Diskuse

Hyundai ix20 (2011)

4.12.2011

Malé velké auto! Ale popořadě. Rozhodl jsem se manželce koupit nové auto s menší spotřebou a postupným vylučováním jsme se dohodli, že to bude buď…

 

Hyundai ix20 (Brázdin)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Marblik

    Marblik 04.12.2011  09:17

    Hyundai ix20

    Pěkná recenze. Hyundai v poslední době dost fandím. Mít rodinu, taky se mi tohle auto dostane do úzkého výběru. Řekl bych výborná volba v poměru cena/výkon. Dvě věci mě ale překvapily. Jak to že auto, ve vrcholné výbavě, nemám automatickou klimatizaci. To už bych raději oželel to polokožené čalounění a dokoupil si tu klimu. Ale vím, psal jsi, že jsi bral předváděčku od prodejce. Druhá věc je absence tlumící hmoty na kapotě motoru. Jinak super auto. Ať dlouho jezdí a dělá jenom radost.
    • 00 Reagovat !

      foto Brazdin

      Brázdin 04.12.2011  09:42

      « Re: Hyundai ix20

      To že nemá automatickou klimu a tempomat mě taky vzhledem ke zbytku výbavy dost překvapilo, ale na výběr nebylo. Já osobně bych přikoupil ještě automatickou klimu a tempomat a naopak bych z výbavy docela s klidem vypustil samozatmavovací zpětné zrcátko a sklápěcí boční zrcátka s LED blikači. Také bych asi přidal těch 15 tisíc a vzal silnější verzi 1,4 CRDi 66kW, která asi víc žrát nebude a pojede lépe. Musím se ale zastat té manuální klimy. Zatím jsem neseděl v autě, které by mělo tak příjemně a logicky řešené ovládání manuální klimatizace (tedy vyjma Vengy, což je dvojče ix20cítky). Pokud jde o chybějící tlumící hmoty pod kapotou, tak je to teď asi běžný trend. Před rokem koupil nového Megana III 1,5dCi a ten tlumící deku taky nemá. Narozdíl od Megana je ix20 krásně tichá jak zevnitř, tak i z venku. Megan uvnitř ujde, ale venku to rachtá až hrůza. Kdyby měl alespoň Megan znělejší zvuk, ale ten pazvuk co se z motoru Megana line, je hrozný. ix20 je zvukově velmi příjemná.
      • 00 Reagovat !

        foto Marblik

        Marblik 04.12.2011  10:16

        « Re: Re: Hyundai ix20

        Musím si někdy poslechnout jak zní diesel od Hyundaie. Měl jsem v Laguně motor 1,9 dCi a ten byl celkem kultivovaný i když bylo snadno poznat, že je to diesel. To když jsem začal jezdit s i30-kou, měl jsem z počátku pocit, že mi na semaforech auto zhaslo. Ale nehci srovnávat jablka z hruškami. Já se zase nikdy nedostanu na spotřebu 5 litrů. Všechno je jen o zvyku. Pokud člověku něco vyloženě nepije krev, tak si časem zvykne vždycky. Pokud teda nepřesedá z Mercedesu S do Felicie :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Mirasr

          Mirasr 04.12.2011  17:09

          « Re: Re: Re: Hyundai ix20

          Pěkný autíčko, jen by mě zajímalo v ceníku ve výbavě comfort není tento motor, je tam pouze se 66kw a silnější
          • 00 Reagovat !

            foto Brazdin

            Brázdin 04.12.2011  23:11

            « Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

            V recenzi uvádím, že se auto v této konfiguraci nedá v ČR vůbec objednat. Byl to speciální předváděcí kus, který si objednal Hyundai Motor Czech přímo ve fabrice.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 04.12.2011  23:29

          « Re: Re: Re: Hyundai ix20

          Diesel je diesel, benzín je benzín, nelze srovnávat, takže jsi to utnul zavčasu.
          Co se týče kultivovanosti 1,5 dCi, tak se musím trochu usmívat... Možná je to jakousi averzí Brázdina k Renaultům, přestože si je pořád kupuje, ale pominuli prémii, tak v kultivovanosti dieselů se dá i dnes stále udělat pěkný žebříček
          dCi
          HDI/TDCi
          CRDi
          TDI CR
          Někde by se měl zařadit ještě JTD od Fiatu, ale ten jsem zatím na živo nezkoušel a pak někde nakonec vzadu na 189. místě TDI PD...
          Nedávno jsem stál na přechodě a vedle mě stál nový Megane. Říkám si, že ta 1,6 16V tak nějak divně zní, trochu jinak než ta moje. Pak se rozjel a já uviděl dCi :-O

          Jinak samozřejmě shrnutě díky ukončení produkce TDI PD jsou dnes diesely ve stejné kategorii si velmi podobné a po zahřátí již to není taková tragédie, jako kdysi...
          • 00 Reagovat !

            foto Brazdin

            Brázdin 06.12.2011  10:37

            « Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

            S mou averzí máš tak trochu pravdu, ale je to dáno tím, že i když jsem dal Renaultu druhou šanci a koupil jsem Megana, tak opět zklamal. Nevím z čeho si sestavoval tvůj žebříček, protože já bych to pořadí otočil. Už jen proto, že 2 z těchto zástupců mám v tuto chvíli doma a dCi bych dal jednoznačně za CRDi, nemluvě o tom, že bych před dCi dal asi i HDi a TDI CR. U Megana a jeho dCi mi vadí hlavně to, že když trochu více hamtnu na plyn, tak má motor otřesný pazvuk. To žy bych si spletl nastartovaného Megana dCi s 1,6 16V, to fakt nehrozí. Renault nevyvyinul sebemenší snahu hrůzný zvuk utlumit a tak uštřil i na tlumící dece pod kapotou, která by možná nějaký ten ošklivý decibel pohltila. Jo a ještě jedna důležitá poznámka. Dřívější 1,9dCi v manželčině bývalém Sceniku II, mělo zvuk naprosto v pohodě a motoricky to auto bylo docela příjemné, ale 1,5 dCi 78kW je fakt zvukem hrůza. Výkon je na 1,5 velmi solidní, ale o zvuku se budu přít. Nevím jak je na tom se zvukem slabší verze 1,5 dCi, ale 78kW chce asi nahluchlého majitele vozu.
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 06.12.2011  12:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

              Tak TDI CR je na tom lépe než bylo kdysi, ale pořád je ten zvuk dosti hrubý a nemůžu ho řadit před HDI. Kupodivu slabší verze 1,5 dCi jsem opravdu chválil, tichý šepot, žádné dunění. A třeba 2,0 dCi v Laguně je už naprosto perfektní, stejně tak 103 kW 2,0 HDI.
              Osobně se chystám někdy vyrazit na i40 1,7 CRDi, všichni ji chválí až na poddimenzovaný motor, tak jsem zvědavý...
              • 00 Reagovat !

                foto Brazdin

                Brázdin 09.12.2011  19:06

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                Až budu mít čas (což bude nejdříve v druhé polovině ledna), tak se chystám změřit seismometrem otřesy a decibelmetrem hlučnost ix20 1,4 CRDi vs Megane 1,5 dCi. Již jen z toho, jak se v Meganu chvěje volant a v CRDi se ani nepohne, je mi jasné, kdo vyhraje v kultivovanosti a co se týká hlučnosti, tak uvnitř vozu za mírné akcelerace to bude pravděpodobně dCi, jinak v ostatních disciplínách ho podle mého CRDi hravě rozmázne. Navíc má CRDi subjektivně daleko dospělejší zvuk, za který se narozdíl od zvuku dCi nemusím stydět.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 09.12.2011  19:21

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                  To by nebylo od věci, pak nahoď video, seismometrem >:-[] Tá tvá 1,5 dCi se nějak vymyká zvyklostem. Jel jsem s ní i ve Fluenci a kultivovaností a odhlučněním jsem byl nadšený, akustická pohoda, minimum vibrací, tak nějak si představuju kvalitní diesel... a to je Fluence levnější turecký Megane.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Brazdin

                    Brázdin 09.12.2011  22:26

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                    A byla to verze 78kW ? Mimochodem jsem myslel že mi to auto třeba časem přestane čudit, ale po ránu čudí stále dál. A Hyundai....ani obláček :-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 09.12.2011  22:39

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                      Mělo to šestikvalt a tudíž 81 kW a fakticky jsem byl mile překvapen, takové pohodové auto s příjemným elegantním interiérem ze kterého dýchal i v rámci možností luxus... tmavé barvy, pěkné obšití sedaček i loketní opěrky, měkký podvozek (to mi ale vůbec nevadí), chvíli po zahřátí se pěkně utišil, opravdu fajn a řek bych, že i tižší než 1,6 HDI 80 kW nebo 66 kW a 1,6 CRDi v i30.
                      Kdyby to nebylo vyrobené v turecku, bylo mi o 30 více a nevadil by mi sedan, tak nejen za ty peníze dobrá volba :yes:
                      Pravda, že čoudu jsem si nevšiml... ;-) Asi máš páteční kousek. 8-s
                      • 00 Reagovat !

                        foto Brazdin

                        Brázdin 10.12.2011  12:46

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                        Já mám verzi 78kW s šestikvaltem. Verze 81kW má filtr pevných částic, takže možná díky tomu nečudí, ale bůh ví co to po pár tisících s fitrem provede.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ronault-

                          Ronault. 10.12.2011  18:23

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                          Z druhé stránky je pravda, že těměř každý diesel bez FAP si po startu trochu zakouří, takže to by možná lecos vysvětlovalo. U FAPu to chce občas trochu vyhnat saze.
                        • 00 Reagovat !

                          foto woody-alien

                          woody-alien 10.12.2011  21:48

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                          FAP určitě neaspiruje na titul v anketě Nejoblíbenější autosoučástka >:-[] , ale když se s ním aspoň trochu zachází podle známých pravidel, tak problémy nedělá. Mít možnost volby, tak se na něj vykašlu, nicméně aspoň nemusím po každým startu vyhánět čmoud z garáže fukarem. >:-[]

                          Ale třeba kupovat ojetinu s tímhle "špuntem" je sázka do loterie.
                          • 00 Reagovat !

                            foto Ronault-

                            Ronault. 10.12.2011  22:01

                            « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                            Viděl jsem už na netu několik firem, které nabízejí demontáž FAP a "namontování" trubky místo něj, přes STK to prý projde :-O ;-)

                            Já teda tvrdím, že kupovat ojetinu s dieselem je sázka do loterie, větší než kupovat ojetinu celkově.
                            • 00 Reagovat !

                              foto woody-alien

                              woody-alien 10.12.2011  22:09

                              « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                              Jj, taky už jsem to četl. Dokonce prý už existujou dílny, kde ti vyndaj celej motor a daj ti místo něj trubku. >:D >:D

                              Nevím jak na STK, ale na emisích projdeš určitě. >:-[]
                              • 00 Reagovat !

                                foto Ronault-

                                Ronault. 11.12.2011  00:04

                                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                                >:D STK, Emise, to máš jedno, ani na jedno z těch míst auto nutně jet nemusí >:-[] >:D
      • 00 Reagovat !

        foto Special-line

        Special-line 04.12.2011  18:36

        « Re: Re: Hyundai ix20

        A v čem je to ovládání klimatizace lepší než jinde?
        • 00 Reagovat !

          foto Brazdin

          Brázdin 04.12.2011  23:16

          « Re: Re: Re: Hyundai ix20

          Prohlédni si detailně fotku ovládání a možná to hned uvidíš. Jeden otočný prstenec ovládá teplotu, druhý množství vzduchu a kolem dokola se velikými tlačítky ovládá kam to fouká. Je to neskutečně logické a pohodlné.
          • 00 Reagovat !

            foto Ronault-

            Ronault. 04.12.2011  23:24

            « Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

            Jo, logické krásně, největší ovladač v celém autě reguluje rychlost ventilátoru... Příště třeba Hyundai dá ovládání rychlosti ventilátoru mezi plyn a brzdu. Tohle bylo kritizováno i v i40. Přitom na takové zvýrazněné místo by spíše sedlo ovládání rádia.
            • 00 Reagovat !

              foto Brazdin

              Brázdin 04.12.2011  23:31

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

              Naprosto nesouhlasím. Většinu funkcí rádia si mohu ovládat na volantu a i tak je ovládání rádia velmi příjemně po ruce. Když to srovnám s mým Meganem III, kde Frantíci umístili rádio s miniaturními čudlíky za šaltpáku a ovládání klimatizace byť je automatická, také není zrovna nejlogičtější, tak je ix20 po stránce ergonomie super auto. Megana mám rok a zena s klimou dodnes neumí. V ix20 jí pochopila takřka ihned.
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 05.12.2011  17:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                Ovládání na volantu je již jiná píseň. To, že je to po ruce, se nedá oddiskutovat. Otázkou je, co komu sedí. Já třeba dávám přednost páčkám za volantem před těma na volantu. Sice na ně člověk nevidí, ale když držím volant, tak daleko fyziologičtější je pohyb prsty za volantem než jejich kroucení na volantu. Totéž platí i pro Renaultův tempomat.
                Co je nepochopitelného na automatické klimatizaci? Moje máti neřídí a technika ji nic neříká, ale že to čísličko znamená teplotu a že čím bude vyšší, tím bude tepleji, to pochopila hned. Já mám někdy taky raději manuál, protože si nastavím přesně kam vane vzduch, což ale i u automatu jde.

                Je pravda, že ovládání rádia v Meganu by mohlo být nad klimatizací, ale zřejmě jde o stejný pohled jako u Hyundai, že když je to na/za volantem, tak to nemusí být to hlavní. No nevím...¨tam ani z jedněch výrobců nemůžu souhlasit... 8-s

                Reaguji nicméně na ten velký ovldač, který je Hyundai opakovaně vyčítán, že se s ním ovládá dost nelogicky rychlost ventilace... a najdeš to v mnoha testech a sám jsem se tomu na živo divil. Ale takových neintuitivních věcí je i u jiných značek dost.
                • 00 Reagovat !

                  foto Special-line

                  Special-line 05.12.2011  18:04

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                  Mě to taky moc v těch Hyundaích nevyhovuje to sdružování ovladačů do jednoho do takové špičky. Nicméně jde si na to zvyknout. Akorát by to chtělo nějak sjednotit. U i30 se největším kolečkem (jediným) ovládá teplota, u i40 zase ventilátor. Nevím... třeba když sem poprvé sedl do i40 a chtěl jsem ohulit teplotu dolů tak sem instiktivně vypl ventilátor a až pak mačkal teplotu dolů.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Brazdin

                    Brázdin 06.12.2011  10:49

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                    Pokud to nemá Hyundai sjednocené, tak je to hloupé. S tím rozhodně souhlasím. Ovládání mi fakt maximálně vyhovuje, ale mělo by to být jednotné u všech modelů co mají stejný systém ovladačů.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Special-line

                      Special-line 06.12.2011  19:03

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                      JJ dá se na to zvyknout. Taky se ti automaticky, při přepnutí foukání na přední sklo spouští kompresor klimatizace? U i30 to tak dělá. Jaké s tím máš zkušenosti? Vím že je to kvůli tomu aby na sklo foukal suchý vzduch. Já ho vždy vypínám, protože vždy chci ci nejrychleji odmrazit sklo a nemám čas (mechanik). Nechci aby mi teplý vzduch od topení zase srazil výparník klimatizace.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Brazdin

                        Brázdin 07.12.2011  22:41

                        « Re: Hyundai ix20

                        S tím spínáním kompresoru zatím nevím. Žena si auto hned tak oblíbila, že mi ho nechce půjčovat >:D
                        U Megana to tak ale mám taky.
                • 00 Reagovat !

                  foto Brazdin

                  Brázdin 06.12.2011  10:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                  Tak zrovna ovládání tempomantu na volantu u Renaulta, mi přijde jako nejlepší věc, co na toto autě je. Vyhovovali mi to už na Sceniku a vyhovuje mi to dál. Nemám rád tempomat řešený páčkou pod volantem. Vůbec bych řekl že ze všech aut co jsem kdy měl, mi Renault po stránce ovládání na volantu a pod volantem vyhovuje nejvíc. Nakopal bych jim * za to ovládání autorádia, šachtu na startovací kartu a startovací tlačítko umístěné za řadící pákou. Proč někdo nacpe Renault nejčastěji používané ovládací prvky právě za řadičku, to mi hlava nebere.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 06.12.2011  12:40

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

                    Vidíš, tak to se neshodnem. Já třeba teď střídám Peugeot a Renault. Prvních pár km jsem šmátral po té páčce, co má PSA za volantem na tempomat, pak jsem se to naučil, je to docela intuitivní a za tlačítka na volantu bych to vyměnil hned. Prostě mi ta poloha prstů za volantem, když svírám věnec, vyhovuje více. Stejně se za jízdy na volant nedívám...
                    Já mám teda tlačítko pro start jinde, navíc můžeš mít keyless a pak si kartu klidně můžeš nechat v kartě a nikam ji zasouvat nemusíš. Tady je na výběr, většina výrobců stále ještě bezklíčové odemykání a startování nenabízí.... natož bezklíčové hrdlo nádrže.
          • 00 Reagovat !

            foto Special-line

            Special-line 05.12.2011  17:58

            « Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

            Aha takhle, jj vím dobře jak to tam je. Každý má rád něco jiného, já jsem třeba konzervativec a nelíbí se mi takovéhle sdružování ovladačů, přijde mi to pak nepřehledné. Ale člověk si na to zvykne celkem rychle i konkrétně u ix 20.
            • 00 Reagovat !

              foto Herbi-TSI

              Herbi TSI 05.12.2011  19:10

              « Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20

              Plně s tebou souhlasím. Taky mám rád klasiku a né vynalézat věci dávno vymyšlené, ale na druhou stranu, i s těmito ovladači se dá žít ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto kilo

    kilo 04.12.2011  11:41

    Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.

    [odkaz]

    na tomto fore som sa docital o pricine hlucnosti
    a zlych jazdnych vlastnostiach zadnej napravy na zlom povrchu. Pricinou je uchytenie tlmica ktore zabranuje jeho spravnej funkcii inak je auto velmi podarene
    • 00 Reagovat !

      foto Brazdin

      Brázdin 04.12.2011  15:18

      « Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.

      S příčnou hlučností souhlasím, ale není to nic drastického a co se týká odskakování zadní nápravy, tak to má být problém hlavně Vengy. Auto máme zatím čerstvé, ale zatím jsem neměl s odskakováním žádný problém. Možná je to tím že se s autem nejezdíme rallye :-)
      • 00 Reagovat !

        foto cheops007

        cheops007 27.02.2012  18:45

        « Re: Re: Hyundai IX 20,odskakování a hluk zadní nápravy.

        1. dokonalé auto neexistuje! 2. ix20 je mini MPV pro menší rodinu nebo jako druhé auto do rodiny pro manželku 3. musíš srovnávat auta ve stejné třídě a cenové kategorii.

        Vždy jsem jezdil auta vyšších kategorií a tak neumím srovnávat s přímou konkurencí. Co můžu napsat je, že auta o kategorii výše na tom nejsou zase o tolik lépe co se týče příčných nerovností viz. bod 3.

        Odskakování není opravdu tak velkým problémem jak se píše na zmiňovaném foru. Mě se podařilo jednou donutit zadní nápravu odskočit, ale to jsem už fakt jel jako magor do 90 stupňové zatáčky, která byla navíc klopená na opačnou stranu. Prostě tam kde např. mondeo už nezatáčí a jede rovně, tam se ix20ce začne zadní náprava přetáčet/uskakovat, ale opět klid není to nic co by bylo jevem častým. Prostě je to jiné auto, které se v extrému chová jinak viz. bod 2.

        Toto auto máme v rodině 9. měsíc a vždy když si řikám, že by něco mělo být trochu lepší jako v autě X nebo Y, tak se podívám na cenovku a přistanu spátky na zem a neřeším to viz. bod 1.
  • 00 Reagovat !

    foto 29radek

    29radek 04.12.2011  11:59

    Rodiné auto

    Autíčko je pěkné,ale tohle bych nepovažoval za rodiné auto.Možná tak s jedním dítětem.Kufr má 570l jedině když se posune lavice uplně do předu,takže si do zadu jen tak někdo nesedne.Jinak má 440l (jedničková fabie kombi měla 426l). Mame 2 malé děti a vím,že tohle auto by nám kolikrá bylo malé.Nejsou dělené zadní sedačky,které se dají samostatně posouvat.Za rodiný auto považuji MPV a v tom jsou asi nejdál Francouzi.
    • 00 Reagovat !

      foto Brazdin

      Brázdin 04.12.2011  15:15

      « Re: Rodiné auto

      Mám 2 děti ve věku 2,5 a 8 let a nemáme s velikostí absolutně problém. Podlaha kufru má 2 polohy a v té nižší, kterou využívám, by měl mít kufr 570 litrů i bez posunutých sedáků, ale možná se pletu. Vodou jsem ho neplnil :-) Většina lidí co tohle auto nikdy neviděla uvnitř, tak se diví, proč jme koupili tak malé auto a 2 z lidí co mi toto původně řekli už o něm sami uvažují :-) Myslím že za nepříliš velkou prodejností tohoto auta stojí fakt, že vypadá na venek malé. Je jasné že jsou větší auta, ale nemyslím že by tohle rodině nestačilo. Mimochodem, kufr je v reálu skoro stejně velký jako u manželčiné dosavadní Corolly Verso, která je o hodně delší a dělá se i v 7mi místné verzi. Corolla Verso má totiž až nezvykle hodně místa pro zadní cestující na úkor kufru.
      • 00 Reagovat !

        foto Herbi-TSI

        Herbi TSI 04.12.2011  19:21

        « Re: Re: Rodiné auto

        Opravdu pěkné auto :-) Dvojčata se moc povedly a vůbec asi nenáhodou si tyhle dvě korejské značky získávájí na oblibě u mnoha řidičů :yes: I takový zaritý příznivce Das auto, jako jsem já, pořídil do rodiny Hyundai. Můžu souhlasit s názorem, že se Hyundai stává "korejským VW"...
        ix20 jsem si u dealera prohlídl a kdyby pro současného věkem staršího uživatele nebyla priorita elegance tříprostorové karoserie Elantry, tak by nám u domu stálo tohle autíčko.
        Vnitřní prostor je skvělý, jen těch 570 l v zavazadlovém prostoru?? To je měřeno podle jaké metodiky? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 04.12.2011  23:31

    Jízda

    Vím, že máš najeto 10 500, ale první hodnocení jízdy by bylo dobré, hlavně jestli je to stejně uskákaná koza jako sestra Venga, jak jdou slyšet rány od kol, co jízda po tramvajovém pásu, co D1, co hlučnost od kol, co hluk od oken...?
    • 00 Reagovat !

      foto webpaja

      webpaja 06.12.2011  08:35

      « Re: Jízda

      Ty jsi to nečetl, vi´d? :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ronault-

        Ronault. 06.12.2011  12:44

        « Re: Re: Jízda

        Pájo četl, ale 10 500 km je porce, která odpovídá dvacetinásobku průměrného testu na auto cz ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Brazdin

      Brázdin 06.12.2011  10:47

      « Re: Jízda

      Jakmile s autem strávím více kilometrů, přidám samozřejmě i další poznatky. Teď je na ně zatím brzo.
  • 00 Reagovat !

    foto lordlord

    lordlord 28.12.2011  16:21

    .

    Píšeš: na to že má auto jen 4100cm, nabízí bohatý prostor pro 4 dospělé a 1 dítě. Zavazadlový prostor 570 litrů je také velmi slušná hodnota a se sklopenými zadními sedadly dokonce 1486 litrů. Není to málo na auto, co měří dle tebe 41 metrů?
    • 00 Reagovat !

      foto Brazdin

      Brázdin 31.12.2011  15:37

      « Re: .

      A jaké jiné auto dle tebe nabízí při délce 4,1m více prostoru? Myslím že je tohle auto využité co do vnitřního prostoru v maximální možné míře. Zatím každý kdo si do něj sedl a skouknul kufr, tak se divil, kolik je tam místa, když je to auto na pohled tak malé.
      • 00 Reagovat !

        foto lordlord

        lordlord 12.01.2012  08:30

        « Re: Re: .

        ale on nepise, ze je dlouhe 4,1 m, ale 41 m a to je rozdil
        • 00 Reagovat !

          foto Brazdin

          Brázdin 12.01.2012  08:42

          « Re: Re: .

          jo tááák, no samozřejmě že jsem měl ny mysli 4100mm >:D
  • 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 28.01.2012  22:48

    Servis

    Mě 1. servis po 15tis stál 1080,-, po 30. s kontrolami a zkouškami 2300,-, 3. 1780,-( nové stěrače+brzdovka). Důvod, proč raději ,,českého´´ Roomstera/Fabii2 ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Ronault-

      Ronault. 28.01.2012  23:04

      « Re: Servis

      Tak my měli první garančku udělanou zdarma, protože jsme auto kupovali těsně před ní přímo od prodejce a druhá po 40t km vyšla bez oleje na 2080 Kč, což se dá...
      Ty prachy za garančku je teda dost, hlavně ten olej, ale to je holt klasika... 8-s
      • 00 Reagovat !

        foto das-autos

        das_autos 31.01.2012  12:59

        « Re: Servis

        To je teda pálka a další důvod proč o korejce ani okem nezavadit.
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 31.01.2012  18:22

          « Re: Re: Servis

          Zase máš, pokud se nepletu, nárok na náhradní vozidlo zdarma, ta pětiletá záruka bez omezení kilometrů se ti taky může velmi snadno vrátit atd.
          • 00 Reagovat !

            foto das-autos

            das_autos 31.01.2012  18:38

            « Re: Re: Re: Servis

            To teda ani náhodou.Když mám na autě dvouletou záruku zajedu na jeden servis a pak už si všechno dělám sám a i kdybych to měl pak servisovat někde po známejch furt lepší než tohle.Ušetřím desetitisíce jak tak na to koukám a i kdyby se na tom mělo něco dražšího pohnojit jsem furt v plusu . >:DTo samí renault jak si tady doporučil někomu a vůbec jste nezohlednily servisní náklady.
            • 00 Reagovat !

              foto Merkur

              Merkur 31.01.2012  19:44

              « Re: Re: Re: Re: Servis

              Ta cenovka je v pravdě nehezká ;-\ .Zjišťoval jsem v autorizačce,na kolik přijde moje ix35 a tam to vychází do 5.5 litru.
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 31.01.2012  20:00

                « Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                Tak počítej s tím, že si přineseš svůj olej a hned to půjde níže.... ten olej vždy seženeš za třetinovou cenu.
                • 00 Reagovat !

                  foto Brazdin

                  Brázdin 31.01.2012  22:39

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                  Tak to je jasné že s vlastní olejem ušetřím 2000Kč. Do Toyoty jsem si taky vozil vlastní olej, ale i tak byla cena servisu u Toyoty absolutně nejnižší, pak s větším odstupem Renault a ještě o chlup dražší Hyundai. To že nemusím jezdit do autorizovaného servisu vím, ale po špatných zkušenostech s neautorizovanými servisy budu raději platit o něco víc a nebudu muset řešit problémy.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 31.01.2012  22:47

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                    Ty by sis měl:
                    1. koupit Toyotu
                    2. hodit diskuzi do stromu, ať víme na koho reaguješ a kdo na koho reagoval ;-)

                    Ale hlavně ten první bod >:-[]
                    • 00 Reagovat !

                      foto Brazdin

                      Brázdin 31.01.2012  23:21

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                      Možná to tak dostatečně nevyznělo, ale já jsem s Hyundaiem velmi spokojený. Jen jsem konstatoval že má drahý servis, ale jinak veliká spokojenost. Narozdíl od Renaultu, kde mi fakt vadí, že je na autě každou chvíli nějaký drobný problém a navíc je z auta cítit jak je to auto laciné už při pouhém zabouchnutí dveří. Na druhou stranu musím konstatovat, že zásadní problém s Renaultem zatím nebyl a když vydrží alespoň 200tis.km, tak nebudu tuto investici považovat za zbytečnou. Když ale vidím jak se na autě vše loupe a rozpadá po roce provozu, tak mám veliké obavy, že se tohoto čísla na tachometru nikdy nedočkám.

                      K tomu stromu v diskusi nevím. Já to ve stromu vidím a pokud dělám něco špatně, tak mi upřesni jak mám odpovídat, aby to bylo správně.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 01.02.2012  18:53

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                        Nejsem si vždy jist na koho reaguješ, možná je to jen můj dojem, ale občas reaguješ i na něco, co jsem nenapsal nebo napsal někdo jiný, případně jsem napsal v jiném příspěvku.

                        Loupání a kosmetika sice naštve,ale to je bohužel všude, zkus to s tím stromečkem tady na ix20, třeba na tom lakovaném plastu na palubovce...
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 31.01.2012  19:58

              « Re: Re: Re: Re: Servis

              My alespoň umíme česky, což dává větší naději, že umíme na rozdíl od tebe počítat.

              Jedno nové auto si kup.

              Ano, všechno si děláš sám (co prosím tě ai dneska uděláš sám, vyměníš gumičku ve stěrači nebo doliješ vodu do ostřikovače?! :-D) , buď používáš nové díly za stejné peníze, protože většinou v prvních letech je druhovýroba ještě nezačala vyrábět nebo pak kupuješ druhovýrobu, která stojí většinou za hojno, pokud je kvalitní, tak stojí tolik, co originál díl.

              Autorizované servisy často nemají vždy nejlepší kvalitu, garančku zvládnou dobře, pokud budou měnit celé součástky za těžké peníze, ale platit za to díky záruce nebudu, tak je mi to šumák.

              A pokud dáš jednou ročně cca 3000 za servisní prohlídku, tak za 5 let to máš cca 15000 kč, počítám cenu, kdy si dodáš olej sám, což můžeš. Za 15t např. při dieselu vyměníš tak 2-3 vstřiky, třetinu ESPečka, 3 stahovačky... čili nic moc. Potkat tě to nemusí, ale může...

              Co se týče servisních prohlídek u Renaultu, tak ceny se tolik neliší od konkurence, např. teď jsme platili u Peugeotu za prohlídku po 40t km za 207 SW HDI bez oleje 1900 Kč, takže žádná tragédie.
              Navíc dle nových zákonů nemusíš jezdit přímo k autorizovanému servisu a záruka nepropadne.

              A pak je tady možnost, že ročně najedeš třeba 50t km, tak ta 5 let to máš 250t km a to už je více než pravděpodobné, že se něco posere a musel bys to platit, takže Hyundai v tomhle prostě boduje.

              A pověz mi kolik Renaultů jsi vozil na garančky, až máme přehled. Nebo kolik aut celkově nových si vozil na garanční prohlídky... ono totiž předsudky a prázdné odhady nikoho nepřesvědčí.

              ještě k tomu Meganu? Jaké bude mít servisní náklady, které by neměl jinde? K autu dostal 5 let záruku... Máš navíc nějaká dat, která hovoří o nějaké problémové součastce u tohodle motoru v Meganu III? Já ne.
              • 00 Reagovat !

                foto das-autos

                das_autos 01.02.2012  12:35

                « Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                Kolika jsi tam jezdil ty ať se poučíme pane nejchytřejší.Tvojím veteránem?Já jedním a nikdy víc. A jestli tě zajímaj problémy M III můžu ti sem dát z renault fora diskuze i možná s tvojím pořispěním,jenže to by jim nestačil HDD.Za 3000,- ti u renaultu možná otevřou vrata a nabídnou kafe.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 01.02.2012  19:01

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                  A hele, tady je někdo, kdo přešel s nových aut (zřejmě Š105) na ojetiny a je šťastný >:-[] >:D
                  Renault forum jsem prolistoval celé u Meganu III s tímto motorem a nic závažného jsem nenašel. Samozřejmě můžeš sem hodit přesuvníky 81 kW verze, ale to není problém daného kusu, ten jej ani nemá.
                  [odkaz]
                  Tady je po dvou letech nebo 30t km, pokud rozpočítáš na stejnou dobu jinde, tak to žádná hrůza není, tady třeba ix20 měla dražší prohlídku za poloviční kilometrový nájezd.

                  Takže neplácej tu nesmyslné předsudky.
                  • 00 Reagovat !

                    foto das-autos

                    das_autos 02.02.2012  14:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                    Nejsem veteránista jako ty.Měl by jsi si požádat o značky s V.Kolika renaultama jsi teda jezdil do značkovýho servisu?Virtuální svět není skutečnej a sedět za klávesnicí a dělat chytrolína může každej,nejhorší je pokud tomu člověk sám věří.A pokud ty závady co se objevujou u mIII kromě přesuvníku bagatelizuješ tak vlastně přiznáváš,že je to šmejd už z výroby nebo tolik závad,nedodělků a šlendriánu u novýho auta jako je mIII jsem v životě u jinejch novejch aut neviděl.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 02.02.2012  18:14

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                      S Renaultem žádným, ale jezdím teď s Peugeotem a nevidím problém v sevisní prohlídce, úplně totéž čtu právě o něm a ejhle, hospodské kecy tvého ražení se nevyplňují.

                      Kterých nedodělků a kterých závad? To by mě opravdu zajímalo. Pokud se podívám na jiná fora, tak vidím naprosto totéž, včetně Fordu. Jeden rozdíl je, jinde to dokážou přecházet s pocitem kvalitního německého auta.
                      Člověk se na tom Renault foru nestačí divit. "Svítí mi kontrolka a porucha brzd" "panebože, co s tím verglem je", "Aha, mám po 60t km a z toho 20t bylo auto předváděcí sjeté destičky"... nebo "Při 32,45 km/h slyším jemné chroupání od pravých zadních dveří na druhé straně auta, co když to vybouchne" 8-s
                      Když to člověk prolouská celé, tak kupodivu všichni jezdí, startují, brzdí, nikomu nic neupadlo, neshořelo, neměnil se celý motor nebo převodovky a la bezproblémové VW.
                      • 00 Reagovat !

                        foto das-autos

                        das_autos 02.02.2012  19:32

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                        Hučící převodovky u benzínů,praskající přední skla,loupačka z volantu,skřípající plasty v interieru,nestírání kusu čelního skla.Renaultovská klasikaa vlastně podle tebe nic,ale mě by to kakalo a jiný to kaká taky.
                        • 00 Reagovat !

                          foto Ronault-

                          Ronault. 02.02.2012  20:22

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Servis

                          Pravda, nestírající kus čelního skla, který vyřeší koupit příští stěrače od Valea, praskající skla, to si asi pleteš s Octaviemi... ano, povrzávající plasty jsou klasikou, asi jako jinde vyměněné celé motory nebo převodovky, nepravidelné chody 1,8i ve Focusech atd., tak si vyber.
                  • 00 Reagovat !

                    foto Brazdin

                    Brázdin 02.02.2012  16:30

                    « Re: Servis

                    S ix20 jsem byl na servisu protože uplynul rok od uvedení do provozu, jinak je servis předepsán buď po ujetí 30 tis.km mebo po 1 roce, podle toho, co nastane dřív. Každopádně mi všichni co kdy měli Renaulty radili, že nemám Renaulta nechávat jak předepisuje servisní knížka 30tis/2roky, ale zkráti interva na 15 max.20tis nebo 1 rok, což také činím, takže v četnosti prohlídek rozdíl není.
                    • 00 Reagovat !

                      foto Ronault-

                      Ronault. 02.02.2012  18:08

                      « Re: Re: Servis

                      Otázkou pak ale je, jestli nenahradit celou servisní prohlídku, která do jisté míry je zbytečná po 15t km, jen výměnou oleje, protože máš pravdu, že těch 30t na jeden olej je třeba pro 1,5 dCi moc
                    • 00 Reagovat !

                      foto das-autos

                      das_autos 02.02.2012  19:29

                      « Re: Re: Servis

                      To ti radím taky 30 tis je moc a dva roky na olej taky.Zkoušel jsem testovacím papírkem Sunoco po 15 tis a roce a půl a přesně tak by měl olej vypadat před výměnou u benzínu teda.
    • 00 Reagovat !

      foto Brazdin

      Brázdin 31.01.2012  22:43

      « Re: Servis

      Na Škodovce vidím nezjásadnější problém v tom, že člověk musí mít štěstí na kus a kdykoliv jsem já zkusil Škodovku, tak jsem to štěstí neměl. A pak když srovnám vzhled Roomsteru a jeho příšernou 1,4TDI s velice pohlednou ix20 s kultivovaným motorem 1,4 CRDi, tak není co řešit. Navíc záruka i cena taky mluví taktéž pro ix20.
      • 00 Reagovat !

        foto Merkur

        Merkur 03.02.2012  18:06

        « Re: Re: Servis

        Jj,na mě taky od škody vyšla poruchová mrd*ka 8-s
    • 00 Reagovat !

      foto Nagano

      Nagano 01.03.2012  13:23

      « Re: Servis

      Se zpožděním píši reakci na servis a jeho cenu. Nevím, kde byl servis prováděn, ale (jak už je známo ... ) u nás ve firmě stojí první prohlídka ix20 4 119Kč vč. DPH (a to jsme pražský dealer). Zbytek byla jen vychcanost servisu a promiň, ale i tvá hlouspost, že jsi zaplatil...proč ti po roce seřizují ruční brzdu, proč ti dělají geometrii (bylo to třeba? reklamoval jsi to snad?), proč ti po roce mění filtr klimatizace, proč ti účtují zkušební jízdu a režijní náklady, když žádné takové nejsou...bohužel právě takové servisy, se kterými máš zkušenost, jsou těmi, kdo uměle zdražují ceny servisu Hyundai a KIA, i když tomu tak není. Zkus změnit servis nebo si od toho svého akutálního předem přesně říct co budou dělat...servisní prohlídka má jasně předepsáno co se má dělat (norma v průměru 1,5 - 2 hodiny), vše ostatní co je ti účtováno navíc by mělo být schváleno tebou...
      • 00 Reagovat !

        foto Brazdin

        Brázdin 05.03.2012  23:50

        « Re: Servis

        Ne nereklamoval jsem nic. Auto bylo v naprostém pořádku. Mohu se zeptat kde stojí uvedná prohlídka 4.119,-Kč vč. DPH ? Možná bych přístě vyzkoušel jiný servis. Mnou uvedený servis byl prováděn v Autopalace Butovice.
        • 00 Reagovat !

          foto dal

          dal 15.10.2013  17:05

          « Re: Re: Servis

          Udělej si výlet na Chodsko, zajeď k Schmuclerovi do Horšovského Týna a máš v ceně i víkendový pobyt pro rodinu za stejnou cenu jakou si platil.
  • 00 Reagovat !

    foto random

    random 22.02.2012  20:19

    ix20

    Sympaticke, priestranne, slusne vybavene. Ja by som vsak nevybral tuto motorizaciu a farbu. Pre mna uz bola ix20 trochu nad limit ( ale snad o dalsie 4-5 rokov )...a ani zadnu zaujimavu skladovku som nenasiel.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…