Recenze

9 Majitel

Honda Civic 1.6 i-DTEC Sport, 88kW

7.08 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Honda Civic, foto 1
 

Technické info

Přezdívka auta Mičiko Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1597 výkon [kW]: 88 kroutící moment [Nm]: 300 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.5 maximální rychlost [km/h]: 207 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 477 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 3.6

Popis vozu

Auto bylo zakoupeno jako ukázkové s 500 km nájezdu. Naftový motor byl v akci se zajímavým zvýhodněním a to nakonec rozhodlo. Vozidlo je ve výbavě Sport. Recenzí je všude plno a tak vše podstatné budu uvádět postupně v novinkách.

Postřehy nashromážděné po 2 měsících a 8000 km.

Ergonomie:
- hůře dostupné ovládání klimatizace k vůli řadící páce v lichých rychlostech
- ruční brzda je dále od řidiče (díky držáku na nápoje) - může vadit slabším ženám
- krytka od nádržky ostřikovače není spojena s hubicí (při prvním dolévání mě spadla do prostoru motoru a už nešla vytáhnout)
- díky ostrému sklonu předního skla hůře umístitelný držák pro telefon/navigaci (všude jakoby zavazí ve výhledu), držáky musí mít delší "husí" krk
- držák pro nápoje u řadící páky - je dělaný vyloženě pro plechovky do 0.4l, plastová láhev 0.75l zavazí při řazení (vršek láhve je nad osou řadící páka - opěrka)
- zadní sedáky - malý prostor pro špičky nohy pod předními sedáky (dáno palivovu nádrži)
- pokud řídíte levou rukou na 10-11 hodině ciferníku, nevidíte na některé důležité kontrolky (světla, olej, atd...)

Palubní PC, rádio:
- i po upgrade složitější ovládání palubního PC (v porovnání s evropskými automobilkami)
- signalizace ucházející pneumatiky - je obecná, počítač neřekne o kterou gumu se přesně jedná (v případě pomalého úniku stále zastavujete, kontrolujete a ono nic)
- USB flash - nefunguje značková Verbatim 16GB (zkoušel jsem formátovat na různé FS - NTFS i FAT, nepomohlo), ostatní flash (značkové i neznačkové) fungují bezvadně
- horší kvalita FM tuneru (v bezprostředním okolí krajského města občas zašumí/vypadávají stanice jako F1 a Impuls)
- rádio - při přepínání zdrojů (USB / FM) výrazně nižší hlasitost rádia oproti USB (tam je naštěstí vše v naprostém pořádku)
- při přepnutí z USB na rádio (tl. na středovém panelu) jsou nepochopitelně nastaveny MW (střední vlny)
- nepraktický porézní materiál horní části masky středového panelu a tlačítek 1 až 6 rádia (nevhodné stírat hadrou/ubrouskem, který/která pouští vlákna)
- rozdíl mezi spotřebou udávanou palubním PC a reálnou (4.2 vs 4.8 l/100km na 880 km plné nádrže)

Funkcionalita:
- vyhřívání zadního skla sice skvěle pokrývá výhled řidiče, nicméně horní část stěrače přečuhuje a tak musíte v případě námrazy počkat, až sklo samovolně roztaje i v horní části (jinak si časem zničíte horní 1/2 gumy)
- tempomat - při podřazení zůstává stále nastavený (dojíždím do obce, podřazuju abych brzdil motorem a najednou auto začne točit motor - i po 1/2 roce se stále lekám)
- start/stop - mohl by po vyřazení a zastavení počkat cca 2-3 sec, než se vypne motor (při dojíždění na neutrál na kruhových objezdech se k vůli 1 autu zbytečně vypíná, taktéž železniční přejezdy a vesnické křižovatky se STOP)
- do úplně prázdé nádrže (palubní PC ukazuje 0 km dojezd) nedokážu nalít více, jak 45 l nafty
- volič intenzity osvětlení se nevztahuje na kontrolky a směrové světla - tyto se ve tmě odráží v předním skle

Design
- zadní brzdové světla jsou sice atypické, nicméně večer ve zpětných zrcátkách si z pohodlí řidiče ověříte, jestli nemáte prasklé žárovky

Recenze:
- http://www.auto.cz/test-honda-civic-1-6-i-dtec-opravdovy-uspornak-75267
- http://www.denik.cz/autosalon/honda-civic-1-6-i-dtec-podivin-se-zazracnou-spotrebou-20130614.html
- http://www.tipcars.com/magazin-honda-civic-16-i-dtec-efektivni-strycek-6408.html
- http://autoperiskop.cz/honda-civic-1-6-i-dtec-ufo-se-vraci-s-novou-zbrani-redakcni-test/
- http://auto.pravda.sk/testy/clanok/275704-test-honda-civic-16-i-dtec-e2-80-93-vysmech-hybridom/
- http://auto.idnes.cz/test-honda-civic-diesel-1-6-i-dtec-d33-/auto_testy.aspx?c=A130613_003001_auto_testy_fdv
- http://www.autoweb.cz/honda-civic-16-i-dtec/
- http://automoto.cas.sk/clanok/191819/test-honda-civic-1-6-i-dtec-v-ulohe-hltaca-kilometrov
- http://www.autojournal.cz/test-honda-civic-1-6-i-dtec-uspornejsi-nez-usporny/

Silné stránky

Výborný a úsporný motor, skvělá setrvačnost, pocit výkonové rezervy v každém okamžiku, praktické sedačky magic-seats, velký obsah kufru, pohodlí na dlouhých cestách, bezvadně fungující handsfree, bezpečí/počet airbagů

Slabé stránky

Absence rezervního kola, ergonomie ovládání palubního počítače.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Profesinální a velmi trpělivý přístup. Celková spokojenost.

 

Novinky v recenzi

19.12.2013 09:17

Záhadný obsah nádrže

Nevím, co si o tom mám myslet. Nádrž má mít obsah 50l. Již 2x jsem vyjel obsah nádrže na dojezdových 0km (dle palubního počítače) a natankoval do plna (pár kapek přeteklo). Světe div se, nedokážu natankovat více jak 45 litrů. Že by měl "druhou", 5ti litrovou rezervu?

19.12.2013 09:06

Drobné nedostatky

Novinku nelse smazat, tak přesunuto do popisu vozidla...

19.12.2013 09:06

2 měsíce od nákupu

S autem jsem stále spokojený a utvrzuji se v tom, že jsem vybral správně. V době nákupu jsem zvažoval výhradně japonské auta. Tj. Honda Civic a Toyota Auris kombi. Obě auta měly své silné i slabší stránky, nicméně nevětší váhu měl motor a ten vyzněl lépe pro Hondu. V kombinaci a akční slevou na vysněný naftový motor už nebylo co řešit. V současné chvíli mám najeto cca 3300 km s průměrnou spotřebou 4.3 l/100km. To vše na zimních gumách Michelin Alpin. Terén převážně kopcovitý (okolí Karlových Varů) + sem tam napříč ČR po R6/D1. Rychlost podle předpisů + 10% navrch.


Další vozy Honda Civic



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…