Diskuse

Škoda Fabia (2003)

27.4.2010

Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako…

 

Škoda Fabia (BigBang)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto esenbe

    esenbe 29.04.10  12:45

    « Re: Re: Re: Re: auta po ženě

    Podle mě se už jiná bazarová auta než po ženě či starém dědovi , nebouraná a s najetýma 150 000 km neprodávájí >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 28.04.10  22:43

    « Re: Re: Re: auta po ženě

    >:D >:D :yes: Svatá pravda v obci Svatý Jan nad Malší ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 28.04.10  21:32

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Nevím, bál bych se životnosti motoru a toho turba po městě ;-). Je to teprve rok starý motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 28.04.10  21:30

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Ne, bylo to GLX, ale v TP 42kW. Byla to přestavba od Škodovky pro firmy, s katem dostali nějaké úlevy.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  21:17

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Ono to je fuk, rozdíly nešly až tolik poznat. Myslíš ale verzi Le?
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  21:16

    « Re: Re: Václave

    Hele, zatím jsem nezažil, že bych byl s Favoritem brzdou provozu ;-) Když někdo chce jet rychleji, tak ať jede, já mu nebráním v předvedení jeho rychlosti... a znamená to, že automaticky překračuje povolené rychlosti, protože pod limit jezdím max. na té dálnici.

    Mám opačný problém. Nedávno mě na čtyřproudovce mezi Příborem a Frýdkem vyloženě blokoval Slovák s Octavii RS. Zabral levý pruh, na blikání a troubení nereagoval... když jsem ho chtěl vzít zprava, tak mi tam vjel, pak jel středem abych ho nemohl předjet. Jediné štěstí měl, že ve Frýdku odbočil na Ostravici a nezůstal trčet na červené o 200 metrů dál, asi by měl teď hevr od Favorita v obočí >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.10  21:03

    « Re: Václave

    Tak to mě zas hrozně vadí, když jsem brzdou provozu. Na majitele Felicie to většinou docela ženu, někdy až moc ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  20:57

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Já s tím víceméně souhlasím. Třeba můj strýc jezdí jen na spotřebu z bodu A do bodu B. Když se mě ptal jakou rychlostí jezdím s mým autem po dálnici (je to tak 60-70% z 30 000 km ročně), tak při čísle 120 km/h se divil, že nejlépe je 95-105, že to nejméně žere.
    Takoví lidé jsou. Každopádně je fajn mít pod nohou větší výkon i v tom městě. Dokud nebyla 1,2 TSI za minimální příplatek, tak 51 kW HTP dávala smysl, dnes si koupit HTP i pro to ježdění po městě, kde to TSI méně sežere a lépe jede, nedává smysl ;-) Sám bys dneska šel do TSI, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 28.04.10  20:54

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Přesně tak, kdo ročně najede tak přes 15tis koupí si větší a rychlejší, na poskakování mezi semafory, vymetání děr a příměstský provoz i 40kW bude stačit ;-) .
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  20:53

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    No pokud jsou náročnější, tak mají i u té Fabie volbu, naštěstí. U jedničky to byla hodně povedená 1,4 16V 55kW/74kW a případně v 1,9 TDI, i když já teda tvrdím, že aby se to TDI vyplatilo v tak malém autě, tak musí mít nájezd 30-50 tis. ročně.
    U dvojky mohou sáhnout po 1,2 TSI, kde nešlápnou vedle, teda pokud to nechtějí předělat na LPG, což prý je problém, ale to u nového auta není tak podstatné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.10  20:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Jen tak pro zajímavost, za kolik si jí pořídil? Jestli to teda není tajné.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.10  20:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Tragédií bych HTP taky nenazýval, ale patřím k těm, kterým tato motorizace příliš nesedí. Přesto si myslím, že ve srovnání s Favoritem nabízí lepší pružnost, avšak při téměř stejné spotřebě. Jako základní motorizace pro krátké vzdálenosti a město je však plně dostačující. Náročnější sáhnou po jiném voze než je Fabia.
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  20:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Nepotřebuje, ale je to lepší přeprava se 100 kW než s 44 kW ;-) >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto BigBang

    BigBang 28.04.10  20:48

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    asi tak... sice jsem chtěl něco v naftě - na obzoru se objevil Golf IV, ale tohle bylo jak nový... až mě překvapilo jak to jede, protože když to porovnám s polem, který je lehčí se stejnym výkonem (motoricky je na tom velice dobře), tak to docela jede - ochotně jde do otáček, i když nvm jakej podíl v tom může mít 98 oktanovej benál, co tam táta nalil, když jí vezl dom :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 28.04.10  20:46

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Favotit-ještě byla podle TP 42kw se sériovým katem. To verzi jsem měl i já ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto McGyver2

    McGyver2 28.04.10  20:43

    « Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Kecáš, nikdy jsi v tom určitě nejel. Každý nepotřebuje 100kW aby se přepravil z bodu A do B bezpečně a pohodlně.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.04.10  20:13

    « Re: Re: Re: auta po ženě

    Tak pro tetu je škoda jakéhokoli auta, ta má zvláštní destruktivní schopnosti :no:
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  16:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    FRPEmu nic nevěř, ten si i tu Cupru vymyslel >:-[] >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto Ronault-

    Ronault. 28.04.10  16:29

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    AHa, tak to je 44 kW, tak je to dokonce ještě o 1 kW silnější, teda pokud je to poznat >:-[] >:D

    Favorit byl karburátor 43 a 47 (48 někteří udávají) a pak stříkačka 40 a 50 kW, těch padesátek je ale málo. Nejlépe prý jede 50 kW, pak bych dal tu mou 43 a za ní asi 47, ale to je dáno tím, že má kratší převody ta 43, takže sice maximálku jsem dosáhl s 47 kW vezí o 5 km/h vyšší, ale k čemu to je...?

    Jinak samozřejmě, podvozek Fabie je někde jinde, odhlučnění, komfort, i když s kvalitními novými tlumiči na Fáčku je to taky solidnější. Hlavně se Fabka tolik nenaklání atd. Je to prostě "jůzr frejndly". Ale třeba dokážu si představit, že s Fabkou v zatáčkách já krok udržím, ale to je ta má pověst řidiče, kterému se sjíždí při jízdě do zatáčky vždy jen 2 kola >:D

    Brzdy osobně mám raději Favoriťácké, teda pokud jsou v takovém stavu jako ty moje. První pocit z Fabie mám vždy, že to nebrzdí, lae to i v Octávce, což je dáno tím, že zabírají níže a pak až dole pořádně cuknout. Já jsem spíše navyklý na Renaulty, které zabírají rychleji, což je i případ Favoritu.

    Ale srovnávat 20 let starší auto a splus další opoždění vývoje Favoritu (Favorit přijít v r. 82, byla by to pecka) s Fabii se nedá. Každopádně 1,2 HTP bych šmahem krom 40 kW verze neodsuzoval a dokážu pochopit lidi, co si to koupili. Ne však ty, kteří si to koupí dnes nové, protože 1,2 TSI je někde úplně jinde za malý příplatek.
  • « 00 Reagovat !

    foto PeT-a-RSKa-

    PeT-a (RSKa) 28.04.10  16:20

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave

    Jasně Ronaulte, vím že máš Favorita.... ;-)

    Jinak ujasněme si ty motorizace:

    Fabia I: HTP 40kw 6V a 47kw 12V
    Fábia II: 44kw 6V a 51kw 12V

    Favorit: 43kw karboš, 50kw stříkačka....

    Bylo tam jestě něco??

    Těžko pak porovnávat podvozky a podobné věci...Fabia je moderní auto, takže brzdy atd, celková jízda, je asi někde jinde, ale s těma motorama nevím no. Ta 1,2TSI už bude asi pěkná :-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…