Recenze

9 Majitel

Alfa Romeo GT (aktualizováno 25.10.2009)

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 99× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Alfa Romeo GT, foto 1 Alfa Romeo GT, foto 2 Alfa Romeo GT, foto 3 Alfa Romeo GT, foto 4 Alfa Romeo GT, foto 5 Alfa Romeo GT, foto 6 Alfa Romeo GT, foto 7 Alfa Romeo GT, foto 8
Alfa Romeo GT, foto 9 Alfa Romeo GT, foto 10 Alfa Romeo GT, foto 11 Alfa Romeo GT, foto 12 Alfa Romeo GT, foto 13 Alfa Romeo GT, foto 14 Alfa Romeo GT, foto 15 Alfa Romeo GT, foto 16 Alfa Romeo GT, foto 17 Alfa Romeo GT, foto 18 Alfa Romeo GT, foto 19 Alfa Romeo GT, foto 20 Alfa Romeo GT, foto 21 Alfa Romeo GT, foto 22 Alfa Romeo GT, foto 23 Alfa Romeo GT, foto 24 Alfa Romeo GT, foto 25 Alfa Romeo GT, foto 26 Alfa Romeo GT, foto 27 Alfa Romeo GT, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Alfa Romeo GT Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:72000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1970 výkon [kW]: 122 kroutící moment [Nm]: 206 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.7 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 320 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 12

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Great Man".

Poté, co má milá Lancia byla nadobro smazána z registru vozidel aut Republiky Rakousko, začal jsem se rychle ohlížet po náhradě. Jelikož si potrpím na nevšední věci, pěkný design a s italem jsem byl v podstatě spokojen, v rámci finančních mezí padl výběr na Alfu (ze současné produkce Lancie nadšen nejsem - kromě Thesis, která však pro mladého člověka není to pravé).

Kupovat však ojeté auto v ČR jsem shledal za hru v loterii a provozovat jsem jej plánoval stejně na cizí RZ, takže jsem se obrátil na rakouského prodejce, který se ochotně hlásí k záruce. Nevím, jak to funguje v ČR, ale po zkušební jízdě jsme se dohodli na další týden, kdy jsem přivezl hotovost, prodejce během pěti minut odhlásil staré auto, přihlásil nové a nasadil RZ. Jen pojištění jsem si musel zajistit sám.

GTčko je vskutku nádherné, fotky jej vystihnout nemohou :) A také to je v podstatě auto kompromisu - baví po okreskách, sveze velmi komfortně na dlouhé dálniční trase a přepraví čtyřčlenou posádku včetně zavazadel. Jen na zadní sedačky se neusadí člověk nad 185 cm, ale to od tohoto auta nemůže nikdo čekat. Aby zvládalo tohle všechno, nemůže jít v ničem do extrému, na sport tedy 350Z, na pohodlí Peugeota a na prostor Škodovku. Ale pokud člověku stačí všechny parametry do 80%, Alfa GT je bravurně skloubí.

V otázce motorizace jsem měl jasno, přestože i zde mne čekal kompromis. Kdyby Alfa prodávala ještě své 2.5l šestiválce, asi bych neváhal a vybral tento motor. Naftu jsem nechtěl, proto jsem se musel rozhodnout mezi čtyřválcem o objemu 2.0l a šestiválcem 3.2l. Krásnější zvuk a vyšší výkon však předčila lehkost čtyřválce a především nižší roční náklady o 50000 Kč díky spotřebě benzinu, rakouské ekologické dani a pojištění.

Jakmile jsem se nabažil exteriéru, čekal mne šok v podobě úúúžasných sedaček! Krásně podrží v zatáčkách, příjemně hřejou (nebo naopak když na ně v létě necháte chvíli foukat studený vzduch, tak poté chladí) a především jsou pohodlné pro dlouhé cestování. Jen snad více objemnější postavy mohou mít problém s bočním vedením.

Jelikož vlastním předfaceliftový model, mohu se kochat oddělenými kapličkami na přístrojové desce (upřímně, toto je snad jediná viditelná změna a ke všemu k horšímu?). A ručičku otáčkoměru ukazovat hodnotu 7200, než zasáhne omezovač, vidím velmi, velmi často. Alfa se totiž sama a ráda vytáčí. Ale klidně stačí projet tišší městečko něco málo přes 3000 ot. a už se po tom krásném zvuku lidi otáčejí :-)

Pokud cestuji delší trasu, tak se přeci jen zvuku motoru nabažím a pustím výbornou audio sestavu BOSE. Bohužel mi jeden reproduktor občas špatně přehrává basy, takže zážitek neúplný a čeká jej reklamace.

Také chlapce z dílen nechám podívat se na podvozek, v zatáčkách, především na nerovných silnicích, se linou dunivé pazvuky od kol.

To však není nic proti ranám na děravých vozovkách. Pokud si větší díry nevšimnu včas, vždy mne bezpečně probudí hrozná rána a vyděšení, zda je auto ještě v jednom kuse. Navrhuji tento žalostný stav našich silnic řešit zárukou na nové povrchy a případné vysoké sankce pro stavební firmu, pokud nevydrží několikaletou záruční dobu. Když to jde jinde, proč ne u nás?

Naštěstí Alfu baví zatáčet, takže objíždění výmolů je pro mě druh zábavy :)

Na řazení jsem si chvíli zvykal. Z počátku mi přišlo trochu "gumové", ale pak jsem se naučil měnit převody velice rychle. Jen pětce se tam chce o něco méně a nesynchronizovaná zpátečka se musí řadit pomalu, jinak si pěkně spočítá zoubky.

Když jsem u té zpátečky, musím poznamenat, že výhled při parkování je bídný. Naštěstí jsou k dispozici senzory, takže si nemusím připadat jako v autoškole :)

Jízdní vlastnosti mohu obecně označit na kvalitním povrchu za perfektní. Auto drží svoji stopu a roztancovat záď se mi doposud nepovedlo. Pokud to s rychlostí do zatáčky přeženu a Alfa letí nedotáčivě ven, stačí krátce sešlápnout a pustit brzdu a opět se chytne.

Řidiči standardně pomáhá VDC (ESP), MSR a ASR, které jako jediné lze vypnout.

Alfa GT je auto pro zábavu i běžné užití. Doporučit jej mohu každému, kdo nepotřebujete 5 dveří, nevadí mu pozornost okolí a je ochoten nemučit auto na děravých cestách. Za to se odmění více než dost :)

- Doplněno -

Závady:
- Originální ráfky měkké jak máslo. Jeden jsem musel koupit nový a ostatní byly opravované. Cena nového orig. 17" ráfku je v ČR cca 15.000 Kč, zlaté BMW...
- V 66.000 km odešlo servo čerpadlo. Nějaké nečistoty z řízení jej poškodily tak, že po zahřátí oleje se s volantem na místě pomalu nedalo točit.

- Auto bylo prodáno, recenze na BMW Z4 sDrive30i následuje

Silné stránky

- Design! Jsem rád, že mohu zkrášlit naše silnice oproti šedi koncernu (příznivci nechť mne nekamenují, jen nerad koukám pořád na to samé...) :D
- Zábava za volantem
- Kvalitní audio BOSE (plně vychutnám po reklamaci)
- Komfortní jízda (na dobrém povrchu)
- Ergonomické sportovní sedačky
- Rychlé a přesné řazení
- Stabilita v zatáčkách (na dobrém povrchu)

Slabé stránky

- Malý rejd
- Přenos ran od kol
- Odskakování v zatáčkách na špatném povrchu
- Slabší výkon při větším osazení
- Málo místa nad hlavou na zadních sedačkách
- Chybí šestý převod. stupeň
- Nesynchronizovaná zpátečka

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Čeká výměna reproduktoru a kontrola podvozku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Náš zákazník, náš pán. Po zaplacení při odjezdu z autosalonu mi prodejce nezapoměl dát svoji osobní vizitku s tím, že kdybych měl jakýkoliv problém, kdykoliv se mám ozvat. Brzy ověřím jejich servis v praxi.

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy značky Alfa Romeo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
7

Viz recenze (ráfky, servo).

prostornost
9

Dost místa pro posádku (vzadu do 180cm) i pro osobní věci. Zadní sedačky se dají sklopit, čímž vytvoří rovnou plochu o objemu 905 litrů.

jízdní vlastnosti
9

Na špatném povrchu odskakuje v ostrých zatáčkách, jinak špičkové. Utrhnout Alfu dá pěkně zabrat.

jízdní komfort
9

Opět bod strhnut za rány od kol na špatném povrchu.

provozní náklady
6

Olej jsem po 5000 km zatím nemusel dolévat, ryska se již však blíží k minimu.

náhradní díly
6

Ráfky několikanásobně předražené. Ostatní cenově snad odpovídá.

výkon motoru
8

Pokud člověk cestuje sám, tak většinou dostačuje.

spotřeba
7

Pokud budete Alfu šimrat, pojedete kolem 9 litrů. U rychlého a dynamického stylu se spotřeba vyšplhá na 12 litrů.

hlučnost motoru
10

Motor budete točit a točit, tohle není žádné TDI :)

kvalita sedadel
10

Sportovní, která Vás obepnou a přitom tak komfortní. Chci je do obýváku!

brzdy
10

Výborné! Kdybych takové měl u předchozí Lancie, ještě by teď jezdila :)

zavazadlový prostor
10

Ve své třídě špička. 320l základní (+ pár litrů místo rezervy, mám pouze sadu na opravu) a 905l po sklopení zadních sedaček. Pro dovolenou v Alpách akorát pro 3 lidi i jejich lyže.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…