Hyundai ix20 (2011)
4.12.2011Malé velké auto! Ale popořadě. Rozhodl jsem se manželce koupit nové auto s menší spotřebou a postupným vylučováním jsme se dohodli, že to bude buď…
Hyundai ix20 (Brázdin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 09.12.11 19:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
To by nebylo od věci, pak nahoď video, seismometrem >:-[] Tá tvá 1,5 dCi se nějak vymyká zvyklostem. Jel jsem s ní i ve Fluenci a kultivovaností a odhlučněním jsem byl nadšený, akustická pohoda, minimum vibrací, tak nějak si představuju kvalitní diesel... a to je Fluence levnější turecký Megane. -
Brázdin 09.12.11 19:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Až budu mít čas (což bude nejdříve v druhé polovině ledna), tak se chystám změřit seismometrem otřesy a decibelmetrem hlučnost ix20 1,4 CRDi vs Megane 1,5 dCi. Již jen z toho, jak se v Meganu chvěje volant a v CRDi se ani nepohne, je mi jasné, kdo vyhraje v kultivovanosti a co se týká hlučnosti, tak uvnitř vozu za mírné akcelerace to bude pravděpodobně dCi, jinak v ostatních disciplínách ho podle mého CRDi hravě rozmázne. Navíc má CRDi subjektivně daleko dospělejší zvuk, za který se narozdíl od zvuku dCi nemusím stydět. -
Special-line 06.12.11 19:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
JJ dá se na to zvyknout. Taky se ti automaticky, při přepnutí foukání na přední sklo spouští kompresor klimatizace? U i30 to tak dělá. Jaké s tím máš zkušenosti? Vím že je to kvůli tomu aby na sklo foukal suchý vzduch. Já ho vždy vypínám, protože vždy chci ci nejrychleji odmrazit sklo a nemám čas (mechanik). Nechci aby mi teplý vzduch od topení zase srazil výparník klimatizace. -
Ronault. 06.12.11 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Tak TDI CR je na tom lépe než bylo kdysi, ale pořád je ten zvuk dosti hrubý a nemůžu ho řadit před HDI. Kupodivu slabší verze 1,5 dCi jsem opravdu chválil, tichý šepot, žádné dunění. A třeba 2,0 dCi v Laguně je už naprosto perfektní, stejně tak 103 kW 2,0 HDI.
Osobně se chystám někdy vyrazit na i40 1,7 CRDi, všichni ji chválí až na poddimenzovaný motor, tak jsem zvědavý... -
Ronault. 06.12.11 12:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Vidíš, tak to se neshodnem. Já třeba teď střídám Peugeot a Renault. Prvních pár km jsem šmátral po té páčce, co má PSA za volantem na tempomat, pak jsem se to naučil, je to docela intuitivní a za tlačítka na volantu bych to vyměnil hned. Prostě mi ta poloha prstů za volantem, když svírám věnec, vyhovuje více. Stejně se za jízdy na volant nedívám...
Já mám teda tlačítko pro start jinde, navíc můžeš mít keyless a pak si kartu klidně můžeš nechat v kartě a nikam ji zasouvat nemusíš. Tady je na výběr, většina výrobců stále ještě bezklíčové odemykání a startování nenabízí.... natož bezklíčové hrdlo nádrže. -
Brázdin 06.12.11 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Tak zrovna ovládání tempomantu na volantu u Renaulta, mi přijde jako nejlepší věc, co na toto autě je. Vyhovovali mi to už na Sceniku a vyhovuje mi to dál. Nemám rád tempomat řešený páčkou pod volantem. Vůbec bych řekl že ze všech aut co jsem kdy měl, mi Renault po stránce ovládání na volantu a pod volantem vyhovuje nejvíc. Nakopal bych jim * za to ovládání autorádia, šachtu na startovací kartu a startovací tlačítko umístěné za řadící pákou. Proč někdo nacpe Renault nejčastěji používané ovládací prvky právě za řadičku, to mi hlava nebere. -
Brázdin 06.12.11 10:37
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
S mou averzí máš tak trochu pravdu, ale je to dáno tím, že i když jsem dal Renaultu druhou šanci a koupil jsem Megana, tak opět zklamal. Nevím z čeho si sestavoval tvůj žebříček, protože já bych to pořadí otočil. Už jen proto, že 2 z těchto zástupců mám v tuto chvíli doma a dCi bych dal jednoznačně za CRDi, nemluvě o tom, že bych před dCi dal asi i HDi a TDI CR. U Megana a jeho dCi mi vadí hlavně to, že když trochu více hamtnu na plyn, tak má motor otřesný pazvuk. To žy bych si spletl nastartovaného Megana dCi s 1,6 16V, to fakt nehrozí. Renault nevyvyinul sebemenší snahu hrůzný zvuk utlumit a tak uštřil i na tlumící dece pod kapotou, která by možná nějaký ten ošklivý decibel pohltila. Jo a ještě jedna důležitá poznámka. Dřívější 1,9dCi v manželčině bývalém Sceniku II, mělo zvuk naprosto v pohodě a motoricky to auto bylo docela příjemné, ale 1,5 dCi 78kW je fakt zvukem hrůza. Výkon je na 1,5 velmi solidní, ale o zvuku se budu přít. Nevím jak je na tom se zvukem slabší verze 1,5 dCi, ale 78kW chce asi nahluchlého majitele vozu. -
Special-line 05.12.11 18:04
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Mě to taky moc v těch Hyundaích nevyhovuje to sdružování ovladačů do jednoho do takové špičky. Nicméně jde si na to zvyknout. Akorát by to chtělo nějak sjednotit. U i30 se největším kolečkem (jediným) ovládá teplota, u i40 zase ventilátor. Nevím... třeba když sem poprvé sedl do i40 a chtěl jsem ohulit teplotu dolů tak sem instiktivně vypl ventilátor a až pak mačkal teplotu dolů. -
Special-line 05.12.11 17:58
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Aha takhle, jj vím dobře jak to tam je. Každý má rád něco jiného, já jsem třeba konzervativec a nelíbí se mi takovéhle sdružování ovladačů, přijde mi to pak nepřehledné. Ale člověk si na to zvykne celkem rychle i konkrétně u ix 20. -
Ronault. 05.12.11 17:09
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Ovládání na volantu je již jiná píseň. To, že je to po ruce, se nedá oddiskutovat. Otázkou je, co komu sedí. Já třeba dávám přednost páčkám za volantem před těma na volantu. Sice na ně člověk nevidí, ale když držím volant, tak daleko fyziologičtější je pohyb prsty za volantem než jejich kroucení na volantu. Totéž platí i pro Renaultův tempomat.
Co je nepochopitelného na automatické klimatizaci? Moje máti neřídí a technika ji nic neříká, ale že to čísličko znamená teplotu a že čím bude vyšší, tím bude tepleji, to pochopila hned. Já mám někdy taky raději manuál, protože si nastavím přesně kam vane vzduch, což ale i u automatu jde.
Je pravda, že ovládání rádia v Meganu by mohlo být nad klimatizací, ale zřejmě jde o stejný pohled jako u Hyundai, že když je to na/za volantem, tak to nemusí být to hlavní. No nevím...¨tam ani z jedněch výrobců nemůžu souhlasit... 8-s
Reaguji nicméně na ten velký ovldač, který je Hyundai opakovaně vyčítán, že se s ním ovládá dost nelogicky rychlost ventilace... a najdeš to v mnoha testech a sám jsem se tomu na živo divil. Ale takových neintuitivních věcí je i u jiných značek dost. -
Brázdin 04.12.11 23:31
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Naprosto nesouhlasím. Většinu funkcí rádia si mohu ovládat na volantu a i tak je ovládání rádia velmi příjemně po ruce. Když to srovnám s mým Meganem III, kde Frantíci umístili rádio s miniaturními čudlíky za šaltpáku a ovládání klimatizace byť je automatická, také není zrovna nejlogičtější, tak je ix20 po stránce ergonomie super auto. Megana mám rok a zena s klimou dodnes neumí. V ix20 jí pochopila takřka ihned. -
Ronault. 04.12.11 23:29
« Re: Re: Re: Hyundai ix20
Diesel je diesel, benzín je benzín, nelze srovnávat, takže jsi to utnul zavčasu.
Co se týče kultivovanosti 1,5 dCi, tak se musím trochu usmívat... Možná je to jakousi averzí Brázdina k Renaultům, přestože si je pořád kupuje, ale pominuli prémii, tak v kultivovanosti dieselů se dá i dnes stále udělat pěkný žebříček
dCi
HDI/TDCi
CRDi
TDI CR
Někde by se měl zařadit ještě JTD od Fiatu, ale ten jsem zatím na živo nezkoušel a pak někde nakonec vzadu na 189. místě TDI PD...
Nedávno jsem stál na přechodě a vedle mě stál nový Megane. Říkám si, že ta 1,6 16V tak nějak divně zní, trochu jinak než ta moje. Pak se rozjel a já uviděl dCi :-O
Jinak samozřejmě shrnutě díky ukončení produkce TDI PD jsou dnes diesely ve stejné kategorii si velmi podobné a po zahřátí již to není taková tragédie, jako kdysi... -
Ronault. 04.12.11 23:24
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Jo, logické krásně, největší ovladač v celém autě reguluje rychlost ventilátoru... Příště třeba Hyundai dá ovládání rychlosti ventilátoru mezi plyn a brzdu. Tohle bylo kritizováno i v i40. Přitom na takové zvýrazněné místo by spíše sedlo ovládání rádia.