Diskuse

Škoda Fabia (2003)

27.4.2010

Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako…

 

Škoda Fabia (BigBang)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 27.04.2010  21:25

    Václave

    Tak auto po nekuřačce je snad snem každého řidiče. >:D ;-)

    Věřím že až se s vozem seznámíš, pofotíš a napráskáš semka haldu fotek a písmenek.

    Pak milerád ohodnotím. Kuřák Frpe ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto BigBang

      BigBang 27.04.2010  21:30

      « Re: Václave

      krom olepenýho místečka od nějaký pindoviny mezi výdechy jakoby nad spínačem výstřažnejch je všechno jako nový, popelník snad nikdy neviděl cokoliv špinavýho :-)
      • 00 Reagovat !

        foto tofoj

        tofoj 27.04.2010  22:04

        « Re: Re: Václave

        Jejda a co ty kličky a zrtcátka? To se majitelka zkouřila ne? >:D
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 27.04.2010  23:13

          « Re: Re: Re: Václave

          Tak tak, ty zrcátka a kliky mi k tomu autu nesedí, raději sežeň černý polep B-sloupku.

          Jen teda ta 40 kW je z mého pohledu dost tragédie, resp. já jsem s ní nebyl spokojený vůbec, ale třeba vám doma bude vyhovovat, tak ať slouží. ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto PeT-a-RSKa-

            PeT-a (RSKa) 28.04.2010  15:54

            « Re: Re: Re: Re: Václave

            všechny HTP jsou tragedie......

            Dokonce 51kw ve dvojkové Fábii je výsměch všem, kteří si třeba právě místo Favorita našetřili na novou Fábii a jdou výkonově prakticky dolů....
            • 00 Reagovat !

              foto Ronault-

              Ronault. 28.04.2010  16:02

              « Re: Re: Re: Re: Re: Václave

              PeT-A: Tak já teda Favorita mám, však víš, najel jsem s nimi už docela dost... s Fabii HTP jsem jezdil s jedničkou 40 kW a teď jsem jel dvojkou s 43 kW. 40 kW byla výsměch, Favorit svým projevem je na tom lépe (a to mám 43 kW karburátor, ne 50 kW stříkačku). Ten motor krásně tahal v úzkém rozmezí otáček, takže předjíždět s ním byl problém, jakmile ručička stoupla k 90, tak tam už byla pětka a dále se točivý moment nedostavoval. Docela mě to párkrát vypeklo.
              Současná nejslabší 43 kW mi přišla už trochu lépe vyladěná, vytáčet se to dalo vysoko a neztrácela tak rychle sílu, resp. mělo to smysl. Konečně pozbyla jak by dieselový charakter 40 kW verze. Dokonce jsem si byl schopen jízdu (krom toho hrozného třívalcového zvuku) i vychutnat, ale zase po dojezdu mi naskočila spotřeba 10,5 l/100, což je... 8-s >:D
              Rozhodně ale na 43 kW verzi bych si s Favoritem moc nesahal, maximálku bude mít Favorit asi díky převodům výše, možná i v dlouhém táhlém pojede taky solidně, ale pružnost při předjíždění bude u té Fabie 43 a 12V 51 kW lepší. Samozřejmě u takových malých rozdílů to je o řidiči, protože vědět kdy to má smysl vytáčet a kdy ne, to je už pomalu umění.

              Navíc majitelé Favoritů, kteří si koupí Fabiu HTP (to už musí být ale hodně velký "mačo" si nepřiplatit 15 000 za 1,2 TSI) budou povětšinou důchodci, takže ten rozdíl pocítí hodně ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto PeT-a-RSKa-

                PeT-a (RSKa) 28.04.2010  16:20

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                Jasně Ronaulte, vím že máš Favorita.... ;-)

                Jinak ujasněme si ty motorizace:

                Fabia I: HTP 40kw 6V a 47kw 12V
                Fábia II: 44kw 6V a 51kw 12V

                Favorit: 43kw karboš, 50kw stříkačka....

                Bylo tam jestě něco??

                Těžko pak porovnávat podvozky a podobné věci...Fabia je moderní auto, takže brzdy atd, celková jízda, je asi někde jinde, ale s těma motorama nevím no. Ta 1,2TSI už bude asi pěkná :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 28.04.2010  16:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  AHa, tak to je 44 kW, tak je to dokonce ještě o 1 kW silnější, teda pokud je to poznat >:-[] >:D

                  Favorit byl karburátor 43 a 47 (48 někteří udávají) a pak stříkačka 40 a 50 kW, těch padesátek je ale málo. Nejlépe prý jede 50 kW, pak bych dal tu mou 43 a za ní asi 47, ale to je dáno tím, že má kratší převody ta 43, takže sice maximálku jsem dosáhl s 47 kW vezí o 5 km/h vyšší, ale k čemu to je...?

                  Jinak samozřejmě, podvozek Fabie je někde jinde, odhlučnění, komfort, i když s kvalitními novými tlumiči na Fáčku je to taky solidnější. Hlavně se Fabka tolik nenaklání atd. Je to prostě "jůzr frejndly". Ale třeba dokážu si představit, že s Fabkou v zatáčkách já krok udržím, ale to je ta má pověst řidiče, kterému se sjíždí při jízdě do zatáčky vždy jen 2 kola >:D

                  Brzdy osobně mám raději Favoriťácké, teda pokud jsou v takovém stavu jako ty moje. První pocit z Fabie mám vždy, že to nebrzdí, lae to i v Octávce, což je dáno tím, že zabírají níže a pak až dole pořádně cuknout. Já jsem spíše navyklý na Renaulty, které zabírají rychleji, což je i případ Favoritu.

                  Ale srovnávat 20 let starší auto a splus další opoždění vývoje Favoritu (Favorit přijít v r. 82, byla by to pecka) s Fabii se nedá. Každopádně 1,2 HTP bych šmahem krom 40 kW verze neodsuzoval a dokážu pochopit lidi, co si to koupili. Ne však ty, kteří si to koupí dnes nové, protože 1,2 TSI je někde úplně jinde za malý příplatek.
                • 00 Reagovat !

                  foto McGyver2

                  McGyver2 28.04.2010  20:46

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  Favotit-ještě byla podle TP 42kw se sériovým katem. To verzi jsem měl i já ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 28.04.2010  21:17

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                    Ono to je fuk, rozdíly nešly až tolik poznat. Myslíš ale verzi Le?
                    • 00 Reagovat !

                      foto McGyver2

                      McGyver2 28.04.2010  21:30

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                      Ne, bylo to GLX, ale v TP 42kW. Byla to přestavba od Škodovky pro firmy, s katem dostali nějaké úlevy.
            • 00 Reagovat !

              foto FRPE

              FRPE 28.04.2010  16:06

              « Re: Re: Re: Re: Re: Václave

              Dovolím si nesouhlasit, neb jsem majitelem 3x vozů o výkonu HTP 51KW ( Fabie II 2ks a Roomster 1ks ) a Favorit tě nepředjede ani náhodou, myslím neupravená sériovka versus proti neupravené sériovce.

              Slabší motorizace - oněch 40Kw asi s přehledem ale 51KW ne. Věř mě Peťo ... ;-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 28.04.2010  16:09

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                No ten Roomster už je krapet větší a čelní plocha je krapet větší, na dálnici bych se nedivil, ale v krátká Fabka verzus Favorit hlavně díky kratším převodům Fabie je jasná. Ta 40 kW byla tragická, podle mě stačilo ale pohrát si s softwarem
              • 00 Reagovat !

                foto PeT-a-RSKa-

                PeT-a (RSKa) 28.04.2010  16:18

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                OK, FRPE...věřím :-)

                Já favorita nikdy prakticky neřídil tak nevím, ale ta 51kw mi přišla dost líná....teda pokud člověk nejede ve mestě, tam má docela přijemnou charakteristiku :yes:
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 28.04.2010  16:29

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  FRPEmu nic nevěř, ten si i tu Cupru vymyslel >:-[] >:D
            • 00 Reagovat !

              foto McGyver2

              McGyver2 28.04.2010  20:43

              « Re: Re: Re: Re: Re: Václave

              Kecáš, nikdy jsi v tom určitě nejel. Každý nepotřebuje 100kW aby se přepravil z bodu A do B bezpečně a pohodlně.
              • 00 Reagovat !

                foto BigBang

                BigBang 28.04.2010  20:48

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                asi tak... sice jsem chtěl něco v naftě - na obzoru se objevil Golf IV, ale tohle bylo jak nový... až mě překvapilo jak to jede, protože když to porovnám s polem, který je lehčí se stejnym výkonem (motoricky je na tom velice dobře), tak to docela jede - ochotně jde do otáček, i když nvm jakej podíl v tom může mít 98 oktanovej benál, co tam táta nalil, když jí vezl dom :-)
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  "-- skrytý --" 28.04.2010  20:52

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  Jen tak pro zajímavost, za kolik si jí pořídil? Jestli to teda není tajné.
                  • 00 Reagovat !

                    foto BigBang

                    BigBang 29.04.2010  18:33

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                    90t ;) ale je fakt jak nová :-)
              • 00 Reagovat !

                foto Ronault-

                Ronault. 28.04.2010  20:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                Nepotřebuje, ale je to lepší přeprava se 100 kW než s 44 kW ;-) >:D
              • 00 Reagovat !

                foto

                "-- skrytý --" 28.04.2010  20:50

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                Tragédií bych HTP taky nenazýval, ale patřím k těm, kterým tato motorizace příliš nesedí. Přesto si myslím, že ve srovnání s Favoritem nabízí lepší pružnost, avšak při téměř stejné spotřebě. Jako základní motorizace pro krátké vzdálenosti a město je však plně dostačující. Náročnější sáhnou po jiném voze než je Fabia.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 28.04.2010  20:53

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  No pokud jsou náročnější, tak mají i u té Fabie volbu, naštěstí. U jedničky to byla hodně povedená 1,4 16V 55kW/74kW a případně v 1,9 TDI, i když já teda tvrdím, že aby se to TDI vyplatilo v tak malém autě, tak musí mít nájezd 30-50 tis. ročně.
                  U dvojky mohou sáhnout po 1,2 TSI, kde nešlápnou vedle, teda pokud to nechtějí předělat na LPG, což prý je problém, ale to u nového auta není tak podstatné.
                • 00 Reagovat !

                  foto McGyver2

                  McGyver2 28.04.2010  20:54

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  Přesně tak, kdo ročně najede tak přes 15tis koupí si větší a rychlejší, na poskakování mezi semafory, vymetání děr a příměstský provoz i 40kW bude stačit ;-) .
                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 28.04.2010  20:57

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                    Já s tím víceméně souhlasím. Třeba můj strýc jezdí jen na spotřebu z bodu A do bodu B. Když se mě ptal jakou rychlostí jezdím s mým autem po dálnici (je to tak 60-70% z 30 000 km ročně), tak při čísle 120 km/h se divil, že nejlépe je 95-105, že to nejméně žere.
                    Takoví lidé jsou. Každopádně je fajn mít pod nohou větší výkon i v tom městě. Dokud nebyla 1,2 TSI za minimální příplatek, tak 51 kW HTP dávala smysl, dnes si koupit HTP i pro to ježdění po městě, kde to TSI méně sežere a lépe jede, nedává smysl ;-) Sám bys dneska šel do TSI, ne?
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      "-- skrytý --" 28.04.2010  21:03

                      « Re: Václave

                      Tak to mě zas hrozně vadí, když jsem brzdou provozu. Na majitele Felicie to většinou docela ženu, někdy až moc ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 28.04.2010  21:16

                        « Re: Re: Václave

                        Hele, zatím jsem nezažil, že bych byl s Favoritem brzdou provozu ;-) Když někdo chce jet rychleji, tak ať jede, já mu nebráním v předvedení jeho rychlosti... a znamená to, že automaticky překračuje povolené rychlosti, protože pod limit jezdím max. na té dálnici.

                        Mám opačný problém. Nedávno mě na čtyřproudovce mezi Příborem a Frýdkem vyloženě blokoval Slovák s Octavii RS. Zabral levý pruh, na blikání a troubení nereagoval... když jsem ho chtěl vzít zprava, tak mi tam vjel, pak jel středem abych ho nemohl předjet. Jediné štěstí měl, že ve Frýdku odbočil na Ostravici a nezůstal trčet na červené o 200 metrů dál, asi by měl teď hevr od Favorita v obočí >:D
                    • 00 Reagovat !

                      foto McGyver2

                      McGyver2 28.04.2010  21:32

                      « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                      Nevím, bál bych se životnosti motoru a toho turba po městě ;-). Je to teprve rok starý motor.
                      • 00 Reagovat !

                        foto Ronault-

                        Ronault. 29.04.2010  18:18

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                        Zatím na TSI motory nějaké negativní ozvy nejsou. A po městě to turbu zase tolik nedostane zabrat.
                      • 00 Reagovat !

                        foto PeT-a-RSKa-

                        PeT-a (RSKa) 29.04.2010  18:31

                        « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                        Co může udělat malé turbo v malém motoru?? Mrkni na všecny ty TDIčka a miliony dalších nafťáků s turby....nikde žádny problém, tahle jsou jenom předsudky.... ;-)
                        • 00 Reagovat !

                          foto McGyver2

                          McGyver2 29.04.2010  19:19

                          « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                          Asi máte pravdu, nový auto tak až za 5 let, když bude Fabia3 vypadat stejně schopně, tak to TSI tam bude :-)
              • 00 Reagovat !

                foto PeT-a-RSKa-

                PeT-a (RSKa) 29.04.2010  17:05

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                Proč bych kecal?? >:D

                Kecal bych, kdybych řekl, že sem si to včera dával v Gallardu 330 po D1, ale jízda s HTP...No fakt sem je řídit všechny a dovolím si mít svůj názor. Je mi jasné, že škodovkáři to neuznají (kromě Ronaulta, ten ví o autech co a jak :yes: )

                Pro mě je prostě HTP u škodovky krok vedle, ale chápu, že pro nenáročné řidiče je to skvělý motor ;-)

                A abyste si nemysleli, doma máme Fabii MPI a to je jestě větší tragédie :no:
                • 00 Reagovat !

                  foto Aspire

                  Aspire 29.04.2010  17:38

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  Škodovka není jediná automobilka co používá motory HTP, myslel jsi 1.0 MPi?
                  • 00 Reagovat !

                    foto PeT-a-RSKa-

                    PeT-a (RSKa) 29.04.2010  18:05

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                    1,0 MPI >:D >:D to je snad největší tragedie na světě,myslel sem 1,4 MPI 50kw...

                  • 00 Reagovat !

                    foto Ronault-

                    Ronault. 29.04.2010  18:10

                    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                    HTP má jen VW groupe, samozřejmě třívalců je hodně.
                • 00 Reagovat !

                  foto Ronault-

                  Ronault. 29.04.2010  18:17

                  « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

                  Máš to trochu špatně formulované. Já bych to napsal jinak.
                  HTP rozhodně není tak špatný motor, jak se říká. Kdybych si měl Fabiu koupit a chtěl bych slabší motor a nechtěl jiné auto, tak bych kvůli HTP rozhodně neustupoval od koupě. Ona ta Fabie to vynahradí jinými vlastnostmi - řazení, solidní podvozek.
                  Ale pokud to vememe v globálu v obsahu kolem 1,2 litru, takže 1,2 až 1,3, tak jsou v kategorii rozhodně lepší motory. Tři válce Škoda argumentovala nižší spotřebou, což se ji v praxi nepovedlo. Například honďácký 1,2 v Jazzu je daleko kultivovanější (ono ho ani nejde slyšet), ani při jízdě s využitím všech koníků si nevezme více jak 6,5 litru a to se potýká s větším autem s větší čelní plochou. Přiznám, že moc nejede, ale postačuje a alespoň má lineární křivku výkonu. Totéž platí o 1,3 v Yarisu atp., případně 1,3 od Suzuki je taky podařený motor. Z Evropských je dobrý určitě 1,2 16V 55 kW od Renaultu a spoustu jiných, ale tam ty rozdíly jou v lepším hlavně v kultivovanosti chodu, ten kovový tříválec zní hrozně.

                  Takže s krokem vedle Škody jsi to trefil, tři válce mu nějakou výhodu nepřinesly, pro nenáročného řidiče je postačující, i když jsou lepší motory. ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.2010  08:09

    auta po ženě

    nechci nikoho urážet,ale dnes je velmi módní prodávat auto s textem: auto po ženě. Copak to je výhoda? Ženský na autě omlátí všechny 4 rohy při parkování, na spojce stojí 2minuty v kuse, dokud nepadne zelená, na 4ku jede 120, protože na 5ku není zvyklá, tak už to tak nechá...no já nevim. Jasně chlap to udělá taky,ale já osobně nejsem ani o trochu klidnější, když budu vědět, že je auto řízeno ženou.
    ps: všem ženám se omlouvám za názor, snad se vyhnu žalobě :-)
    • 00 Reagovat !

      foto FRPE

      FRPE 28.04.2010  09:49

      « Re: auta po ženě

      Tsmart - >:D >:D A nebo je dobrý typ inzerátu : prodáme Audi po německém penzistovi, pěkná, zachovalá, najeto jen 514 000km ... >:D
      • 00 Reagovat !

        foto tofoj

        tofoj 28.04.2010  10:33

        « Re: Re: auta po ženě

        Já si myslim že to není o pohlaví ale o člověku. Mamce se neustále snažím vysvětlit aby než vyjede chvíli počkala, než se motor zaolejuje, né ona rovnou šlápne na plyn a ještě to vytočí. Tátovi pořád řikám, že by měl to turbo chvilku dochlazovat, né jede jak prase a pak to rovnou chcípne. Kdo auto bere jako spotřebák, tak je mu to jedno ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 28.04.2010  11:07

        « Re: Re: auta po ženě

        FRPE- v čechách se ten inzerát změní na: Audi po německém lékaři v důchodu, najeto 75 000km , servisní kniha :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Pavel-E

          Pavel.E 28.04.2010  11:49

          « Re: Re: Re: auta po ženě

          :-) na to, že je to auto po ženské, tak to vypadá až moc zachovale..
        • 00 Reagovat !

          foto FRPE

          FRPE 28.04.2010  22:43

          « Re: Re: Re: auta po ženě

          >:D >:D :yes: Svatá pravda v obci Svatý Jan nad Malší ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto esenbe

            esenbe 29.04.2010  12:45

            « Re: Re: Re: Re: auta po ženě

            Podle mě se už jiná bazarová auta než po ženě či starém dědovi , nebouraná a s najetýma 150 000 km neprodávájí >:D
          • 00 Reagovat !

            foto Erl

            Erl 29.04.2010  18:36

            « Re: Re: Re: Re: auta po ženě

            FRPE neříkej, že znáš Svatý Ján nad Malši >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 28.04.2010  14:51

      « Re: auta po ženě

      To moje máma je zas druhý extrém, ta je schopná jet na 5ku 60km/h do kopce a teta to samý, to je pak člověku toho auta líto.
      Také si myslím, že auto po ženský není většinou žádná výhra. Nějak moc se o auta většinou nestarají a problémy řeší až když to vůbec nejede nebo něco upadne.
      • 00 Reagovat !

        foto FRPE

        FRPE 28.04.2010  15:56

        « Re: Re: auta po ženě

        V tom případě Volfe - doporuč mami a všem tetám auto s automatem a je po lítosti ... ;-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 28.04.2010  20:13

          « Re: Re: Re: auta po ženě

          Tak pro tetu je škoda jakéhokoli auta, ta má zvláštní destruktivní schopnosti :no:
      • 00 Reagovat !

        foto PeT-a-RSKa-

        PeT-a (RSKa) 28.04.2010  15:57

        « Re: Re: auta po ženě

        a největší extrém byl, jak sem jestě jezdil v pizzerii, když zaměstnali nějakého pepu z vesnice, který měl škodovky 120, sedl do auta, zapl kliček a auto rozjel z kopce a startoval tím stylem, že tam hodil dvojku, auto párkrát poskočilo a nastartovalo >:D >:D

        Aby šetřil startér ne? Majitel mu na to asi po dvou dnech přišel a vyrazil s ním dveře....

        Rozvody asi dostaly záhul >:D :no:
        • 00 Reagovat !

          foto Ronault-

          Ronault. 28.04.2010  16:07

          « Re: Re: Re: auta po ženě

          No já tak startoval, když mi startér odešel, ale roztlačovat by se mi to nechtělo. I když někdy v zácpě z kopečka motor vypnu a pak jej znova takhle rozjedu a myslím si, že rozvody tímhle zrovna trpět nebudou, nemluvě o tom, že Favorit a Š120 mají téměř nesmrtelný rozvodový řetěz ;-) Startér točí setrvačníkem, setrvačník točí rozvoďákem...

          Mimochodem s autama Pizzerek se dělají daleko horší věci 8-s >:D
  • 00 Reagovat !

    foto BigBang

    BigBang 29.04.2010  20:06

    heh

    takovýho "spamu" - nejkomentovanější nováček :-), ale klidně pište dál ;)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.10.2010  09:20

    diky

    diky za věcnou připomínku v SZ. Máš pravdu chce to komplexni pohled
    • 00 Reagovat !

      foto BigBang

      BigBang 14.10.2010  21:42

      « Re: diky

      popravdě bych taky měl dofotit trochu ten introš a dodělat tu recenzi u Sharana :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Lotus-Plzen

    Lotus-Plzen 04.01.2011  18:42

    :)

    Střízlivě napsaná recenze, pěkné
  • 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 05.05.2013  23:36

    modrá je dobrá

    sice nejsem úplně fanoušek Fabií, ale tahle je modrá a majitel ji má rád a stará se o ni tak, jako já kdysi svýho "modráska" podobných paramterů :-)... takže jen tak dál !
  • 00 Reagovat !

    foto Stanley1994

    Stanley1994 13.10.2013  11:49

    světla

    Zdravím, mám dotaz: Mám problém se světli, jsou zašlé... Vidím že se je nějak opravil, tak se chci zeptat, jak si spravoval ty světla? Nějaká pasta? Název?
    • 00 Reagovat !

      foto smoula-nesika

      šmoula nešika 13.10.2013  12:02

      « Re: světla

      Možná ti pomůže tohle: [odkaz] :-)
    • 00 Reagovat !

      foto BigBang

      BigBang 13.10.2013  14:04

      « světla

      hehe, ted jsem ti to psal do diskuse k autu >:D Ten článek neni špatnej, ale...

      První ale: i přes značnou sílu toho plexi bych vynechal cokoliv (smirek) pod hrubost 1000 a ještě k tomu na sucho.

      Druhé ale: skok z 800 na Trizact 3000 je obrovskej a s tou 3000 bude hooodně dlouho trvat odstranit „škody“ po suchý 800. Takže bych tam přidal aspoň 2000.

      Třetí ale: i když vim, že Trizact dokáže udělat dobrej finiš, tak se mi rozhodně nezdá, že by dokázal udělat finiš bez matnýho filmu.

      Čtvrté ale: vychází ze třetího - chybí mi tam nějakej krok s lešticí pastou na nějakej opravdovej finiš, ne jen zdánlivej u mokrýho auta ;-)

      Abych to shrnul: začít někde na 1000/1200 (odstřenění starýho ochranýho laku), 2000 (odstranění škod po 1000) a nakonec 2500/3000 (finál. zabroušení), potom by měla následovat středně hrubá lešticí pasta + kotouč (aspoň vlněnej - „ovečka“ nebo k pastě odpovídající pěnovej). Brusnym papírem na mokro to zvládneš bez problémů ručně, s podložkou. Pak kotouč do vrtačky a hrubou/střední pastu od 3M (bílá, zelená, modrá) - těch bys mohl někde trochu vyžebrat v lakovně, protože jsou asi nejpoužívanější ;-) na kotouč na jedno světlo cca 4 „bobky“ o velikosti hrášku a pak leštit na nízký otáčky. Tahy kotoučem od zhora dolů horizontálně přes celou plochu a pak z jedný strany na drouhou (zleva do prava nebo obráceně - prostě jak ti to vyjde) - tyhle tahy by měly mít zhruba 50% překryv. Leštit do doby až ti pasta jakoby zolejovatí, pak setřít zbytky hadrem a případně opakovat proces s pastou. Pokud bys nesehnal ovečku kotouč na vrtačku, tak to lze provést i ručně s o něco horším výsledkem. Hotovou práci je nutno zavoskovat, abys suploval tu starou ochrannou vrstvu.

      Kdych věděl, že jsi někde z okolí, tak bych se s tebou o tom osobně pobavil víc, napiš SZ ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…