Škoda Fabia (2003)
27.4.2010Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako…
Škoda Fabia (BigBang)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
PeT-a (RSKa) 28.04.10 16:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Jasně Ronaulte, vím že máš Favorita.... ;-)
Jinak ujasněme si ty motorizace:
Fabia I: HTP 40kw 6V a 47kw 12V
Fábia II: 44kw 6V a 51kw 12V
Favorit: 43kw karboš, 50kw stříkačka....
Bylo tam jestě něco??
Těžko pak porovnávat podvozky a podobné věci...Fabia je moderní auto, takže brzdy atd, celková jízda, je asi někde jinde, ale s těma motorama nevím no. Ta 1,2TSI už bude asi pěkná :-) -
-
Ronault. 28.04.10 16:07
« Re: Re: Re: auta po ženě
No já tak startoval, když mi startér odešel, ale roztlačovat by se mi to nechtělo. I když někdy v zácpě z kopečka motor vypnu a pak jej znova takhle rozjedu a myslím si, že rozvody tímhle zrovna trpět nebudou, nemluvě o tom, že Favorit a Š120 mají téměř nesmrtelný rozvodový řetěz ;-) Startér točí setrvačníkem, setrvačník točí rozvoďákem...
Mimochodem s autama Pizzerek se dělají daleko horší věci 8-s >:D -
FRPE 28.04.10 16:06
« Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Dovolím si nesouhlasit, neb jsem majitelem 3x vozů o výkonu HTP 51KW ( Fabie II 2ks a Roomster 1ks ) a Favorit tě nepředjede ani náhodou, myslím neupravená sériovka versus proti neupravené sériovce.
Slabší motorizace - oněch 40Kw asi s přehledem ale 51KW ne. Věř mě Peťo ... ;-) -
Ronault. 28.04.10 16:02
« Re: Re: Re: Re: Re: Václave
PeT-A: Tak já teda Favorita mám, však víš, najel jsem s nimi už docela dost... s Fabii HTP jsem jezdil s jedničkou 40 kW a teď jsem jel dvojkou s 43 kW. 40 kW byla výsměch, Favorit svým projevem je na tom lépe (a to mám 43 kW karburátor, ne 50 kW stříkačku). Ten motor krásně tahal v úzkém rozmezí otáček, takže předjíždět s ním byl problém, jakmile ručička stoupla k 90, tak tam už byla pětka a dále se točivý moment nedostavoval. Docela mě to párkrát vypeklo.
Současná nejslabší 43 kW mi přišla už trochu lépe vyladěná, vytáčet se to dalo vysoko a neztrácela tak rychle sílu, resp. mělo to smysl. Konečně pozbyla jak by dieselový charakter 40 kW verze. Dokonce jsem si byl schopen jízdu (krom toho hrozného třívalcového zvuku) i vychutnat, ale zase po dojezdu mi naskočila spotřeba 10,5 l/100, což je... 8-s >:D
Rozhodně ale na 43 kW verzi bych si s Favoritem moc nesahal, maximálku bude mít Favorit asi díky převodům výše, možná i v dlouhém táhlém pojede taky solidně, ale pružnost při předjíždění bude u té Fabie 43 a 12V 51 kW lepší. Samozřejmě u takových malých rozdílů to je o řidiči, protože vědět kdy to má smysl vytáčet a kdy ne, to je už pomalu umění.
Navíc majitelé Favoritů, kteří si koupí Fabiu HTP (to už musí být ale hodně velký "mačo" si nepřiplatit 15 000 za 1,2 TSI) budou povětšinou důchodci, takže ten rozdíl pocítí hodně ;-) -
PeT-a (RSKa) 28.04.10 15:57
« Re: Re: auta po ženě
a největší extrém byl, jak sem jestě jezdil v pizzerii, když zaměstnali nějakého pepu z vesnice, který měl škodovky 120, sedl do auta, zapl kliček a auto rozjel z kopce a startoval tím stylem, že tam hodil dvojku, auto párkrát poskočilo a nastartovalo >:D >:D
Aby šetřil startér ne? Majitel mu na to asi po dvou dnech přišel a vyrazil s ním dveře....
Rozvody asi dostaly záhul >:D :no: -
"-- skrytý --" 28.04.10 14:51
« Re: auta po ženě
To moje máma je zas druhý extrém, ta je schopná jet na 5ku 60km/h do kopce a teta to samý, to je pak člověku toho auta líto.
Také si myslím, že auto po ženský není většinou žádná výhra. Nějak moc se o auta většinou nestarají a problémy řeší až když to vůbec nejede nebo něco upadne. -
tofoj 28.04.10 10:33
« Re: Re: auta po ženě
Já si myslim že to není o pohlaví ale o člověku. Mamce se neustále snažím vysvětlit aby než vyjede chvíli počkala, než se motor zaolejuje, né ona rovnou šlápne na plyn a ještě to vytočí. Tátovi pořád řikám, že by měl to turbo chvilku dochlazovat, né jede jak prase a pak to rovnou chcípne. Kdo auto bere jako spotřebák, tak je mu to jedno ;-\ -
"-- skrytý --" 28.04.10 08:09
« auta po ženě
nechci nikoho urážet,ale dnes je velmi módní prodávat auto s textem: auto po ženě. Copak to je výhoda? Ženský na autě omlátí všechny 4 rohy při parkování, na spojce stojí 2minuty v kuse, dokud nepadne zelená, na 4ku jede 120, protože na 5ku není zvyklá, tak už to tak nechá...no já nevim. Jasně chlap to udělá taky,ale já osobně nejsem ani o trochu klidnější, když budu vědět, že je auto řízeno ženou.
ps: všem ženám se omlouvám za názor, snad se vyhnu žalobě :-)
Favorit byl karburátor 43 a 47 (48 někteří udávají) a pak stříkačka 40 a 50 kW, těch padesátek je ale málo. Nejlépe prý jede 50 kW, pak bych dal tu mou 43 a za ní asi 47, ale to je dáno tím, že má kratší převody ta 43, takže sice maximálku jsem dosáhl s 47 kW vezí o 5 km/h vyšší, ale k čemu to je...?
Jinak samozřejmě, podvozek Fabie je někde jinde, odhlučnění, komfort, i když s kvalitními novými tlumiči na Fáčku je to taky solidnější. Hlavně se Fabka tolik nenaklání atd. Je to prostě "jůzr frejndly". Ale třeba dokážu si představit, že s Fabkou v zatáčkách já krok udržím, ale to je ta má pověst řidiče, kterému se sjíždí při jízdě do zatáčky vždy jen 2 kola >:D
Brzdy osobně mám raději Favoriťácké, teda pokud jsou v takovém stavu jako ty moje. První pocit z Fabie mám vždy, že to nebrzdí, lae to i v Octávce, což je dáno tím, že zabírají níže a pak až dole pořádně cuknout. Já jsem spíše navyklý na Renaulty, které zabírají rychleji, což je i případ Favoritu.
Ale srovnávat 20 let starší auto a splus další opoždění vývoje Favoritu (Favorit přijít v r. 82, byla by to pecka) s Fabii se nedá. Každopádně 1,2 HTP bych šmahem krom 40 kW verze neodsuzoval a dokážu pochopit lidi, co si to koupili. Ne však ty, kteří si to koupí dnes nové, protože 1,2 TSI je někde úplně jinde za malý příplatek.