Škoda Fabia (2003)
27.4.2010Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako…
Škoda Fabia (BigBang)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 28.04.10 21:16
« Re: Re: Václave
Hele, zatím jsem nezažil, že bych byl s Favoritem brzdou provozu ;-) Když někdo chce jet rychleji, tak ať jede, já mu nebráním v předvedení jeho rychlosti... a znamená to, že automaticky překračuje povolené rychlosti, protože pod limit jezdím max. na té dálnici.
Mám opačný problém. Nedávno mě na čtyřproudovce mezi Příborem a Frýdkem vyloženě blokoval Slovák s Octavii RS. Zabral levý pruh, na blikání a troubení nereagoval... když jsem ho chtěl vzít zprava, tak mi tam vjel, pak jel středem abych ho nemohl předjet. Jediné štěstí měl, že ve Frýdku odbočil na Ostravici a nezůstal trčet na červené o 200 metrů dál, asi by měl teď hevr od Favorita v obočí >:D -
Ronault. 28.04.10 20:57
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Já s tím víceméně souhlasím. Třeba můj strýc jezdí jen na spotřebu z bodu A do bodu B. Když se mě ptal jakou rychlostí jezdím s mým autem po dálnici (je to tak 60-70% z 30 000 km ročně), tak při čísle 120 km/h se divil, že nejlépe je 95-105, že to nejméně žere.
Takoví lidé jsou. Každopádně je fajn mít pod nohou větší výkon i v tom městě. Dokud nebyla 1,2 TSI za minimální příplatek, tak 51 kW HTP dávala smysl, dnes si koupit HTP i pro to ježdění po městě, kde to TSI méně sežere a lépe jede, nedává smysl ;-) Sám bys dneska šel do TSI, ne? -
Ronault. 28.04.10 20:53
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
No pokud jsou náročnější, tak mají i u té Fabie volbu, naštěstí. U jedničky to byla hodně povedená 1,4 16V 55kW/74kW a případně v 1,9 TDI, i když já teda tvrdím, že aby se to TDI vyplatilo v tak malém autě, tak musí mít nájezd 30-50 tis. ročně.
U dvojky mohou sáhnout po 1,2 TSI, kde nešlápnou vedle, teda pokud to nechtějí předělat na LPG, což prý je problém, ale to u nového auta není tak podstatné. -
"-- skrytý --" 28.04.10 20:50
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Tragédií bych HTP taky nenazýval, ale patřím k těm, kterým tato motorizace příliš nesedí. Přesto si myslím, že ve srovnání s Favoritem nabízí lepší pružnost, avšak při téměř stejné spotřebě. Jako základní motorizace pro krátké vzdálenosti a město je však plně dostačující. Náročnější sáhnou po jiném voze než je Fabia. -
BigBang 28.04.10 20:48
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
asi tak... sice jsem chtěl něco v naftě - na obzoru se objevil Golf IV, ale tohle bylo jak nový... až mě překvapilo jak to jede, protože když to porovnám s polem, který je lehčí se stejnym výkonem (motoricky je na tom velice dobře), tak to docela jede - ochotně jde do otáček, i když nvm jakej podíl v tom může mít 98 oktanovej benál, co tam táta nalil, když jí vezl dom :-) -
Ronault. 28.04.10 16:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
AHa, tak to je 44 kW, tak je to dokonce ještě o 1 kW silnější, teda pokud je to poznat >:-[] >:D
Favorit byl karburátor 43 a 47 (48 někteří udávají) a pak stříkačka 40 a 50 kW, těch padesátek je ale málo. Nejlépe prý jede 50 kW, pak bych dal tu mou 43 a za ní asi 47, ale to je dáno tím, že má kratší převody ta 43, takže sice maximálku jsem dosáhl s 47 kW vezí o 5 km/h vyšší, ale k čemu to je...?
Jinak samozřejmě, podvozek Fabie je někde jinde, odhlučnění, komfort, i když s kvalitními novými tlumiči na Fáčku je to taky solidnější. Hlavně se Fabka tolik nenaklání atd. Je to prostě "jůzr frejndly". Ale třeba dokážu si představit, že s Fabkou v zatáčkách já krok udržím, ale to je ta má pověst řidiče, kterému se sjíždí při jízdě do zatáčky vždy jen 2 kola >:D
Brzdy osobně mám raději Favoriťácké, teda pokud jsou v takovém stavu jako ty moje. První pocit z Fabie mám vždy, že to nebrzdí, lae to i v Octávce, což je dáno tím, že zabírají níže a pak až dole pořádně cuknout. Já jsem spíše navyklý na Renaulty, které zabírají rychleji, což je i případ Favoritu.
Ale srovnávat 20 let starší auto a splus další opoždění vývoje Favoritu (Favorit přijít v r. 82, byla by to pecka) s Fabii se nedá. Každopádně 1,2 HTP bych šmahem krom 40 kW verze neodsuzoval a dokážu pochopit lidi, co si to koupili. Ne však ty, kteří si to koupí dnes nové, protože 1,2 TSI je někde úplně jinde za malý příplatek. -
PeT-a (RSKa) 28.04.10 16:20
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Jasně Ronaulte, vím že máš Favorita.... ;-)
Jinak ujasněme si ty motorizace:
Fabia I: HTP 40kw 6V a 47kw 12V
Fábia II: 44kw 6V a 51kw 12V
Favorit: 43kw karboš, 50kw stříkačka....
Bylo tam jestě něco??
Těžko pak porovnávat podvozky a podobné věci...Fabia je moderní auto, takže brzdy atd, celková jízda, je asi někde jinde, ale s těma motorama nevím no. Ta 1,2TSI už bude asi pěkná :-)