reklama


Recenze

Avik_CZ (muž 44 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Renault Mégane Dynamique TCe 96 kW

8,89 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Megane III Grandtour Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1397 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 190 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9,9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 479 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,3 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Vlastnil jsem řadu francouzských aut: rozporuplný Citroën Xsara, spolehlivý a nenáročný Renault Clio a nepovedený Renault Megane II Grandtour. Zejména díky posledně jmenovanému jsem se zařekl, že již nikdy francouzké auto nechci a zejména ne Renault. Obecné problémy s dvojkovou řadou Meganu jsem měl snad všechny co existovaly a ještě tisíce dalších menších či větších navíc. Namátkou mohu jmenovat vadnou lambda sondu, rozvody, přesuvník, zatékání do vozu, problémy s elektronikou, nejrůznější druhy klepání či rachtání v motoru a interiéru atd. Zkrátka dost na totální odklod od tohoto výrobce. Při výběru dalšího auta jsem zariskoval a volil z korejské produkce. Díky globalizaci už je dnes skoro jedno, má-li auto kořeny v Americe, vývoj v Austrálii nebo výrobu v Číně. Mnoho renomovaných značek jde (nebo je nuceno jít) podobnou cestou, nebo sdílí vzájemně komponenty se sesterskými či konkurenčními výrobci. Doba je dnes taková a při výběru více hraje roli celkový dojem z auta a v neposlední řadě i poměr ceny a užitné hodnoty. Vědom si těchto skutečností, volil jsem v roce 2010 Chevrolet Cruze (viz moje recenze). Rozhodnutí to nebylo špatné, s autem dosud není jediný problém a spolehlivě v rodině slouží dál.
Ale zpátky k Meganu III. Nebudu zastírat, že klíčovou roli pro návrat k této značce hrála velmi lákavá nabídka prodejce. Šlo o prakticky nejetý předváděcí vůz se špičkovou výbavou, dobrou cenou a řadou doplňků navíc (zimní pneumatiky, koberce...). Oproti dvojkové řadě udělal Renault velký krok vpřed, co se designu týká. Auto je zkrátka moc hezké, a to jak z vnějšku, tak v interiéru. Krásná šedá metalická barva Eclipse celé dílo završuje a matně stříbrné doplňky (střešní nosiče, kliky dveří...) působí jako ona třešnička na dortu. Hodně, skutečně hodně příjemný dojem mám z benzinového přeplňovaného motoru 1.4 TCe. Takový posun od šestnáctiventilové jednašestky, kterou jsem měl v Meganu II, jsem nečekal. Tichoučký motor skvěle táhnoucí v celém spektru otáček je pro mně největším překvapením celého auta. Nezbývá než věřit, že návrat k Renaultu bude oproštěn od starých problémů a nový Megane bude dobře sloužit bez poruch a starostí s ním.

V několika následujících bodech se také pokusím srovnat obě v současnosti vlastněná auta - Cruze a Megane.

Silné stránky

Jednoznačně motor - velmi tichý, silný. Zatím je brzy dělat nějaké závěry ohledně spotřeby, ale myslím, že ta nebude problém. Při klidné jízdě auto jede pohodlně kolem sedmi litrů. Ve srovnání s Chevroletem Cruz 1.8 je mnohem snadnější se na tuto hodnotu dostat. Oba motory jsou samozřejmě technologicky zcela odlišné, nicméně výkonem jsou si naopak celkem podobné, Megane jede přeci jen o něco lépe... příjemný pocit z akcelerace se zde dostavuje dříve a intenzivněji.

Zavazadlový prostor je velký, vzhledem ke karosérii pochopitelně dobře přístupný (oproti tomu Cruze je sedan a i přes obrovský kufr to zkrátka není ono...). Vzorně zpracované plato podlahy zavazadelníku, kulturní roletka a různé vychytávky k rozdělení prostoru, kapsy, háčky, oka atd. jen dokazují, že francouzi tentokrát nepodcenili to podstatné u tohoto typu auta.

Přehledný palubní počítač, efektně řešený tempomat (zobrazuje cílovou rychlost, diody uspořádané do prstence kolem digitálního rychloměru svítí zeleně, pokud je přednastavená rychlost dosažena a rozsvítí se červeně, pokud je překročena.

Pokud je při jízdě aktivováno ESP, informační displej palubního počítače, který je za běžného provozu tmavý s bílým textem, se efektně červeně podsvítí a objeví se výstraha o aktivaci ESP. Možná zbytečné (pocítíte to tak či tak), ale hezké...

Samostatná světla pro denní svícení. Sláva! Snad díky tomu žárovky H7, které se rozsvěcí automaticky až při nižší úrovni okolního světla (nebo vjetím do tunelu) déle vydrží.

Interiér je velmi elegantní a je tvořen na první pohled kvalitními materiály. Kombinace černé a hliníkově stříbrné působí hodnotně. Ti, co rádi ohmatávají měkčenost plastů, by jistě zaplesali. Nicméně ani u kritizovaného interiéru Cruze jsem neměl s kvalitou plastů problém. Za více než rok používání jsou stále plasty jako nové, látkové obložení palubní desky je čisté a skeptické prorocké řeči řady lidí o jeho krátké životnosi osobně nemohu potvrdit. Faktem je, že ale palubku neosahávám a tak nějak obecně v autech udržuji pořádek...

Slabé stránky

Chybí mi trojblik. Snad si odvyknu :-).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Doufám, že servis budu navštěvovat jen kvůli pravidelným garančním prohlídkám ;-).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Mnohaletá spokojenost a přátelský přístup.
AutoR Mělník.

 
reklama


Další vozy Renault Mégane


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Je to nové auto, tak uvidíme...

praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10

Ticho. Motor prostě po nastartování a při klídné jízdě není slyšet. Spíše jde o takový svist, více hluku je od kol a obtékajícího větru.

provozní náklady
10
výkon motoru
10

Parááááda!!! Tímto motorem jsem nadšen.

spotřeba
10

Při klidné jízdě je dobrá. Pokud se člověk nechá unést výkonem motoru, jde nahoru... Po pročtení různých diskusních fór jsem se spotřeby trochu bál, ale musím říci, že je to zbytečné. Pokud člověk CHCE jezdit úsporně, s tímto motorem to zkrátka jde.

hlučnost motoru
10

Dal bych i více, ale maximem je desítka... Tady prostě motor kraluje.

kvalita sedadel
10

Sedadla mi vyhovují. Opěradlo sedadla spolujezdce jde sklopit do vodorovné polohy a vytvoří tak jakýsi stolek nebo napomůže přepravě dlouhých předmětů.

brzdy
10

Brzdit Renaulty umějí. I můj dříve vlastněný Megane II zastavil vždy velmi ochotně. Cruze také brzdí slušně, ale zpomalení je více vláčné a jakoby měkčí.

zavazadlový prostor
10

Hlavně, že už dnes nemáme vymoženosti typu mříž nutná pro odpočet DPH...


Více o modeluRenault Mégane X95/X32 (od 2008)
Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream? Renault Mégane 1.2 TCe 130 Bose – Je to ještě vůbec mainstream?

Nový Renault Mégane vsadil na výrazný design karoserie,…

Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích Renault Mégane kombi se odhaluje na prvních fotografiích

Krátce před zahájením ženevského autosalonu se…

 

reklama





Blesk.cz

Exploze v Bulharsku: U Šumenu vybuchl vlak, nejméně 5 lidí zemřelo

Exploze v Bulharsku: U Šumenu vybuchl vlak, nejméně…

Na severovýchodě Bulharska v sobotu vykolejil a následně explodoval nákladní vlak s cisternami, ve kterých byl…

Slováček na seznamce pro sexuchtivé?! To Dáda ani Gelemová netušily

Slováček na seznamce pro sexuchtivé?! To Dáda ani…

Felix Slováček (73) se rozhodně nemírní ani na stará kolena. K manželce Dádě Patrasové (60) a oficiální milence…

 

iSport.cz

Tajemství smluv: Ödegaard má svůj pokoj, hvězda nesmí do Arsenalu

Tajemství smluv: Ödegaard má svůj pokoj, hvězda…

Největší fotbalové hvězdy vydělávají ročně desítky až stovky milionů, ale jejich bohaté kontrakty nejsou pouze o…

Látal: Jelínkův konec v Boleslavi? Trenérovy boty jsem našel v koši

Látal: Jelínkův konec v Boleslavi? Trenérovy boty…

Mladá Boleslav po velkých turbulencích hostila Olomouc. Už bez odvolaného kouče Mariana Jelínka. Bruslaři…

 

Reflex.cz

Protikuřácký zákon: Díky, státe, že mne vychováváš!

Protikuřácký zákon: Díky, státe, že mne vychováváš!

V pátek devátého prosince došlo k zásadní změně českého právního řádu. Jedna část obyvatel se nadále nebude moci…

Za našimi hranicemi v Rakousku žije 280 džihádistů, jsou mezi nimi i desítky žen

Za našimi hranicemi v Rakousku žije 280 džihádistů,…

Zatímco nový rakouský prezident Alexander Van der Bellen, který je členem Strany zelených, nevidí žádný problém…

 
 
reklama