Recenze

igi2 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Fiesta Fashion

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 31 Ford Fiesta, foto 32 Ford Fiesta, foto 33 Ford Fiesta, foto 34 Ford Fiesta, foto 35 Ford Fiesta, foto 36 Ford Fiesta, foto 37 Ford Fiesta, foto 41 Ford Fiesta, foto 42 Ford Fiesta, foto 43 Ford Fiesta, foto 44 Ford Fiesta, foto 45 Ford Fiesta, foto 46 Ford Fiesta, foto 47 Ford Fiesta, foto 60 Ford Fiesta, foto 61 Ford Fiesta, foto 62 Ford Fiesta, foto 63 Ford Fiesta, foto 64 Ford Fiesta, foto 64
 

Technické info

Přezdívka auta Fišta Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:92000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 51 kroutící moment [Nm]: 106 zrychlení 0-100 km/h [s]: 17.3 maximální rychlost [km/h]: 161 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.4

Popis vozu

Letos jsem se rozloučil s pomalu dosluhující Škodou Felicia. Že jsem se rozhodl pořídit zcela nové auto bylo dáno docela mizernými zkušenostmi s bazary a poměrně rozumnou cenou, za kterou se od poloviny roku dal sehnat výběhový model Fiesty. Za necelých 250tis. auto s čtyřválcem 51kW, dvěma vaky, rádiem s CD, okny v elektrice, manuální klimou, palubním počítačem a střešním nosičem mi přišlo jako rozumná cena.

Autu docela sluší bílá barva - na Fiestě vypadá mnohem lépe než druhá bezpříplatková možnost - tm. modrá. Ve verzi Fashion není rušena černými plasty, nárazník, kliky i boční lišty jsou lakované, jediným kusem černého plastu tak zůstává spodní hrana nárazníku, která přijde vhod při naparkování na příliš vysoký obrubník. A to se nepoučenému řidiči stane snadno, spodní hrana nárazníku je nízko, takže tam kde Fabia zaparkuje s předkem nad obrubníkem, Fiesta ochutná beton. Od r. 2006 dostaly Fiesty nová světla - ano bradavičky. Prý to pomáhá odhadu vzdálenosti, nemohu posoudit - s odhadem "kde mi končí auto" jsem problém nikdy neměl. Vnější vzhled je tím - oproti starší verzi - oživen, ale narozdíl od nejnovějším modelů působí umírněně. Popravdě řečeno, na fordův nový, kinetický design jsem si u nové Fiesty ještě příliš nezvykl.
Interiér je černý, šedá palubní deska z měkčeného plastu s modrým dekorem kolem rádia, řadící páky a výdechů ventilace, výplně dveří - černý tvrdý plast, s malým ostrůvkem čalounení kolem madla. Kliky dveří jsou v barvě matného hliníku a stejnou ozdobu získala i řadící páka. Volant je v kůži a výškově stavitelný (Ford vtipně inzeruje "volant seřiditelný ve dvou směrech", což ale znamená nahoru a dolů). Posez je trochu jako na židli, boční vedení sedaček veškeré žádné, sedadlo řidiče je výškově stavitelné. Odkládací prostory jsou omezeny na přihrádku před spolujezdcem, kapsy ve dveřích a několik prohlubní na drobnosti v palubní desce a středovém tunelu. Vedle řadící páky si můžete místo popelníku postavit malou flašku, ve výbavě Fashion můžete využít i kapsy na zadní straně sedadel (já tam vozím mapu). Žádné vychytané schovávačky zde nenaleznete, alespoň se mi nic neztrácí v hlubinách vozu. V základu je pouze kazetový přehrávač (vzhůru do pravěku), jehož místo v mém případě obsadil za příplatek 5900,- poněkud modernější aparát s CD přehrávačem 4x repro a na sériové audio velmi dobrým zvukem. Poněkud diskutabilní funkci, kdy se údaje z RDS, nebo stopa CD zobrazují i na displayi palubního počítače v kapličce mezi budíky lze naštěstí vypnout v nastavení. Je to zřejmě subjektivní, ale mne rolující se text před očima rozptyluje. Bohužel jeho slabinou je vyrovnávací paměť, která buď není vůbec, nebo nedostatečná. V praxi to znamená že silnější otřesy způsobují přeskakování přehrávané skladby. A při nastavení podvozku, jaké Fiesta má, sem tam nějakou tu ránu schytá. Navíc nemá rád ohmatané a poškrábané disky, které ale jiné přehrávače v pohodě skousnou.

Už před koupí jsem byl z několika stran varován že jednatrojka (1.3 Duratec) nejede, mám se poohlédnou po jiném motoru. No - 51kW, mám to z 90% pro jízdu po městě a už jsem jezdil i s Fábií junior 37kW (a ve městě to ještě docela ušlo, ikdyž...) a Felina nebyla silnější. Fiesta je ale o nějakých 200kg těžší. Takže jak? Závodnička to rozhodně není, motor je ale pro jízdu ve městě dostačující, řekl bych že byl právě pro tento účel přímo naladěn. Projev motoru mi zpočátku připomínal spíše disel, než zážehovou jednotku. Pefektní je pružnost v nízkých otáčkách - při pojíždění v nestejnoměrně poskakující koloně nemusím vlastně vůbec řadit. Horší je to s předjížděním, člověk si musí rozmyslet co má před sebou a zda se do manévru pustit, protože vytáčení motoru moc nepomůže (v tom je Felicie trochu agilnější), a případě požadavku na dynamičtější se musí vypnout klimatizace, která koníky pod kapotou pěkně zadýchá. Na dálnici je cestování příjemné tak do 120km/h - pak už si motor v kabině bere hlavní slovo a rádio pozbývá významu. Takže zklamání určitě ne, autobus by v to Abrahám asi předjel :-)
O jízních vlastnostech Fiesty toho bylo napsáno hodně, naladění podvozku je opravdu dobré. V zatáčkách se téměř nenaklání a na příčných nerovnostech neodskakuje. Pokud někomu nevadí jeho tvrdost (mne ne), ocení jeho skvělé jízdí vlastnosti i s mým ne příliš silným motorem. Řazení rychlostí jako ve všech Fordech velmi přesné, trochu tužší řízení s hydraulickým posilovačem není přeposilované (ačkoliv se při parkování nenadřete) a poskytuje zpětnou vazbu od kol, což je pro mne obzvláště příjemné - v některých nových autech s přeposilovaným řízením mívám zneklidňující pocit že auto neřídím já. Na řízení Fiesty jsem si nemusel vůbec zvykat.
Zatím jezdím po městě za 8,8 litru - předpokládám že si to ještě sedne a budu zelenější...
*A motor si opravdu postupně sedá a spotřeba se již blíží výrobcem deklarovaným hodnotám - město za 7,9-8 l*

Jízdní komfort je s felicií nesrovnatelný, ačkoliv pověstný podvozek Fiesty dokáže na vymlácené cestě docela zajímavě vyklepat a projetí klasického českého výtluku, kterých jsou po zimně plné silnice připomíná najetí na minu, většina nerovností ale nepůsobí nějaké výrazné rázy a hlavně nenastává žádná ztráta stability. Jak už bylo zmíněno do 120km/h se výrazný hluk neprojevuje, ale podvozek by mohl být lépe akusticky odizolován - od předních kol je slyšet vše. Ergonomie ujde, snad až na ne příliš promyšlené rozmístění funkcí na ovladačích pod volantem. K tomu se ještě vrátím. Vysloveně dobrým nápadem je umístění tlačítka otevření kufru nahoře na palubní desce. Naopak nepochopitené je, že ač opěradlo je zadní dělené, sedák nikoliv. Takže se buď spokojíte s obřím hrbem tvořeným opěradlem položeným na sedáku, nebo musíte sklopit obě části a spokojit se pouze s dvoumístným uspořádáním (zcela rovné ložné plochy však nedocílíte ani tak).

Bohužel, v zemi původu - Německu - se asi méně krade, jinak by asi nebyly mlhovky upevněny na 2 šroubcích dosažitelných zvenku, jejichž demontáž je dílem okamžiku. Mě mlhovky vydržely 3 dny. Šmejd prošel ulici a odnesla to i další Fiesta o kus dál. Snad mu to stačilo alespoň na jednu dávku... Po této zkušenosti byl vůz dovybaven autoalarmem s pagerem, mlhovky by sice nezachránil, ale snad se alespoň neztratí něco důležitějšího. Nové mlhovky rozhodně nebudu montovat původním způsobem a ostatním bych doporučil nečekat a rovnou je pořádně prošroubovat s nárazníkem. Další připomínka míří k řešení impulzního ovládání oken. Je pouze u řidiče - OK, ale funguje pouze směrem dolů. Nahoru už musím ovladač držet po celou dobu zavírání. Když už nemohu mít dotykové ovládání pro oba směry, uvítal bych přesně opačný postup. Pokud totiž potřebuji např. zaplatit parkovné, stáhnu okno vezmu si od pikolíka lístek a odjíždím. A v tuto chvíli bych rád cvrnknul na tlačítko a o okno se už nestaral. Bohužel. Spínač mlhovek je klasický fordí který - povytažením knoflíku světel spíná nejprve přední, pak přední+zadní mlhovky. Pouze zadní mlhovky rozsvítit nelze, tedy pokud Vám ty přední někdo neznárodní. Již zmíněné funkce ovladačů pod volantem (zejména ovládání dálkových/potkávacích světel a stěračů) rozhodně nelze označit za intuitivní. Ovládání cyklovače stěračů ve Felině bylo geniálně jednoduché - cyklovač si zapamatuje interval mezi dvěmi stisky páčky a ten pak opakuje, zato na ovládání ve Fiestě otáčením kroužku kolem páčky stěračů s 6 předdefinovanými stupni jsem si stále moc nezvykl. Automatické stěrače nemám, zřejmě by to byla lepší volba. Místo světelné houkačky (1 krok páčky směrem k sobě) se občas podaří přepnout na dálková světla (2 kroky směrem k sobě), Páčka se v pozici dálkových světel nearetuje a zpět na potkávací světla se přepíná opětovným přitažením páčky.
Manuál k autu také moc nepotěší. Ne že by mne to nějak rozhodilo, považuji se za technicky zdatného :-) ale pro některé osoby může být ona obrázková knížka nepříjemným překvapením (zvláště v době kdy jsou v módě až idiotsky dokonalé návody eliminující i nejnepravděpodobnější rizika je to překvapení).


Pro mne je Fiesta dostačujícím autem, jak po stránce prostoru - většinou jezdím sám(a nevozím tak zbytečně vzduch), i výkonově - většina jízd se odehrává v ruchu naší metropole.
Pokud bych měl auto využívat k pravidelným jízdám po dálnici, určitě by byla vhodná jiná - silnější motorizace.

Silné stránky

+ cena
+ podvozek
+ příjemně komunikativní řízení a přesné řazení
+ pružnost v nízkých otáčkách (městský provoz)
+ dobrý rejd
+ na malé auto obstojný zavazadlový prostor a nákladový otvor
+ otevírání kufru na paluní desce

Slabé stránky

- nedostatek výkonu pro sportovnější jízdu (a předjíždění)
- horší výhled šikmo vpřed (bohužel problém většiny nových aut - daň za bezpečnost) POZOR NA CHODCE U PŘECHODŮ.
- nelze použít odděleně přední a zadní mlhovky
- palubní počítač by mohl ukazovat kromě průměrné i aktuální spotřebu.
- Impulzní ovládání oken jde jen dolů. Zavírání okna - držet, držet, držet...
- Slícování plastu nárazníku s karoserií. V 21. století bych si představoval lepší, ale ostatní díly karoserie sedí na výbornou
- Zadní opěradlo je dělené (60:40), ne však sedák. Dlouhý náklad a 2 dohromady spolujezdce neodvezete. Bod pro Felicii.
- dovedu si představit podrobnější manuál

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Naštěstí zatím, krom pravidelných prohlídek, ne.
prohlídka 1.rok za 3527,- Kč (bez servisu klimatizace, bez brzdovky).

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

U Ford Charouz Praha Černokostelecká. Standartní zacházení, dodali včas, nic negativního ale ani oslňujícího. A to je snad nejlepší.
Nabídka navíc - buď přenosná navigace nebo Defendlock zdarma. Zvolil jsem za b)...

Úpravy

Po zkušenosti s odcizenými mlhovkami jsem doplnil autoalarm Magicar s Pagerem. Teoretický dosah 2km (na rovné ploše) Ověřeno mám 550m v zástavbě - v cestě mezi mnou a signálem stojí 2 menší domy a dvacetipatrová betonová stodola. Jen si musím zvykat na anténu nalepenou v rohu čelního skla, zpočátku mi šla poněkud na nervy, ale už ji přestávám vnímat.
Dálkový start a další vymoženosti které alarm nabízí jsem neinstaloval (na co - se zamykáním řadící páky) - jde jen o ochranu vozidla. S ohledem na neduh alarmů - vybíjení baterie - je pozitivem možnost kontroly napětí baterie na displayi pageru. Zároveň se tak vyřešila absence dálkového ovládání centrálního zamykání, které nebylo namontováno z výroby.

Nechal jsem také oba nárazníky a část prahů polepit čirou folii Bruxafol Stoneprotect. Nárazníky bez ochranných lišt jsou totiž hezké, ale zvláště ve městě je někdo dříve či později "pokřtí". Takto jsou chráněny před blbostí vlastní i cizí a jak název napovídá i před otlučením od šutrů. Protože na autě chybí přední zástěrky, využil jsem návětěvy u foliolepičů a potáhl i nejexponovanější místa na prazích. V případě Fiesty je to investice 4200,- a zda se vyplatila ukáže čas.

 

Novinky v recenzi

25.8.2017 09:35

Konečná

Tak po téměř 9 letech je auto prodané. Už nadešel čas, kdy se začínaly kupit problémy dané věkem a hlavně nedostačovalo po stránce přepravní kapacity.
Tak snad někde slouží dál.

27.7.2017 12:37

Oprava ŘJ

Tak po 91000 km to vzdala ŘJ motoru. Nejdříve nenápadně - špatné studené starty, motor chytne a hned chcípne… Když je teplo je to OK, když je zima, staruje se 2x, 3x. Na jaře už je hůř. Studený motror tvrdí že je přehřátý do ruda a zablokuje start, když už si dá říct tak za jízdy občas cukne a v pojistkovce si nahodile procvakávají relátka. Občas si nevšimne že už v autě nejsou klíčky a jede dál… Oprava ŘJ u kouzelníka přes elektroniku vyšla na 6000,- a už 3 měsíce šlape. Tak snad... Musím zaklepat...

5.2.2012 16:47

Ostřikovače (opět) stíkají...

Tak nám zmrzla "nemrznoucí" směs v ostřikovačích. Kluci v servisu asi šetřili a ředili a ředili, až namíchali ideální zimní směs pro jih Itálie...
Po neúspěchu s 600W přímotopem pod autem jsem dnes nasadil těžší kalibr - 2kW teplovzdušnému ventilátoru špalek modrého ledu vzdoroval necelé 2 hodiny. A bublifuk už zase funguje

25.9.2009 22:36

První prohlídka

Tak máme za sebou první sevisní prohlídku za 3527,-
Napravena drobná reklamace - v kufru se objevily 2 ks "víček" z pěnové izolace které odkudsi odpadly. Odkud? Nakonec se ukázalo že jsou tím olepeny navíječe bezp. pásů vzadu.

19.6.2009 15:55

Nalepeny folie

ne na skla, ale ochranné na karoserii. Lakované nárazníky postrádají klasické černé lišty, což je sice velmi estetické, ale s otloukáním na parkovištích si tato úprava moc nerozumí. Při zběžném pohledu není na autě nic vidět. Při bližším zkoumání je vidět hrana folie v místě kde polep končí, a na nárazníku nepatrně jiný odstín laku. Plastové díly jsou lakované něčím jiným a mají jiný odstín už z výroby a folie to ještě trochu zvýraznila. U kovových částí se to neprojevuje.

23.4.2009 12:40

Mlhovky

Tak konečně máme mlhovky. Donutil jsem se sednout do bláta a namontovat světla, která se mi už druhý měsíc válí ve skříni. Tentokrát jsou ale zabroušené hlavy šroubů - kleptomani to budou mít těžší. Jen doufám že to někdy nebudu muset sám rozebírat...

17.11.2008 00:00

Poprvé pořádně umyto a pořízeny první obstojné fotky.


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
8

Určitě by prospěla větší variabilita zadních sedadel.

prostornost
9
jízdní vlastnosti
10

Výborné, perfektní chování v zatáčkách a cit v řízení. Nejsilnější vlastnost auta.

jízdní komfort
9

Podvozek je tvrdý, ale přesto do interiéru nepřenáší rázy. Auto spíše jen přesně kopíruje nerovnosti, na polňačce si proto může posádka připadat jako v šejkru. Na vytlučených cestách to proto není žádný med. Například ale městská dlažba není problém.

náhradní díly
6

Trochu problém sehnat např. neoriginál mlhovky, sadno se shání pouze předfaceliftové díly.

výkon motoru
8

Do města dostatečný, na dálnici auto nepřekáží. Osmiventilová jednatrojka je již trochu zastaralá, tato motorizace je vhodná spíš jako spolehlivé auto pro poklidnější jízdu městem a za rozumný peníz. Na blbnutí to není, s předjížděním opatrně.

spotřeba
9

Určitě jsou větší spořivci, ale Ford mezi extraúsporná auta nikdy nepatřil.

hlučnost motoru
9

Ve vyšších otáčkách se dost pojevuje. S ohledem na naladění motoru však vytáčení nepřináší nic, co by opodstatňovalo tlačit motor až tam, kde už se nedá poslouchat...

kvalita sedadel
8

Sedí se jako ve škole - pěkně zpříma, poněkud výše ale posez je pohodlný, dobře se na něj zvyká. Boční vedení by mohlo být lepší (není žádné) S ohledem na určení auta - do města a krátké trasy - to není problém

brzdy
9

V normě.

zavazadlový prostor
8

Snese srovnání s Fábií, pozitivem je poměrně pravidelný tvar bez různých nevyužitelných zákoutí. Zadní sedadlo tvoří po sklopení schod a sedák není bohužel dělený.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…