Recenze

9 Majitel

Toyota Corolla 1.6 Valvematic Multidrive S

9,28 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Corolla, foto 1 Toyota Corolla, foto 2 Toyota Corolla, foto 3 Toyota Corolla, foto 4 Toyota Corolla, foto 5 Toyota Corolla, foto 6 Toyota Corolla, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Toyota Corolla Rok výroby 2018 Koupeno nové najeto [km]:8 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 97 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 452 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Po mé předchozí zkušenosti s Hondou Accord http://moje.auto.cz/C-M-Burns/honda-accord.html jsem chtěl zůstat věrný japonským vozům, přece jen je v tom jistá míra výjimečnosti.
Moje preference k sedanům zůstala, ale už jsem nechtěl naftu. Ne, že bych se bál dieselgate, ale po zkušenostech s naftou a neustálým strachem o tankování kvalitní nafty, která v zimě nezamrzne, bude dostatečně kvalitní na choulostivé japonské diesely, nepoškodí se drahé části exponovaných dieselových agregátů, jsem se rozhodl pro atmosférický benzínový motor.
Podmínky během výběru byly jasné, musí se jednat o japonce, atmosféru, sedan (případně SUV bych také zkousnul). Do finále se dostali následující:
Zde je mé subjektivní porovnání, kdy porovnávám výbavy, které obsahují prvky, bez kterých bych se těžko obyl:

Mazda 3, Revolution:
+Jízdní orgasmus, parádní motor, design, vyhřívání volantu, hlídání mrtvého úhlu, hezké zpracování uvnitř
- přímý vstřik (povinnost mít DPF od EURO6c), vyšší cena, trochu méně místa vzadu, v autosalonu mi připadalo, že je obtěžuji již svou přítomností a neměli ani touhu mi něco vysvětlovat - aktivně rozvíjet rozhovor.

Mitsubishi Lancer, INVITE:
+ přestavba na LPG
- silně low-cost model (bez tempomatu, žádné LEDky, model mi přijde morálně zastaralý), BT konektivita a senzory za silný příplatek

Mitsubishi ASX, 100let diamond (akce z doby kdy jsem to porovnával)
+ přestavba na LPG, světlá výška
- zase z něj dýchá zastaralost, bez předních parkovacích senzorů a ty zadní v základní černé (ne v barvě karoserie - jako pěst na oko)

Suzuki Vitara, Elegance
+ skvělá výbava, v kůži
- poměrně malé auto s malým kufrem (vím, kupuji sedan, ale to už je moc), 4*4 nevyužiji a bez něj nafouknuté auto ztrácí smysl (to platí pro všechny crossovery tady), na můj požadavek předvědací jízdy ani nereagovali...

Honda HR-V, Elegance
+ celkem pěkné auto, dobré zkušenosti s Hondou
- turbený motor, přímý vstřik, bez LEDek, trošku dražší

Toyota Corolla, Active LED Trend+
+ za tu cenu pěkná výbava, obsahuje vše co potřebuji, nemá start/stop, na svou kategorii bych se jí nebál srovnat s Octavií
- bez hlídání mrtvého úhlu, výběr barev, infotainment, který nevyužil svůj potenciál...

Vyhrála Corolla :-)
Navíc jsem si jí vybral s automatem s plynule měnitelným převodem Multidrive S (kvůli drahé polovičce). Docela dlouho jsem se rozhodoval mezi volbou manuál/automat, dal jsem tomu opravdu dost času, abych pročetl fóra (nejen česká, ale i zahraniční), kde jsem hledal slabá místa této variátorové převodovky (od Aisinu), ale oproti konkurenčním bezestupňovým jsem nic moc zásadního nenašel. Konkurenční měly problémy s regulací teploty oleje, jeho "šleháním", špon v oleji, ale k Aisinu jsem nic takového za dobu cca 10 let co se tato převodovka používá nenašel, ani co se týká krátké životnosti (jak proklamují někteří novináři), tak jsem do toho šel.

Zatím jsem s ní najel málo, abych hodnotil její spolehlivost, tak budu profil průběžně aktualizovat... tak držte palce, ať tady nemusím nic často psát :-)

Silné stránky

Splňuje moje základní požadavky s tím, že za cenu auta do půl miliónu jsem dostal opravdu pěknou porci výbavy.
Menší Rapid by mně při stejné konfiguraci vyšel o pár tisícovek dráž.
Nepartně větší (nepočítám zavazadelník) Octavia III by při stejné výbavě s motorem 1.0 TSi stála dokonce o cca 200 000 více :-/

Slabé stránky

Jednoznačně infotainment, který by zasloužil větší funkcionalitu.
Zvuky při zavírání kapoty a kufru jsou docela plechové.
Vyšší aerodynamický hluk. Nicméně kritizovanou hlučnost od podběhů, zejména na kamenité cestě, jsem zatím nepostřehnul.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

První prodejce byl z prvu aktivní, ale když slíbil, že zavolá, tak se tak obvykle nestalo a pak již na mé technické dotazy ani mailem nereagoval... tak jsem jej nechal vyměnit. Dostal jsem holčinu, která sice také na mé technické dotazy nebyla schopná ihned reagovat, ale snažila se informace dohledat i u servisních techniků a následně dala vědět. Když slíbila, že zavolá, tak opravdu zavolala.

 

Novinky v recenzi

11.10.2018 09:34

Doplnění praktických zjištění:

+ Tak mám najeto nějakých 1600 km a pomalu se začíná snižovat spotřeba...
+ Někteří reportéři hanili automatické přepínání světel... Dle mého soudu fungují skvěle a mají rychlejší reakci, než já. Výjimkou jsou cyklisté, na které to nějak nereaguje. Full LED světlomety jsou kategorií samy pro sebe. Svítí skvěle! Jen v mlze jejich barva působí rušivě, že se žlutýma halogenama bych viděl lépe.
- Mínus musím dát za rádio. Anténa je integrována do zadního skla (stejně jako u mého předchozího Accordu), ale příjem je výrazně horší :-/


Další vozy Toyota Corolla



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Budu hodnotit až po prodeji za (doufám) mnoho let, ale má dobrou pověst, tak snad jo.

praktičnost
9

V rámci sedanu OK.

prostornost
9

Rozvor 2700 mm mluví sám za sebe.

jízdní vlastnosti
9

Zatím zajíždím, takže žádná divočina, ale automatická převodovka s plynule měnitelným převodem při zkušebních jízdách z motoru dokázala vyždímat každý newtonmetr :-)

jízdní komfort
8

Aerodynamický hluk při rychlostech nad 130 km/h je vyšší, ale jinak celkem ticho.

provozní náklady
8

Zatím nic.

náhradní díly
9

Zatím nebylo potřeba a doufám, že ani dlouho nebude...

výkon motoru
10

Vyždímat z 1.6 97 kW a bez turba je pěkný počin.

spotřeba
8

Spotřeba je ucházející...

hlučnost motoru
9

Ticho...

kvalita sedadel
7

Mohl jsem si připlatit za tu kůži.

brzdy
9

Dobré, ani ostré ani tupé.

zavazadlový prostor
9

Na sedan OK.


Více o modeluToyota Corolla
Nová Toyota Corolla debutuje jako kombi. Nabídne jen jediný konvenční motor Nová Toyota Corolla debutuje jako kombi. Nabídne jen jediný konvenční motor

Řada Auris končí, místo ní se vrací označení Corolla.…

Toyota Yaris 1,0 16V Toyota Yaris 1,0 16V

Toyota Yaris podobně jako například Peugeot 206 vzbudila…

 





Blesk.cz

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Morbidní zvyk na Filipínách: Rakve visící ve vzduchu!

Ve většině světa je normální zemřelé pohřbít do země nebo spálit a urnu umístit na hřbitov. Ve filipínské…

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár chvil a hrát ji lze jedním tlačítkem na mobilu

Chimparty je opičárna plná pšoukání. Zabaví na pár…

Videohry ze série PlayLink pro PlayStation 4 jsou snadno přístupné a srozumitelné. To platí i o šimpanzí…

 

iSport.cz

Kváča se po třech přídělech dočkal první výhry: Nechali jsme tam všechno

Kváča se po třech přídělech dočkal první výhry:…

Třikrát naskočil do Tipsport extraligy a třikrát z toho byla prohra. Talentovaný brankář Petr Kváča (21 let) v…

SESTŘIHY: Chomutov rozdrtil Spartu 5:0. Boleslav porazila Liberec 5:2

SESTŘIHY: Chomutov rozdrtil Spartu 5:0. Boleslav…

Přední tým tabulky dostal nařezáno od posledního mužstva. Hokejisté Sparty nezvládli duel v Chomutově a schytali…

 

Reflex.cz

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše soukromí bude taky věc veřejná

Šéfredaktor MF Dnes vyhrožuje majiteli Seznamu: Vaše…

Šéfredaktor MF Dnes Jaroslav Plesl se pustil do majitele Seznamu a miliardáře Iva Lukačoviče. V reakci na kauzu…

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný fotografický talent byl objeven až po její smrti

Vivian Maierová: Neznámá chůva, jejíž úžasný…

Vivian Maierová se narodila v roce 1926 francouzské matce a rakouskému otci v New Yorku. Dětství trávila…