Máš to trochu špatně formulované. Já bych to napsal jinak.
HTP rozhodně není tak špatný motor, jak se říká. Kdybych si měl Fabiu koupit a chtěl bych slabší motor a nechtěl jiné auto, tak bych kvůli HTP rozhodně neustupoval od koupě. Ona ta Fabie to vynahradí jinými vlastnostmi - řazení, solidní podvozek.
Ale pokud to vememe v globálu v obsahu kolem 1,2 litru, takže 1,2 až 1,3, tak jsou v kategorii rozhodně lepší motory. Tři válce Škoda argumentovala nižší spotřebou, což se ji v praxi nepovedlo. Například honďácký 1,2 v Jazzu je daleko kultivovanější (ono ho ani nejde slyšet), ani při jízdě s využitím všech koníků si nevezme více jak 6,5 litru a to se potýká s větším autem s větší čelní plochou. Přiznám, že moc nejede, ale postačuje a alespoň má lineární křivku výkonu. Totéž platí o 1,3 v Yarisu atp., případně 1,3 od Suzuki je taky podařený motor. Z Evropských je dobrý určitě 1,2 16V 55 kW od Renaultu a spoustu jiných, ale tam ty rozdíly jou v lepším hlavně v kultivovanosti chodu, ten kovový tříválec zní hrozně.
Takže s krokem vedle Škody jsi to trefil, tři válce mu nějakou výhodu nepřinesly, pro nenáročného řidiče je postačující, i když jsou lepší motory. ;-)