Recenze

9 Majitel

Opel Mokka Elektrická Ultimate 100kW/50KW

8.53 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Opel Mokka, foto 1 Opel Mokka, foto 2 Opel Mokka, foto 3 Opel Mokka, foto 4 Opel Mokka, foto 5 Opel Mokka, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Mochaccino Rok výroby 2021 Koupeno nové najeto [km]:500 palivo: elektřina výkon [kW]: 100 převodovka: automatická pohon kol: přední

Popis vozu

PROČ, aneb jak jsem to viděl před pořízením

Po krásném dvou a půl letém vlastnictví zatím nejlepšího vozu, který jsem měl, jsme se rozhodli posunout dál. Hybridní, úsporné, pohonné ústrojí dělalo přesně co mělo. Jezdilo tiše, příjemně, levně a pohodlně. S postupem času jsem stále více vnímal rozdíl mezi jízdou na elektriku a benzín. Moje snaha maximálně využívat narekuperovanou energii dosáhla hraniční možnosti vozu, a pak jsem se náhodou projel v elektro voze. Shodou okolností právě toho, který jsem si pořídil. Původně jsem uvažoval o PHEV, jako další mezistupeň, ale dnes si nemyslím, že je to nutně auto pro mě. Na Kia Niro nemůžu říct jediné špatné slovo. Naprosto spolehlivé, pro mé potřeby plně vyhovující. Chyba není v Niru, ale ve mně. Prostě NUTNĚ POTŘEBUJI ELEKTROMOBIL.
Měl jsem možnost povozit se v několika elektrovozech, ale do srdce se mi zaryla MOKKA od Opelu. Je sice menší než předchozí Niro, a to o hodně, ale děti už mají každý svá auta a životy, tak jezdíme pouze ve dvou, a to nám na nákupy stačí. Hodně jsem řešil dojezd, a vzhledem k nájezdu cca do 50 km denně a jednou za měsíc do Prahy nebo Plzně do kina a na nákupy cca 250 km, mi přijde dojezd 300 km dostačující. Dojedu k nákupnímu centru, píchnu na dobíječku a po vyřízení potřebného jedu zpět. To půjde i v zimě, kdy se může dojezd pokrátit až o 30 %. Dojezd u elektrovozu je pro každého největší problém a všichni mají potřebu to řešit. Já jsem se na to pochopitelně musel podíval čistě pragmaticky, protože si nešlo nechat poradit od "oborníků" na internetu. Když elektroauto stojí, tak se nabíjí, takže narozdíl od spalováku z domu vyjíždím s plnou "nádrží". Pak ujedu 200-300 km, což je max. 2-3 hodiny jízdy. Samozřejmě se potřebuji protáhnout a občerstvit, takže si dám "nucenou "pauzu, během které auto stojí a opět se nabíjí. Poté pokračuji dalších 150-250 km opakuji celý proces. Po České republice a okolních státech je to jednoduché. Samozřejmě, pokud někdo jezdí dálky, tak si nekoupí auto, které má 50 KW baterii, ale půjde
o třídu výš. Pokud chcete na jeden zátah k moři, nikdy si nekupujte elektroauto a doufejte, že
se nezabijete při mikro spánku. Pokud by jako první jezdily elektroauta, a pak někdo přišel se spalovákem, tak by zase všichni
řešili: ano, sice to má dojezd, ale smrdí a je strašně hlučné a klepe se atd. Každá technologie má své pro a proti. Bohužel mnoho lidí, kteří nesouhlasí s elektromobilitou nikdy v elektrice nejeli. Doporučuji si to zkusit. Ne každého to nadchne, ale pak se dá alespoň poučeně srovnávat.

Můj syn, který je milovník spalováků, po testovací projížďce v elektrické Mazdě, začal vážně uvažovat, o její koupi. Pokud by neměl 1/2 roku nové auto, určitě by tak učinil. Pokud jde o cenu, ano, je vysoká a zůstatková hodnota je velký otazník. Já si auto nekupuji jako investici, ale jako dopravní prostředek a jako dárek k Vánocům. Nepochybuji, ale že už je rozhodnuto a je to hotová věc, doba spalovací končí a nic s tím nenaděláme a upřímně mi to nevadí. Při ranní jízdě, když zasednu do předehřátého vozu a vyjedu nehlučně ze zahrady velice ocením, pokud se přede mě nezařadí soused a z 1,9 - kovou Octavkou a ze
svého výfuku mi do sání klimatizace nepustí ten příšerný smrad a v oblaku černých sazí zmizí z dohledu.
Díky postupnému přechodu přes hybrid se na elektroauta nedívám jako na něco špatného, ale vidím mnoho pozitivního. Pokud chce někdo mluvit o argumentu neekologičnosti, je to také špatně. Chcete-li být eko, choďte pěšky. Žádné auto není z principu ekologické, ale některé méně, vytváří prachové části a nekouří nám pod nos. Do budoucnosti je snazší zachytávat nečistoty z jednoho komínu než z tisíců výfuků. Vždy je možné domluvit se s dodavatelem el. energie a objednat si udržitelnou energii na nabíjení. Čisté, ale nikdy nebudou. Vyrobit se musí a pokud se rozjede velkovýroba, spadne i cena a dojde k vývoji ekologičtějších výrobních procesů. Celkově bych elektroauta bral jako další alternativu, než řešit pořád dokola co a proč. Ale hlavně, volba zůstává vždy jen o pocitu zauta, a tam to prostě cítím elektricky.Jsem ale člověk, který nerad řídí, jezdí z nutnosti a využívá pomocníky jako adaptivní tempomat a aktivní udržování v pruzích, po delších cestách to zapnu, nastavím 95 km/h a už se jen nechám vézt. Nepochybuji, že někdo, kdo se o půlnoci vzbudí a jede se projet jen tak pro radost, určitě bude preferovat něco jiného a jeho rozhodovací algoritmus při výběru auta bude jiný.

Toliko vize, pocity a teď realita

Mokka je typický zástupce elektromobility, velice tichá jízda o 100 kW výkonu a baterii 50 kWh. Dojezd je něco málo přes 300 km za optimálních podmínek, v zimě až o třetinu méně. Rychlost je omezena na 150. Má typické zrychlení z 0 na 50 protože motor má okamžitý výkon k dispozici ihned po sešlápnutí plynového pedálu. Nejlepší je ale jeho design, přední maska odkazující na Opel z 80.let. Podle mého názoru se to hodně povedlo, pamatuji si, že jako kluk jsem je obdivoval a dodnes pokud se podívám na fotky veteránů mám prostě radost. Na "haupně" je taková ploutev, která dodávástyl. Pokud chceme dolít vodu do ostřikovače zjistíme, že haupnu zvedají plynové tlumiče, takže to není vůbec problém ani pro ženu. Nevýhodou jsou páté dveře, které mají podivně umístěné otevírání, naštěstí to jde otevřít i klíčky. Letošní zima ukáže, bude-li se tlačítko umístěné nad značkou špinit, nebo ne. Kufr je velikostně menší, ale na nákup postačí. V zadní části najdete sklopné zadní sedačky v poměru 60/40 a místo pro dva dospělé max. výšky 175 cm. Třetí se na jízdu 5 km vtlačí, ale nedoporučuji. Vyšší postavy na zadních sedačkách budou hlavu opírat o čalounění stropu místo opěrek hlavy. V mém případě to není důležité, výhledově budu vzadu vozit maximálně
psa nebo vnoučata. Přední posezení je ovšem jiná liga. Maximálně vyhovující posezení, nastavitelný volant, palubní přístrojovka doslova obklopuje řidiče, vše je nadosah a velice intuitivně a ergonomicky na svém místě. Dokonce lze aktualizovat software přes USB. Právě se na to chystám, takže se dá předpokládat, že se časem odstraní drobné neduhy v infotajmentu (rychlost odezvy, chybějící možnosti nastavení atd). Pokud jedete na adaptivní tempomat, tak vám nabídne i jinou rychlost dle tzv čtení dopravních značek, stačí potvrdit ihned se to změní. Tempomat funguje až do zastavení a umí se i rozjet a drží elektromobil v pruzích. Elektromobil vámnabízí i parkovacího asistenta, kterého jsem zatím nevyužil, neboť umím parkovat. Dalšími funkcemi jsou jednozónová automatická klimatizace, hlídání slepého úhlu a dopravních značek. Třešničkou na dortu jsou LED Matrix světlomety, teprve po vyzkoušení člověk pochopí, jak jsou skvělé. Rozhodně se vyplatí připlatit. Troufnu si tedy říct, že se auto až na nějaké nepodstatné maličkosti vážně povedlo.

Nabíjení v praxi

Vzhledem k očekávání jsem byl první týden nervózní a stále jsem kontroloval dojezd. To se ale po 14 dnech usadilo. Člověk překalibruje myšlení a začne o "tankování" uvažovat v jiném rozměru. Zvyk je železná košile a jiná logika tankování paliva naučená za mnoho let trochu člověka znejistí a rozhodí. To mluvím o člověku, který se na elektromobil těšil. Co to udělá s někým, kdo je odpůrce elektromobility si ani nechci představit. Cca po třech dnech opět dobíjím, snažím se hlídat nabíjení cca 20-80 % a pohybovat se v tomto rozmezí. Reálně tedy používám max 60 % kapacity baterie. Takto je to obecně doporučováno. Samozřejmě to neznamená že nemohu jet na doraz, ale pokud člověk nejede dál tak není nutné tlačit baterii do 100 % a vybít až na 10 %. Auto v noci stejně stojí tak se může dobíjet. Právě to je ale podstata problému. Pokud nemáte kde stát u zásuvky, tak určitě potřebujete větší baterii. Jinak při průměrném nájezdu 30-40 km denně budete nabíjet až 2x týdně pokud nepojedete na krev.

Proces nabíjení se dá hlídat přes mobilní telefon a dálkově vypnout, nebo nabíjení odložit.Taky se dá mobilem zatopit a naplánovat cesta. Chybí volba omezení nabíjení, abych těch 80% nemusel hlídat, ale teoreticky tomu ani 100 % neublíží.
Pokud bych měl vše zhodnotit, zatím nelituji a přetrvává nadšení. Automobil na benzín je pro mě momentálně něco, co už nechci. Avšak čas ukáže, zda nadšení vydrží.
Po nějaké době dodám fotky a dopíšu další, ale zatím nemám náladu a čas. Musím testovat.

Silné stránky

Je to Elektro

Slabé stránky

Je to Elektro

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

ALGON K.Vary , zatím lze mluvit pouze v superlativech.

 

Novinky v recenzi

1.12.2021 14:15

Otevírání pátých dveří

Po aktuálních plískanicích jsem zjistil proč je otevírání nad značkou. Design vládne a proto se nárazník strašně špiní zatímco nad značkou je více méně OK.


Další vozy značky Opel



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
praktičnost
9

Je to menší auto do města

prostornost
8

V rámci možností pro dva OK

jízdní vlastnosti
9

Krátké auto tak jde krásně za volantem

jízdní komfort
9

Dost pohodlné

provozní náklady
1
výkon motoru
10
spotřeba
6
hlučnost motoru
3
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…