Hyundai ix20 (2011)
4.12.2011Malé velké auto! Ale popořadě. Rozhodl jsem se manželce koupit nové auto s menší spotřebou a postupným vylučováním jsme se dohodli, že to bude buď…
Hyundai ix20 (Brázdin)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 10.12.11 22:01
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Viděl jsem už na netu několik firem, které nabízejí demontáž FAP a "namontování" trubky místo něj, přes STK to prý projde :-O ;-)
Já teda tvrdím, že kupovat ojetinu s dieselem je sázka do loterie, větší než kupovat ojetinu celkově. -
woody-alien 10.12.11 21:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
FAP určitě neaspiruje na titul v anketě Nejoblíbenější autosoučástka >:-[] , ale když se s ním aspoň trochu zachází podle známých pravidel, tak problémy nedělá. Mít možnost volby, tak se na něj vykašlu, nicméně aspoň nemusím po každým startu vyhánět čmoud z garáže fukarem. >:-[]
Ale třeba kupovat ojetinu s tímhle "špuntem" je sázka do loterie. -
Ronault. 09.12.11 22:39
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Mělo to šestikvalt a tudíž 81 kW a fakticky jsem byl mile překvapen, takové pohodové auto s příjemným elegantním interiérem ze kterého dýchal i v rámci možností luxus... tmavé barvy, pěkné obšití sedaček i loketní opěrky, měkký podvozek (to mi ale vůbec nevadí), chvíli po zahřátí se pěkně utišil, opravdu fajn a řek bych, že i tižší než 1,6 HDI 80 kW nebo 66 kW a 1,6 CRDi v i30.
Kdyby to nebylo vyrobené v turecku, bylo mi o 30 více a nevadil by mi sedan, tak nejen za ty peníze dobrá volba :yes:
Pravda, že čoudu jsem si nevšiml... ;-) Asi máš páteční kousek. 8-s -
Ronault. 09.12.11 19:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
To by nebylo od věci, pak nahoď video, seismometrem >:-[] Tá tvá 1,5 dCi se nějak vymyká zvyklostem. Jel jsem s ní i ve Fluenci a kultivovaností a odhlučněním jsem byl nadšený, akustická pohoda, minimum vibrací, tak nějak si představuju kvalitní diesel... a to je Fluence levnější turecký Megane. -
Brázdin 09.12.11 19:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Až budu mít čas (což bude nejdříve v druhé polovině ledna), tak se chystám změřit seismometrem otřesy a decibelmetrem hlučnost ix20 1,4 CRDi vs Megane 1,5 dCi. Již jen z toho, jak se v Meganu chvěje volant a v CRDi se ani nepohne, je mi jasné, kdo vyhraje v kultivovanosti a co se týká hlučnosti, tak uvnitř vozu za mírné akcelerace to bude pravděpodobně dCi, jinak v ostatních disciplínách ho podle mého CRDi hravě rozmázne. Navíc má CRDi subjektivně daleko dospělejší zvuk, za který se narozdíl od zvuku dCi nemusím stydět. -
Special-line 06.12.11 19:03
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
JJ dá se na to zvyknout. Taky se ti automaticky, při přepnutí foukání na přední sklo spouští kompresor klimatizace? U i30 to tak dělá. Jaké s tím máš zkušenosti? Vím že je to kvůli tomu aby na sklo foukal suchý vzduch. Já ho vždy vypínám, protože vždy chci ci nejrychleji odmrazit sklo a nemám čas (mechanik). Nechci aby mi teplý vzduch od topení zase srazil výparník klimatizace. -
Ronault. 06.12.11 12:43
« Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Tak TDI CR je na tom lépe než bylo kdysi, ale pořád je ten zvuk dosti hrubý a nemůžu ho řadit před HDI. Kupodivu slabší verze 1,5 dCi jsem opravdu chválil, tichý šepot, žádné dunění. A třeba 2,0 dCi v Laguně je už naprosto perfektní, stejně tak 103 kW 2,0 HDI.
Osobně se chystám někdy vyrazit na i40 1,7 CRDi, všichni ji chválí až na poddimenzovaný motor, tak jsem zvědavý... -
Ronault. 06.12.11 12:40
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Vidíš, tak to se neshodnem. Já třeba teď střídám Peugeot a Renault. Prvních pár km jsem šmátral po té páčce, co má PSA za volantem na tempomat, pak jsem se to naučil, je to docela intuitivní a za tlačítka na volantu bych to vyměnil hned. Prostě mi ta poloha prstů za volantem, když svírám věnec, vyhovuje více. Stejně se za jízdy na volant nedívám...
Já mám teda tlačítko pro start jinde, navíc můžeš mít keyless a pak si kartu klidně můžeš nechat v kartě a nikam ji zasouvat nemusíš. Tady je na výběr, většina výrobců stále ještě bezklíčové odemykání a startování nenabízí.... natož bezklíčové hrdlo nádrže. -
Brázdin 06.12.11 10:46
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
Tak zrovna ovládání tempomantu na volantu u Renaulta, mi přijde jako nejlepší věc, co na toto autě je. Vyhovovali mi to už na Sceniku a vyhovuje mi to dál. Nemám rád tempomat řešený páčkou pod volantem. Vůbec bych řekl že ze všech aut co jsem kdy měl, mi Renault po stránce ovládání na volantu a pod volantem vyhovuje nejvíc. Nakopal bych jim * za to ovládání autorádia, šachtu na startovací kartu a startovací tlačítko umístěné za řadící pákou. Proč někdo nacpe Renault nejčastěji používané ovládací prvky právě za řadičku, to mi hlava nebere. -
Brázdin 06.12.11 10:37
« Re: Re: Re: Re: Hyundai ix20
S mou averzí máš tak trochu pravdu, ale je to dáno tím, že i když jsem dal Renaultu druhou šanci a koupil jsem Megana, tak opět zklamal. Nevím z čeho si sestavoval tvůj žebříček, protože já bych to pořadí otočil. Už jen proto, že 2 z těchto zástupců mám v tuto chvíli doma a dCi bych dal jednoznačně za CRDi, nemluvě o tom, že bych před dCi dal asi i HDi a TDI CR. U Megana a jeho dCi mi vadí hlavně to, že když trochu více hamtnu na plyn, tak má motor otřesný pazvuk. To žy bych si spletl nastartovaného Megana dCi s 1,6 16V, to fakt nehrozí. Renault nevyvyinul sebemenší snahu hrůzný zvuk utlumit a tak uštřil i na tlumící dece pod kapotou, která by možná nějaký ten ošklivý decibel pohltila. Jo a ještě jedna důležitá poznámka. Dřívější 1,9dCi v manželčině bývalém Sceniku II, mělo zvuk naprosto v pohodě a motoricky to auto bylo docela příjemné, ale 1,5 dCi 78kW je fakt zvukem hrůza. Výkon je na 1,5 velmi solidní, ale o zvuku se budu přít. Nevím jak je na tom se zvukem slabší verze 1,5 dCi, ale 78kW chce asi nahluchlého majitele vozu.