný
kopec přímo uprostřed využitelných otáček, 3300 ot., 330 Nm, předjíždění na okreskách a obecně dlouhý
zátah od 2500 do 6000 byl prostě nádhera, ale auto jsem si pořizoval když jsem byl bezdětný. Narození dítěte
vám dost převrátí priority takže po dálnici už nejezdím 180 ale 130 a bez občasných návštěv závodních okruhů
se taky obejdu a když ne tak si koupím nějaký střep v podobě Xsary VTS a budu jezdit amaterské závody do vrchu.

Takže tolik k zadání.

Proč zrovna Renault Laguna? Passat je model na konci života, Mondeo na skladě neměli a dodací lhůta byla
5 měsíců, což už je trochu moc, japonci v dieselu a s automatem prakticky nejsou, vážněji jsem se tedy zabýval
ještě Octavií a Fiatem Croma. Octavia má o hvězdičku EuroNCAP míň a o FIATu šéfové prohlásili, že takový krám
do firmy nechtějí, což mě docela pobavilo protože Laguna zrovna dobrou pověst v tomto směru nemá. Ale budiž
rozhodli jsme se pro Lagunu.
Tehdy stála dle ceníku 836 000 Kč v základu (diesel + automat) + 30 000 Kč za barvu a parkovací senzory.
Výbava je (či spíše byla) druhá nejnižší, bez 'chromového' obložení palubky a s textilními potahy. V základu jsou
okna a zrcátka v elektrice, rádio s CD, tempomat, litá kola, elektronická parkovací brzda. Dnes by byla
za 660 + 30, ale aspoň jsme tehdy dostali slušnou slevu 130 000 Kč. Chvála Vám kupci Passatů a Mondeí, díky tomu,
že nevíte co je dobré a Laguna se moc neprodává je tohle super auto za super cenu :).

Jaká Laguna je?
Laguna je super a musím konstatovat, že každé ráno je to taková malá radost do ní sednout a jet. Z valné části
to padá na automat protože jízda bez ručního řazení je velmi příjemná ale i interiér je opravdu povedený.
Na exteriér padají různé názory ale mě se Laguna líbí čím dál tím víc, naopak třeba Mondeo se mi hodně líbilo
při uvedení a teď je to jen horší, interiér mi připadá jak nějaká čínská hračka pro děti :).

Silné stránky

Co mě na autě těší?
Oproti eresu se kterým jsem jezdil předtím je to vlastně o dvě generace mladší auto a tak je skok docela velký:
- elektronická měrka oleje, chvála bohu, že už nemusím kolem auta lítat se 'špachtlí', že to ale trvalo než
s tím přišli, teď stačí jen zmáčknout tlačítko a víte kolik je v motoru oleje!
- omezovač rychlosti, používám hlavně ve městě, automaticky se vypíná při plném sešplápnutí pedálu plynu takže
to ani není nebezpečné
- jednoduchost ovládání, přijedu, vypnu motor,volič dám na P, vyndám kartu-klíč, zavřu dveře a jdu, nemusím
vypínat světla ani zatahovat ruční brzdu auto to udělá za mě
- jízdní vlastnosti, to auto má neuvěřitelnou chuť do zatáček, předchozí ereso vedle toho teď zpětně dopadá jako
autobus! Když jsem poprvé vjel do zatáčky myslel jsem si, že mám pořádně podhuštěné zadní pneu protože se mi
zdálo, že mě předbíhá zadek, omyl to auto je jen mnohem méně nedotáčivé než cokoliv v čem jsem jel (jen předokolky)
a přitom na silnici sedí jako přibité
- řízení, je takové jaké má u rodinného auta být, přesné ale přitom nepřenáší nepotřebný a otravný nadbytek
informací z přední nápravy (k čemu to když to není a nemá být sportovní auto)
- automat, nemyslím tím ani tak tento konkrétní výrobek Renaultu (ten je asi průměrný ale dokonale se hodí
k tomu jak auto používám já - ke klidné jízdě) ale spíše automaty obecně, byl jsem zapřísáhlý příznivec ručního
řazení ale to je pryč, motor s 320 Nm, výše popsané jízdní vlastnosti a automat ústí v úchvatný zážitek když svižně
projíždíte sérii za sebou jdoucích zatáček a NEMUSÍTE SUNDAT RUCE Z VOLANTU, nepřemýšlíte o tom kdy podřadit, nemusíte
se soustředit na provedení rychlého a bezvedného přeřazení ale pouze vybíráte a realizujete jízdní stopu, prostě nádhera!

Slabé stránky

Co mě na autě otravuje.
Je to jediná věc, dešťový senzor, Laguna nemá klasický časovač stěračů, můžete buď stírat nepřerušovaně nebo zapnout
dešťový senzor ale ten funguje dobře jen v dešti. Při poprchávání je až příliš nekonzistentní, chvíli rychle, chvíli
pomalu, chvíli vůbec, bez nějaké logiky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Žádné. S Lagunou jsem zatím najel 17 000 Km za 8 měsíců zatím bez jediného problému. Kdyby mi ji zítra štípli tak si ji
koupím znovu, jen v trochu lepší výbavě.

 

Novinky v recenzi

14.6.2013 09:22

5. rok života

Proběhl opět bez problémů, žádné poruchy a dodatečné náklady pouze motor znatelně zhrubl a do interiéru se také přenáší více vibrací od motoru. Podle diagnostiky je ale motor ve skvělé kondici. V rámci servisní prohlídky vyměněny zadní kotouče. Najeto 112 tis. km.

25.6.2012 11:56

4. rok a první technická

Po čtyřech letech je tu první technická. Laguna prošla bez problémů a bez závad. V rámci ročního servisu byly vyměněny přední brzdové kotouče. Jinak proběhl čtvrtý rok provozu bez jediné závady. Doufám, že to tak vydrží i dál :).

27.6.2011 12:21

3 roky

Najeto zatím 68 tis. Kč. V průběhu roku se objevila závada na motorku ovládajícím přístup k palivové nádrži takže jsem na pumpě musel volat asistenci ale během 45 min. nádrž otevřeli a následně v rámci záruky opravili. Opakovalo se rušení rádia vyhříváním zadního skla. Odstraněno v záruce.
Jinak bez problémů.

18.6.2010 12:37

16.6.2010 - Druhý servis

Právě jsem absolvoval roční servis, prý trochu rosí servo a až budu mít čas tak tam mám nechat pár dní auto aby to vyměnili, jinak v uplynulém roce provoz bez větších problémů, jen pár drobností, v zimě vyhřívání zadního skla rušilo rádio (oprava ukostření teď při prohlídce) a teď se mi začíná zasekávat víčko nádrže :)

3.6.2009 12:06

První servis

Včera jsem absolvoval první servisní prohlídku, po roce, najeto 23,8 tis. km. Jedinou věcí byla výměna pojistky 12V zásuvek, jinak bez problémů :)).


Přidat názorDiskuse: Renault Laguna

Další vozy Renault Laguna



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím mě vždy dovezla, předchozí ereso mě nachalo na silnici 3x!

praktičnost
9

Nic nepraktického, jen ty stěrače :)

prostornost
9

Oktávka měla o něco větší kufr ale ani Laguna ho nemá zrovna malý.

jízdní vlastnosti
10

Trochu tvrdší než byste u francouze čekali ale ta chuť do zatáček!

jízdní komfort
9

Jak jsem říkal je trochu tvrdší.

provozní náklady
10

Platím jen naftu :)))

náhradní díly
10

Žádné nebyly třeba.

výkon motoru
10

150k v dieslu znamená dostatek síly již od nízkých otáček

spotřeba
8

7,4 na diesel je dost ale automat je obyčejná 'hydrodynamika' a jezdím dost po městě

hlučnost motoru
10

Diesel nehlučí ale vrní jako kočka!

kvalita sedadel
9
brzdy
10

Brzdy používám skoro jen k zastavení takže těžko soudit, jezdím na pohodu a snažím předvídat takže mimo město na brzdu prakticky nešlápnu :)

zavazadlový prostor
9

Tak akorát.


Více o modeluRenault Laguna X91 (2008-dosud)
Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor Renault Mégane Scénic 1,6e - Óda na prostor

Renault Scénic byl představen v říjnu minulého roku a…

Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru Renault Clio II - Povedený nástupce bestseleru

Když se v roce 1990 objevil nástupce mimořádně úspěšné…

 





Blesk.cz

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu. Policie rozplétá příčinu pádu

V lomu Velká Amerika našel kolemjdoucí mrtvolu.…

Do lomu Velká Amerika nedaleko Prahy s největší pravděpodobností spadl neznámý muž. Jeho tělo na místě nalezl…

Premiéra filmu Po strništi bos:  Svěrák vs. Voříšková! Hádky o Šafránkovou!

Premiéra filmu Po strništi bos: Svěrák vs.…

Hlas Libuše Šafránkové (64) a tvář Terezy Voříškové (27). Takový byl záměr Jana Svěráka (52) s rolí maminky ve…

 

iSport.cz

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v devětadvaceti letech!

Trojnásobný šampion Velké pardubické: Uhynul v…

Patřil k nejúspěšnějším, kteří kdy jezdili na závodišti Velké pardubické. Dokázal vydělat zhruba 7 milionů korun…

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové, rasismu i návratu

Upřímná zpověď Sereny: o vztahu k Šarapovové,…

Tenisové bezvládí. Tak v současné době hodnotí řada fanoušků i odborníků ženský tenis, na jehož čele se po…

 

Reflex.cz

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako jednotka meze naší tolerance

Sexuální násilí na dětech: Jedna Feryna jako…

Kdysi jsem v editorialu v nadsázce provedl svůj heterosexuální coming out. Přiznal jsem se k náklonnosti…

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…