Recenze

BigBang (muž 27 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia Style 1.2TSI 66kW

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35
 

Technické info

Přezdívka auta rudoarmějec Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:8787 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,9 maximální rychlost [km/h]: 182 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 305 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,7 / 5,9 *

Popis vozu

– První dojmy z testovací jízdy novou Fabií
Poznatky za těch pár minut jsou asi takové, že auto jede pěkně, oproti F1 je tišší. Avšak otázkou je o kolik bude tišší po 12 letech provozu. Byla to 66kW verze, takže přesně to, co bude/máme včetně zadních kotoučů. Jede to pěkně, když jsem nesledoval tachometr, tak bych takovou akceleraci nečekal. Ten zvyk z téměř dvojnásobného naftového krouťáku dělá svoje. Posilovač řízení mi přišel možná až moc přeposilovaný. V jedničce mi příjde na užších pneu těžší na otočení, ale vzhledem k tomu, že to je el. posilovač, tak bych se ani nedivil, že by se dalo upravit jak bude „tuhej“. Podvozkově super - žádná tvrďárna jako např. Fiesta, která mi přišla na rozbité silnici hrozně nervózně, a přitom v zatáčkách bez zbytečných náklonů. Náklon mi možná přišel i menší než u jedničky. Interiér hezký, palubní deska ačkoliv tvrdá, tak povrch hodně podobný tomu v O2. Na omak, pocit je ještě lepší než v O2 (tam na mě působí jaž jakoby papírovým dojmem), ale je prostě tvrdá :) Klimatronik super, chladil jako zběsilý. Nastaveno na 18,5°C, venku 22°C, a myslel jsem, že mi umrznou ruce. Malý koženej paket - kůže mi přišla jako když je z papíru, nevím jen pocit, ošoupaný kožený volant v Sharanu mi příjde bytelnější. Z látky na sedadlech jsem trochu rozpačitý, jelikož podlě mě má ta látka přežít i konec světa a tady mi příjde taková moc tenká. Co mě hodně zarazilo bylo, když jsem si jí dokázal „skřípnout mezi půlky“ :D Prostě se jakoby na sedáku „odlepila“ od výplně. Nikdy se mi nic takovýho snad nestalo. Nebo možná ano, u jedničkového Focuse. Spojitost to bude mít s tenkou látkou a složitým dekorem, kdy nedokážou látku dostatečně napnout. Možná že by to nevydržela? Těžko říct. Asi jsem zhýčkán z aut pocházejících, dle mě, z vrcholu automobilové produkce, tzn. z aut přelomu tisíciletí. Na ekologii se už hledělo, ale jen rozumně, auta se stavěla tak, aby byla spolehlivá a něco vydržela. Takže na sedáčkách mohl člověk tancovat breakdance a byly pořád téměř jako nové. Zářným případem je jedničková Fabie a Octavie. Avšak to už jsem docela odbočil od tématu. Co říct k nové Fabii na závěr? Tedy na závěr mého krátkého seznámení při testovací jízdě? Je to solidní auto, za ty peníze asi i odpovídající. Auto výbavou a vzhledem současným, technikou resp. spolehlivostí techniky z přelomu milénia, bez zbytečností jako start/stop, miliardy různých asistentů, které jsou dle mě celkem zbytečné, bohužel dnes koupit nejde a ani už nepůjde. Ještě jsem zapomněl na vnitřní zrcátko. Sice hezky designově vypadá, ale na můj vkus je prostě malé. Škoda to sice vyřešila šalamounsky vypuklým zrcadlem, takže sice zorné pole zůstalo stejné jako u normálního zrcátka, možná je ještě o něco větší, ale všechno v zrcátku je menší než by člověk chtěl a čekal ;)

Pojďme už ale k tomuto konkrétnímu vozu. Pokud bych měl obligátně začít, tedy jak jsme se k ní dostali, tak je ten „příběh“ velice jednoduchý. Škoda přišla s novou generací Fabie. Líbila se nám a líbí se i nadále. Auto jsme nutně nepotřebovali, ale sešly se peníze i chuť, a tak se rozhodlo. Šli jsme celkem na jisto. Proběhli jsme několik autosalonů až jsme se u jednoho upsali ďáblu. Obrazně. Od objednávky k předání uběhly bez mála 4 měsíce, ale už je doma. Jeden bonus k tomuto čekání byl v podobě toho, že naše Fóbie je již modelový rok 2016. Co se změnilo oproti MR2015? V podstatě nic, prý něco s volantem, ale nedokážu posoudit bez srovnání. Předání proběhlo bez problémů, jen byl pan prodejce velice špatný z toho, že jsem si přál, aby auto na předání nemyli. V jeho letité kariéře prodejce aut jsem byl první, komu auto nemyl před předáním. Sám si sám. Radši si to poškrábu sám, ať jsem naštván maximálně jen sám na sebe. Větší sranda nastala na magistrátě, když paním/slečnám se asi nechtělo moc pracovat při pátku. Dorazil jsem půl hodiny před polední pauzou a již se nevydávaly pořadní lístky. Když jsem přijel po polední přestávce, tak nám (čekalo nás cca 15 na auta), že z dopoledne jim ještě schází 20 potencionálních lidí. Ve výsledku jich bylo cca 8, zbytek nepřišel, naštěstí. Na třech přepážkách jim trvalo hodinu odbavit těchto 8 lidí. Po hodině čekání se rozběhl automat na čísla. Na okénko jsem šel 3. v řadě. Za 15 minut jsem odcházel se značkami. Asi jim vytrávilo, tak nasadily vyšší tempo.

Naše Fabia není nijak „extra“ vybavená, sic je ve výbavě Style. Tato volba padla zejména z důvodu, že obsahovala vše, co bylo požadavkem. Rozumné radio, klimatronik, maxidot, okna v elektrice. Pokud jsme porovnali ± stejný objem výbavy + motor, tak nejlevněji vyšel právě Style, pak Ambiente a na konec nedráž Active. Navíc jsme si připláceli jen vyhřívání sedaček, plnohodnotná rezerva a kotoučové brzdy vzadu. Dále nevím jestli je to standardem ve výbavě Style, ale vůz je vybaven bezklíčoým startováním. Též jsme dostali gumové koberce. Klasické jsou v kufru v originálním, nerozbaleném pytli, Ve kterém asi i zůstanou.

– Motor
Pohonnou jednotkou je turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1197 ccm o výkonu 66 kW v rozsahu 4400-5500ot./min (TP 5400 ot./min) krouticím momentem 160 Nm od 1400 do 3500 ot./min. Je to klasické TSI od VW, tzn. na volnoběh z venku šicí stroj. V autě je relativní klid, motor není téměř slyšet. Velký povzdech nad start/stop systémem. Pracuje relativně rozumně, pokud by se auto neochvělo při startu motoru, tak si člověk ani nevšimne, že motor neběžel a právě nastartoval. Povzdech z jednoduchého důvodu - prostě ten systém nemám rád a motoru dle mého názoru rozhodně nepřispívá. Pár deci ušetřeného benzínu za to nestojí. Motor táhne velice slušně, i když máme spolu zatím najeto 55 km, takže jsem ho moc nedráždil. Dám mu prvních tisíc kilometrů klidového režimu, pak trochu přitvrdím. Zatím nechci nic předjímat, ale zkusím zjistit mechanické rozdíly mezi verzemi 66 a 81 kW. Pokud by žádné nebyly, tak bych uvažoval nad úpravou v podobě originálního SW z 81kW verze. Uvidíme v budoucnu. Servisní interval výměny jsem zvolil na 1 rok nebo 15 000 km. Nemyslím si, že by LL intervaly prospívaly motorům, nehledě na to, že náš roční nájezd je někde kolem 10 až 15 tis. km za rok. Po roce užívání mohu jen přitakat k tomu, že motor jezdí hezky a sílu postrádá až v momentě, dky si do auta sednou 4 lidé, což v našem případě není zrovna často. Dokonce byl kamarád překvapen, když jsem se ho statečně „držel“ - Golf 6. generace 2.0TDI poladěný na 200 odbržděných koní.

– Podvozek
Podvozek by měl být mechanicky shodný s předchozími generacemi. Žádné revoluční změny se neodehrály. Proč taky, když to funguje. Nerovnosti filtruje obstojně, občas příjde rána, ale to člověk stejně jede řekněme ošklivě. Boční náklony v zatáčkách bych přirovnal asi k těm v první verzi, nic zásadního. Překvapilo mě řízení. Posilovač mi příjde docela dost přeposilovaný. Již v první generaci jsem si říkal, že jde z lehka, ale po přesednutí do 3. generace se ta přeposilovanost ještě dále umocnila. Když jsem pak přesedl do Sharanu s klasickým hydraulickým, tak jsem si připadal, že je něco špatně. Ale ono není, jen je ten v nové Fabii „ hodně přemotivovaný“. K podvozku bych ještě přidal dojem z brzd - sakra, to brzdí :D V porovnání se Sharanem to je neskutečné a v porovnání s první generací to je též velký rozdíl v nástupu.

– Karoserie
Velice subjektivní odstavec, každý musí posoudit sám, ale jak jsem zmiňoval výše, nám se líbí. Design v současném trendu Škody, rozhodně velký krok kupředu oproti minulé generaci. Fabia konečně vypadá jako auto. K designu bych měl pár připomínek. Jednou jsou 5. dveře, které při pohledu z profilu podivně trčí díky velkému prolisu na SPZ ála obálka. Druhá výtka je v podobě „souboje“ mřížky v nárazníku a radaru front assistu. Nevím proč to nemůže/nemohla VW group vyřešit nějak rozumně bez vytváření té díry. I když nutno uznat, že to vypadá estetičněji než u takového sedmičkového Golfu GTI, či Octavia RS třetí generace. Poslední výtkou z pohledu funkčnosti je délka kapoty versus stěrače. Proč to sakra musí být tak blbě vymyšleno, že je nemůžu normálně zvednout při zavřené kapotě? Tak ještě jedna, opravdu poslední, výtka - nechápu proč je základna antény v černém lesklém laku, když samotná anténa je gumová, tedy matná. Při vystupování z auta si musí člověk dát pozor, aby si neušpinil kalhoty o široký práh. Avšak to bude nejspíš problém všech nových aut.

– Interiér
Prostorem se subjektivně moc nezměnil oproti první generaci, s druhou nedokážu posoudit. Sedadla příjemná, obě vpředu výškově stavitelná a s loketní opěrkou mezi nimi, návyková záležitost. Návyková ovšem jen v „módu komfort“. Když si člověk řekne, že pojede rychleji/sportovně a loketku zvedne, tak může zavazet. Mě se často v takovémto režimu stalo, že jsem se o ní uhodil do lokte. Palubní deska z hlediska funkčnosti super, intuitivně rozmístěné ovladače. Z hlediska estetického, tak jsou super různé varianty pruhů uprostřed. Pokud jsem dobře zkoumal, tak by měly být relativně snadno zaměnitelné. V našem je basket matt, čehož zpětně lituji, dark brushed vypadá luxusněji, ale co není může být a aspoň je nad čím přemýšlet. Při čekání v salonu jsem si prohlížel jiné Fabie a došel jsem k jednomu (ne)milému zjištění (jak pro koho). Výplň dveří má pruh, tam co je otevírání dveří, které je v určitém dekoru. Pro „šťastlivce“ s dekorem basket mat se shoduje s tím na palubce, ostatní mají smůlu, jelikož není výměnný a je pouze v této variantě. Co se týče materiálu palubní desky, tak to jsem již zmiňoval - sice tvrdá, ale na omak velice příjemná, příjemnější než v O2. Radio Swing své účely plní dobře stejně tak jako základní reproduktory. Opravdu nejsem hudební gurmán, takže mi bohatě stačí. Neobjednával se multimediální volant, na jednu stranu škoda, na druhou se zase bude volant mnohem lépe a snáze čistit. Co mě opravdu zaskočilo byla absence klasického zapalovače. Zásuvka je, ale zapalovač nahradil jen špunt s nápisem 12V. Ne že bych ten zapalovač využíval, ale myslel jsem, že to je standardní výbava. Šetříme, šetříme... Jediným prvkem kazícím příjemný pohled na palubní desku je stále svítící nápis o airbagu spolujezdce. Pochopil bych, kdyby tato kontrolka svítila pokud je deaktivován, ale proč svítí i když je zapnutý? Stačilo by, kdyby svítil např. 1 min po stratu motoru, a pak by mohla kontrolka/nápis zhasnout. Omlouvám se za mystifikaci (přidávám to sem jako doplnění), kontrolka airbagu spolujezdce v zapnutém režimu zhasne po 65 sekundách. Kufr je poměrně velký, kolem rezervy je ještě místo na lano a různý „autobordel“. Na pravé straně zavazadlového prostoru se nachází místo pro lékárnu s gumou na uchycení. Velice příjemným řešením je umístění výstražného trojúhelníku. Ten není na obvyklém místě u rezervy, nýbrž zevnitř zadního čela - jakoby pod zámkem. Zajisté vyfotím. Zadní sedadla dělená 60:40. Nevím jak u modelu Active, ale u první generace ve výbavě Classic nebyla zadní lavice dělená. Jedna věc mi v nové Fabii chybí. Je jí malý kastlík vlevo pod volantem. Díky uživateli Avocat můžu doplnit ještě jednu drobnost - loketka. I když je to super věc, co se týče pohodlí při cestování, docela překáží při zapínání pasu. Avšak za těch pár zapínání jsem si vyvinul techniku zapnutí bez toho abych loketku musel zvedat. Ohledně přístupu k ruční brzdě to je horší, jelikož vás nepustí chytit brzdu cekou rukou. Já ručku moc nepoužívám, ale pokud ji zatáhnu na první zub, tak jídokážu odjistit jen dvěma prsty z loketky, ale pokud bych jí zatáhl víc, tak už bych loketku zvenout musel. Narazil jsem ještě na jednu věc, kterou je, tedy spíše není, opěrka pro levou nohu. Většinou bývá alespoň pogumovaná část koberce, nebo též z plastu, nerezu apod. V nové Fabii bohužel není ani jedno. Tapecírunk předních dveří má polstrování pro opření lokte, ovšem dozadu ho někdo opomněl dát. Dekory palubní desky se asi budou dát poměrně bez problémů vyměnit. To ovšem neplatí o výplních dveří, ty se v případě změny dekoru budou muset vyměnit celé. Černý interiér je hezký, stejně jako černá látka sedadel, loketní opěrky, polstrování dveří, ale neskutečně snadno se špiní. Člověk jezdí a používáním se objevují nové a nové nedokonalosti. Možná ani ne nedokonalosti jako malé zlosti, mé zlosti. Jednou z nich je kaplička přistrojů. V Sharanu je u tachometru plocha, kam si můžu odložit např. peněženku, telefon. V první generaci Fabie tato „polička“ byla též, ale malá, mělká - budíky nebyly utopeny příliš hluboko, ale peněženku to ještě zvládlo, v nové Fabii už tento odkládací prostor neexistuje. Dost mi chybí, jelikož jsem tam odkládal/odkládám telefon, když nemám v autě držák - přísavku. Ohledně plně nezajíždějícího okna u řidiče mám malou aktualizaci. Když okno stáhnu automaticky nebo ručně (tzn. první i druhou polohou ovladače) zůstane viset v té nepříjemné poloze pro ruku. Ovšem pokud několikrát, třikrát, opětovně zmáčknu ovladač, okno poskočí přibližně o centimetr dolů a už nepřekáží. Nevím, nechápu to, nechápu smysl, ale možná to je jen chyba na mém přijímači. Doplnění - ne není to chyba jen u mě, je to vlastnost všech vozidel a vyskytuje se to jen u okna řidiče. S první tisícovkou kilometrů na krku přišlo i jedno poznání, povzdechnutí i zajásání zároveň. Začal bych povzdechnutím. Povzdechnutí proto, že dekor Basket matt prostě není ve srovnání se zbylými dekory výbavy Style nic extra. Poznáním bylo dnešní postavení Slunce a směru mé jízdy. Naše životodárná hvězda svítila do auta v takovém úhlu, že se mi odrážely od černého lesklého finiše na radiu a chomových pásek mezi tlačítky sluneční paprsky. Zajásání tkvělo právě v matném dekoru basket. Neumím si představit jet za stejných podmínek v autě s dekorem piano černá nebo bílá. Radio Swing má oproti Boleru dvě výhody. Obě jsou praktické. První je černý nebo spíš antracitový matný plastový rámeček kolem displeje. Mimo to, že se od něj neodráží sluneční svit, si o něj mohu opřít ruku/prsty pro lepší ovládání aniž bych zanechal stopy, že jsem se v tom místě dotkl. Druhou výhodou je vstup pro SD karty hned pod displejem, takže výměnu karty lze provést jednoduše bez hledání otvoru v přihrádce před spolujezdcem.

– Ostatní
Jakžto věc nezařaditelnou do výše zmíněných odstavců se mi jeví okna. Přední okna, která pokud se stáhnou až na doraz, tak okno nezajede uplně , ale zůstane nepatrně koukat, půl centimetru. Bohužel i tento půl centimetr zapříčiní to, že vás bude sklo tlačit, pokud vystrčíte loket z okna. Jeden problém zejména do budoucna vidím v rozměru pneumatik. Pokud opomenu obutí 17" kol, tak na všechny ostatní je rozměr pneumatik řekněme dosti nestandartní. Zatím jsem jen informativně hledal a kromě prémiových výrobců s cenovkami kolem 3000 Kč za kus jsem nic moc jiných pneumatik nenašel. Další neduh se jeví drnčící zrcátko. Když jsem nešetrně zabouchl spolujezdcovy dveře větší silou, tak zadrnčel spodní plast na zpětném zrcátku. Musím to ještě prozkoumat.


Recenzi se budu snažit průběžně doplňovat, jak půjde život. Ještě musím trochu pouklidit interiér. Při mytí, nastupování, vystupování a popojíždění se dovnitř nanosí špína. Uvidím jak to bude zítra vypadat, zkusím něco nafotit. Nechci aby tato recenze vyzněla příliš negativně, ale prostě člověk hledá všemožné vady na kráse, když už za to auto dal své peníze. Silné a slabé stránky zatím vyplňovat nebudu. Doplním až po delším používání.

Silné stránky

– design
– motor
– barva
– bezklíčové startování
– funkce odmlžování čelního skla
– světla
– omezovač rychlosti (ideální ve městě)

Slabé stránky

– místo na nohy na zadních sedadlech
– černá látka sedadel a loketních opěrek
– ovládání radia na dotykové obrazovce bez MF volantu odvádí pozornost
– start/stop
– výměna žárovek ve světlech
– řazení 5° šikmo vpřed, zpátečka nemá synchronizaci = nutno si ohlídat, zda-li zaskočila
– příliš ostrý nástup brzd, zbytečně
– absence střešních lišt = voda teče otevřenými dveřmi/okny do auta

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

– překousané kabely od lambda sondy a potrhaná izolace pod kapotou (vyřešeno do týdne, zaplaceno z pojistky)
– odřená hlavice ředicí páky (reklamace vyřešena do druhého dne bez sebemenších problémů)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto Elán Teplice, dobré jednání, snažili se vyjít vstříc. Na auto se čekalo téměř 4 měsíce. Prý kvůli náběhu MR 2016, nevím. Nicméně jsme auto převzali s velkým techničákem, čož nebývá pravidlem.

Plány

– při mechanické shodě 66 a 81kW verze upgrade SW na silnější
– kryty zrcátek + blinkry (LED) v nich z O3

 

Novinky v recenzi

2.5.2017 19:44

Brzdy

Zhruba 14 dní zpět začaly silně pískat brzdy. Poslechem jsem dospěl k závěru, že zadní. Na jednom z kotoučů jsem našel neobrzděné proužky. Nebo spíše málo obzděné - jsou nad plochou normálně brzdící plochy. Nevím jestli je problém s destičkami nebo oč běží. Auto jezdí téměř výhradně městský provoz, a tak jsem nasadil léčbu ostrým bržděním. Zatím to vypadá, že by to mohlo od pískání pomoci, nicméně jsem zase nějakých 10 dní auto enviděl, tak nemohu říci jestli to pomohlo dlouhodobě.

28.9.2016 11:31

10 000 km

Deset tisíc kilometrů v mogulu mám. Tak začíná refrén písně Ivana Mládka. U nás to není Mogul a vůbec ne v jedné náplni, nicméně Fabie šlape jako hodinky a pevně věřím že ještě dlouho bude :) Jen se lije benzín, občas voda do ostřikovačů a zkontroluje olej. Jeho spotřeba je zatím nulová nebo minimálně neregistrovatelná.

5.8.2016 20:44

Hlavice řadicí páky

Zhruba před 14 dny jsem zjistil, že se začala loupat „kůže“ na řadící páce po celém jednom roce používání a 8800 kilometrech. Včera jsem se konečně dostal do škodovky. Včera objednáno, dnes vyměněno. Bezproblémová reklamace. Jak to tak vypadá, tentokráte jsem dostal hlavici z kůže opravdové :) Fotky v galerii na rajčeti, tady už mám plno :(
http://bigbang987.rajce.idnes.cz/Fabia_3_publikovane/#040820161339.jpg

Též něco málo doplněno do recenze ;)

22.5.2016 13:32

Kuní návštěva

Zhruba před měsícem se nám do auta podívala kuna. Odnesl to kabel od lambda sondy. Vyřešeno přes pojišťovnu, měnila se celá lambda sonda, jelikož jsou ty kabely kvůli teplotám neletovatelné. Ještě se kuna zahryzla do deky pod kapotou, ta je také nová.

14.1.2016 13:35

V novém roce

Do nového roku Fabča vstoupila s číslicí na tachometru počínající čtyřkou. S tím se také spojuje, alespoň pro mě, výměna oleje. Olej už je doma, je to pro mnohé možná podivný výběr, avšak má své opodstatnění. O co se tedy jedná? Olej je Repsol Elite TDI VW 505.01 5w40, tedy olej primárně určený pro vozy TDI se systémem čerpadlo tryska. Interval výměny oleje mám nastavený na pevný po roce respektive max. 15 tis. km, takže zde problém nění. Olej má specifikaci i VW 502.00, tudíž ho lze bez problémů použít. Tento olej používám též do Sharana, proto padl výběr právě na něj. Tuto první výměnu - druhý interval pojedu na něj, jelikož je to midSAPS avšak právě aditivací pro motory PD má předpoklad, že bude olejový film „dobře držet“. Teoreticky by měl pomoci lepšímu „usazení“ motoru, protože záběhem bych to asi už nenazýval. Následnou výměnu již na řadu příjde olej 0w40, pravděpodobně Mobil1, který poskytuje lepší mazání při studných startech, kterých v našem provozu je poměrně dost. Zbylý Repsol půjde do Sharana. Též mě na podzim postihla výměna žárovky zpátečky. Žárovka byla doslova spálená - zevnitř baňky šedo-bílý povlak. Jsem rád, že nepraskla. S výměnou žárovky též souvisela zmiňovaná demontáž světla. Nakonec jsem oproti prvnímu pokusu změnil směr tahu háčkem a světlo se mi podařilo sundat. Doporučuji tedy tahat spíše lehce dolů než kolmo na otvor ;)

26.7.2015 20:25

Pomalu ale přeci

Dnes se stal ten okamžik, kdy se z nového auta stává ojeté. Nebo taky ne, ale nic to nemění na tom, že jsme se dnes přehoupli přes hranici 1000 km. Doplněno pár drobností do interiérové části recenze.

Apropo, všimli jste si, že v Top10 převažují červená auta? :)

22.6.2015 14:57

Foto

Přidáno pár detailů do recenze ohledně interiéru + foto :)

21.6.2015 18:15

Update

To bych nebyl já, abych si něco nevymyslel. Dnes jsem chvíli přemýšlel nad tím, jak se budou měnit žárovky. V předních světlech to nebude až takový problém kromě žárovky levého potkávacího světla. Solidně tam překáží baterka. Rozhodně pro tento případ bych vozil v autě aspoň malou gola sadu právě pro případ výměny žárovky, jelikož to bez vytáhnutí bebo asoň posunutí baterie nepůjde. Teda pokud nevozíte v autě děti s malýma ručičkama :D Zadní lampy jsou také zajímavé. Pro výměnu žárovky se musí celá lampa odšroubovat. Drží ji 2x torx. Neděste se, šroubovák je v příslušenství pod klíčem na kola. Větší sranda nastává po odšroubování těch dvou torxů. Mezi nimi je dírka pro háček na sundavání poklic. Háček tam máte zaháknout a zatáhnout dozadu, aby se lampa uvolnila z kolíků, které ji drží. Tak jsem v rámci treningu vyzkoušel. Šrouby dolů, háček zaháknout a zatáhnout. Světlo se sice trošku uvolnilo, avšak rozhodně ne z kolíků. Bohužel setrochu pootočilo až se opřelo o roh karoserie a odlouplo trošku barvy. Naštěstí to je jen na základ, takže seženu retušovací barvu a zakápnu to, ale nic to nemění na tom, že by si někdo zasloužil jednu pořádnou mezi oči za tento systém. A samozřejmě světlo se mi sundat nepovedlo. Podotýkám, že jsem postupoval dle návodu k vozu a dokonce jsem si to asi 3x přečetl, protože to doopravdy nešlo.

+ pár doplňků do recenze


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Více o modeluŠkoda Fabia od 2014
Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo? Škoda Fabia Edition R5 – A není to trochu málo?

Mladoboleslavská automobilka oslavuje svůj nejúspěšnější…

Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory Tohle je modernizovaná Škoda Fabia. Má diodová světla a výhradně zážehové motory

Fabia se nově spolehne výhradně na zážehové litrové…

 





Blesk.cz

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní přehlídku i koncerty

Khamoro oslaví 20 let: Nabídne romskou módní…

Romský festival Khamoro letos slaví jubilejní 20. rok působení v Česku. Letošní ročník nabídne jako každoročně…

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Cyklistická sezona začíná. Nezapomeňte na správnou výbavu!

Léto je už v podstatě opět tady. S jeho příchodem se můžeme těšit i na pohodové dlouhé večery a výlety plné…

 

iSport.cz

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v Košicích! A řeší brankáře

Šéf IIHF: Příští MS? Češi v Bratislavě, domácí v…

Čeští hokejisté po sedmém místě na MS v Kodani a Herningu klesli v žebříčku IIHF z páté příčky na šestou. Proč…

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Fotbalové přestupy ONLINE: Kdo změní v létě dres?

Sledujte fotbalové přestupy, jednání i spekulace ONLINE na iSport.cz.

 

Reflex.cz

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka studentů čtyřku nebo pětku, brzy přitom bude povinná

Maturitní katastrofa: Z matematiky měla téměř půlka…

V minulém týdnu dorazily do škol výsledky didaktických testů státní maturity. Celkové statistiky zatím CERMAT…

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které promlouvají o vlastní kráse

Jsme, jaké jsme: Fotografie stoletých žen, které…

Ženy často touží splňovat standardy krásy, i když je jim více než 100 let. Dokumentární fotografka Arianne…