Recenze

BigBang (muž 26 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Fabia 1.2 HTP 6v 40kW

9,23 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16 Škoda Fabia, foto 17 Škoda Fabia, foto 18 Škoda Fabia, foto 19 Škoda Fabia, foto 20 Škoda Fabia, foto 21 Škoda Fabia, foto 22 Škoda Fabia, foto 23 Škoda Fabia, foto 24 Škoda Fabia, foto 25 Škoda Fabia, foto 26 Škoda Fabia, foto 27 Škoda Fabia, foto 28 Škoda Fabia, foto 29 Škoda Fabia, foto 30 Škoda Fabia, foto 31 Škoda Fabia, foto 32 Škoda Fabia, foto 33 Škoda Fabia, foto 34 Škoda Fabia, foto 35 Škoda Fabia, foto 36 Škoda Fabia, foto 37 Škoda Fabia, foto 38 Škoda Fabia, foto 39 Škoda Fabia, foto 40 Škoda Fabia, foto 41 Škoda Fabia, foto 42 Škoda Fabia, foto 43 Škoda Fabia, foto 44 Škoda Fabia, foto 45 Škoda Fabia, foto 46 Škoda Fabia, foto 47 Škoda Fabia, foto 48 Škoda Fabia, foto 49 Škoda Fabia, foto 50 Škoda Fabia, foto 51 Škoda Fabia, foto 52 Škoda Fabia, foto 53 Škoda Fabia, foto 54 Škoda Fabia, foto 55 Škoda Fabia, foto 56 Škoda Fabia, foto 57 Škoda Fabia, foto 58 Škoda Fabia, foto 59 Škoda Fabia, foto 60 Škoda Fabia, foto 61 Škoda Fabia, foto 62 Škoda Fabia, foto 63 Škoda Fabia, foto 64 Škoda Fabia, foto 65 Škoda Fabia, foto 66 Škoda Fabia, foto 67 Škoda Fabia, foto 68 Škoda Fabia, foto 69 Škoda Fabia, foto 70 Škoda Fabia, foto 71 Škoda Fabia, foto 72 Škoda Fabia, foto 73 Škoda Fabia, foto 74 Škoda Fabia, foto 75 Škoda Fabia, foto 76 Škoda Fabia, foto 77 Škoda Fabia, foto 78 Škoda Fabia, foto 79 Škoda Fabia, foto 80 Škoda Fabia, foto 81 Škoda Fabia, foto 82 Škoda Fabia, foto 83 Škoda Fabia, foto 84 Škoda Fabia, foto 85 Škoda Fabia, foto 86 Škoda Fabia, foto 87 Škoda Fabia, foto 88 Škoda Fabia, foto 89 Škoda Fabia, foto 90 Škoda Fabia, foto 91 Škoda Fabia, foto 92 Škoda Fabia, foto 93 Škoda Fabia, foto 94 Škoda Fabia, foto 95 Škoda Fabia, foto 96 Škoda Fabia, foto 97 Škoda Fabia, foto 98 Škoda Fabia, foto 99 Škoda Fabia, foto 100 Škoda Fabia, foto 101 Škoda Fabia, foto 102 Škoda Fabia, foto 103 Škoda Fabia, foto 104 Škoda Fabia, foto 105 Škoda Fabia, foto 106 Škoda Fabia, foto 107 Škoda Fabia, foto 108 Škoda Fabia, foto 109 Škoda Fabia, foto 110 Škoda Fabia, foto 111 Škoda Fabia, foto 112 Škoda Fabia, foto 113 Škoda Fabia, foto 114 Škoda Fabia, foto 115 Škoda Fabia, foto 116 Škoda Fabia, foto 117 Škoda Fabia, foto 118 Škoda Fabia, foto 119 Škoda Fabia, foto 120 Škoda Fabia, foto 121
 

Technické info

Přezdívka auta Modřina Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:80009 palivo: benzin počet válců: 3 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1198 výkon [kW]: 40 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 18,4 maximální rychlost [km/h]: 151 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední

Popis vozu

Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako Seat Ibiza, Leon a Toledo, VW Polo, Golf a Bora, Škoda Fabia a Octavia. Po pár konzultacích s rodiči (ti platící) sešlo ze sedanů s argumentem, že jsou moc velký. Podmínkou bylo 5 dveří. Letem internetem přišly nějaký tipy, ale zatim nic moc co by extra padlo do oka. Jenže duben přešel plynule v květen a scháňka po autě začala být aktuální. Bazary v okolí nabídly pár aut, co by padaly v úvahu. Auta takováto: Golf IV 1.4, Golf IV 1.9TDI, Polo 6n2 1.0 a ještě jeden Golf IV 1.9TDI, který by byl na prodej možná až začátkem června. Ty první dva zmiňovaný Golfy vypadaly bouchle. Od Pola nás odradil motor 1.0 se 160t km. A tak jsme čekali a hledali. Nakonecjsem se přes známýho dostali k modré Fabii 1.2HTP se serviskou a necelými 55t km najeto z roku 2003. V pondělí jsme se na ní byli kouknout celá rodina a v úterý už stála před domem.

Jedná se o modrou Škodu Fabii 1.2HTP 40kW rv. 2003. Model je to před faceliftem, který proběhl na podzim 2004. Viditelnou změnou po faceliftu byly nové nárazníky a nové zadní světlomely, v nichž bílý segment tvořil ležaté písmeno U. Tento prvek byl převzat z nové Octavie.

Exterier:
Nevím kdo Fabii navrhoval, ale k líbivým tvarům má daleko. Lak je obyčejná modrá, kterou uvidíte pomalu na každé třetí Fábii nebo Octávii. Nárazníky jsou lakovány do barvy vozu. Za denním používáním se nesou následky v podobě lehoulince obouchaných dveřích. Největší šrám je na zadním nárazníku, kde se nejspíš někomu podařilo na něco nacouvat. Zrcátka a kliky dveří jsou ,,obohaceny" o chrompaket nejspíš od Milotecu - sice se mi ten chrompaket nelíbí, ale na druhou stranu je to dobré poznávací znamení. Přemýšlím nad nějakými 16" koly na léto, ale to by nevyznělo tak dobře bez dobrýho rozměru gum a snížení :)

Interier:
Obyčejná plátěná sedadla jsou v porovnání se sedadly v bývalém Polu nebo Golfu III úzká, ale zajistí solidní boční vedení i komfort díky tvrdším sedákům. Vpředu je místa dostatek, ale vzadu za mnou už moc místa nezbývá. Tapec dveří je celý potažen látkou. Dvoubarevná palubní deska má vrchní část z měkčených plastů a spodní, šedá, je z tvrdých plastů, nevypadá nejhůře, ale podařilo se mi jí poškrábat zipem ze spacáku. A zapomněl bych na magické tlačítko AC, které když zmáčknete, tak musíte pomalu auto roztlačit aby jelo ;)

Motor:
Sílou opravdu neoplývá, ale na poskakování po městě a občasnou delší cestu je 40kW dostačujících. Předjíždět se opradu nedá tedy pokud nemáte místo jak při předjíždění s autobusem. Celkem jsem byl překvapenej, když jsem tenhle polomotor rozvášnil na tachometrovejch 160km/h :D

Podvozek:
Žádné závodní výkony nečekám a pro skákání po městě stačí všechno. Nerovnosti tlumí dobře. Kdyby jsem měl ještě nižší gumy místo těch 185/60 R14, určitě by se dalo jet víc ve sportovním duchu ;)

Brzdy:
Nástup mají takový nijaký až tupý, ale když se šlápne trochu víc, tak to zabrzdí a to ne nijak zle :) Jen chybí ABS na vodě a sněhu - chcete zabrzdit trochu víc a hned blok (pokud člověk trochu myslí tak ani to neni problém), sice na sněhu je to tim, že je sníh, ale na mokru budou nést část odpovědnosti pneu Kléber. Pneu byly na autě když jsme ho koupili. Neměli najetou snad ani jednu sezonu... pokud člověk trochu myslí tak ani to neni problém).

Silné stránky

- poměrně málo elektroniky
- je to koncern
- vypadá jako ,,dražší" model - lakované nárazníky a elektrony
- levné ND
- svítí celkem obstojně (xenony mi na jízdu nevyhovujou)
- v podstatě i podvozek

Slabé stránky

- motor 1.2HTP
- otevírání kufru pouze od řidiče
- málo místa na zadních sedačkách (hlavně za mnou)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

chvíli svítila elektronika motoru - asi lambda
- měněny kotouče (zvlněné) a k tomu destičky
- vyměněno zadní levé ložisko (ztratilo se klepání od pravýho předního kola)
- špatný kontakt ve spínači brzdových světel (opraveno :D)
- snad přesně po roce se opět ozvalo klepání od PP kola a zasej jak se zjevilo tak zase ustalo, fakt nvm
- a taky nás vyrazili z STK, protože nebrzdilo jedno zadní kolo; bylo vyteklý prasátko
- vyměněny silentbloky na přední nápravě + kostice; doufám, že bouchání je jednou pro vždy vyřešeno

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

v ACT super přístup + auto po 1. majiteli se serviskou => pravidelně servisováno v autorizovaném servisu...

 

Novinky v recenzi

30.6.2015 23:58

Prodáno

Přišel nástupce modřiny, takže šla hned 22. června do světa. Doufám, že bude novému majiteli sloužit stejně dobře jako nám :)

30.3.2015 20:15

Jezdíme

Čas běží jako o závod stejně jako kilometry na tachometru. Nedávno jsme se přehoupli přes 90 tis. km. Fabka asi poznala, že půjde z domu, takže začala protestovat. V pátek se jelo nacenit a po cestě přišel problém. Mezi 2 - 3 tis. ot. jakoby motor chvílemi jel jen na 2. Pán na nacenění byl vyděšenej snad víc než já, jelikož viděl jak bude hlava pryč atd. No ještě ten den se zajelo na VAG. Proběhlo trochu testování, nahodily se nové svíčky, pak se prohodily cívky a bylo jasno. Cívka na 3. válci KO. Než se „dotestovalo“, tak cívka umřela dá se říct uplně, jelikož po montáži svíček a test. jízdě byla svíčka na 3. válci jako jediná nevypálená. Cívka od strýčka Bosche v sobotu z Kelly a už vše zase jezdí jak má :)

Jinak by se dalo říct, že se od poslední aktualizace nic nedělo, jen se lil benzín a pravidelně v únoru se měnil olej a filtry. Jo a zapomněl bych na nový vlnovec. Ten starý byl tak nějak děravý když se s ním párkrát chytlo o zem...

27.10.2013 13:19

kilometráž

Tak už má modrřina na krku 8. křížek, 80 tis. km. Vše funguje tak jak má, jen se jí nedostává tolik péče, jelikož s ní jezdí táta. Sharan totiž netopí a je mu v něm zima :D

30.4.2013 22:02

Přezutí

Před 14 dny nastal konečně čas, kdy jsem měl čas přezout na letní. To bych ale nebyl já, kdybych si nevymyslel něco extra. Jako správnej pacient jsem vytáhl elektrony, umyl je co to šlo a navoskoval. Poprvý jsem použil a vyzkoušel CarPro TR.IX a Finish Kare 1000p. První poznatky s voskem jsou dobrý. Tím nejdůležitějším je, že se dá rozleštit mnohem jednodušeji než Collinite.

13.3.2013 22:34

Olej

Stejně jako na Sharanu, tak i Fabka dostala o víkendu nový olejíček. Tentokrát to byl 5w50 (na rady z cimbu.cz) od Millers oils. Výměna už byla celkem potřeba (přiznám se, že výměnu jsem odkládal už od listopadu) vzhledem k „výrazu“ starýho oleje a olej. filtru, kterej se něchtěl pustit toho plastu na, kterym je nastrčen.

24.9.2012 20:56

Voskování

Přes víkend proběhlo poslední voskování na tenhle rok. Uvidíme jak dlouho vydrží Collinite v zimě, teda jestli vydrží až do konce února nebo budu někdy během ledna už obnovovat. pár fotek v galerii ;)

8.6.2012 14:06

nová várka fotek

S menším, měsíčním, zpožděním sem dávám fotky z „ prvního jarního voskování“ :D byl to maraton na celý víkend, a jelikož jsem to dělal pod otevřeným nebem, tak mě několikrát vyhnal déšť apod...

23.3.2012 22:20

Slunce svítí, ptáci řvou, kytky začínaj smrdět - jaro je tu!

tak jak mě sluníčko vytáhlo před týdnem udělat očistu modřiny, tak dnes došlo na letní kola. Po víc jak čtyřech měsících spatřily denní světlo. Popravdě řečeno, byl to totální černej kekel a škoda jen, že v šeru už nepobíral mobil... takže umýt, clay a vosk :D foto je dole ;)

17.3.2012 18:02

Mytí

Opravdu teplé sluneční paprsky mě vytáhly ven, abych umyl auto. Musim teda říct, že po 2 měsících to fakt potřebovala. Samozřejmě to nemohlo skončit jen umytím i když „kolohnát“ pořád drží. Tak jsem se vrhnul na introš. Zaprasenej byl řádně - taky nebyl víc jak 3 měsíce čištěnej. To znamená tuny všeho možnýho bordelu prachem a kamením počínaje konče senem, zrním a jehličím. Takže vycucat, gumový koberce pořádně vydrhnout a taky otřít palubku od prachu. No a jak se to podařilo můžete shlédnout ve fotkách ;)

4.3.2012 19:55

bouchání

tak už je bouchání snad u konce... jeden silentblok stačilo o 1/4 otáčky dotáhnout a je to allright :D

27.1.2012 13:51

podvozek

Během tejdne dostala fabka nový silentbloky na přední nápravě. Bohužel klepání se pořád ozývá. Zbývá ještě horn uložení tlumičů.

1.1.2012 23:08

Protekce laku

Tak jsem konečně otestoval vánoční nadílku autokosmetiky. Auto jsem umyl, přejel clayem od Chemical guys. Následovala lehčí korekce laku v podobě ruční aplikace All-in-1 také od Chemical guys a završeno kvůli nedostatku času jen jednou vrstvou Collinite 476S. Do konce zimy by to mělo vydržet.

18.7.2011 19:59

Renovace světel

Když dnes na chvilku vykouklo Slunce a jeho paprsky dopadly na Fabku, dostal jsem poslední impuls, abych zkusil se zažloutlými a lehce popraskanými světly něco udělat. Nějaký čas se mi doma válela abrazivní pasta. nezbývalo nic než vyzkoušet někde kde to nebude vidět. Výsledek překvapil, a tak jsem se pustil do práce. Za zhruba 4 hodinky, jednom dešti a odrovnanym prstu jsem dospěl k obstojnému výsledku vzhledem ke stavu světel a ručnímu „leštění“.

6.5.2011 22:36

Mytí

tak jsem se dneska rozhoupal umýt fabku od hnusu ze stromů. Čekal jsem na přívod vody abych mohl otestovat wapku, ale zatím jsem se nedočkal, a tak jsem byl nucenej nechat to drhnout kartáčema na myčce :/

8.4.2011 17:07

léto přichází

Teploty se už pravidelně šplhají poměrně vysoko nad nulu, a tak přišlo na řadu přezutí na letní bačkory. Bohužel problém nastal, když jsem chtěl povolit šrouby. Vzal jsem si klíč a když jsem začal povolovat první kolo, došlo mi, že mi chybí ořech na bezpečnostní šroub. Hledal jsem ho snad půl dne, ale prostě nebyl. Musel jsem se smířit s faktem, že jsem ho ztratil, takže přišel na řadu majzlík. Naštěstí nebyly šrouby na krev utažené a povolily bez nějakého velkého přemlouvání. 3těstí bylo, že zimáky jsou na plecháčích, a tak byl ke šoubům dobrý přístup. Elektrony jsem předtím ještě umyl, aby byly připraveny na start letní sezóny :D

15.2.2011 17:54

Lyžování

tak jsem si dnes byli zalyžovat na Bouřňáku. Počasí nic moc a lidí po 11 hodině minimum. Při cestě domů se rozsvítila kontrolka EPC, ale vše jsme vyřešili po příjezdu.

27.1.2011 18:12

Krádež

Tak mi 19.1. vykradli fábiji... ukradli mi rádio http://freemarket.kiev.ua/images_goods/Pioneer/Pioneer-DEH-2920MP.jpg a nakonec mi tam ještě dali v AGC zelený sklo místo bílýho :-/

30.9.2010 22:01

příprava na zimu

Včera přišly zimní bačkory pro Fabusouse, které jsem hned jen navlíknout na disky resp. nechat je vyměnit s letníma barumkama. Ne nebojte se. Na ty elektrony jsem to nedával. Jsou na černých plecháčích a prozatím uklizeny v garáži.

27.9.2010 21:16

výměna ložiska

Tak jsem dneska vyměnil levé zadní ložisko a nějakou záhadou přestalo to klepání. Zároveň jsem zjistil, že musim pořešit zatýkání podél bočních okýnek, jelikož při to nekonečnym dešti mám rybníčky na gum. kobercích :(

14.9.2010 18:07

klepání

Asi týden od dodělání nových brzd začalo něco klepat u pravého předního kola :( Projevuje se to při brždění motorem. V pátek jedu na hever zjistit co to je.

8.8.2010 15:35

3.8. 2010 - Brzdy

Měnili jsme přední brzdy - destičky s kotoučema. Byla to nutnost jelikož při brždění procházely vibrace až do volantu. Nové kotouče i destičky jsou Ferodo.


Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia 1.2 HTP 6v 40kW

Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

za prvního půl roku praskly 4 žárovky, pak bylo potřeba vyměnit ložisko, ale nikdy to nebyla „závada“ se kterou by se nedalo jezdit ;)

praktičnost
9

oproti Polu větší díky 5 dveřím

prostornost
9

v porovnání s Polem menší kufr ale víc místa na zadních sedačkách

jízdní vlastnosti
9

na sněhu je to zábava, protže to má celkem silnou tendenci jít bokem

jízdní komfort
9

pokud se tomu nešlape na krk, tak je poměrně ticho; někdy vrzne přední náprava

provozní náklady
10

liju benzín když je potřeba

náhradní díly
8

zatím nebyly potřeba

výkon motoru
8

pro jednoho nebo dva dostačující. Pokud přihodíte nějakou batožinu vůbec to nejede. Vše se ještě dvojnásobně zhorší po zapnutí klimatizace. PROSTĚ TO VŮBEC NEJEDE.

spotřeba
9

Jízdy po městě - neřešim, ale hrubé propočty ukazujou kolem 7,5 - 8 l... na autě se střídáme 3 a jízda je 100% město. Když jsem teď auto měl jen na jízdy Praha - Teplice (bez dálnice) tak jsem se dostal i k 6 l

hlučnost motoru
10

na volnoběh skoro neslyšitelný, když se mu šlápne na krk tak to má zvuk jako wartburg - stejný zvuk to má i při naloženym autě nebo když se zapne klima

kvalita sedadel
10
brzdy
10

celkem dobré, ale kotouče vzadu by tomu daly jinačí grády :D

zavazadlový prostor
8

menší jak u Pola, ale stačí


Více o modeluŠkoda Fabia 6V (1999-2008)
Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“ Škoda Fabia Kofola: Jen 99 aut pro milovníky „české coly“

Hlavní specialitou „kofolácké“ fabie je chladnička,…

Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

 






Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani troubící autobus plný dětí

Klokani sexem zastavili dopravu. Nerozhodil je ani…

Na předměstí australského Melbourne se v pátek zastavil provoz. Postaral se o to párek klokanů, kteří si dopřáli…

 

iSport.cz

Kličko přijal konec vlády hrdě. Fury, kde jsi, bejby, ptal se král Joshua

Kličko přijal konec vlády hrdě. Fury, kde jsi,…

Obří stadion ve Wembley se stal místem korunovace nového krále těžké váhy. Je jím Anthony Joshua, který během…

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička poslal třikrát k zemi

Boxerská paráda! Souboj snů ovládl Joshua, Klička…

 Britský boxer Anthony Joshua je v profesionálním ringu novým vládcem těžké váhy. Na slavném stadionu ve Wembley…

 

Reflex.cz

Čarodějnice pálila už inkvizice, „křesťanská“ Evropa je vesele pálí dál. Odkud pochází dnešní svátek?

Čarodějnice pálila už inkvizice, „křesťanská“ Evropa…

Podle starobylé tradice se během dnešního odpoledne a večera budou lidé scházet a společně zahánět svými…

Porozumí lidé konečně řeči delfínů? Švédská firma testuje technologii, která by to měla umožnit

Porozumí lidé konečně řeči delfínů? Švédská firma…

O tom, zda a jak se delfíni dorozumívají, existuje mnoho vědeckých studií a vzhledem k velké popularitě těchto…