Recenze

8 Majitel

Honda Accord 2.2 i-CTDi

6,83 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Accord, foto 1 Honda Accord, foto 2 Honda Accord, foto 3 Honda Accord, foto 4 Honda Accord, foto 5 Honda Accord, foto 6 Honda Accord, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Honda Accord Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2204 výkon [kW]: 103 / 121 * kroutící moment [Nm]: 340 / 380 * maximální rychlost [km/h]: 230 / 235 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 / 17 * zavazadlový prostor [l]: 459 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5 / 6 *

Popis vozu

Auto jsem koupil jako ojeté s 135 000 km. Dalších 135 000 jsem na něm ujel než jsem se rozhodl pro jeho výměnu.
V té době jsem byl horlivým zastáncem naftových motorů a sedanů. V době výběru (2010) jsem se rozhodoval mezi sedany střední třídy té doby (Audi A4, BMW 3, Ford Mondeo, Mazda 6, Opel Vectra a Volkswagen Passat). Nakonec jsem se po vytvoření složité excelovské tabulky s porovnáváním mnoha parametrů emotivně rozhodnul pro designově nadčasovou a krásnou Hondu ACCORD. Myslím, že ani dnes neudělá ostudu. Myslím, že po ujetí 130 000 km si jej mohu dovolit hodnotit.

Silné stránky

Výborný motor, po 270 000 km trošku hlučnější po studeném startu, ale jak se ohřeje, je výrazně tišší. Když jsem jej kupoval tak si jen tiše ševelil. Na motory té doby měl výborně lineární zátah, žádné kopance ani výpadky. Zvláštní na tomto motoru je, že maximum točivého momentu je v cca 2600 otáčkách, což mi subjektivně velmi vyhovovalo.

Po tolika ujetých km stále excelentně přesná pětistupňová převodovka s výborně nastavenými převodovými poměry.

Myslím, že další silnou stránkou vozu je i design, který se mi ani po 10 letech neokoukal a vypadal stále moderně. Po těch 10 letech se to trošku zlomilo.

Motor plnící EURO4 ještě bez DPF.

Slabé stránky

Jednou z největších slabostí (japonských) vozů je odolnost proti korozi. Pravdou je, že se puchýřky začaly tvořit pod lakem na exponovaných místech (lem střechy za čelním oknem, zadní blatníky, místa po nárazech kamínků.
Neustále praskající žárovky hlavních světlometů. Zejména ty s bělejším světlem.
Slabou stránkou je i drahý servis, ale o tom níže.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Jak jsem zmiňoval výše, japonské vozy mají drahý servis, zejména co se týká originálních náhradních dílů (ne vždy je dostupná kvalitní druhovýroba).
Auto jsem zpočátku nechal servisovat v originálním servisu, ale po přestěhování do Středočeského kraje jsem musel zvolit soukromníky, kteří měli na Honda clubu pozitivní reference. Originální servisy měly recenze prakticky jen negativní.
Níže je takový hrubý přehled co jsem musel nechat udělat a kolik to zhruba stálo:

02/11 - drobný ťukanec na parkovišti, kdy mi zaměstnanec nedal přednost a poškodil se přední nárazník. V Origo servise z povinného ručení za 26 000 Kč.

08/11 - krupobití, z pojistky 52 000 Kč (zlodějina)

03/12 - zase nehoda, jede policajt to na ledě neubrzdil a trošku mi pocuchal zadek (fakt nic velkého). V origio servise za to z jeho pojistky chtěli 50 000.

08/14 - svody (prakticky u každého auta této motorizace) + spojka + dvouhmota + přední klouby + práce = cca 50 000 Kč (v origo servise bych 50 000 Kč zaplatil jen za spojku s dvouhmotou, naštěstí z GB mně tyto dvě komponenty vyšly "jen" na 18 000). Dle servisáka prý nemá význam měnit jen spojku bez dvouhmoty, tak jsem si jí pořídil z GB... dle mně to byl ale kec... drahý kec.

03/16 Tlumiče se zadními brzdami 14 000 Kć.

06/17 Chladič klimy, tyčky stabilizátoru, brzdové destičky 13 500 Kč.

Zadní ramena, silenty, palivák 19 000 Kč.

Jedna z posledních kapek byla (po 13 letech poprve) rozsvícená kontrolka motoru. Po diagnostice jsme dospěli k závěru, že je vadná regulace turba. Shodou okolností měl v servse stejnou Hondu se stejným problémem. Toto turbo prý nejde repasovat a nové stojí 22 000 bez daně. Pak se technik podíval k turbu a vytáhnul přetrženou podtlakovou hadičku regulace turba. Dal novou a vše bylo OK.

Naštěstí jsem měl typ bez DPF, protože tam originální DPF svou sobou stál 107 000 Kč, což bych už fakt asi nedal.

Kromě toho jsem do auta lil jen naftu dle svého nejlepšího vědomí s svědomí a vždy s VIFem.

Ještě na závěr zkušeností se servisem přidám jeden poznatek, přesněji s posledním měřením emisí... během měření emisí jsem vylítnul na kouřivost, docela mně polilo horko, protože takové auto je k ... ničemu (podotýkám, že na emise jsem jel s horkým motorem a pořádně projetým, aby se saze vyfoukaly). Po neúspěšném absolvování jsem si naštěstí vzpomněl, že když jsem občas tankoval i naftu bez biosložek od Eurooilu, tak mi to kouřilo méně. Tak jsem to zkusil. Vyjezdil jsem nádrž a dal plnou bez biosložek s VIFem. A risknul jsem to na ty emise... světe div se, hodnoty kouřivosti jen po změně nafty klesly na 1/2, takže jsem bez jakékoli partyzánštiny oficiálně prošel. Nicméně toto byla poslední kapka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tak trošku náhodička. Projížděl jsem si inzeráty a při prohlídnutí detailů fotek vidím v pozadí náš barák... na inzerát jsem odpověděl , auto si jen tak projel a zamiloval si jej ;-)

Chip tunning

Lehké zvýšení výkonu motoru s maximálním ohledem na turbo a vstřiky. Výkon z 103 kW na 121 kW a krouťák z 340 Nm na 380 Nm.

 


Přidat názorDiskuse: Honda Accord 2.2 i-CTDi

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Honda Accord



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Nevím do jaké míry se jedná o spolehlivé auto v poměru k dalším stejně starým, nicméně náhradní díly jsou drahé. Za 8 let co jsem jej měl jsem musel měnit - svody, spojku, dvouhmotu, části klimatizace, hadičku servořízení, čepy, zadní ramena, tlumiče..

praktičnost
9

Nemůžeme to porovnávat se stěhováky, ale se sedany. Na sedan to mělo obstojný kufr.

prostornost
9

Uvnitř jsem se nikdy necítil stísněně.

jízdní vlastnosti
10

Jako jedinou věc za plný počet musím dát jízdní vlastnosti. Auto mně nikdy nenechalo ve štichu.

jízdní komfort
8

Jízdní komfort a jízdní vlastnosti jdou kolikrát proti sobě, ale tady si nemůžu stěžovat.

provozní náklady
9

Náklady jsem si trošku zvyšoval tím, že jsem chtěl pro auto jen kvalitní palivo, maziva i další provozní kapaliny (i ostřikovací kapalina z demi vody)

náhradní díly
3

Náhradní díly jsou pekelně drahé.

výkon motoru
9

Výkon (teda spíš krouťák) mi nechyběl... i když jak se říká s jídlem roste chuť ;-)

spotřeba
9

Spotřeba 6,0 l/100km při slušném výkonu a dynamické jízdě je slušná

hlučnost motoru
9

S větší mírou opotřebení se samozřejmě zvyšoval. Ale ve 130 000 km, když jsem koupil, byl motor krásně tichý a jen tak si ševelil.

kvalita sedadel
9

Dobré vedení, kůže... za 13 let se neproseděly.

brzdy
7

Mohly být silnější, ale vždy jsem ubrzdil.

zavazadlový prostor
9

Na sedan OK.


Více o modeluHonda Accord CL/CM/CN (2003-2008)
Honda CR-V 2.0 Honda CR-V 2.0

Automobilka Honda představila Hondu CR-V v říjnu 1995. U…

Honda S2000 Honda S2000

HONDA S2000 je atraktivní roadster s motorem vpředu a s…

 





Blesk.cz

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční verze dvojky pro děti

Deadpool se vrací: Podívejte se na trailer vánoční…

Komiksový vtipálek Deadpool se vrátí na filmová plátna dřív, než si fanoušci mysleli. V prosinci bude po…

Kotelnice v přípravě? Jílková s dcerou (14), která je její věrnou kopií!

Kotelnice v přípravě? Jílková s dcerou (14), která…

Čtrnáctiletá slečna Marie Voráčková jako by své mamince Michaela Jílkové (50) z oka vypadla. Na sobotním přenosu…

 

iSport.cz

Dukla má osmou výhru v řadě! Motor dál vede, Kladno prohrálo s Kadaní

Dukla má osmou výhru v řadě! Motor dál vede, Kladno…

Hokejisté Českých Budějovic si výhrou 4:0 v Ústí nad Labem v 25. kole druhé nejvyšší soutěže udrželi v čele…

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v týdnu i o víkendu

Hrajte FIFA 19! Otevřeny jsou dvě kvalifikace v…

V sobotu se odehrála úvodní kvalifikace CZC.cz iSportCup, kde se soutěží o 50 000 korun a profesionální kontrakt…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…