Škoda Fabia (2003)
27.4.2010Jak začít... Polo pomalu dosluhovalo resp. koncem května mu končilo povinný ručení. Pomalu začalo pátrání po jiném autě. V úvahu padaly možnosti jako…
Škoda Fabia (BigBang)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
Ronault. 29.04.10 18:17
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Máš to trochu špatně formulované. Já bych to napsal jinak.
HTP rozhodně není tak špatný motor, jak se říká. Kdybych si měl Fabiu koupit a chtěl bych slabší motor a nechtěl jiné auto, tak bych kvůli HTP rozhodně neustupoval od koupě. Ona ta Fabie to vynahradí jinými vlastnostmi - řazení, solidní podvozek.
Ale pokud to vememe v globálu v obsahu kolem 1,2 litru, takže 1,2 až 1,3, tak jsou v kategorii rozhodně lepší motory. Tři válce Škoda argumentovala nižší spotřebou, což se ji v praxi nepovedlo. Například honďácký 1,2 v Jazzu je daleko kultivovanější (ono ho ani nejde slyšet), ani při jízdě s využitím všech koníků si nevezme více jak 6,5 litru a to se potýká s větším autem s větší čelní plochou. Přiznám, že moc nejede, ale postačuje a alespoň má lineární křivku výkonu. Totéž platí o 1,3 v Yarisu atp., případně 1,3 od Suzuki je taky podařený motor. Z Evropských je dobrý určitě 1,2 16V 55 kW od Renaultu a spoustu jiných, ale tam ty rozdíly jou v lepším hlavně v kultivovanosti chodu, ten kovový tříválec zní hrozně.
Takže s krokem vedle Škody jsi to trefil, tři válce mu nějakou výhodu nepřinesly, pro nenáročného řidiče je postačující, i když jsou lepší motory. ;-) -
PeT-a (RSKa) 29.04.10 17:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Václave
Proč bych kecal?? >:D
Kecal bych, kdybych řekl, že sem si to včera dával v Gallardu 330 po D1, ale jízda s HTP...No fakt sem je řídit všechny a dovolím si mít svůj názor. Je mi jasné, že škodovkáři to neuznají (kromě Ronaulta, ten ví o autech co a jak :yes: )
Pro mě je prostě HTP u škodovky krok vedle, ale chápu, že pro nenáročné řidiče je to skvělý motor ;-)
A abyste si nemysleli, doma máme Fabii MPI a to je jestě větší tragédie :no:
První ale: i přes značnou sílu toho plexi bych vynechal cokoliv (smirek) pod hrubost 1000 a ještě k tomu na sucho.
Druhé ale: skok z 800 na Trizact 3000 je obrovskej a s tou 3000 bude hooodně dlouho trvat odstranit „škody“ po suchý 800. Takže bych tam přidal aspoň 2000.
Třetí ale: i když vim, že Trizact dokáže udělat dobrej finiš, tak se mi rozhodně nezdá, že by dokázal udělat finiš bez matnýho filmu.
Čtvrté ale: vychází ze třetího - chybí mi tam nějakej krok s lešticí pastou na nějakej opravdovej finiš, ne jen zdánlivej u mokrýho auta ;-)
Abych to shrnul: začít někde na 1000/1200 (odstřenění starýho ochranýho laku), 2000 (odstranění škod po 1000) a nakonec 2500/3000 (finál. zabroušení), potom by měla následovat středně hrubá lešticí pasta + kotouč (aspoň vlněnej - „ovečka“ nebo k pastě odpovídající pěnovej). Brusnym papírem na mokro to zvládneš bez problémů ručně, s podložkou. Pak kotouč do vrtačky a hrubou/střední pastu od 3M (bílá, zelená, modrá) - těch bys mohl někde trochu vyžebrat v lakovně, protože jsou asi nejpoužívanější ;-) na kotouč na jedno světlo cca 4 „bobky“ o velikosti hrášku a pak leštit na nízký otáčky. Tahy kotoučem od zhora dolů horizontálně přes celou plochu a pak z jedný strany na drouhou (zleva do prava nebo obráceně - prostě jak ti to vyjde) - tyhle tahy by měly mít zhruba 50% překryv. Leštit do doby až ti pasta jakoby zolejovatí, pak setřít zbytky hadrem a případně opakovat proces s pastou. Pokud bys nesehnal ovečku kotouč na vrtačku, tak to lze provést i ručně s o něco horším výsledkem. Hotovou práci je nutno zavoskovat, abys suploval tu starou ochrannou vrstvu.
Kdych věděl, že jsi někde z okolí, tak bych se s tebou o tom osobně pobavil víc, napiš SZ ;-)