PeT-A: Tak já teda Favorita mám, však víš, najel jsem s nimi už docela dost... s Fabii HTP jsem jezdil s jedničkou 40 kW a teď jsem jel dvojkou s 43 kW. 40 kW byla výsměch, Favorit svým projevem je na tom lépe (a to mám 43 kW karburátor, ne 50 kW stříkačku). Ten motor krásně tahal v úzkém rozmezí otáček, takže předjíždět s ním byl problém, jakmile ručička stoupla k 90, tak tam už byla pětka a dále se točivý moment nedostavoval. Docela mě to párkrát vypeklo.
Současná nejslabší 43 kW mi přišla už trochu lépe vyladěná, vytáčet se to dalo vysoko a neztrácela tak rychle sílu, resp. mělo to smysl. Konečně pozbyla jak by dieselový charakter 40 kW verze. Dokonce jsem si byl schopen jízdu (krom toho hrozného třívalcového zvuku) i vychutnat, ale zase po dojezdu mi naskočila spotřeba 10,5 l/100, což je... 8-s >:D
Rozhodně ale na 43 kW verzi bych si s Favoritem moc nesahal, maximálku bude mít Favorit asi díky převodům výše, možná i v dlouhém táhlém pojede taky solidně, ale pružnost při předjíždění bude u té Fabie 43 a 12V 51 kW lepší. Samozřejmě u takových malých rozdílů to je o řidiči, protože vědět kdy to má smysl vytáčet a kdy ne, to je už pomalu umění.
Navíc majitelé Favoritů, kteří si koupí Fabiu HTP (to už musí být ale hodně velký "mačo" si nepřiplatit 15 000 za 1,2 TSI) budou povětšinou důchodci, takže ten rozdíl pocítí hodně ;-)