Diskuse

Toyota Corolla (2019)

20.4.2019

Auto bylo potřeba nové ani ne kvůli stáří předchozího, ale kvůli prostornosti a našemu třetímu přírůstku do rodiny. Do současného Aurisu TS se prostě 3…

 

Toyota Corolla (Mikesus)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 20.04.  17:02

    První pořádný hybrid

    To jsi sepisoval celou noc ne? >:D Vyčerpávající recenze, jen si dovolím pár postřehu z druhé strany barikády.

    Musím říct, že mne naopak velmi těší volič převodovky v Corolle a funguje tak, jak jsem na něj zvyklý, včera, když jsem si po více, než dvou měsících zase sedl do Aurise, měl jsem problém zařadit a rozjet se, vše bylo "jinak", než je v konvečních autech, to u Corolly nehrozí.

    Druhá věc, kterou si možná v recenzi dostatečně nevypíchl je, že to auto má dynamicky opravdu co nabídnout, není to žádné ořezávátko a nejeden naftový dvoulitr si povodí i na dálnici, což se rozhodně o běžných hybridech Toyoty dodnes říct nedalo.

    Prostorný je akorát, není to obr, ale auto působí velikostně na pomezí tříd, stejně jako Oktávie.

    Auris jsem si musel vyzkoušet, jeho pověstné těžiště proklatě nízko a vše dokonalé, to si musí zkusit každý člověk. I přes to všechno, že to není špatné auto, to na rozdíl od Corolly je spíše auto pro klidného řidiče, těžiště tam je, v zatáčkách docela sedí, jen řezat zatáčky se vám v tom ani nechce, na rozdíl třeba od Fokuse, kdy se těšíte do každé další zákruty, čím ostřejší, tím lepší ! Takže těžiště v reálné jízdě moc nepomůže.
    Auris v určitých situací umí i překvapit, ale je to takové chvlikové, kdy vypomůže elektromotor, třeba zajímavé bylo zrychlení 60-90 km/h, pak přišlo ovadnutí a jel jen spalovák.

    Corolla je i díky novějšímu a silnějšímu pohonu lepší, výkon je dostupný v širším spektru i při jízdě do kopce a i když to také není vyloženě sportovec, tak mne s ním jízda bavila o dost více.Já se o Corolle rozepsal v blogu, tak to nebudu opakovat >:D

    Zkrátka, Toyota udělala obrovský kus cesty od průměrně jezdícího Aurise pro klidné řidiče, se zajímavým pohonem k autu, které může oslovit i řidiče zavedeného mainstreamu, co se rád sveze rychle, protože je jízdně blíže k Fokusu, než k Hyundai >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 20.04.  17:09

      « Re: První pořádný hybrid

      K tomu motoru jsem zatím moc psát nechtěl, přeci jen najet cca 300 km, když je úplně syrový, nemá moc vypovídající hodnotu. Ano, dynamika je úplně někde jinde v porovnání s Aurisem ( aspoň to co jsem mohl zatím vyzkoušet v té předváděcí červené ). První delší cesta bude v týdnu, takže budu moct víc k tomu říct.
      Ještě teď jsem si vzpomněl, jak jsme projížděli kolem místního srazu tunerů, oba neslyšně na elektřinu a všichni čuměli jak péro z gauče.
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 20.04.  17:19

        « Re: Re: První pořádný hybrid

        >:-[] Jo to bylo fajn, v tom něco je, to musím uznat >:D Dříve se každý chlubil zvukem motoru při takové chvíli, ale tohle je taky zajímavé >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Hammunasakra

        Hammunasakra 20.04.  18:38

        « Re: Re: První pořádný hybrid

        Moc pěkně napsaný = fakt pochvala :yes:

        Jen si mě trochu překvapil s připojovánim spalovacího motoru v Aurisu = jezdim verzí po poslednim faceliftu a skoro naopak. Teda záleží jak kdy ale to co popisuješ neznám

        Tak ať slouží = dělej průzkumníka = já až za nějakej rok :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 20.04.  18:51

          « Re: Re: Re: První pořádný hybrid

          Já si při klidné jízdě toho taky nevšiml, ale když s tím jedeš jako s klasickým nafťákem/benziňákem, dynamicky a čekáš výkon, tak to poznat je a to s patřičným zvukovým doprovodem. Hlavně třeba situace, kdy jedeš, před zatáčkou přibrzdíš a pak na to šlápneš. Na to Auris prostě není a Corolla je tady o světelný rok dál.

          Je to hlavně i o té reakci na plyn, Auris je letargičtější a musíš hodně tlačit na plyn, aby se rozhýbal, Corolla jede hladčeji a akcelerace na lehkou nohu je diametrálně odlišná (mimochodem takhle funguje i naftové Mondeo, takže to není silnějším elektromotorem, prostě je Corolla jinak nastavená).

          Jo a s Aurisem jsem se přistihl, že mne opravdu spíše bavilo jezdit lehkou nohou v Eko režimu a sledovat, jak auto jede na elektřinu...vydržel jsem to asi 20km, pak mne to bavit přestalo >:D

          Jo, abych jen nehanil, Auris celkem dobře svítí.... než nám oboum došlo, že jedeme na dálkové >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 20.04.  19:45

            « Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

            Jasně = nová platforma = a díky ní těžiště eště dalších pár mm níž >:D

            Mě baví jezdit eko furt = a fakt mívám 4,6-4,7 litru

            Přepínání světel na dálkový = funguje fakt dobře = toho sem si všim hned na začátku :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 20.04.  19:48

              « Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

              Hmm, do zatáček to stejně není nic, s čím bych si zablbnul.... >:D Vím, že ty si povedeš svou, ale konvenční auta bez baterek v kufru umí i zatáčet líp, samozřejmě, že né všechna.

              Já s tím jel skoro za 6, Corollou podobnou trasu asi za 5,6 ? (to už nevím, ale v Blogu to je).

              Jo, funguje, pokud nejsou zaplé natvrdo, jako v našem případě, kdy jsme je nechali svítit po focení. Ale to pro mne novinka není, to umí i jiné značky ;)
              • 00 Reagovat !

                foto Mikesus

                Mikesus 20.04.  19:54

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                Já to sice tolik nehnal za tebou, ale corolla skončila na 5,8. Mně stačilo, když jsme sjížděli kopce dolů, corolla měla 3,3, ty jsi dojel za 5,5. To asi nebude autem >:-[]
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 20.04.  19:57

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                  No, nebude to autem >:D Ale musel jsem to zkusit, když tu o těžišti Aurisu slýchám už druhým rokem >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 20.04.  20:01

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                    Už třetím = a furt spokojenost :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 20.04.  20:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                Jj GT 86 je na blbnutí lepší = proč myslíš že se budu přít? :-)

                Ten závěr fakt nechápu = jo umělo to logicky i moje minulý auto ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ozzman

                  Ozzman 20.04.  21:07

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                  Myslím srovnatelná auta C segmentu, GT86 je trochu jinak zaměřené auto. Můj závěr je narážka na naší včerejší lapalii....měl jsem tam dálkové natvrdo dost dlouho a Mikesus na Corolle taky, proto nám přišlo jak to skvělé svítit ;)

                  • 00 Reagovat !

                    foto Mikesus

                    Mikesus 20.04.  21:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                    Akorát já měl puštěné AHS, takže to vykrejvalo okolní auta, abych tě náhodou neoslňoval. ( ale přemýšlel jsem o tom, že bych.... třeba.... trochu.... )
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 20.04.  20:10

            « Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

            Ad světelný rok = důvod pro tvý slova smrdí až sem = a to sem docela daleko :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Ozzman

              Ozzman 20.04.  21:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

              Nevim, proč to smrdí ? Prostě Auris tak dobrý není, je letargictejši, ve stínu Corolly, píše ti to i Mikesus. Prozradis mi ten důvod , proč to smrdí ?
        • 10 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 20.04.  19:04

          « Re: Re: Re: První pořádný hybrid

          V 99% je to úplně neznatelné. Občas lehké škubnutí je kolem 70 km/h když se jede na elektriku a překročíš tu pomyslnou metu, kdy to zvládne jen EV. Tam to lehké škubnutí je skoro vždy. Ale občas, a to je jen při stání na křižovatce, v klidu si stojíš neslyšně a najednou se otřese celé auto a motor hned začne nabíjet. Dodnes jsem nepřišel na podmínky, ve kterých se to stane, neboť za celé 3 roky se to stalo možná 6x. Jediné na co jsem přišel, bylo to vždy v létě v velkém horku s puštěnou klimatizací.

          Jestli někdy v budoucnu plánuješ výměnu za tohle, máš se na co těšit ( myšleno v dobrém ). Pokud chceš, můžeme se domluvit a můžeš dorazit si ji zkusit. Jo a za měsíc by nám měla dorazit i Camry
          • 00 Reagovat !

            foto Hammunasakra

            Hammunasakra 20.04.  19:42

            « Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

            Na Camry se těšim = kdyby se extrémně dařilo = je to velkej favorit. Jinak to mám eště za dlouho takže zatím všechno jen teorie. Corolla 2.0 je reálnější = sem zvědavej na její dlouhodobější spotřebu. Generační rozdíl je i díky nový platformě i pohonu fakt znát = s Aurisem reálně jezdim pod 5 = sem zvědav na rozdíl ve spotřebě 1.8 vs 2.0

            Jj všim sem si že nejlíp systému chutná = běžný počasí. Moc zima i moc horko = má vliv..
            • 00 Reagovat !

              foto Mikesus

              Mikesus 20.04.  19:49

              « Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

              S aurisem jsem za celé 3 roky skončil na spotřebě 4,2. Tady těch prvních 100 km mám zatím 5,8, v týdnu pojedu dálky, tak dám vědět. Taky jsem na to zvědavý, ale zatím se to pohybuje stejně jako když byl Auris nový. taky jsem jezdil kolem 5,8.
              Cenově Camry je hodně podobně jako Corolla 2.0. Nás stála Camry v nejvyšší výbavě ( bez VIP paketu ) téměř na korunu přesně jako tahle Corolla.
              Ty už jsi novou Corollu projížděl?
              • 00 Reagovat !

                foto Hammunasakra

                Hammunasakra 20.04.  20:04

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                Na korunu? Méě tam trochu rozdíl vychází = to je fuk začal sem 3. rok takže uvidíme jaký budou ceny za..

                Ne nezkusil = až vyzkouším vím že budu trpět :-)

                Zkusím současně s Camry
                • 00 Reagovat !

                  foto Mikesus

                  Mikesus 20.04.  20:08

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                  Na Camry tam hodili slevu, takovou, že se to srovnalo s touhle Corollou po slevě jak nic.
                  Mám ti dát vědět, až budu mít předváděcí Camry? Jinak obdivuji tvoji trpělivost. Já bych si to chtěl vyzkoušet hned, jak by to šlo. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Hammunasakra

                    Hammunasakra 20.04.  20:15

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

                    Tohle nám loni udělali s RAVkou = tak máme k Aurisu RAVku :-)

                    Schválně to chci vedle sebe = co mě víc zaujme. Ani nemusíš = už vědí že nás ulovili

        • 00 Reagovat !

          foto AurisHSD

          AurisHSD 20.04.  21:46

          « Re: Re: Re: První pořádný hybrid

          Také Auris a připojování motoru bez cuknutí
    • 00 Reagovat !

      foto h-onzyk

      h.onzyk 21.04.  09:43

      « Re: První pořádný hybrid

      Jako pilot naftového Fokuse musím jen souhlasit, Corolla s 2,0 jezdí opravdu dobře a moc se mi nechtělo vracet ji dealerovi, dobře jezdí, dobře vypadá, akorát si soudruzi v Japonsku mohli odpustit ten klavírový lak na madlech dveří.

      P.S. panoramatická střecha je super když se dá otevřít, smysl pevné jsem dodnes nepochopil (jo nemám děti) .
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 21.04.  10:05

        « Re: Re: První pořádný hybrid

        Těch failů s materiály je tam více, třeba kus palubky u řidiče tvrdý jak šutr. Stejná část u spolujezdce je měkčená.... nejsem si jist, ale Mikesusova Corolla to tak má, kdežto naše testovací červná z blogu měla tvrdý plast i před řidičem. Pak jsou tam chromované dekory na sedačkách, které vypadají jak ty levné napodobeniny chromu z Oktávky... takže ty detaily tam jsou, ale rozhodně to není nic, co by mi zkazilo dojem z auta.

        Jakého Fokuse pilotuješ? Mne tedy zejména s Ecoboostem příjde řidičsky ještě o kousíček lepší, než Corolla, ale to je už subjektivní a možná i tím, že turbobenzín má výbornou odezvu na plyn.
        • 00 Reagovat !

          foto h-onzyk

          h.onzyk 21.04.  13:41

          « Re: Re: Re: První pořádný hybrid

          [odkaz]

          Jinak koukám, že Corolla umí sedačky i bez stříbrného dekoru [odkaz]

          Nafta je holt těžká na předek, navíc u nových generací Corolla má vzadu vždy multilink, Focus v základu ne, ale musím sebekriticky přiznat, že mám projetou novou Corollu, novou Mazdu 3, ale na aktuální FoFo se ještě nedostalo.
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 21.04.  14:05

            « Re: Re: Re: Re: První pořádný hybrid

            Ten stříbrný dekor je v paketu VIP, bohužel. Takže vlastně si člověk připlácí za něco "hnusnějšího". Trochu do recenze víc rozepíšu ty výbavy, protože v ceníku mají taky trochu nepořádek.
  • 00 Reagovat !

    foto Verny-2013

    Verny_2013 20.04.  20:42

    velmi zajímavé auto

    Možná se časem k něčemu podobnému taky dopracuju. Překvapilo mě že se do auta nižší střední vejdou 3 sedačky. Kamarád měl Volvo XC60 a tam to bylo tak tak. Jsem zvědavý na dlouhodobější postřehy a zkušenosti s autem. Kolik to vlastně umí najet čistě na elektřinu? Jaký je komfort na těch 18". Já mám s těmi přehnaně velkými koly spíš negativní zkušenost - vyšší hluk, nižší komfort, vyšší spotřeba.
    • 00 Reagovat !

      foto dadasada

      dadasada 20.04.  20:52

      « Re: velmi zajímavé auto

      já testoval C 1,8 hyb na 18´a na komfort si stěžovat nemůžu. Byli to teda letňáky
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 20.04.  21:03

      « Re: velmi zajímavé auto

      Na těch 18" je to ještě o chlup lepší než na 17" Auris zatím co jsem mohl postřehnout. Jinak definitivně to chce více km najet, abych mohl říct. Určitě dám vědět.
      Vzdálenost čistě v EV zatím nevím, ale protože to má stejnou kapacitu baterek jako Auris, přepokládám že to bude stejné, tam se to dá podle provozu a reliéfu trasy ( nepočítám, že jedeš jen z kopce, spíše rovniky ) na 3-5 km. Nebo když člověk jede do kopce, tak vycucneš baterku během 200m.
      Ještě jsem zapomněl dodat, že Auris zvládá EV mód jen do cca 40km/h, Corolla do 55 km/h. A jízda jen na elektriku končí u Aurise při cca 70 km/h, tady cca 120 km/h.
    • 00 Reagovat !

      foto xxc

      xxc 22.04.  22:21

      « Re: velmi zajímavé auto

      Ako tam mozu vojst 3 sedacky, ked to ma len 2 isofixy? Fyzicky tam mozno vojdu, ale nie je to ani bezpecne, a uz asi ani nie legalne (stare sedacky bez isofixu sa len dopredavaju).
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 22.04.  23:47

        « Re: Re: velmi zajímavé auto

        Sedačky bez isofixu nemôžeš používať alebo čo? 3 sedačku pripevníš pásom,mám pocit že hľadáš stále problémy kde nie sú.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 23.04.  08:38

          « Re: Re: Re: velmi zajímavé auto

          Já to říkám pořád, xxc nemá rád auta...
        • 00 Reagovat !

          foto xxc

          xxc 23.04.  16:16

          « Re: Re: Re: velmi zajímavé auto

          Mozu sa pouzivat sedacky, ale uz za chvilu bez isofixu sa nebudu dat kupit. A naviac, nie je to velmi bezpecne. Ja mam rad auta, to bol taky problem dat v toyote 3 haciky dozadu a jeden dopredu? Takto musela ostat mimo moj vyber.
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 23.04.  09:35

        « Re: Re: velmi zajímavé auto

        Vejdou se, když nejsou na isofix. Na pás se normálně prodávají nové a dokonce i vyrábí nové.
        Isofix je preferovaný, protože je menší šance špatného uchycení. Jinak je to úplně jedno jaký typ uchycení se použije.
        • 00 Reagovat !

          foto speedfred

          speedfred 23.04.  10:04

          « Re: Re: Re: velmi zajímavé auto

          Mám 3 deti a ISOFIX som nikdy nepoužil.
          • 00 Reagovat !

            foto xxc

            xxc 23.04.  16:18

            « Re: Re: Re: Re: velmi zajímavé auto

            Ked su uz velke, preco nie. Kedysi to neexistovalo.
            • 00 Reagovat !

              foto speedfred

              speedfred 23.04.  16:42

              « Re: Re: Re: Re: Re: velmi zajímavé auto

              Áno,teraz sú už väčšie ale v aute som mal/mám ISOFIX a sedačky som kvôli tomu nemenil.
              • 00 Reagovat !

                foto xxc

                xxc 23.04.  20:47

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: velmi zajímavé auto

                Napr. teraz ked sa narodi nove, tak male do 15 mesiacov myslim musi sediet v protismernej sedacke (co je logicke). Aj tak mam nazor, ze tie 3 isofixy tam dat mohli bez ohladu, ake sedacky a kedy by tam vosli. Existuju aj take uzsie sedacky, specialne pre 3 vedla seba. Alebo aspon dopredu jeden.
  • 00 Reagovat !

    foto dadasada

    dadasada 20.04.  20:51

    paráda a tichá závist

    Moc jsem se těšil, až si to někdo koupí.. byla mi zapůjčená bílá Corolla 1,8 hybrid. Bylo to příjemné svezení. Bohužel to nemělo takový moc drive kolem 70 a je třeba více zrychlit.

    Ten 2,0 vypadá o moc lépe.

    Zkouším si to vybrat jako služebák. Camry se mi také líbila, ale nedělají kombi. Né že bych to nezvládl, ale auto mi nějaký čas zůstane a třeba pak budu muset vozit i kočárek.

    Kupuješ Camry také pro sebe?

    Jen mě upozorňoval, že na 18´je pěkná jízda, ale bolest hybridu je na zimákách. Tam to prý hučí. Asi záleží na gumě, ale budou to ty z továrny. Jinak u té kůže se mi nelíbí, že není větraná, pouze vyhřívaná. V létě jsem se toho bál, nerad se lepím.

    Já měl spotřebu za cca 300 km průměr 5,2 a to s tím jezdili i majitelé a ty jsou zvyklý na BMW, takže to zkoušli hnát.

    Musím říct, že závidím. Líbí se mi, akorát jsem porovnával vnitřní prostor oproti třeba Oktávce. Mám trošku limity ve výběru, i když nebyl zatím stanoven limit. Měřím 196 cm a dopředu si sednu, dozadu už nikdo, ale to je u všech aut.

    Právě jsem i přemýšlel o Camry jako ekvivalent k Superbu (pokud mi ho dovolí) nebo Oktávka vs Corolla 2,0.
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 20.04.  21:12

      « Re: paráda a tichá závist

      Camry bych bral taky, ale kočárek tam fakt nedáš.
      Takže přímo pro sebe mám tu Corollu, Camry do firmy jako reprezentativní auto, když bude potřeba.
      Hučení kol je stejné u jakéhokoli auta, jen podle odhlučnění karoserie. Auris na to trpěl víc, hlavně ve vyšších rychlostech. Do cca 90km/h to bylo naprosto v pohodě. Corolla je odhlučněná o poznání lépe.
      196cm už je sakra limitující. Vpředu si myslím, že sis to zkusil sám, vzadu u mne s tou skleněnou střechou určitě ne. Jak to bylo u té klasické, to už si nepamatuji ( jen to, že Ozzy se při nastupování praštil hlavou o střechu >:-[] ). Ale na nohy bys tam měl mít místa dost ( pokud ne pro sebe, tak průměrně vzrostlý člověk ano i za tebe ). Já mám 186 a za sebou mám místa dost na rozdávání.
      Držím palce, ať ti to vyjde. V Camry rozhodně mít nouzi o prostor nebudeš. Tam jsem si mohl přehodit nohu přes nohu. Nevýhoda je ten kufr, který je sice velký, ale nedostupný.
      • 00 Reagovat !

        foto dadasada

        dadasada 21.04.  06:47

        « Re: paráda a tichá závist

        Opravdu myslíš, že to napráší dvoulitru třeba na dálnici? Tenhle motor neměli, když jsem to testoval, tak mi půjčili Ravku v 2,5, že prý je to podobné jako Corolla s 2,0.

        Mě přijde to e-CVT jako supr automat, teda hlavně do města, dálnici jsem neměl šanci zkusit. Doufám, že bude dobře sloužit :-). Ty už máš vlastně ten jak jakoby kope ty rychlosti? V té nižší verzi je to ten bez rychlostí.
        • 00 Reagovat !

          foto Ozzman

          Ozzman 21.04.  08:56

          « Re: Re: paráda a tichá závist

          Ahoj, nebyl to dotaz spíš na můj příspěvek výše, kdy srovnávám s naftovým dvoulitrem ?

          Jinak - Ano - v rozmezí 100-160 km/h to jede proti Aurisu neskutečně, měřené zrychlení 80-120 za 4s ! Naftové dvoulitry to mají za 5-6s (taky záleží jaké). Já srovnávám s 2.0 TDI a 2.0TDCi o výkonech 140-180k.
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 21.04.  09:18

          « Re: Re: paráda a tichá závist

          Přímé srovnání s dvoulitry nemám, zbytek by byl jen subjektivní plácání. Jízdní dynamiku víc zkoušel Ozzy, za sebe jen mohu říct, že v porovnání s Aurisem je to jiná liga. Jezdil jsem taky RAVku a můžu ti říct, že to není jako Corolla. Je to podobné, ale rozhodně to není tak živé. U té Ravky jsem neměl tolik pocit toho výkonu, u Corolly mne to hned trklo.
          Ano, má tam virtuální stupně, ale přijde mi to absolutně k ničemu. Možná tak když chceš předjíždět, tak si tam rovnou připravíš otáčky, jinak nevím.
          e-CVT je ve městě super. I mimo není k zahození. Hlavně tu hladkost ti nikdo ničím nenahradí. Nevýhoda je zvuk v zátěži.
      • 00 Reagovat !

        foto rogerer

        rogerer 23.04.  09:00

        « Re: Re: paráda a tichá závist

        Proč by nedal do Camry kočárek? Já dám kočárek i do stávající corolly sedan. Úplně v pohodě - jednou rukou se složí. Vešel se tam i podvozek a korba vedle...úplně bez problémů. Sedan, který má více místa vzadu je dle mě úplně ideální "rodinný" auto, neboť děcka pak mají vzadu dost místa, omezený kufr lze doplnit rakví.
        Nehledě na to, kolik místa zabírají autosedačky dle normy isize....važte si zlatého místa na zadních sedadlech (superb, camry, corolla sedan)...
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 23.04.  09:31

          « Re: Re: Re: paráda a tichá závist

          To je možné, jsem trochu náročnější na místo tím, že máme kočárek pro dvojčata, a ten by do Camry neprošel ( dle osobního přeměření). Klasika asi jo, to nemůžu říct
    • 00 Reagovat !

      foto Toky1

      Toky1 23.04.  08:39

      « Re: paráda a tichá závist

      Je jedno kedy auto kúpiš, príde z továrne z výroby vždy na letných pneu. Je na Tebe aké zimáky si k tomu dokúpiš.
  • 30 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 21.04.  15:06

    Výbavy

    Přidal jsem na konec recenze info k výbavám Corolly. Pokud si ještě na něco vzpomenu, nebo vyvstane další dotaz, připíšu to tam.
  • 00 Reagovat !

    foto maao-bordel

    maao bordel 23.04.  15:06

    ovladani oken dalkovym ovladacem

    Ahoj @Mikesus,

    krasne auto. Zaujimalo by mne, ako se ovladaji okna tym dalkovym ovladacem ? musis podrzet tlacitko ? ktere? lebo ja jsem volal s predajci a on to vyskousel a neslo to.

    Dekuji
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 23.04.  19:59

      « Re: ovladani oken dalkovym ovladacem

      Musí se to nastavit přes diagnostiku, z továrny je to vypnuté.
      Ovládání je tlačítky, podržíš zamčení, zavřou se. Podržíš odemčení, otevřou se.
      Přidal jsem screenshot z manuálu, kde to je napsané.

      [odkaz]

      Ta *1 znamená, že se to musí nastavit diagnostikou, že z továrny to je vypnuté a *2 je-li auto střešním oknem vybaveno.

      A protože mám i slovenský manuál v tištěné podobě, zkusím to dohledat i v něm ( teď ho nemám u sebe, během zítřka dám vědět ), abys mohl přímo prodejci říct, kde má hledat.
      • 00 Reagovat !

        foto speedfred

        speedfred 23.04.  20:36

        « Re: Re: ovladani oken dalkovym ovladacem

        To som mal na BMW e34 z 80-tých rokov........
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 23.04.  21:07

          « Re: Re: Re: ovladani oken dalkovym ovladacem

          no právě, Toyota k tomu konečně dospěla. >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 24.04.  08:27

      « Re: ovladani oken dalkovym ovladacem

      Tak ve slovenském manuálu je to na straně 56 - používání klíčů
  • 20 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 23.04.  21:12

    Chválím

    S hybridy jezdím už deset let. Toyota i Lexus. Strašně jsem si na ně zvykl. Žena je vždycky naštvaná, když to proložím nějakým tím "klasickým" kabrioletem... ;-)
    Testoval jsem u nás i v Německu jak Corollu, tak RAV4. Nic než nadšení :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 23.04.  22:01

      « Re: Chválím

      Díky. Jezdil jsi v Německu i s Corollou s těmi adaptivními tlumiči? Myslím, že tam to je výbava loung, nebo jak se to jmenuje. Trochu mne mrzí, že sem to importér nepustil, dost bych o tom uvažoval.
    • 00 Reagovat !

      foto Ozzman

      Ozzman 25.04.  10:23

      « Re: Chválím

      Ravka mi přišla trochu horší, než Corolla - podvozek a i hybridní ústrojí mi u Corolly příjde trochu lepší a lepší reakce na plyn.
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 23.04.  21:25

    Nosnosť

    Naozaj máš v techničáku nosnosť 585kg, ako sa píše v tunajšom teste? To by bola paráda, že konečne aj Corollu človek môže poriadne naložiť...
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 23.04.  21:54

      « Re: Nosnosť

      To tě asi trochu zklamu, ale jen trochu. Tolik tam opravdu nemám, nosnost dle TP je 510 kg, ale méně vybavená bude mít určitě více.
      Takže nevím, kde to redaktoři vzali, když měli stejně vybavené auto, jen v bílém interiéru. Že by vyhřívání zadních sedaček dalo 75 kg? >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 23.04.  22:31

        « Re: Re: Nosnosť

        Tak oni asi započítali 75kg vodiča ešte - to by sedelo. Každopádne super - konečne. Lebo myslím že Auris TS HSD mal iba niečo kolo 400 + 75 a moja Corolla to isté. Keď som na dovolenku naložil 4 ľudí + 2 bicykle na guľu bola to celkom tragédia a tretí bicykel som radšej zvesil dole :D. 510 +75kg sa už dá.
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 23.04.  23:29

          « Re: Re: Re: Nosnosť

          Ha, to mne nenapadlo, že by novináři počítali.
  • 00 Reagovat !

    foto jaggerl

    jaggerl 24.04.  16:55

    Nová Corolla

    Fakt parádní recenze.Zrovna jsem řešil náhradu za našeho Scenica a už jsem pomalu objednával Tourana resp. jsem byl před rezervací:), když jsem narazil na tvůj test. Rozhodující je pro mne dostat do auta 3 děti, mám 12, 8 a 6 let. Hned jsem si domluvil schůzku u prodejce a dnes auto projel a důkladně jej prolezl, otestoval pohodlí dětí a tak. Vládlo naprosté nadšení, dostal jsem lepší cenu na výkup stávajícího vozu, tedy hned objednáno. Auto je skladové, tedy na konci příštího týdne je doma, já jsem volil 1.8 Comfort Style. Jezdím hodně město a okolí, tedy motor naprosto dostačuje, i při plném obsazení jelo auto fakt pěkně. Ještě jednou díky a přeji mnoho spokojených km:).
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 24.04.  18:01

      « Re: Nová Corolla

      Děkuji a tobě taky. Myslím že pro takto velké děti už není takový problém s mistem jako pro naše 2leta dvojčata a měsíčního prcka. Kdybychom neměli požadavek na panoramatickou střechu, asi bych to měl podobně
      • 00 Reagovat !

        foto jaggerl

        jaggerl 25.04.  16:41

        « Re: Re: Nová Corolla

        No s místem jsem byl fakt mile překvapen. Už se moc těšíme. Dnes mi volal prodejce, že auto bude v pondělí připraveno v Praze, tak hned zvládneme i protiúčet, auto mám již oceněné, tedy zítra zašlu doplatek převodem a v pondělí, nejpozději v úterý je doma.
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 25.04.  17:04

          « Re: Re: Re: Nová Corolla

          Tak to je super a gratuluji. Doufám, že tu brzy uvidím recenzi. :-)
          • 00 Reagovat !

            foto jaggerl

            jaggerl 25.04.  19:35

            « Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

            Děkuji:). Na tohle auto se fakt těším, tak recenze bude. Chtěl jsem i na stávajícího Scenica, ale po roce a něco jde z domu, byl to fakt křáp a s dovozcem domluva nula. Snad budu mít větší štěstí a budu měnit auto tak za 4-5 let...
            • 00 Reagovat !

              foto Mikesus

              Mikesus 25.04.  23:07

              « Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

              Jestli chceš, můžu ti poslat dopředu uživatelský manuál, aby sis ještě mohl říct, co a jak ti mají v autě nastavit, protože některé věci lze jen přes diagnostiku.
              • 00 Reagovat !

                foto jaggerl

                jaggerl 29.04.  16:08

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                Tak jestli mohu poprosit, tak prosim poslat na jagger.l@seznam.cz . Auto ve finále bude až ve čtvrtek, dnes přijelo do Prahy a prý se musí připravit, tak snad vědí co dělají. Nicméně v posledních letech mám tak špatné zkušenosti s autorizovanými prodejci a servisy, že se každá rada hodí. Moc díky.
              • 00 Reagovat !

                foto Pluto1

                Pluto1 04.05.  11:44

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                Děkuji za pěknou recenzi. Mám objednou rovněž Corollu TS 2 l. Má dorazit až začátkem prázdnin. Mohu rovněž poprosit o zaslání manuálu, abych vyplnil čas čekání :-) na adresu kafka.dusan@gmail.com

                Mám dva dotazy:
                1: neví někdo, zda to půjde propojit s mobilem kvůli navigaci Waze. Někde na toyota fórum jsem četl, že to budou umět až auta vyráběna od podzimu a do stávajících to nepůjde softwarově dohrát kvůli jinému hardwaru?

                2: má 2 litr TS hybrid filt pevných částic - nikde jsem se to nedočetl.

                Děkuji
                • 00 Reagovat !

                  foto Mikesus

                  Mikesus 04.05.  14:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                  Manuál máš v emailu.
                  1. zatím neoficiální informace, že to půjde do všech zpětně. V Toyotě o tom zatím moc informací nemají
                  2. Už nějakou dobu se na to samé chci v servisu zeptat, pokaždé zapomenu. Ale myslím si, že nemá. Nicméně v týdnu tam jedu, tak dám vědět.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Petr-PAVLIK

                    Petr PAVLÍK 06.05.  11:26

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                    Ahoj,
                    můžu taky poprosit o zaslání manuálu na mail petr.pavlik.cz@gmail.com. Moc děkuju! Jinak ta spotřeba po prvním tankování vypadá skvěle. Já na tu svou budu ještě muset tak šest týdnů počkat, takže manuál si rád dopředu prostuduju.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Mikesus

                      Mikesus 06.05.  12:58

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                      Máš to tam.
                      Snad ti termín nebudou posouvat jako mně a přijede ti podle plánu
                      • 00 Reagovat !

                        foto Tomascoch

                        Tomascoch 06.05.  22:52

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                        Ahoj muzu taky poprosit o zaslani na tomascochlar@gmail.com
                        Dekuji
                        Jiz jsem objednal tak jsem se chtel taky podivat na moznosti :-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto Mikesus

                          Mikesus 07.05.  10:52

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nová Corolla

                          Jasné, máš to tam.
  • 00 Reagovat !

    foto Tomascoch

    Tomascoch 24.04.  23:21

    Sedáky

    ahoj, super recenze, teď se právě rozhoduji jestli do toho jít nebo ne, mám už nacaněný operativní leasing a hledám informace po internetu, už jsem byl dvakrát si auto vyzkoušet. Chtěl jsem se zeptat na krátké sedáky, zdali to není nepohodlné? Corolla je má dost krátké o proti jiným autům. Jak ti přijdou když v autě jedeš dělší dobu?
    Děkuji
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 24.04.  23:41

      « Re: Sedáky

      Ahoj. Dnes jsem měl první trochu delší trasu.
      Nejprve, když jsem četl zde v testu, že si stěžovali na krátké sedáky, tak jsem přemýšlel, kde na to přišli, protože jsem si toho ani u předváděcí corolly, se kterou jsem najel cca 150km a ani u své za cca 200km nevšiml. Takže jsem hned potom šel do auta a mrknul na to. A opravdu, jsou relativně krátké, měřím 186cm.
      Tak jsem byl zvědav po dnešní cestě Praha-Plzeň-K.vary a zpět, jak to bude. A vůbec jsem neměl problém q pokud jsem na to nemyslel, ani jsem si to neuvědomoval. Samozřejmě, není to zatím nějaká extra velká dálka, ale ty sedačky jsou dost pohodlné.
  • 00 Reagovat !

    foto Mikesus

    Mikesus 25.04.  23:09

    První delší trasa

    Dnes jsem projel první delší trasu, postřehy v novinkách.
    • 00 Reagovat !

      foto Simple

      Simple 26.04.  11:26

      « Re: První delší trasa

      Ahoj, super recenze a bezva forum se spoustou užitečných informací. Zvažuji Corolla TS 2.0 hybrid. Prosím jaké jsou zkušenosti s ovládáním navigace? Zatím co jsem viděl na netu, tak navigace umožňuje jen pohled z ptačí perspektivy. Při zadání 3D pohledu se nic moc nezmění. Jaké jsou tvoje dojmy? Má Toyota obdobu RTTI (Real Time Traffic Information) u BMW, které informují o zácpách a nabízejí alternativní trasy tak, aby se řidič vyhnul zácpě? Jezdím BMW 3 GT a musím říct, že se mi Corolla TS hodně líbi. Chci snížit náklady a myslím, je Toyota dobrá volba......Jezdím hodně km (45.000 ročně) a bohužel jsem své BMW ojel moc rychle, takže jeho cena klesá jako kámen hozený do vody .... :-(
      • 00 Reagovat !

        foto Mikesus

        Mikesus 26.04.  14:47

        « Navigace

        ahoj, co se týče navigace, Toyota obecně je na tomto poli spíše podprůměrná. Ovládání není příliš intuitivní a musí se na něj zvykat ( ale oproti minulé verzi to je dobrý posun ). Rychlost není špatná, ale konkurence umí lépe, zde ovšem je obrovský skok oproti minulé navigaci, ta byla zoufale pomalá.
        Pokud máš nasdílený internet z mobilu, dopravní zpravodajství si to normálně stahuje. Jak moc to je rychlé zatím nevím. Ale v minulé verzi navigace to bylo docela OK.
        Další věc, co jsem si všimnul, když nastavím, aby se zobrazovala mapa ve směru jízdy ve 3D, po dalším nastartování je tam znovu nastaveno na sever 2D. To ještě zkusím v Toyotě vyzjistit, docela mne to štve. Na ten směr jízdy 3D jsem si docela zvykl.
        Za navigaci Toyotě bych asi dal 3* z 5.
        • 00 Reagovat !

          foto Simple

          Simple 02.05.  12:25

          « Re: Navigace

          Ahoj,
          (1) tak jsem s pomoci googlu našel informaci, že dopravní informace tak jak je popisuji by měla být k dispozici viz.: [odkaz]
          (2) Asi jedinou věc, kterou budu muset ještě před rozhodnutím udělat je pořádně vyzkoušet místo na zadních sedadlech. Jasně, já budu řídit, ale přeci jenom občas lidi na zadních sedadlech vezu. Já osobně jsem tam měl hodně málo místa na hlavu (178 cm výška). Docela by mne zajímalo jak pohodlně se tam ty 3 sedačky vedle sebe vejdou. Má Corolla vzadu nějakou zásuvku na dobíjení mobilu/tabletu? - já mám už děti trošku větší.
          (3) Spotřeba 4,9 l je super!!! Četl jsem recenzi na větší RAV hybrid 2.5 a chlubí se 5.5 litry ve městě (no jo ale to tam si furt šlape elektromotor). Pokud by se držela spotřeba kolem 5 litrů tak super.
          (4) Já kvůli vyšším provozním nákladům opustím svoje pohodlné BMW 3 GT. Tam je místo jako v Superbu. Tím se mi všechno ostatní hodně špatně poměřuje. Ale zatím Toyota Corolla vede. Ještě je docela zajímavý Opel Grandland, ale je dražší a řekl bych že i hlučnější...... a není to hybrid.:)
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 02.05.  23:12

            « Re: Re: Navigace

            (1) Je to sice ke staré verzi navigace, ale nemyslím si, že by nějak měnili systém přijímání zpráv
            (2) mám 186cm a vzadu je to jen tak tak na výšku. Na nohy úplně v pohodě. Sedačky musíš taky vybírat pečlivě, ale dostanou se. Není to úplně pohodlné, ale dá se to. Já to udělal tak, že jsem si půjčil auto a zajel vyzkoušet sedačky, které půjdou.
            Zásuvka na dobíjení vzadu bohužel není. Jen v předu, v loketní opěrce nebo v kufru.
            (3) s novou RAVkou jsem jezdil v kombinaci za nějakých 4,9 taky, ale byl to okruh cca 20minut.
            (4) na nohy úplně v klidu, na hlavu prekérka, to chce vyzkoušet.
      • 00 Reagovat !

        foto Saab

        Saab 02.05.  12:48

        « Re: Re: První delší trasa

        Navigaci bych neřešil, na podzim dostane Corolla podporu Android Auto a Apple CarPlay, takže pak stačí infotainment propojit s mobilem a používat Waze ;-)
        A dostane to i zpětně, bude stačit zajet do servisu kde provedou update SW infotainmentu.
        • 00 Reagovat !

          foto Tomascoch

          Tomascoch 04.05.  23:05

          « Re: Re: Re: První delší trasa

          Ahoj, kde si to cetl? Nemuzu o tom nic najit. Jen ze v americe to bude standard od 2020. Budu objednavat 2.0 ts a navigaci jsem tam nedaval, bylo mi receno ze je nic moc.
          A nevi zdali to pujde dodelat zpetne. Bohuzel uz se mi nechce cekat az reknou ze to bude nebo nebude.
          Dekuji
          • 00 Reagovat !

            foto Mikesus

            Mikesus 05.05.  08:06

            « Re: Re: Re: Re: První delší trasa

            Taky mám neoficiální info z Toyoty, že by to tam mělo jít zpětně. Ale zatím jen neoficiálně.
          • 00 Reagovat !

            foto Saab

            Saab 09.05.  08:13

            « Re: Re: Re: Re: První delší trasa

            Při testovací jízdě mi dealer řekl, že by to mělo být od podzimu, ale že neví jestli se to bude řešit SW updatem, výměnou jednotky nebo jestli se na již prodané auta vybodnou.
            Tak jsem napsal do Toyoty ČR a ti mi odepsali, že půjde o SW update současného infotainmentu.
            V Americe už Apple Car Play mají ve standardu, jen tam chybí Android Auto. Prý se řeší nějaké právní otázky, proto to tady zatím nemáme, ale právě od toho podzimu už by to být mělo.
            Corolla je jeden z mých favoritů na nové auto, tak doufám, že nekecají :-)
            • 00 Reagovat !

              foto Mikesus

              Mikesus 09.05.  16:25

              « Re: Re: Re: Re: Re: První delší trasa

              Mám také neoficiální informace z Toyoty ČR, že to půjde do všech zpětně. Že doufají konec tohoto roku, že by to mohlo být připravené.
  • 00 Reagovat !

    foto Nicco

    Nicco 04.05.  21:20

    Spotreba

    To je ale uplne paradni spotreba. Nekdo tu ma Civica 1.5T s 134kw a jezdi za nejakych 8,6 s automatem. To je dvojnasobek. Trhal bych si vlasy ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 04.05.  22:26

      « Re: Spotreba

      Zatím jsem spokojen, ale pořád doufám, že to ještě spadne. Z Aurisu hybrid jsem zvyklý na 4-4,5, tak doufám, že se k tomu dostanu opět.
      Včera jsem měl druhé tankování, dle PP to bylo za 5,0, dle tankování za 4,9. Nějak se mi nezdá ten PP, u většiny aut ukazuje méně než je reálná spotřeba.
      • 00 Reagovat !

        foto Lackey

        Lackey 19.05.  09:21

        « Re: Spotreba

        Rozdiel +- 0,1 l medzi PP a tankovanim je OK .
        Ak je vacsi rozdiel tak uz nas okradaju na benzinke.

        Moja skusenost 3 roky som jazdil na zelenomodru benzinku.
        PP vytrvalo ukazovalo 5,7 l/100 km, tankovanie neustale 6,1-6,2 l/100 km.
        Nahodou som natankoval na inej benzinke a zrazu porovnanie PP/tankovanie je 5,7/5,6-5,8 litrov/100 km.
        Radsej ani nepocitam o kolko penazi ma okradli modrozelení za tie roky.
        • 00 Reagovat !

          foto Mikesus

          Mikesus 19.05.  10:59

          « Re: Re: Spotreba

          Tak to mne nikdy nenapadlo.
          Je to tedy masakr, že něco takového může být. Teoreticky by to mohlo dělat i nekvalitní palivo, ale odborník v tomto směru nejsem.
          Máme firemní Tank karty, takže tankuju jen u Benziny.
  • 00 Reagovat !

    foto Z0idb3rg

    Z0idb3rg 18.05.  07:49

    Asistent pro jízdu v pruhu

    Díky za další update a zkušenosti. Jsou to zajímavé postřehy. Co se týče toho asistentu pro jízdu v pruhu, tak ten si asi vypnu, protože mě otravuje to pípání. Myslím, že pípání nejde vypnout. Je to tak?

    Jinak se mi moc líbí jak má Corolla řešené osvětlení kufru. Není to taková ta jedna bludička jako velké části konkurence.
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 18.05.  10:35

      « Re: Asistent pro jízdu v pruhu

      I to pískání můžeš vypnout. Naopak to téměř neotravuje a opravdu pípá až u čáry.
      Jsou tam 3 asistenty týkající se čar. Základní LDW, tedy pípání, když se přiblížíš k čáře. Pak si tam můžeš aktivovat k němu LKA, který ti při najetí na čáru lehce táhne volantem zpět. A jako poslední "nejvyšší" nastavení můžeš pustit LTA, tedy udržování v jízdním pruhu, když je spuštěný adaptivní tempomat. Vše tohle vypneš případně tlačítkem na volantu.
  • 00 Reagovat !

    foto palik42

    palik42 21.05.  22:20

    Maximalna vzdialenost cisto s EV

    Super postrehy vdaka.. Prosim ta kolko dokaze prejst km cisto na EV mod? skusal si alebo by si vyskusal? a akej je to z hladiska komfortu na dlhe trasy?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Takřka zapomenutá hvězdička reality show přišla na to, jak vydělat na Bartošové (†48)!

Takřka zapomenutá hvězdička reality show přišla na…

Pět let od smrti Ivety Bartošové (†48), která svůj život ukončila skokem pod vlak, se vyrojila spousta…

Blesk Ordinace léčila tentokrát v Hradci: V dešti pršely cenné rady

Blesk Ordinace léčila tentokrát v Hradci: V dešti…

V pořadí druhou zastávku měla ve středu Blesk Ordinace. Po Českých Budějovicích se utábořila na Masarykově…

 

iSport.cz

Brankář, co chytal v teplákách, se loučí. Maďar Király ukončil kariéru

Brankář, co chytal v teplákách, se loučí. Maďar…

Maďarský brankář Gábor Király ukončil ve 43 letech fotbalovou kariéru. Populární gólman, kterého vedle skvělých…

Proč byl vyloučen náhradník Baroš? Za nadávky ne, pěstí zničil lavičku

Proč byl vyloučen náhradník Baroš? Za nadávky ne,…

Zatímco slávistická lavička ještě juchala po úvodní vstřelené brance, na té ostravské bylo dusno. A to pořádné.…

 

Reflex.cz

Marek Stoniš: Pošpinit, udat, vyloučit. Moderní doba přeje pokřiveným lidským povahám

Marek Stoniš: Pošpinit, udat, vyloučit. Moderní doba…

Čtu spoustu radikálně levicových názorů, s nimiž bytostně nesouhlasím. O tom, jak by měl být podle věrozvěstů…

Volby 2019 komentujeme online: Hlasovat začali Nizozemci a Britové

Volby 2019 komentujeme online: Hlasovat začali…

Volby do Evropského parlamentu letos začínají ve čtvrtek 23. května, v České republice o den později. Ačkoliv se…