Suzuki SX4 (2007)
11.8.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "lj0076". Auto jsem dostal jako služební, náhradou za Renault Kangoo 1,9 dTi. O jeho pořízení rozhodoval…
Suzuki SX4 (lj0076)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- 10b ;-) 11.08.2007 09:14 Marcelino
- prosím o opravu 11.08.2007 22:40
- Hura 11.08.2007 23:42 Simcisko
- jak na nový motor? 12.08.2007 07:52
- ... 12.08.2007 14:08
- Nedocenené autíčko 15.08.2007 14:01 pumpkin
- SX4 1,6 GLX 17.08.2007 21:39
- Regulace podsvícení přístrojové desky 17.08.2007 21:50
- bodování 21.08.2007 06:59 Focusman
- intenzita osvětlení přístrojů 21.08.2007 13:13
- fajne autko 23.08.2007 15:43
- SX4 vs. TDI 24.08.2007 17:27 Marcelino
- SX4 4x4 08.09.2007 19:25
- Dálkové ovládání 28.02.2008 20:27 Janstar
- diaľkový ovládač 11.03.2008 08:39 karchi
- Pekna recenze 12.03.2008 11:23 majki
- Klíček a baterka... 23.03.2008 23:08
- objektívne 23.04.2008 19:11 pumpkin
- Drnčení řadící páky 08.06.2008 20:45
- Hlavice řadící páky 12.06.2008 12:34
- Držení/zvyšování otáček 28.11.2008 09:43
- Ovladač 16.02.2009 15:04 igi2
- hm, 15.07.2009 18:54 objekt21
- spotreba 16.07.2009 23:57
- Přidávání plynu 07.10.2013 21:11 kajinkajin
- opakovaně 04.12.2013 11:36 kajinkajin
-
-
"-- skrytý --" 11.08.2007 22:40
prosím o opravu
Jsem možná trochu šťoura
pohon kol:přední
přehodit max rychlost a zrychlení.
Jinak hezké auto sice trošku malý kufr,ale každý má jiné požadavky.
-
Simcisko 11.08.2007 23:42
Hura
Tiez som ho chcel, bol som v rovnakej pracovnej pozicii, ale po 8 mesiacoch cakania na 4x4 som sa rozhodol pre inu znacku, takze ticho zavidim.
Len neviem, ci nie je lepsie chvilu pojazdit a pisat uz rovno nejake skusenosti, takto sme uz vsetci nedockavy...-
"-- skrytý --" 12.08.2007 07:47
« Re: Hura
Já čekal na vozidlo cca. 3 týdny. Byla to ale spíš náhoda, protože jak jsem pochopil, objednává Suzuki Česká Republika auta na sklad v různých stupních výbavy a já přišel zrovna ve chvíli, kdy byla k dispozici 1,6 GLX a hlavně ve stříbrné metalíze. Jinak dle informací prodejce se čekací doba asi zatím moc nezměnila, co se týče vozidel na objednávku. V týdnu doplním fotky a postupně budu doplňovat i další postřehy.
-
-
"-- skrytý --" 12.08.2007 07:52
jak na nový motor?
Co se týče naftových motorů - tam mám asi jasno, ale jak myslíte nejlépe začít zajíždět nový benzín? Zatím jsem nebyl přes 3500ot/min. Ze začátku šetřit v nižších otáčkách nebo rovnou standartní provoz ;-\ ? Říkám si, že od dob Favoritů se toho dost změnilo a technika pokročila zase kus dopředu.... ;-)-
Marcelino 12.08.2007 16:15
« Re: jak na nový motor?
no tak cca 4000ot/min je uplne vpohode, nemal by si mackat plyn az na podlkahu, kym nie je motor aspon v 2500-3000ot/min a hlavne treba casto menit jazdne rezimy, najhorsie je dlha monotonna jazda ustalenou rychlostou...
Inak tieto japonske motory si priam ziadaju o poriadne otacky, takze uz po cca 1500km, by som sa nebal atakovat 4500 -5000ot/min - aspon kratkodobo pri rozbehu alebo predbiehani... ono nejake doporucenie je aj v manuale k autu...
ked som odjazdil nejak 3 az 5tis km, tak us som auto bezne vytacal az k max. vykonu 6000ot/min (u Swifta je to presne 5800ot.) - toto ale vyuzivam iba pri predbiehani alebo pripajani sa na dialnicu. Bezne pri rozjazdoch, napr na konci obce radim vyssiu rychlost uz po prekroceni 4000ot/min
-
-
pumpkin 15.08.2007 14:01
Nedocenené autíčko
Ahoj. Pekná a presvedčivá recenzia. U nás v rodine sa uvažuje nad SX4. Zdá sa mi že na Slovensku je to nedocenené auto.Podľa mňa za tú cenu sa viac oplatí ako Fabia. A škoda že sa v SR predáva 1.6 len so 4x4... Inak čítal som test SX4 a vraj nemá moc dobrý posilňovač riadenia..Je to pravda? A zadné sedadlá po sklopení robia rovinu?. Diky moc:-)-
"-- skrytý --" 15.08.2007 16:06
« Re: Nedocenené autíčko
Ahoj, ty sedadla skutečně neudělají rovnou "podlahu" po sklopení, až po kompletním odklopení. Ale nijak zvlášť nepřekáží a vzniklý schod není moc velký. Ten posilovač... je naprosto úžasnej! Kdo tvrdí opak, asi s autem nikdy nejel. Ne, vážně, ve městě jde lehce a řídit se dá jedním prstem, skvělé pro manévrování a naopak při rychlejší jízdě začne tuhnout, takže dálnice žádný problém. Dokonce mám ještě poznatek ohledně rádia, sice jsem se nedočetl žádné informace (nebo si nevšimnul), ale normálně se při rychlejší jízdě a zvýšeném hluku samo zesílí a naopak podle hluku zeslabí, vždy tak, aby v rámci možností byla hlasitost pořád stejná. To auto mě překvapuje každý den, ještě to není ani týden a už bych prostě neměnil... je to silně návyková záležitost :-! ;-)
-
-
"-- skrytý --" 17.08.2007 21:50
Regulace podsvícení přístrojové desky
Takový dotaz, já to v návodu nikde nevykoukal, jde vůbec nějakým způsobem nastavovat intenzita podsvícení ukazatelů? Středový panel je v poho, ten se dá přepínat, ale včera jsem cestoval v noci a zrovna ty přístroje bych si klíďo trošku stáhnul :-! . Díky ;-)-
"anonym" [88.100.234.XXX] 18.08.2007 12:54
« Re: Regulace podsvícení přístrojové desky
Regulace je pouze na středový panel,tlačítkem vedle naklápění světel.Intenzita podsvícení přístrojů bohužel nejde stáhnout.Alespoň jsem na to teda nepřišel.
-
-
neregistrovaný: "janko" [84.47.47.XXX] 23.08.2007 15:43
fajne autko
Tiez sme toto autko (resp. 4x4) vybrali mame, pred tym mala Yaris, takze oproti tomu je to lepsie skoro vo vsetkom - skoro, pretoze tych odkladacich priestorov je ozaj minimum a ten palubny pocitac je tiez biedny: len priemerna a aktualna spotreba, ale tak staci to. Chyba bola, ze sme isli do predajne na Octavii 1.9TDI. Potom pri skusobnej jazde na nas SX4 posobilo neskutocne lenivo, ozaj ten krutiaci moment by sa zisiel trochu zvysit. Viem, ze to vravia na japonske auta, ze su take, ale bratova Mazda 6 (sice 2.0) nie je "taka". Inak je auto super, uvidime ako v zime, na Kysuciach mame sneh tak cca 4-5mesiacov, no a uprimne si povedzme ani v lete su neni tie cesty take dokonale, tak tato volba auta nam vyhovuje, no a tiez je super, ze je cele olistovane ;-) Yarisa mi vecne kdesi obuchali ;-\
Inak, cakacia doba bola 0dni, oni cakali na nas, vybrali sme si farbu (tu "oranzovu"), obvolal som predajne, ze kde ju maju k dispozicii, v Martine im akurat prisla, tak ju odlozili a cakali na nas s peniazmi ... :-) -
Marcelino 24.08.2007 17:27
SX4 vs. TDI
hmm, SX4 ze je lenive :-O
no ale ten "tah" 1,9TDI je len velmi kratkodoba iluzia zrychlenia - na chvilku to s tebou sklbne (boze ako neznasam tie "turbokopance" na nasich sluzobnych oktavkach) mas pocit ako super to zrychluje, ale uz o malu chvilku zistis, ze to trva prilis kratko - vyuzitelny rozsah otacok na trosku dynamickejsiu jazdu po okreskach je chabych 1500ot ... kam sa hrabe TDI na japonske vysokotackove benzinove motory - neprerusovany zatah od 3500 ot. az do 6500 a viac ot. je super pozitok - a hlavne ta neboli krk od toho miksovania, ked zaberie turbo ;-)
...o chovani v zatackach na okreskach uz ani nehovorim - TDI je skratka priliz tazke na predok ;-\
jedine v com je Oktavia 1,9TDI naozaj lepsia ako SX4 je spotreba a snad max.rychlost (pardon aj kufor ma vacsi... ) ;-) -
neregistrovaný: "mig52i" [213.29.115.XXX] 08.09.2007 19:25
SX4 4x4
Mám výše uvedené auto a chci ti poradit. To sedadlo řidiče mi začalo vrzat taky. Dal jsem to prostě do servisu v K.Varech a tam vrátili na místo jeden vyskočený pružicí drát. Teď je vše v pořádku a musím potvrdit, že to vrzání bylo fakt o nervy. Co se týká tvrdosti podvozku - kontroloval jsi tlak v gumách? Já tam měl od prodejce o 1 atm více. Prý aby sedly gumy na ráfku. Po upuštění tlaku na 2,3 se podvozek podstatně zlepšil. Jinak jsem s autem naprosto spokojený.-
"-- skrytý --" 10.09.2007 10:12
« Re: SX4 4x4
Ahoj, ano, kvůli té sedačce půjde do servisu, dále budu chtít odstranit axiální vůli brzdového pedálu a zkontrolovat občas drnčící řadící páku (viz. novinky). S podvozkem jsem se už seznámil, tlak v pneu jsem kontroloval hned na začátku, ale ten můj pocit byl spíš způsobený přechodem z Renaultu Kangoo, což bylo vznášedlo. Jinak díky za tip :-)-
neregistrovaný: "mig52i" [213.29.115.XXX] 19.09.2007 14:10
« Re: Re: SX4 4x4
Ono to s tou sedačkou nebude tak jednoduché. Začalo to vrzat znovu a ještě více. Dnes to v servisu opět odstranili - rozebrali mechanismus opěradla a dali tam měděné podložky. Zatim je to dobré, tak uvidim. Kdyby jste měl někdo zaručený návod, co s tim , sem s nim.
-
-
-
Janstar 28.02.2008 20:27
Dálkové ovládání
To je nějaké divné, já mám auto už od června 2006, denně auto otvírám a zavírám několikrát, najeto cca 37000 spokojených kilometrů a ovládání funguje na původní baterku z 10 metrů v pohodě. Myslím že nebude něco v pořádku a v servisu bude třeba trochu přitlačit. :-( :-) -
karchi 11.03.2008 08:39
diaľkový ovládač
Ja mám auto práve 1 rok a 2 týždne a diaľkový ovládač funguje, žiadna výmena batérií doposiaľ. Ale používam ho veľmi zriedkavo, otváram tlačidlami na kľučke. S bezkľúčovým štartovaním taktiež žiadny problém. -
majki 12.03.2008 11:23
Pekna recenze
Dobre se to cetlo, mam neco najezdeno se Swiftem, nicemen SX4 ma hodne povedeny design, zapracuj jeste na fotkach ;-) , to auto a hlavne ten text si to zaslouzi :yes: -
"-- skrytý --" 23.03.2008 23:08
Klíček a baterka...
Zdarec, no tak otec dělá v Suzuki tak se ti na to zeptám jestli už se to někomu někdy stalo, ale nám se to ještě nestalo je sice pravda, že předváděčky střídáme cca po těch 4-5 měsících, ale fakt jsem tuto závadu nezaznamenal.Jediný co mě vytáčí, že když přijdu k autu a zmáčknu ten čudl na dveřích tak se odemčou jenom moje dveře až drzhým stiskem se odemče celý auta, bohužel tím trpí všechny suzuki, uvidíme u Splashe...nic méně teď do showroomu dorazila SX4 sedan a musím teda smeknout.Od základu je to v plný náloži a místa fakt moooc...!! -
"-- skrytý --" 08.06.2008 20:45
Drnčení řadící páky
To lj0076, co myslíte tím "drnčící řadící páka" a "Na řadící páku prý existuje servisní informace, díly jsou objednány a budu vyzván k opravě". Já mám pravděpodobně tento problém při řazení z jedničky na dvojku, mě při zařazení dvojky zadrnčí řadící páka, ne vždy, mohl byste mi prosím k tomuto sdělit více info? Děkuji.-
"-- skrytý --" 09.06.2008 06:23
« Re: Drnčení řadící páky
Dobrý den, to moje "drnčení" se projevuje jako silná rezonance při zařazené trojce, kdy v závislosti na tom, zda je motor v tahu a při různých otáčkách dochází k chvění páky a následným přenosem, kdy pravděpodobně koliduje s nějakým plastem nebo táhlem vzniká klasické "drnčení". Pokud na páku lehce zatlačím v nějakém směru je pokoj. Na tento problém prý existuje řešení v podobě úpravy něčeho (nevím čeho, to mi nebylo vysvětleno), takže to asi bude potíž více aut. Doporučil bych Vám kontaktovat Váš servis a žádat vysvětlení tohoto problému. Je dost možné, že se to Vás bude týkat také. ;-)-
"-- skrytý --" 09.06.2008 08:14
« Re: Re: Drnčení řadící páky
Díky za superrychlou odpověď! Mě to zadrnčí pouze při zařazení dvojky z jedničky (ne vždy), u jiných rychl. stupňů mi to nedělá a co je divný, tak ani při podřazení z trojky na dvojku, jen z jedničky. Jinak jsem s autem moc spokojen a tenhle problém mi kazí celkový dojem z velice povedenýho automobilu. Přeji hodně šťastných km a chválím vaši recenzi, která mě před koupí mého vozu také utvrdila v mém rozhodnutí.
-
-
-
"-- skrytý --" 12.06.2008 12:34
Hlavice řadící páky
Dotaz: Nevíte někdo jak na demontáž hlavice řadící páky? Zkoušel jsem všechny obvyklé způsoby používané u ostatních typů vozidel, ale tohle je asi něco extra.... ;-\ ?
Díky L.-
"-- skrytý --" 13.06.2008 09:28
« Re: Hlavice řadící páky
S demontáží hlavice řadící páky asi neporadím, já osobně jsem s hlavicí spokojen, ale na váš dotaz už dříve ohledně brzdového pedálu...Také jsem se divil té vůli v brzdovém pedálu hned od začátku, ale jelikož jsem byl už obeznámen s tímto problémem z vaší recenze, tak jsem to bral tak, že nejde o nějakou závadu (to jen dodatečně).
-
-
"-- skrytý --" 28.11.2008 09:43
Držení/zvyšování otáček
Čest práci,
měl bych taky dotaz, zda-li se Vám to stává taky. Jedná se o to, že auto drží otáčky (né vždy, občas) samovolně. Je to jako bych měl na staré káře zaseklý sitič. Jedu např. z táhlého kopce, mám zařazenou 5ku a nebrzdím, nezrychluji, nechám auto jet. Na palubním pc svítí 0.0 litrů spotřeba. Najednou se auto zacuká, lehce se zvýší otáčky a koukám na spotřebu a je tam 2-1,9,2.1l a tak to kolísá sem a tam. Nebo když jedu k semaforu, podřazuji a přibřžďuji, tak najednou cítím, jako by motor vyvíjel proti mému bdřždění tah, tedy držel otáčky přes mé ubírání.
Volal jsem do servisu a tam mi řekli, že ten motor drží otáčky občas proto, protože se čistí soustava kvůli nové evropské normě, atp. Že jim každý druhý človek, co má SX4ku volá a ptá se na to.
Takže otázka je jasná, jak jste na tom vy? Chová se Vám autíčko stejně? Jinak auto staré 2 měsíce, 1.6 benzín, 5 100 Km najeto ve svižnějším tempu.
Díky Petr-
"-- skrytý --" 28.11.2008 09:52
« Re: Držení/zvyšování otáček
Stává se to při jakýchkoli otáčkách, nebo jenom pod 2000? Benzínové motory mívají rozšířenou ochranu proti zhasnutí, která spočívá v tom, že pod nějakých 1600 otáček se vstřikuje neustále nějaké množství paliva, aby motor rychleji reagoval na regulaci v případě poklesu pod 1000 ot/min.-
-
"-- skrytý --" 28.11.2008 12:15
« Re: Držení/zvyšování otáček
Nedokážu řící přesně, nekontroloval jsem při tom nikdy otáčky, ale bude to rozhodně v nižších otáčkách, protože je to jev, který se děje de facto pouze tehdy, když jedu z kopce se zařazenou rychlosti a nechám brzdit motorem nebo pedálem (tedy nepřidávám plyn) nebo opět, když přibzduji před překážkou, semaforem atp. Tedy z toho plyne, že ty otáčky tedy budou spíše v tom nízském rozsahu.
Včera jsem to třeba zkoušel ve městě, kdy jsem se rozjel na 30ku, nechal jsem zařazenou 2ku, pustil jsme plyn a po rovince jsem jel asi 300m bez plynu rychlosti 20km/h, tedy motor sám držel rychlost. Kdyby to neskončilo u semaforu, tak bych jel klidně i dále ;)-
"-- skrytý --" 30.11.2008 15:59
« Re: Re: Držení/zvyšování otáček
Také jsem to už registroval, mám cca 10 000 km a když jezdím ze zaměstnání z táhlého kopce, tak projíždím prudkou zatáčku a brzdím motorem na dvojku a když už jsem ve vyjetí zatáčky, tak si moje SX4-ka tak jako trochu přidá sama, takže mám podobnou zkušenost a pokud mám zapnutou klimatizaci, a stojím např na křižovatce na volnoběh, tak také otáčky kolísají v závislocti na potřebě klimatizace, což si myslím je jak má být. To jen pro info. Mějte se.-
"-- skrytý --" 04.12.2008 09:07
« Re: Držení/zvyšování otáček
Zdravím. Jojo, já jsem si to teď více hlídal a je to opravdu jen při velmi nízkých otáčkách a asi se to nyní více znásobilo také tou zimou, než se motor zahřeje, takže na podzim to bylo mírnější a nevšímal jsem si toho.
Díky za informace všem, kteří na mou otázku reagovali.
Petr
-
-
-
-
-
igi2 16.02.2009 15:04
Ovladač
Já bych to viděl tak, že tam z výroby dali bůh ví jaký baterky. Uvidíš co udělá ta nová.
Mě ovladaš od alarmu likviduje baterky také docela rychle, ale je to pager, s displayem a dosahem ovladače 200m - takže je jasné že to nějakou energii vzít musí. Baterie z výroby taky nevydržela skoro nic, nové baterie už jsou na tom líp. -
kajinkajin 07.10.2013 21:11
Přidávání plynu
Suzuki SX4 1,6 benzin. najeto 5 000 km. Problém- při přeřazování z nižšího na vyšší si auto přidává plyn. Začíná mně to hrozně vadit. Poraďte co s tím ? Děkuji. 8-s -
kajinkajin 04.12.2013 11:36
opakovaně
zatím mně nikdo neodpověděl na můj dotaz-přidávání plynu při přeřazování- vy takové problémy nemáte? :'-(
gratulujem k vyberu - 1,6-ka a pohon iba jednej napravy a naviac vyrobene v Japonsku - to bude dost rarita :-! . U nas sa bezne predavaju 1,6-ky iba vo verzii 4x4.
som zvedavy na tvoje dalsie skusenosti... priebezne doplnaj... :-)
Som rad , ze tu pribudlo dalsie Suzuki a dokonca ako firemne auto - konecne si aj firemny zakaznici vsimli, ze ten pomer cena/vybava/jazdne vykony je viac ako zaujmavy... :yes:
ked budes mat cas kukni na mensieho, ale starsieho surodenca a ohodnot [odkaz] ;-)