Recenze

jirkaST (muž 39 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta ST

9.60 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 23 Ford Fiesta, foto 24 Ford Fiesta, foto 25
 

Technické info

Přezdívka auta Fifinka Rok výroby 2013 Koupeno ojeté najeto [km]:9000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1596 výkon [kW]: 134 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 223 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 276 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

V krátkosti nastíním jak jsem se vlastně k Fiestě ST dostal. Již delší dobu jsem pokukoval po silnějším vozu než byl dnes již bývalý Ford Focus. Jezdil výborně, bezproblémově, ale bylo z něho cítit, že podvozek by si zasloužil mnohem lepší motorizaci a já bych měl možnost se dále řidičsky posunout. Protože se bude jednat o 2. auto do rodiny, tak praktičnost nehrála zásadní roli. Navíc jsem nechtěl dopadnout jak se to občas stává, že manželka jezdí rodinným kombíkem a na chlapa zbyde "chcípák" původně určený pro ni.
Mé požadavky byly:
-cena do 300 tisíc
-stáří do cca 4 let
-klasická ruční brzda
-manuální převodovka
-benzín, výkon minimálně 150koní
-kombinovaná spotřeba při klidné jízdě do cca 7 litrů
-radost z jízdy

Díky poslednímu bodu tedy přicházely v úvahu ojeté ostřejší modely běžných značek.
Má odvaha totiž nedosahovala takové výše, abych vážněji uvažoval o 3. BMW, z důvodu možných provozních a servisních nákladů a mé nezkušenosti se zadokolkou. Tajný favorit, kterým byl Focus ST bohužel nesplnil požadavek o úspornosti při běžném provozu, Octavia RS byla zbytečně velká a rozšířená, Golf GTI sterilní a jako ojetina poměrně drahý, Opel Astra GTC verze „H“ a Honda Civic TypeR mě odradily interiérem a sen o zachovalé ojetině Subaru Impreza se rozplynul hned poté co jsem zjistil ceny zachovalých kusů a reálnou spotřebu 2litrového boxeru.
Měsíce plynuly a já stále nevěděl pro co se rozhodnou, cenový rozpočet se díky tomu stále zvyšoval až přišlo probuzení do jednoho červnového sobotního rána kdy jsem uviděl test nové Fiesty ST, která mě otevřela obzor o třídu malých vozů o nichž jsem původně vůbec neuvažoval. Zpětně jsem si uvědomil, že v uplynulých 4 letech bych množství cest, při kterých jsme skutečně využil rozměry Focusu spočítal na prstech jedné ruky.
Možný výběr kandidátů se tedy rozšířil o třídu malých hothatchů, kde ovšem výše uvedené požadavky splnil jen Peugeot 208Gti, ale naštěstí (manželce se moc líbil) jeho cena značně přesahovala strop, který jsem byl ochoten do vozu investovat a tak zbyla Fiesta, pro mě jasný favorit od chvíle kdy jsem jí poprvé viděl.
Následovalo několikatýdenní čtení snad všech dostupných testů a videí, z který vyplynulo že by to mohlo stát za hřích.
Poté co jsem našel jednu předváděcí fiestu v Plzni u Ford Hornát, neváhal jsem ani minutu a domluvil si testovací jízdu. Fiesta splnila má očekávání, obavy z betonového podvozku se nepotvrdily, do sedaček jsem se také vešel, tak nebylo co dál řešit. Původní plán byl objednat si zcela nový vůz v modré "spirit" metalíze, nicméně po zjištění dodací lhůty, která byla 3 měsíce a cenovému zvýhodnění 50000kč jsem se rozhodnul Fiestu z Plzně a zároveň jsem udělal alespoň malou radost manželce s bílou metalízou, která mé nadšení z vozu moc nesdílela, zvláště po zjištění cen ostatních vozů v autosalonu.

Vůz jsem si vyzvednul 1. listopadu ve specifikaci ST+ s doplňkovou výbavou:
-tempomat
-paket ST Easy(2 dálkové klíče, zatmavené skla,startování tlačítkem)
-paket ST Ultra(podsvícené prahové lišty, červené brzdové třmeny,17" tmavě lakovaná kola)
-bílá frozen metalíza

Následně jsem musel vyřešit zimní obutí, původně jsem chtěl zakoupit 17" zimní pneu a přezouvat na origo disky, po zjištění cen zimních pneu 205/40/R17 došlo k rychlé změně na 195/55/R15 a alu disky Dezent RE.
Změna rozměru kol se kladně projevila na komfortu jízdy, který je srovnatelný s Focusem s 16"pneu. Navíc se Fiesta stala velmi hravá i při malých rychlosten, stačí na kruhovém objezdu ubrat plyn a přetáčivost je na světě.
Mé dojmy z vozu na letní pneu zhodnotím až po najetí více km.

Silné stránky

-podle mého skvěle vypadající kapesní sporťáček
-celkové sladění vozu pro ostrou jízdu
-možnost úsporné jízdy
-silný motor s výborným zvukem
-přesné a ostré řízení
-dobře dávkovatelné brzdy
-sedačky Recaro
-jedinečnost
-lovec TDíček

Slabé stránky

-komfort při pomalé jízdě na rozbitých silnicích je na hraně
-chybějící střešní madla u spolujezdce a hlavně vzadu, kde není čeho se držet ani v bočních výplních
-místy rezervy ve zpracování detailů
-slabší účinnost světlometů
-složitější ovládání infotainmentu

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Vzhledem ke stáří a najetému počtu kilometrů zatím žádné. Po první garanční prohlídce doplním.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vůz koupen jako 3 měsíce stará předváděčka ve Ford Hornát Plzeň.
Prodávající p.Babor je skutečný profesionál s osobním přístupem.

 


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Po najetí 3000km bezproblému

praktičnost
3

Malé třídvéřové sportovní auto už z principu nemůže být moc praktické

prostornost
8

Na předních sedadlech (pokud se do nich vejdete) místa dostatek ve všech směrech (moje míry 184cm/85kg),vzadu si sednu "za sebe" bez kontaktu kolen a hlavy s vozem

jízdní vlastnosti
10

V této třídě a cenové relaci troufnu si tvrdit jedinečné zvláště v režimu "palba"

jízdní komfort
6

Z pohledu ultimativního sportovního hot hatche 10bodů, z pohledu rodinného vozu 1 bod

provozní náklady
9

Záruka na 5 let nebo 100 000km spolu s možností jezdit kombinovanou spotřebou do 7 litrů/100 zaručuje klidné spaní bez hrozícího krachu rodinného rozpočtu

náhradní díly
10

5 let neřeším, pak doufám snesitelné

výkon motoru
9

Výborně se sbírá od 1500ot/min a táhne do 6000ot, ve 4000ot chytne 2. dech a 182koní a hlavně 290Nm při overboostu je pěkně cítit

spotřeba
8

Klidná předpisová jízda mimo město klidně do 6 litrů, kombinovaná předpisová 7litrů, okreska pro radost 11litrů, okreska v režimu palba co dovedu 16litrů,dálnice DE 170tacho 10litrů

hlučnost motoru
9

Na volnoběh a při ustálené jízdě do cca 150km/hod není zásadního rozdílu od běžné fiesty, pod plynem je to pěkný hukot

kvalita sedadel
9

Na danou třídu nekompromisně sportovní, se svými 184cm/85kg se nebezpečně blížím horní hranici použitelnosti, kdo se do nich ale vejde toho nepustí

brzdy
9

Výborně dávkovatelné s ostřejším nástupem, auto zkrotí bezproblémově

zavazadlový prostor
7

276 litrů včetně dojezdové rezervy na běžný nákup bohatě stačí






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…