Recenze
Technické info
Přezdívka auta Škoda Fabia Combi Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:125000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 127 zrychlení 0-100 km/h [s]: 13.8 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 426 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
V 03/2004 jsem zakoupil starší Fabii 1.9 TDi, najeto cca 70.000km. S touto Fabií jsem najel do 05/2005 40.000km, ale nebyl jsem příliš spokojený. Předešlý majitel nebyl asi příliš pečlivý, navíc celé auto bylo oplastované a pravděpodobně v tomto duchu i provozováno. A tak mě jeho provoz stál nemalé peníze. Proto jsem se rozhodl zakoupit úplně nový vůz.
Od nového auta jsem očekával : spolehlivost, rozumné náklady na provoz, rozumný komfort pro denní ježdění jednoho člověka, slušný kufr pro naložení větších krabic ( v pohodě a bez sklápění sedadel naložit velký monitor nebo tiskárnu v krabici ).
Protože jsem měl zatím jedno malé dítě, vybíral jsem v kategorii malých vozů - nevadí mi, že si za mne či manželku na zadní sedadlo nikdo jiný, než malé dítě nesedne. Ve výběru byla Fabia a Peugeot 206SW, nakonec výběr padl na Fabii Combi.
Vybral jsem benzínovou 1.4 16V 55kW. Pro mé účely se ani jiný motor moc vybrat nedal - HTP je pro dálnici nevhodné, 1.4 TDI je velmi nekultivovaný motor a 1.9TDI, se kterým jsem už měl zkušenost, byl oproti 1.4 benzín dražší o 90.000,- Kč, což je obrovská suma, která se menší spotřebou nikdy nevrátí. Navíc je benzínový motor méně složitý a tím pádem méně náchylný na poruchy a drahé opravy.
Výbava Elegance, která obsahuje vše potřebné ( mechanická klimatizace, elektrická okýnka vpředu, kožený volant ). Celé jsem to obohatil o Dynamic interiér - při zkušební jízdě jsem v tomto autě jel a oproti standardnímu interiéru, na který jsem byl zvyklý, mi vyhovovala tvrdší a lépe tvarovaná sedadla s dobrým bočním držením těla. Dodnes si své rozhodnutí pochvaluji. Také se tato látka velmi dobře čistí, což je velká výhoda, když má člověk malé děti.
Silné stránky
Za necelé 4 roky provozu a 125.000 km si pořád pochvaluji výběr motoru. Motor na klidnou jízdu dostačuje. Při předjíždění je potřeba točit motor až k 5000-ti otáčkám, ale jde to. Na dálnici je to trošku horší, zrychlování na pětku nad 110km/h trvá hodně dlouho - ve srovnání s 1.9TDI. Ovšem kultivovanost motoru je oproti naftě úžásná. Když jsem měl auto nové, na každé křižovatce jsem se díval na otáčkoměr, jestli mě motor nezhasnul. Oproti naftě také nemá žádné vibrace do volantu, spojky a řádící páky. Stejně tak zimní starty nejsou žádný problém.
Spotřeba za celou dobu používání auta je 7l / 100km( při cestě do Chorvatska a zpět byla spotřeba 6.2l/100km). Spotřeba je počítána dle tankování, palubní počítač je o cca 0,3l /100km optimističtější. Podíl dálnice / města / mimo obec bude tak 40/30/30 procent. Jezdím v rámci rychlostních limitů - v obci tacho 55 ( na trojku 2600 ot.), mimo obec 95 (na pětku 3000 ot.), na dálnici 135 (na pětku 3800 ot.). Maximální rychlost byla tacho 185 (na pětku 5000ot. kde je i maximum výkonu motoru).
Slabé stránky
Podvozek není vyloženě slabina, ale hodnotil bych jej jako průměrný. Díky 15-ti palcovým kolům a pneumatikám 195/50 ( letní ) je auto hodně tvrdé, což člověk pocítí zejména na D1. Zimní pneumatiky mám 185/55, což je o fous lepší, ale žádná sláva. Na druhou stranu auto dobře sedí v zatáčce, ale nesmí v ní být nerovnosti - okamžitě je tam tendence nedotáčivého smyku a "vyhopsat" ze zatáčky rovně. Ve srovnání s 1.9TDI je to u benzínové verze dobré - naftová má motor o 100kg težší a toto zatížení je na přední nápravě hodně znát. Benzínová Combi verze oproti krátké 1.9TDi působí v zatáčce vyváženěji, naftová má předek příliš těžký. Auto je také hodně náchylné na podélné nerovnosti - při přejíždění z pruhu do pruhu, kde jsou koleje, je třeba pevně drže volant. Stejně tak při bočním větru.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
V servisu jsem vždy dvakrát ročně na servisní prohlídce - jezdím do autorizovaného servisu. Poruchy se za celou dobu objevily dvě : 1) Zhruba po ujetí 1000km svítila kontrolka motoru a v servisu byla diagnostikována porucha výfukového ventilu ( možná to není správna formulace ) a byl vyměněn. 2) Asi ve 115.000 km svítila kontrolka EPC a v servisu byla diagnostikována závada spínače brzdových světel - celá oprava stála 280,- Kč a byla provedena na počkání.
Co se týče nákladů na servis a údržbu, pohybuje se tato částka něco kolem 60.000,- Kč. V této částce jsou zahrnuty i pneumatiky ( výdrž původních letních gum Dunlop byla 45.000 km, zimní jsem vyhodil preventivně po 2 zimách a 33.000 km v ještě slušném stavu ), tedy cca 0,50 Kč na 1 km.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Zkušenosti s prodejcem a servisem mám jen ty nejlepší. Prvních 90.000 km jsem chodil na servisní prohlídky k prodejci vozu, pak jsem změnil servis, protože prodejce měl obsazeno a já nemohl čekat týden na servisku. Tento druhý autorizovaný servis na mě působí ještě lépe - vstřícné jednání a dobré ceny.
Přidat názorDiskuse: Škoda Fabia
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Fabia
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: Ronault.
Přidáno: 18.11.2015 449 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2005) Majitel: GeorgeB
Přidáno: 16.10.2009 219 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 13.10.2008 3710 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2002) Majitel: baca42
Přidáno: 31.12.2010 8110 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Fabia (2004) Majitel: Trubcic
Přidáno: 26.5.2010 7110 Majitel 9.84 Uživatelé