Recenze

Švagi (muž 43 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo ST Titanium X 2.5T 162kW

9.87 Uživatelé

Hodnoceno: 44× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8
Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta PANTER že by ČERNÝ? :-d Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:144000 palivo: benzin počet válců: 5 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2522 výkon [kW]: 162 kroutící moment [Nm]: 320 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 245 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 542 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9.3

Popis vozu

Bylo mi zde jedním uživatelem na moje.auto.cz navrhnuto, že by nebylo vůbec špatné se tu trošičku rozepsat o motoru, která je v mém voze, když je v Mondeu tak vzácný. Tímto mu děkuji za dobrý tip a pokusím se pár řádků o něm napsat, tak doufám že Vás nebudu nudit… :-D
Motor pod označením B5254T3 byl vyrobený Švédskou firmou VOLVO. Motor je celo hliníkové konstrukce, řadový pětiválec o objemu 2521 ccm, vrtání 83mm, zdvih 93mm, jedná se tedy od tzv. nad čtvercový motor. Má rozvody DOHC hnané řemenem, každý válec je osazen 2 sacími a 2 výfukovými ventily. Pro lepší průběh točivého momentu a nižší spotřebu paliva, je motor osazen proměnným časováním ventilu (VVT), jak na sací tak i na výfukové straně ventilů. Dále je osazen nízkotlakým turbodmychadlem s mezi chladičem stlačeného vzduchu, (od předchozího modelu, se liší tím, že je sběrné potrubí součástí turbodmychadla) které dodává potřebnou pružnost a lepší výkonovou křivku, díky tomu dosahuje točivého momentu 320Nm od 1 500 ot/min až po 4 800 ot/min (původní hodnoty točivého momentu a výkonu před vyladěním automobilku Ford jsou: 320Nm v rozmezí 2 400 – 5 200 ot/min a 155kW při 5 000 ot/min). Motor má nepřímé vstřikování paliva a sedla ventilů jsou z tvrdého kovu, proto se hodí pro přestavbu na LPG.
Bohužel asi v rámci šetření hlava válce není opatřena hydraulickými zdvihátky ani šrouby na seřízení vůle ventilů. Managament motoru obstarává řídící jednotka Bosch ME 9.0.
Tento motor byl použít s menšíma úpravami v těchto vozech:
2004.5-2006 Volvo S40 T5
2004.5-2006 Volvo V50 T5
2005 - 2011 Ford Focus ST
2006 - 2011 Volvo C30 T5
Na voze Ford Focus RS, je použit tento stejný motor, s úpravami jako jsou: jiné turbodmychadlo Borg-Warner k16, plnicí tlak 1,4 bar, jiné vstřikovací mapy a byl doplněn samosvorným diferenciálem.

Teď pár osobních zkušeností a postřehů ohledně tohoto motoru: po nastartování, se line krásný sametový zvuk pětiválce, při prudkém sešlápnutí se ozve hezká zvuková kulisa doplněná mírný „hvízdáním“ turbodmychadla.
Zátah se dá říct lineární v celém rozsahu od 1 000 po 5 500 ot/min. pak již moc nemá smysl přidávat plyn, po přesáhnutí této hranice, motor jen zcela pozvolně zrychluje.
Do cca 4 000 ot/min se chová spíše jako diesel má slušný zátah v nízkém spektru otáček-jen si tak „šebetá“ o motoru ani neslyšíte. Na 6 převodový stupeň se dá jet od 60-240km/h. Po překročení 4 000 ot/min motor více zatlačí do sedaček (ale velký turbo efekt nečekejte), ozve se krásná zvuková kulisa motoru. Vše je tak lineární, že ani nevěříte, že tam těch 220koní vůbec je.

A teď něco o LPG: přiznám se, že jsem byl VELIKÝ zastánce dieselových motoru, vlastnil jsem Peugeot Partner 2.0 HDi 66kW a Ford Mondeo 2.0TDCi 96kW. Bohužel oba motory mě docela vyléčily z euforie, že diesel se dnes vyplatí. Ne že by byl motor 2.0 TDCi nějak poruchový, ještě teď by si mohou některé automobilky od tehdejších technologických novinkách ještě zdát (celo hlinikový motor, 16 ventilová hlava, rozvody hnané řetězem, které nepřeskakují-že ano pánové s TSI :-D, piezo vstřikovače, regulace VNT pomoci REA-Rotary Electric Actuator, atd. ) jen, že tam všechno stálo a padalo na vstřikovačích. Já jsem je dělal 2 krát jednou repasované od jedné firmy blízko Brna (vydržely cca 30 000km) a pak nové přímo od Fordu najeto, až nyní cca 100 000 km a zatím drží. Jezdil jsem na naftu od renomovaných prodejců PH, “aditiivoval“ jsem pokaždé Super VIF aditivem, měnil orig. palivový filtr po 20 000km (má se měnit po 60 000km) a stejně mi vstřiky odešli…. Takže co jsem ušetřil na naftě (jezdil jsem 6,5 l/100km) tak jsem všechno vrazil do oprav a nehledě k tomu, že je dieselový motor oproti benzínovému: dražší, hlučnější, více, vibruje, je těžší s tím souvisí jinak odladěná přední náprava (nedalo se tak svižně projet zatáčkou), zpravidla mívá poruchový dvouhmotový setrvačník, hůře se v zimě startuje, v zimě trvá déle motoru než se ohřeje na provozní teplotu, vyšší náklady na provoz, atd., ale má pozor abych jen nehaněl :-D má nižší spotřebu v řádu 1.5-2 litrů /100km vykoupenou, viz výše. Bohužel dále jsem si na nic nevzpomněl. :-D
Po dlouhém zvažování jaký motor do mondea vybrat, jsem vybral 2.5 T. Osobně jsem jel s benzínovým 2.0 HE 107 kW -na tak těžké auto jako je Mondeo, motor na auto stačí tak tak a navíc pokud by tam bylo nainstalováno LPG šel by výkon dolů a to už si myslím, že by docela na výkonu motoru šlo znát, dále tento motor vyvinutý fr. Yamaha se moc nehodí na přestavbu na LPG-prý se tam zaklepávají ventilová sedla. Pak jsem jel s klasikou 2.0 TDCi 103 kW, myslím si, že na Mondeo asi nejlepší volba, co se týče dieselu, jezdí slušně, hezká spotřeba, škoda ta hlučnost. A nakonec jsem jel 2.2 TDCi 129 kW a také v na chipované verzi s autem slušně cvičí (hlavně ta čipnutá verze) ale na můj vkus docela motor s výrazným turbo efektem, docela hlučný a s tvrdším chodem.
Nakonec jsem zvolil motor 2.5T, LPG jsem nechal jedné nejmenované firmě poblíž Zlína. Zvolil jsem systém Elpigas, regulátor Tomasetto a lepší vstřikovače I-plus (nemusí se kalibrovat a nejsou tak hlučné, to první platí to druhé bohužel ne :-( ). S počátku jsem tak jel cca 4 krát na doladění, (cukání při rozjezdu, výměna řídící jednotky, update nového softwaru ŘJ a zbytečná výměna vstřikovačů). Nakonec vše doladili k mé spokojenosti, ve firmě HTS v Zábřehu na Moravě, mužu říct, že si tam počínali zcela profesionálně, tento servis mohu jen vřele doporučit!
V mém případě u LPG mám nastaveno, že motor automaticky přepne na LPG při teplotě chladící kapaliny nad 40 C a zároveň musí mít motor více jak 1 200 ot/min. Při mrazivém počasí kolem -15C se mi přepne na LPG za cca 3 km, pokud v létě tak do 300 m. přepnutí na LPG pokud, není motor zatížen vůbec nepoznám. Subjektivně pokud si hraji s přepínačem plyn/benzín tak a nevím nepoznám na co vůbec jedu :-D . Jen v extrémních situacích (když jedu vážně lidově na “krev“) jde poznat, že tam pár koníků chybí….
Jedinou nevýhodu vidím v tom a to uznávám, že LPG nemá takovou prestiž jako benzín potažmo diesel, za to jsem rád, aspoň si lidi nebudou chtít tolik předělávat na LPG a nebude se zvažovat o zvednutí spotřební daně na LPG. :-D
Zatím vůbec nelituji, že jsem vyměnil diesel za benzín, potažmo plyn, výhody jsou dle mého mínění více než jasné a to nepočítám, že jezdím teď (ke dni 18.6.2013) za cca 1,5 kč/km s 162 kW vůči dieselu 2.2 TDCi 2,6 kč/km s 129 kW.
Doufám, že mi vše vydrží a mého rozhodnutí nebudu litovat…

Výbava:
Display Convers Plus, dvouzononá automatická klimatizace, velká navigace s bluetooth handsfree, hlasové ovládaní, bezkličkové startování (Ford Power), výškově nastavitelná sedadla řidiče/spolujezdce (v 8 směrech), vyhřívané/ventilované přední sedačky, platinová kůže+alcantara, vyhřívané čelní sklo, elekt. sklopná zrcátka, senzor deště, samozatmavovací vnitřní zrcátko, parkovací asistent přední/zadní,
tempomat, bixenovová světla, světlomety s funkcí přisvětlování do zatáčky, sportovní pružiny na všech kolech (což bych zrovna nemusel), střešní okno

Silné stránky

-motor: 2,5T 5ti 162kW/220kon, 320 Nm , pětiválec ve vyšší otáčkách mám fenomenální zvukovou kulisu, rád se vytáčí a táhne krásně od spodního spektra, dá se s ním jezdit na 6rych. stupeň od 60km/h do 250km/h. dle mého názoru asi nejlepší motor co můžete v mondeu mít (nejel jsem s 2.0 EcoBoost)
-lineární výkonová křivka
-tichý motor (hlavně na volnoběh)
-podvozek: krásně drží v zatáčkách, auto je předvídatelné
-řízení: kam auto nesměřujte tam taky jede
-hluk: příčné nerovnosti "žehlí" doslova na jedničku, odhlučnění od nerovností na vozovce je fakt na vysoké úrovni, na to že má sportovní pružiny a nízkoprofilová kola (obojí jsem u tohoto auta moc nevyhledával), tak auto není vyloženě "kostitřas"
-vnitřní prostor

Slabé stránky

Jsou to spíše drobnosti, ale bohužel Ford ztrácí tímto zbytečně body:
-v prostoru motoru, malá antikorozní ochrana některých kovový dílů (vrchní závit tlumičů (viz. Foto), objímka u hadice u škrtící klapky atd.) u mého starší Mondea 2004 2.0 TDCi se nic takového neobjevilo
-ošoupaný pochromovaný rám na klíčů, vyřešeno (viz. Foto)
-zadní podlaha v kufru se odlepuje (dvě části přilepené mezi sebou)
-přihrádka spolujezdce má jiný odstín barvy
-jak nejsem zastánce koncernových vozů, tak dílenské zpracování vozu je o kousíček lepší, hlavně věci které nejsou na první pohled vidět, má je VW více propracované
-nemá zpěry kapoty(předchozí mondeo to mělo)
-vzdálenost překážky je vyřešena tak, že jsou tam samostaně dva reproduktory (v předu a vzadu) které pak zvuk. signálem ohlašují vzdálenost od přepážky. Jde vidět, že páni inženýři od Fordu tento systém ušili horkou jedlou. Nevím proč se informace nezobrazuji na jednom z displajů vozu, nebo aspoň zvuk. signál se neozývá v stávajících reproduktorech vozu, aspoň by se částečně vyřešilo to, ze které strany se překážka blíží(levy přední rep. pro překážku u levé přední strany vozu, zadní pravý rep. pro překážku pravé zadní strany, atd.). Nyní je to vyřešeno tak , že se něco blíži ze předu nebo vzadu a nic víc (vzdálenost se dá poznat podle různého tónu signálu).

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Auto jsem kupoval se závadou motoru-motor při zahřátí mírně klepe, bylo mi sděleno od více zdrojů, že to budou asi "šálky" na klikové hřídeli. Tak nakonec to byl přidřená ojnice na 4 válci-vyřešeno výměnou za nový motor.

!!! Upozornění: Zadření bylo způsobeno, originální olejem Ford Formula (Castrol), mám z několika zdrojů potvrzeno (zatím dva lidi řešili ten stejný problém), že tento motorový olej má špatné vlastnosti (pro motory vyráběné zn. Volvo tedy 2.5T pětiválec, kód motoru B5254T)- neumí dobře odbourávat karbon a to pak zapříčiní, že se ucpe mazací kanálek a přestane mazat nejčastěji ojniční čep, následuje zadření motoru. Nejlepší oleje co mi bylo sděleno v servisu Volvo(motor je kompletně od VOLVA-tedy kromě svíček ty jsou FoMoCo) jsou, Mobil, Agip, Shell, Mogul atd., ale né Ford Formula (Castrol)!!!

Tak jsem se rozhodnul, abych byl, co nejvíce objektivní tak sem budu psát jakoukoliv závadu na mém voze a taky následnou opravu, možná to někomu pomůže opravě té jisté závady:

Zatím jde o maličkosti:

Stav tachometru: 151 000km.
-samočinné blikání levého blinkru, ve Fordu mi řekli, že je to normální, že mění celou páčku- no klasika „vyměňovači “. Páčku jsem rozdělal, a mezi kontakty na desce plošných spojů, byla malá vrstva maziva, která normálně maže páčku, to způsobovalo, že to mezi kontakty pro přepínání blinkrů se vytvořil vodivý kontakt (odpor řádově několik K Ohm) a začalo to samovolně blikat. Odstranil jsem to vyčištění maziva na kontaktech páčky přepínače.
-v zadním C sloupku za řidičem, něco podivného “popiskovalo“ rozdělal jsem ho a zjistil jsem, že jak jsou plechové matky přicvaknuty do karoserie vozu, tak mezi němý to začalo popiskovat. Oblepil jsem to izolační páskou a je po problému, nejhorší bylo na tom to najít. Měl jsem celý zadek několikrát rozdělaný a na nic jsem nemohl přijít…
-při zařazeném pátém rychlostním stupni, se objevoval brum kolem 2500-3500ot/min
Na řadící páce je takový plastový segment, který jen u 5 převodového stupně. Tento segment zapadá do plastové zarážky a mezi tím to rezonuje, vyřešil jsem to oblepením plastového segmentu na řadící speciální páskou.
-vrzal středový tunel u řadicí páky, při rozdělání jsem zjistil, že plastový díl je složen z více dílu, které jsou mezi sebou připevněny jen tepelně (roztavením plastu), mezi kterýma to vrzalo. Zalepil jsem to a je po problému
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 152 000km.
Story s klima-kompresorem
Jak jsem v úvodu již napsal. Při koupi vozu mi chyběl řemen od klima-kompresoru. Nechal jsem si ho tedy “nainstalovat“ když mi dávali nový motor, jenže bohužel neskontrovali, proč tam ten řemen nebyl-někdy mě docela překvapí, jací jsou “někteří“ mechanici i ve značkových servisech zruční-však to zákazník zaplatí :-D. Po instalaci nového řemene klimatizace fungovala normálně, pak se po čase začalo ozývat čím dál větší pískání hlavně při studeném motoru, nezávisle na tom jestli byla klima zapnutá, nebo nikoliv. Po čase se ložisko “kouslo“ a nový řemen se rozpadnul (řemen byl docela drahý 840Kč. tímto děkuji pánům z VOLVA, že musím koupit další nový řemen :-D). Tak jsem zajel, do jedné opravny (v Brně http://www.autoklima-brno.cz/ ) klimatizací a tam mi bylo sděleno, že je zadřené ložisko na řemenici spojky klima-kompresoru a nejde prý sehnat. Pán mi ale nabízel, repasovaný kompresor klimatizace za 11 nebo nový 12 tisíc. Korun to jsem odmítnul. Chtěl jsem pak po něm, aby mi řekl číslo klima-kompresoru, že bych si ho sehnal a on mi ho tam pak jen namontoval. Prý si číslo nepamatuje a nikde si ho ani nenapsal (což je divné, je docela dlouhé) a když jsem se ho zeptal, jestli nemá nějaký katalog, ve kterém podle typu automobilu najde daný kompresor-řekl že nemá to jsem se teda zasmál a odjel pryč :-D. Vzal jsem si tedy auto a zajel sem do jiné opravny (v Brně http://www.autoklimatizace-brno.cz/), kde mi ložisko vyměnili a ještě tam proletovali jeden kontakt na konektoru. Zatím mi klimatizace funguje a oprava nebyla tak drahá 3000Kč. + 840Kč. drážkový řemen.
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 155 000km.
Vypadnutá hadička zadního ostřikovače. Ucpala se mi tryska ostřiku zadního ostřikovače a při následném stříkání se zvýšil tlak v hadičce a ta tlak nevydržela a vyskočila, voda začala stříkat do interiéru.
Vyřešeno zadní pravý plast jsem odmontoval a hadičku jsem spojil zpět a zajistil stahovací páskou. Práce na cca. 10minut.
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 161 000km
Příběh o drážkovém řemenu. Fordem tam Alfou zpět :-D .
Jednoho krásného dne jedu se svou přítelkyní pro její, vysněnou Alfu Romeo 147 do Mostu. Cestou zpět padlo pár připomínek, jestli její „nová“ alfička vydrží ujet v kuse cca 350km :-D. Projíždíme Prahou a na dálnici D1, (12 exit-směr Brno) mi v autě přestal jít posilovač řízení a přestal dobíjet alternátor, motor přešel do nouzového režimu (měl snad poloviční výkon). Přejel jsem tedy na krajnici a vůz odstavil, vzal jsem si na sebe vestu a šel dát za sebe výstražný trojúhelník. Po otevření kapoty jak jsem správně předpokládal, se mi roztrhnul drážkový řemen, který pohání pře klikovou hřídel alternátor a posilovač řízení. Zkusil jsem tedy nastartovat, ale bohužel bez žádné odezvy, začal jsem tedy řešit jak co nejdříve auto zprovoznit. Nakonec jsem zavolal kamarádovi, který mi ochotně sehnal nový drážkový řemen a zajistil mi „kámoše“ který přijel odtahovou mi zprovoznit vůz. Zjistil, že vůz tak lehce nepůjde opravit na připojovacím pruhu dálnice, auto jsme teda naložili a odtáhnuli cca 11 km. na nejbližší parkoviště. Mezitím kamarád přivezl drážkový řemen pokusili jsme ho nasadit, ale zjistili jsme, že zcela rozpadnutý původní řemen se dostal pod plastový kryt, který chrání rozvody a namotal se tam. Už jsem tedy tušil něco špatného.
Nakonec se nám skoro za šera podařilo, nasadit drážkový řemen na místo, ale bohužel motor nešel nastartovat. Absolutně bez komprese! Čekal jsem tedy nejhorší, že drážkový řemen se namotal na řemenici a následně přeskočilo časování ventilů a došlo k nejhoršímu k „potkání“ pístů s ventily.
Zaparkovali jsme tedy, vůz na parkoviště. Zeptal jsem se co budu dlužný (podotýkám, že mi udělal dobrou cenu, přes kámoše), řekl: „to bude jednoduché 2 200kč“ za cca za odtah 11 km a cca 1:30 práce slušný výdělek. :-D Sehnal jsem teda odtah do servisu, kde mi vyměňovali motor, a vše zařídil. Auto jsme nechali na parkovišti a jeli unaveni alfičkou domu. V noci jsem nemohl usnout, myšlenka tak že nový motor, který měl najeto cca 16 000km, se lidově „potkal“ mi nedala spát. Odpoledne mi volali ze servisu, že auto s náhradními klíči nelze nastartovat, dovezl jsem ji tedy nové. A trnul hrůzou, že se auto nenastartuje. Nakonec motor nastartoval a běžel zcela hladce. Mechanik mi sdělil, že rozvodový řemen přeskočil o 3 zuby, podotknul, že kdyby to byl dieselový motor tak se to určitě „potká“ (není tam tak veliký prostor mezi pístem a ventily) důvod proč řemen prasknul, je ten že byl příliš starý (měl najeto cca 160 000km). Ještě mechanik mi potvrdil, že se řemen prasknul stářím, že žádná kladka nabyla zadřená.
Předpokládal jsem, že tedy servis (na požádání mohu sdělit o jaký se jedná) bude aspoň částečně podílet na mé opravě (dle mého názoru určitě mají jistí podíl viny i když tvrdí, že řemen byl v pořádku). Samozřejmě se tak nestalo. Majitel servisu mi sdělil, že když tam před cca 16 000km dávali původní motor, tak byl řemen v pořádku (nechápu proč jej nevyměnili, když nový stojí cca 350 Kč a určitě mají někde servisní intervaly, co se má měnit preventivně). Žádným způsobem se nechtěl domluvit (byl jsem ochoten zaplatit jen materiál a odtah vozu) a sdělil mi, že pokud chci tak můžu auto nechat v servisu a můžeme to řešit soudní cestou. To jsem odmítnul. Myslel jsem si, že se nějak rozumně domluvíme (podotýkám, když mi měnili motor, tak měla být původní cena za výměnu cca 6 000kč a nakonec byla kolem přes 20 000kč to jsem samozřejmě zaplatil a neřekl jsem ani „půl slova“ a samozřejmě, že mi dopředu nezavolali, že navýšila a původní ceny o více jak 20 % [Ze zákona je možno navýšit cenu opravy maximálně o 20% - bez předchozího, písemného souhlasu zákazníka]). Tak mi nezbylo jen zaplatit a auto si odvést domů.
Nakonec jsem rád, že to tak dopadlo, jak to dopadlo. Ale jsem zcela rozhořčen, jaký přístup je v této „banánové republice“ zákazníkům. Pokud ceny za služby jsou skoro podobné jako v západní Evropě, ale pak případné reklamace ty už nepřichází v úvahu.
Ještě zvažuji, jestli tento problém nebudu řešit jinou cestou.

Fordem tam Alfou zpět :-D.
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 162 000km
Výměna zadních destiček, při kontrole jsem zjistil, že mám prasklou manžetu na zadním levém pístku, tak jsem se objednal do servisu a tam mi cely brzdový třem repasují. Předpokládaná cena je: 300 opravná sada a 250kč práce.
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 164 000km
Tak konečně jsem se dostal k výměně, xenonové výbojky (http://autobazar.hyperinzerce.cz/svetla-xenony-zarovky/inzerat/6919855-xenonova-vybojka-d1s-philips-nabidka/) Philips XenStart D1S 4 700K při té příležitosti jsem vyčistil i čočky světlometů a kupodivu byly trochu zaprášené. Myslím si, že svítí lépe než původní Osramy.
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 182 000km
Tak jsem po dlouhé době, dal konečně nové pneu Michelin Pilot Sport 235/40R17 90 Y, proti předchozím Roadstone (koupil jsem to i s koly) se to nedá vůbec srovnávat, na suchu v zatáčkách je velice sebejistá, drží hodně dlouho, než ji utrhnete. Na mokru se chovat také obstojně a dobře odvádí vodu, při prudkých změnách směru hezky drží stopu (u té předchozí mi zadní strana se ve stejné rychlosti začala "plavat")
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 170 000km
Kompletní výměna přední destiček a kotoučů renomované italské firmy BREMBO, měl jsem tam originální MOTORCRAFT a světe div se ani bych neřekl, že pouze výměnou předních destiček a kotoučů se brzdný účinek zcela změní.
Nástup brzdného účinku je mnohem razantnější ale nejsou to brzdy ON-OFF, dají se hezky dávkovat…
Jak tak koukám tak na v zadu by to chtělo taky asi nové kotouče, už je tam docela vidět dle okrajů, že kotouč to má již za sebou. Určitě zase půjdu do BREMB, jsou levnější než originály a mnohem lépe brzdí.
----------------------------------------------------


Stav tachometru: 188 000km
Dlouho jsem si myslel, že mi "hučí" zadní kola, měl jsem tam čínské "Roadstone", pak jsem koupil pneu Michelin a hučeni se mírně zmírnilo, ale pořád ze zadní strany zvláště na nekvalitním asfaltu se ozývalo nepříjemné hučení. Zkoušel jsem jezdit ze strany na stranu zatížit tak kola abych věděl, které ložisko to vlastně dělá, ale hučení bylo pořád stejné, nedalo se to zjisti, které ložisko to dělá. Také jsem zkoušel protočit s koly a pořád to nešlo poznat.
Nakonec jsem tedy vyměnil celé zadní náboje (SKF) a je po hučeni. Můj poznatek pokud máte trochu ložiska “načatá“ (mazivo je asi již vyschlé), ale klec ještě drží a není “vysypané “ nepoznáte to, bez zatížení které ložisko je vlastně špatné.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Po zkušenostech se zdejšími bazary-ověřoval jsem si stavy kilometrů pomocí http://www.fordzona.sk/ a nestačil jsem se divit, cca z 6 aut byly 5 snížen stav kilometru a jedno dokonce o cca 300 000km, to stejné jsem lustroval v zahraniční a tam stav km sedě!!! Jak je to možnél? :-D Vůbec se divím, že tady ještě někdo kupuje ojetá auta. Kdyby někdo chtěl kontakt na dovozce není problém. Vůz jsem si našel na www.mobile.de, zarezervoval a zajel do Německa s jedním známým a s mou přítelkyní (ta plnila funkci překladatelky :-D) Bohužel pán uměl jen německy tak domluva byla složitá. Zjistili jsme stav a závady vozu, prodejce mi dal dobrou cenu, nabídl ještě další slevu 300 EURO (asi věděl proč :-D), nebylo co řešit, vyřídili se formality a trádá domů...

 

Novinky v recenzi

14.3.2016 09:09

K prodeji

Tak nastal čas na prodej tohoto vozu.
Inzeráty zde: http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/mondeo/16744476?goFrom=list nebo http://www.tipcars.com/ford-mondeo/ford-mondeo-100110984.html
Kdyby chtěl někdo více info tak na email: pavelsvagerka@seznam.cz nebo na 733 573 478
Rád zodpovím :-D

6.3.2013 15:39

Výměna oleje a předních brzd

Tak nadešel čas vyměnit olej (po 30 000km) a filtry k tomu související. Dále jsem vyměnil i kompletní přední brzdy. Vsadil jsem na renomovanou italskou značku BREMBO a mohu jen doporučit, proti originálů Ford, brzdí mnohem lépe.

13.2.2013 15:27

HODNOCENÍ MÉ RECENZE.

Musím Vám poděkovat, za přízeň a za vysoké hodnocení mé recenze díky Vám jsem v kategorii Ford na druhém místě (momentálně mě předběhnul Focus s 1 hodnocením 10 bodů :-D) a v kategorii FORD MONDEO jsem první…. Budu se snažit Vás nezklamat a budu stále aktualizovat mou recenzi, dále se chystám, vyměnit mé originální autorádio, posvítit odkládací přihrádky (částečně hotovo), a polepit karbonou folii interiér (také částečně hotovo) vše uveřejním v mé recenzi a nakonec (jestli mi svolí má milá přítelkyně :-D) napíšu recenzi o její Alfě Romeo 147.
Ještě jednou díky!!!

13.2.2013 15:27

První výměna oleje a předních brzd

Tak se mi podařilo za necelých 9 měsíců ujet více jak 30 000km, tak mě čeká výměna oleje, filtrů atd. do toho budu muset vyměnit přední kotouče i s destičkami, vsadil na renomovanou značku BREMBO uvidíme, jak budou brzdit…

13.2.2013 13:53

Jak si kuny pochutnaly na mém autě :-D

Jedu tak ráno z Valašská, a co se mi nestane, při automatickém přepnutí, na plny se mi stalo, že auto nešlo přepnout na LPG, ale jelo pořád na benzín. Zkoušel jsem několikrát vypnout motor a znovu navodit a bez úspěchu.
Nezbývalo jen zajet do firmy, tak kde mi udělali přestavbu na LPG. Tam otevřeli kapotu a zjistil, že jeden vodič od vstřikovacího ventilu byl ukousnutý a také od snímače tlaku media klimatizace.
Asi jim vodiče kunám moc zachutnaly… :-D
Závada byla za pár minut opravena a jelo se dál.
Následně jsem vystříkal motorový prostor přípravkem proti kunám, tak nevím jestli to pomůže. Nemáte někdo náhodou s tímto nějaké zkušenosti?
Díky moc

29.10.2012 13:30

Minimální spotřeba

Zkoušel jsem jet Eco jízdu, tedy (obec tach. do 60km/h a mino do 100km/h) směr Valašské Klobouky - Brno přes Uherské Hradiště, Slavkov atd. a měl jsem spotřebu podle PP 8,3 l/100 km. Což si myslím, že to docela jde.

1.8.2012 00:28

Nové fota

Tak jsem konečně přidal nové foto vozu, doufám, že se Vám budou líbit.

31.7.2012 13:36

Průměrná spotřeba

Tak si myslím, že motor mám částečně zajetý, můžu sem dát pár čísel o spotřebě. Ze začátku byla spotřeba (vše měřeno na dotankování-jinak se to moc neliší proti údajům PP) LPG cca 12 l/100km a benzínu 10l/100km, teď mám na novém motoru najeto cca 8000km a průměr LPG kles na necelých 11l/km na benzín teď moc nejezdím, tak jsem ten údaj ani nemohu napsat.

26.7.2012 12:41

Výměna žároviček W5W za LEDky

Tak jsem se rozhodnul, že předělám všechny žárovky W5W na mém voze za na diodové bez chybového kódu, vybral jsem tyto: http://aukro.cz/can-bus-t10-9-led-zarovka-bez-chyboveho-kodu-i2759428762.html
Zatím jsem je předělal v hlavních světlometech, osvětlení interiéru, osvětlení pod nohama v interiéru a poosvětlení pod zrcátky-byl to docela problém to rozdělat, hlavně to nešlo rozdělat pomocí návodu ještě mi zbývá pár LEDek přehodit-už mi přišly. Pak jsem, hodím foto.

4.6.2012 09:12

LPG

Tak jsem auto nechal předělat na plyn, zvolil jsem italský systém tomasseto,lepší vstřikovače Iplus. Snad to vše nafotím, a pak dám vědět jak systém a hlavně auto funguje.

22.5.2012 07:26

Vyzvednutí vozu

Dnes si jedu pro auto,tak jsem zvědav jak teda jezdí. Pak přidám kvalitnější fotografiie a podrobněji popíšu slabiny a silné stránky vozu. Jinak dnes jsem přidal fotografii,karbonového pouzdra na klíče.

15.5.2012 12:36

Nový motor

Tak už mi přišel z Anglie nový motor, tak snad bude všechno OK.


Další vozy Ford Mondeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

Viz: Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

praktičnost
7

Není to tak zlé, není kam dát brýle(mám provedení ze střešním oknem), tak bohužel tam není odkládací místo.

prostornost
9

Na svou třídu se mi zdá nadstandardní.

jízdní vlastnosti
10

Opravdu skvělé, co dodat.

jízdní komfort
10

Skvělé odhlučnění v interiéru vozu, dle mého názoru o třídu výš.

provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
10

V nízkých otáčkách se chová jako diesel, ale nad 4 tisíce se zněj stane "dravec". ten zvuk pětiválce se snad nedá s ničím srovnat-taková malá turbína.Jinak výkon je tak lineární (žádný turbo efekt), že člověk ani nevěří, že je tam těch 220 koní.

spotřeba
7

Zatím jezdí spíše dlouhé trasy a spotřebu dle PP mám 9.4l/100km.

hlučnost motoru
10

Má nádherný zvuk ve vyšších otáčkách.

kvalita sedadel
10

Dobré boční vedení.

brzdy
9

Nejsou to klasické brzdy ON/OFF a nejsou až tak ostré, ale dají se krásně dávkovat.

zavazadlový prostor
8

Chybí mi v kufru více praktických věcí , např. úložný prostor pro roletku, roletka zatažitelná jední stisknutím, atd.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…