Recenze

Avik_CZ (muž 52 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Chevrolet Cruze 1.8 LT

9.81 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Chevrolet Cruze, foto 1 Chevrolet Cruze, foto 2 Chevrolet Cruze, foto 3 Chevrolet Cruze, foto 4 Chevrolet Cruze, foto 5 Chevrolet Cruze, foto 6 Chevrolet Cruze, foto 7 Chevrolet Cruze, foto 8
Chevrolet Cruze, foto 9 Chevrolet Cruze, foto 10 Chevrolet Cruze, foto 11 Chevrolet Cruze, foto 12 Chevrolet Cruze, foto 13 Chevrolet Cruze, foto 14 Chevrolet Cruze, foto 15 Chevrolet Cruze, foto 16 Chevrolet Cruze, foto 17 Chevrolet Cruze, foto 18 Chevrolet Cruze, foto 19 Chevrolet Cruze, foto 20 Chevrolet Cruze, foto 21 Chevrolet Cruze, foto 22 Chevrolet Cruze, foto 23 Chevrolet Cruze, foto 24 Chevrolet Cruze, foto 25 Chevrolet Cruze, foto 26 Chevrolet Cruze, foto 27 Chevrolet Cruze, foto 28 Chevrolet Cruze, foto 29 Chevrolet Cruze, foto 30 Chevrolet Cruze, foto 31 Chevrolet Cruze, foto 32 Chevrolet Cruze, foto 33 Chevrolet Cruze, foto 34 Chevrolet Cruze, foto 35 Chevrolet Cruze, foto 36 Chevrolet Cruze, foto 37 Chevrolet Cruze, foto 38 Chevrolet Cruze, foto 39 Chevrolet Cruze, foto 40 Chevrolet Cruze, foto 41 Chevrolet Cruze, foto 42 Chevrolet Cruze, foto 43 Chevrolet Cruze, foto 44 Chevrolet Cruze, foto 45 Chevrolet Cruze, foto 46 Chevrolet Cruze, foto 47 Chevrolet Cruze, foto 48 Chevrolet Cruze, foto 49 Chevrolet Cruze, foto 50 Chevrolet Cruze, foto 51 Chevrolet Cruze, foto 52 Chevrolet Cruze, foto 53 Chevrolet Cruze, foto 54 Chevrolet Cruze, foto 55 Chevrolet Cruze, foto 56 Chevrolet Cruze, foto 57 Chevrolet Cruze, foto 58 Chevrolet Cruze, foto 59 Chevrolet Cruze, foto 60
 

Technické info

Přezdívka auta Penélope Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:30000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1796 výkon [kW]: 104 kroutící moment [Nm]: 176 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 450 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Vítejte v mé garáži. Každý, kdo uvažuje o koupi nového, resp. zánovního auta, ví, že všechny informace nad rámec oficiálních PR sdělení automobilek jsou cenné. Když jsem Cruze poprvé tváří v tvář viděl na lipském autosalonu, kdesi v podvědomí jsem cítil, že první krok k výběru nového auta byl učiněn... Postupem času jsem shromažďoval informace o autech různých značek, která potenciálně přicházela v úvahu, avšak o Cruzovi bylo informací poměrně málo. Nejcennější se pak ukázaly ty, které píší samotní majitelé těchto aut. Ideová myšlenka serveru moje.auto.cz se mi líbí, a protože i odtud jsem čerpal řadu informací při svém výběru nového auta, rozhodl jsem se sepsat své zkušenosti s novým vozem a pomoci tak k rozhodování dalším potenciálním zájemcům o Chevrolet Cruze.
První své pocity s novým autem jsem shrnul v komentářích u bodového hodnocení. Ve své recenzi se nebudu primárně zaměřovat na věci, které lze o autě vyhledat jinde na internetu. Pokusím se přinést hlavně ty informace, které mně samotnému chyběly, když jsem se začal o auto zajímat. Vzhledem ke stále ještě poměrně malému rozšíření Cruze u nás věřím, že mé poznatky budou přínosné pro ty, kteří nad tímto sympatickým autem uvažují, ale pobaví a zaujmou i ty, kteří mají obecný zájem a oblibu v autech.

S Cruzem jsem zatím nenajezdil mnoho kilometrů, musím však konstatovat, že se mi neomylně auto dostává každým ujetým kilometrem pod kůži a mám z něj stále lepší pocity. Je to moje čtvrté vlastní auto (všechna auta kupovaná jako nová), z Cruze mám jednoznačně nejlepší dojem. Vypadá, působí a chová se jako "dospělé" auto. Zvenku působí mohutně, ale zároveň elegantně a dynamicky, uvnitř vás pak přijme do svých pohodlných sedadel a obklopí ergonomicky řešenými ovládacími prvky. Interiér se každému nemusí líbit, já ho ale vnímám jako moderní a příjemný. Výbava LT zahrnuje malý kožený paket - loketní opěrka, řadicí páka a volant jsou potaženy na dotek příjemnou šedou kůží. Část palubní desky je obložená stejným látkovým dekorem, jako vnitřní části sedadel. Vypadá to skoro až luxusně, jak tento prvek odolá zubu času jsem však sám zvědavý. S kvalitou ostatních plastů problém nemám (v některých recenzích se k plastům vyjadřovali dosti hanlivě), myslím, že pokud se k autu budete chovat šetrně (což vnímám jako samozřejmost), budou vypadat stále dobře. Důležité je, že je vše slícováno s naprostou přesností, nikde nic nevrže ani nedrnční. Kvalitou zpracování jsem opravdu příjemně překvapen. LT provedení dále přidává chromované kroužky kolem tubusů ciferníků. Na přístrojové desce je vše dobře čitelné, neaktivní kontrolky neprosvítají jako u některých vozů jiných značek (zkrátka nevíte, že v daném místě nějaká kontrolka je). Jen při startování motoru se všechny kontrolky rozsvítí, aby po naskočení opět pohasly. Implicitně zůstává svítit jen kontrolka automaticky zapínaných světel, eventuálně kontrolka nezapnutých bezpečnostních pásů. Shrnu-li dojmy z přístrojové desky, pak musím říci - bezvadné.
Ovládání palubního počítače je intuitivní (kolečkem na levé páčce pod volantem), mezi údaji lze rolovat dopředu i dozadu. Poslední navolený údaj zůstává aktivní i při příštím spuštění motoru. Vše je příjemně tyrkysově podsvíceno, hodnoty dobře čitelné. Opět bez připomínek.
Dobře a srozumitelně řešenou přístrojovou desku ještě umocňuje velký barevný LCD displej nad středovou konzolí zobrazující údaje z rádia, CD/AUX/USB přehrávače, z vestavěné navigace a z nastavení klimatizace. Více o tomto prvku výbavy v samostatné sekci recenze - v novinkách.
Patrně nejdůležitějším řidičovým pocitem je dojem ze samotné jízdy. Ten je v mém případě u Cruze velmi dobrý. Za svůj řidičský život jsem najezdil již mnoho set tisíc kilometrů a pobyt na silnici jsem často bral jako nutné zlo k překonání vzdálenosti. Cruze tyto mé pocity eliminoval, jízda v něm je opravdu pohodlná a zatím se na ni vždy těším. Výkon motoru je dostatečný i pro dynamičtější jízdu, při předjíždění podřazením i o dva stupně dosáhnete velmi rychle potřebné akcelerace. Přestože nejde o žádnou sportovní verzi auta (spíše naopak), zvuk motoru při vyšších otáčkách zní dravě a agresivně. Při normálním jízdním režimu je v kabině vozu ticho, cestování je proto opravdu příjemné.

Další postřehy budu postupně přidávat.

Avik

Silné stránky

- elegantní vzhled
- prostorný interiér
- LCD navigace a USB přehrávač
- objemný zavazadelník
- tichý a výkonný motor
- příjemné měkké řazení
- přehledná přístrojová deska
- tempomat
- kůže na volantu velmi příjemná na dotek
- rychlá a účinná automatická klimatizace. Skutečně!!!
- pohodlné sedačky a skvělé (!) hlavové opěrky
- spousta užitečných/příjemných drobností
(automatické denní svícení, dešťový a světelný senzor,
samozatmavovací zpětné zrcátko, parkovací senzory,
možnost zapnout pouze levá, resp. pravá parkovací světla atd.)

Slabé stránky

- spotřeba (věřím, že si časem "sedne")
- klakson není dvoutónový ;-)
- občas zapískají brzdy
- dálková světla svítí víc na značky kolem silnice než na silnici
samotnou - oslňuje to; výkon osvětlení celkově není největší...
zkrátka jde pouze o H4 systém

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím v servisu montovali pouze lapače nečistot od kol; jde o originální příslušenství, vše tedy sedí. Provedeno na počkání.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Zakoupeno u Autovars Praha, což je pobočka kladenské firmy KTK pana Křesiny. Telefonicky jsem si domluvil zkušební jízdu. Absolvoval jsem ji 21. 5. 2010 v Kladně, neboť na pražské pobočce v té době měli pouze vozy s motorem 1.6 a já byl rozhodnut jednoznačně pro motorizaci 1.8. Samotná testovací jízda byla VELMI krátká. Bohužel jsem narazil (poprvé a naposledy) na mladíka, který jednak nevystupoval příliš profesionálně a jednak měl až panický strach sedět na místě spolujezdce. Proto jsem s vozem ujel jen asi kilometr, navíc rychlostí omezenou městským provozem. O jízdních vlastnostech jsem si tedy nemohl udělat úsudek žádný, jediné, co jsem stihl vnímat, byl příjemný tlumeně dravý zvuk motoru, plynulý rozjezd bez škubání a příjemný pocit ze sedadel...

Vůz se mi líbil, a protože jsem o něm již hodně přečetl na českých i zahraničních webech (ano, i zde; díky, Chrudoši, za cenné zkušenosti :-)), rozhodl jsem se koupit. Vše jsem na místě prodiskutoval přímo s majitelem autosalonu, s panem Křesinou, a domluvil s ním podmínky prodeje. Zároveň jsem mu nabídl svůj ojetý vůz (Renault Megane Grandtour, 2005) na protiúčet.

Objednal jsem specifikaci 1.8 LT, která mi ve všem vyhovovala. Jedinou příplatkovou položkou byla černá "carbon" metalická barva.
Termín dodání byl v květnové objednávce uveden do 30. 10. 2010. To nebylo příjemné zjištění; inu, co se dá dělat.
Počátkem června mi volal pan Křesina, že by pro mě měl vůz ve výbavě LT, v černé barvě, ale oproti mé objednávce navíc včetně příplatkového navigačního systému. Vůz by mohl být dodán do měsíce. To byla zajímavá nabídka, nicméně cena 22 tisíc za navigaci, kterou jsem nechtěl, mi přišla vysoká. Po krátkém vyjednávání mi pan Křesina nabídl zhruba 50% slevu na navigaci, což už mi přišlo zajímavé a tak jsem kývl. Myslím, že jsem dobře udělal, více v recenzi.

Z dodací doby jednoho měsíce se nakonec vyklubaly měsíce dva (složitá logistika z Koreje, dovolené atd.), což mi ale nevadilo.
Chtěl jsem, aby byl vůz připraven k odběru na pražské pobočce, tak se i stalo. Prodejce mi vyšel ve všem vstříc a přestože - vycvičen z běžného života k obezřetnosti a obecné nedůvěře ke všemu a všem - jsem stále očekával nějaké to "ale", musím konstatovat, že k němu nedošlo a naopak předání nového vozu proběhlo k mojí naprosté spokojenosti. Přístup předávacího technika byl tentokrát profesionální, byl na svou práci dobře připraven a měl příjemné, ale nevtíravé vystupování. Po zhruba půlhodinovém povídání kolem auta a krátkém papírování jsem již držel klíčky (mimochodem celkem hezké a skladné) od nového vozu.

První dojmy jsou velmi dobré, zatím spokojenost.

 

Novinky v recenzi

27.6.2011 00:57

Chyba Code 79

Po cca 17 000 najetých kilometrech se během klidné jízdy rychlostí kolem 120 km/h rozsvítila oranžová kontrolka servisního klíče a nápis "Code 79". Podle manuálu k autu to znamená dolití malého množství motorového oleje. Doplnil jsem tedy asi 2 dl syntetického oleje 5W30. Zatím se zdá vše O. K.

10.2.2011 14:51

Žárovky a spotřeba

Spotřeba:
Najeto cca 12 tisíc kilometrů. Spotřeba plus mínus 9 l/100 km. Hodně záleží, kudy jezdíte. Po rovinatých okrskách a s jízdou podle předpisů lze pohodlně jezdit za 7,5 l/100 km . Jakmile ale jedete po dálnici nebo musíte častěji akcelerovat (město, kopce, předjíždění), reálná spotřeba je kolek devíti litrů. I při "brutální jízdě" střídané normálním stylem jízdy se to již výrazněji nezvyšuje. Podle mne tento motor potřebuje devět litrů...

Žárovky:
Osram Night Breaker odešly (skoro stejně) zhruba ke konci ledna. Vydržely tedy cca 5 měsíců. Což je žalostně málo... Zatím jsem je nahradil původními (výrazně menší svítivost), hledám náhradu. Díky Driverovi133 za cenné postřehy.

13.9.2010 20:49

Vrzající sedačka řidiče

Při prudším průjezdu zatáčkou nebo při vystupování lehce začala povrzávat sedačka řidiče. Návštěva servisu - demontováno, promazáno, již nevrže... Auto vráceno čisté, v pořádku. Spokojenost.

31.8.2010 00:21

Výměna žárovek

Jak jsem již zmínil v recenzi, světla nejsou příliš silnou stránkou Cruze. Jelikož není jiná legální (rozuměj homologovaná) cesta, jak světla trochu vylepšit, než vyměnit původní žárovky za lepší, rozhodl jsem se to vyzkoušet. Zakoupil jsem žárovky Osram Night Breaker H4 60/55 W. Výměna šla provést snadno, ke všemu je dobrý, v případě LP světlometu až luxusní přístup. Dnes jsem otestoval jízdu v noci, dokonce za deště. Výsledek předčil má nejsmělejší očekávání. Nikdy bych nevěřil, že pouhou výměnou žárovek dojde k tak rapidnímu zlepšení svítivosti. Zejména patrné je to u dálkových světel. Také již nedochází k oslňujícím odrazům od značek kolem silnice. Barva světla je i viditelně chladnější, vše více "vystupuje" ze tmy a je kontrastnější. Uvidím, jak to bude s trvanlivostí žárovek. Nyní jsem spokojený, výměna žárovek rozhodně měla smysl a všem majitelům Cruze ji jednoznačně doporučuji.

23.8.2010 18:58

Jízda se střešním boxem

Zakoupeny originál Chevrolet příčné nosníky a střešní box Thule Pacific 200 (totožný s nabízeným z katalogu Chevrolet příslušenství, jen za poloviční cenu...). Jízda s boxem povolenou dálniční rychlostí je tichá, žádné vibrace ani hukot ze střechy. Dobrá volba pro rozšíření zavazadlové kapacity při delších rodinných cestách.

31.7.2010 02:00

Pojistné matice na kola

Po koupi vozu jsem řešil zabezpečení originálních 17palcových litých kol. Již z doby minulé jsem měl dobrou zkušenost s pojistnými šrouby firmy McGard, proto jsem se rozhodl pro jejich výrobek. McGard vyrábí mnoho typů šroubů i matic a je nutné vybrat ten správný, aby přesně seděl na daný disk. McGard má na webu konfigurátor, kde si můžete podle značky a typu auta vybrat přesně ty matice, které budete potřebovat. Jak správně tušíte, Cruz ve výběru konfigurátoru chybí. Ani v návodu k autu jsem nenašel přesnou specifikaci originálních matic. Obvolal jsem tedy několik servisů, kde jsem dostával různé, vesměs neurčité informace. Šel jsem tedy cestou přeměření originálních šroubů a procházení různých webových fór. Nakonec jsem vybral jeden typ, který se mi zdál správný. Objednal jsem a - sláva - pasuje přesně. Pro ty, kdo řeší stejný problém, uvádím zde přesnou specifikaci pojistných matic, které je třeba objednat.

Pojistné matice pro Chevrolet Cruze (1.8 LT), originální kola:
McGard M12×1,5 24157 SU, klíč 19, cena cca 1.000,-

29.7.2010 01:09

Přidána fotogalerie popisující navigaci a centrální ovládání vozu prostřednictvím LCD

Navigační systém, pracující na mapových podkladech NAVTEQ (data 2009/2010, tedy poslední, co lze u Navteq objednat), se ovládá intuitivně a snadno pomocí otočného ovladače s centrálním potvrzovacím tlačítkem. Mapa a navigační symboly se zobrazují na dobře čitelném nedotykovém LCD. Zobrazení mapy není 3D, přesto je při jízdě snadné se podle mapy orientovat. Vše je doplněno hlasovými povely v češtině; ženský hlas je příjemný, bez přízvuku, navádění je srozumitelné. Funguje i při reprodukci hudby (CD/rádio), kdy v okamžiku hlasového povelu se na chvíli lehce ztlumí hudba a po odeznění hlasu se opět plynule zesílí na původní hlasitost. Navigace je doplněna příjmem hlášení o omezeních na trase (TMC). Mapu lze plynule zoomovat, rolovat atd. Výpočet trasy je rychlý, než si připnete bezpečnostní pásy, můžete vyrazit. V přístroji jsou mapové podklady pro střední Evropu (CZ, Hungary, Slovakia, Latvia, Lithuania, Estonia, Poland, Scandinavia) a průjezdní mapa celé Evropy. Tento obsah byl k autu dodán na CD. Po nahrání jeho obsahu do vnitřní 1 GB velké paměti určené pouze pro navigaci již není třeba CD v přístroji mít. Další mapové podklady lze koupit přímo u Navteq (jednotlivé sady dle daných států vždy po 99 £) nebo také prostřednictvím dealerství Chevrolet (což vás vyjde dráž). Update map lze provést uživatelsky, jediný limit je zmiňovaná gigová paměť.
Na velkém LCD se dále zobrazují informace z ovládání klimatizace, rádia, CD přehrávače, případně z připojeného USB disku. Disky DVD přístroj přehrávat neumožňuje. Lze zde také nastavit všemožné parametry vozu (čas, datum, odemykání, parkovací senzory, automatické svícení atd.). Vše je vyvedeno v dobře čitelné decentní grafice.
Myslím, že touto příplatkovou výbavou Cruze získal nejen vestavěnou navigaci, ale zároveň se velmi zpřehlednila a zpříjemnila práce s ovládacími prvky auta. Pro potenciální zájemce o Cruze jednoznačně doporučuji!


Přidat názorDiskuse: Chevrolet Cruze 1.8 LT

Další vozy Chevrolet Cruze



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Bylo by smutné, kdyby se nové auto projevilo jako nespolehlivé ;-).

praktičnost
10

Sedan se všemi klady i zápory. Jestli rozhodnutí koupit auto s tímto typem karosérie bylo správné ukáže až čas. Zatím bez výhrad.

prostornost
10

Všichni členové posádky (já, žena i obě děti) mají při cestování dostatek prostoru jak nad hlavou, tak kolem nohou. Odkládacích míst dostatek, neklimatizovaná schránka u spolujezdce ale moc velká není. Zatím nejvíce využívám vestavěný držák brýlí ;-).

jízdní vlastnosti
10

Nejsem závodník, patrně tedy nikdy nepojedu na hraně limitu možností auta. Pocit z řízení mám ale dobrý až příjemný, ani při ostřejším průjezdu zatáčkou nemám pocit nepřiměřeného náklonu či blížícího se smyku. Kontrolku ESP jsem ještě v činnosti neviděl.

jízdní komfort
10

Bez výhrad. Zvuk od motoru nijak neomezuje možnost poslechu rádia, automatická klimatizace pracuje bezchybně a rychle i při vysokých venkovních teplotách. Jízda s tempomatem je prudce návyková :-).

provozní náklady
10

Co byste čekali za hodnocení? Zatím jsem nevypotřeboval ani nádržku kapaliny pro ostřikovače a všechny žárovky dosud svítí. Zimní kola a pneumatiky a případné náklady za pravidelný servis jsou ještě poměrně vzdálenou budoucností.

náhradní díly
10

Zatím nebyly třeba. Věřím, že to tak zůstane dlouho.

výkon motoru
9

Mám zkušenosti a tedy i srovnání pouze se slabšími motory, výkon motoru mi tedy přijde dostatečný. Motor se teprve probouzí, očekávám, že papírových 141 koní bude brzy cítit. Nyní ovšem nelze objektivně hodnotit vzhledem k najetým kilometrům.

spotřeba
5

Snažím se jezdit optimálně s ohledem na záběh motoru, na spotřebu momentálně příliš nehledím. Oproti předchozímu autu je ale motor citlivější na zvolený styl jízdy, rozdíly ve spotřebě v rozdílných režimech jsou markantnější.

hlučnost motoru
10

Zvuk motoru se mi líbí, hlučnost v interiéru je minimální.

kvalita sedadel
10

Sedadla příjemně obejmou postavu, mají solidní boční vedení, jsou pohodlná. Záda nebolí. Velmi si chválím hlavové opěrky, které konečně můžu nastavit tak, jak mi to vyhovuje.

brzdy
10

Přiměřený nástup, jsou dostatečně účinné, občasné (ale opravdu sporadické) zapískání při jemnějším brždění.

zavazadlový prostor
10

Kufr je velký. Vytýkat mu to, že do něj nenaložím nic extra objemného, by bylo pokrytectví. Kupoval jsem sedan i s vědomím, že zavazadlový prostor u tohoto typu karosérie má jistá omezení. Mým účelům naprosto vyhovuje. Na delší cesty mám střešní box.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…