Opel Mokka (2021)
30.11.2021PROČ, aneb jak jsem to viděl před pořízením Po krásném dvou a půl letém vlastnictví zatím nejlepšího vozu, který jsem měl, jsme se rozhodli posunout…
Opel Mokka (želva)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Držím palce 30.11.2021 12:47 idam.i
- Text 30.11.2021 13:45 Stejsn
- "Jsem člověk, který nerad řídí...." 01.12.2021 01:18 Arese
- Gratulujem 01.12.2021 17:52 Rasto
- Malá poznámka k textu. 03.12.2021 11:51 Midlosek
- Info pre vyšších šoférov... 05.12.2021 09:45 jam2015
- ovládání přes mobil 05.12.2021 09:56 multicar
- Elektromobilita 30.01.2022 16:32 dr.biker
- To teda nič moc životnosť elektromobilu od Stellantis 01.07. 09:37 Rasto
-
Stejsn 30.11.2021 13:45
Text
Proč je text tak příšerně rozbitý? Jinak si myslím, že elektromobil je jenom otázka peněz. Kdybych měl hodně peněz, bydlel bych v domě s garáží a mohl bych si koupit drahé elektrické auto. Protože nemám hodně peněz, v bydlím v paneláku a jezdím ojetým spalovacím autem. Já proti elektroautům nic nemám, jen proti způsobu, jakým mi je násilně nutí.-
Dzakobo 30.11.2021 14:08
« Re: Text
Někde v USA, či Austrálii, kde jsou i města stavěná do šířky - tzn. každý (i sociálně slabší) bydlí v domě, tam mohou mít všichni doma wallbox a elektrifikaci lze dotáhnout do maxima. V Evropě, kde je zástavba velmi často na výšku - nevím, nevím...
Jinak mi nejvíc chybí popis toho, jak auto v jaké rychlosti táhne, co podvozek - jak reaguje a drží, atp.. Ale majitel je starší člověk a jak píše, řídit ho nebaví, tak to asi nemohu očekávat. Mě zatím baví si řadit, slyšet jak motor přidá na hlase když turbo foukne :-) Ale časem elektrovůz pořídím - až budu hledat jen pohodlný a bezpečný přepravník...
-
-
Arese 01.12.2021 01:18
"Jsem člověk, který nerad řídí...."
To hovoří za vše a mnohé to vysvětluje. :-O ;-\ :'-(-
BruceWayne 01.12.2021 16:10
« Re: "Jsem člověk, který nerad řídí...."
Nedivím se. Při mém povolání (pracuji v D) mě určitě každé pondělí ráno v půl 4 a někdy i v půl 5 nenapadne si řici, hurá projedeš se po ucpaný A 93. Nedej bože na Frankfurt či Kassel. Ve čtvrtek se vracím domů s nájezdem kolem 1 000Km a říkám si, to jsem si krásně zajezdil. :-)
-
-
Midlosek 03.12.2021 11:51
Malá poznámka k textu.
"Pokud by jako první jezdily elektroauta, a pak někdo přišel se spalovákem, tak by zase všichni řešili: ano, sice to má dojezd, ale smrdí a je strašně hlučné a klepe se atd."
K tomu jen dodám, že přesně tak to bylo. První byl na světě elektromobil, až po nějaké době přišel ten spalovák ;-) -
multicar 05.12.2021 09:56
ovládání přes mobil
Jen dotaz - ovládání přes mobilní telefon - jak je to řešené z hlediska připojení? Musí se auto připojit ke stejné wifině jako mobil (a tedy např.nemůže být ve vzdálenější garáži), anebo se auto autonomně připojuje k internetu? (sim karta?) díky -
dr.biker 30.01.2022 16:32
Elektromobilita
Z tvé recenze je vidět, že elektromobil je pro tebe aktuálně vhodná volba, že dané auto vyhovuje tvým aktuálním potřebám, líbí se ti a nemáš problém jej ufinancovat. Chápu to.
Nelíbí se mi ale tvoje myšlenka, že by se měl „naordinovat“ elektromobil nebo alespoň dobíjecí hybrid všem, protože u nás na to není vůbec připravena infrastruktura (nedostatek veřejných nabíjecích stanic, problémy s instalací wallboxů v již postavených domech), již nyní je nedostatek vzácných kovů potřebných pro výrobu baterií a hlavně na elektromobil nedosáhne každý z finančního hlediska, zkrátka ne každý si může koupit nový vůz, natožpak elektromobil.
Sám proti elektromobilům nic nemám, na cesty po městě a přilehlém okolí to nemusí být špatné řešení, sám jsem si vyzkoušel Zoe, jede pěkně, ale z finančního hlediska je to ale pro mě stále nesmysl. Stejně velké Clio si můžu koupit o polovinu levněji v tovární úpravě na LPG, které dokáže jezdit velice úsporně – i pod 1 Kč/km. A navíc ušetřím nějakých 400 000 Kč.
Na kolik tě reálně aktuálně vychází 1km jízdy s eletkromobilem? Při dnešních cenách energií to asi nebude už tak výhodné, navíc s rozšířením elektromobility počítám s úbytkem dobíjecích stanic, které jsou aktuálně k dispozici zdarma.
Nelíbí se mi, jak jsou elektromobily v EU protěžovány až vnucovány na úkor ostatních pohonů. Navíc se mi z ekologického hlediska nelíbí myšlenka zlikvidovat všechny funkční stávající vozy se spalovacím motorem, které by řadu let mohli ještě sloužit a nahradit je novými elektromobily. Navíc elektromobil je potřeba nabíjet a kde vezmeme tolik elektrické energie, obzvláště v době, kdy chceme rušit hnědouhelné elektrárny a starší jaderné elektrárny? Nenastane blackout?
Navíc je stále dost lidí, pro které je to nevhodný pohon. Mezi ně se řadím i já. Bydlím na vesnici v řadovém domě bez garáže, auto parkuji na parkovišti kousek od domu, kde není přístup k elektrické energii. Denně jezdím do práce po dálnici, jedna cesta má 38 km, v práci parkuji opět na parkovišti bez přístupu k elektrické energii. Dvakrát týdně nakupuji v Lidlu v okresním městě, ve kterém není ani jedna veřejná dobíjecí stanice. Do velkých obchodních center do krajského města pravidelně nakupovat nejezdím. Takže opravdu nevím, kde bych elektromobil nabíjel...
Za mě je aktuálně lepším řešením investování do technologií na výrobu syntetického benzinu, díky kterému by se stávající auta stala ekologičtější bez nutnosti je nějak upravovat.
Také by se mohla zkvalitnit veřejná doprava na takovou úroveň, která by mě a ostatní lidi přesvědčila, že je pohodlnější a rychlejší cestovat vlakem, než osobním autem. Zkrátka aby bylo pro mě příjemnější jezdit denně do práce vlakem/autobusem a abych své vlastní auto jako „autíčkář“ vytáhl jen jednou za čas o víkendu, abych si užil čistou radost z řízení klasického vozu se spalovacím motorem a manuální převodovkou...
Plne rozumiem tvojim úvaham.Len ekonomika ma zatiaľ nepustí.Niro som skúšal,ale pre veľkosť a potrebu jazdiť pravidelne dlhšia štreky po dialnici som to vzdal.
Pridaj ešte zopár foto,lebo ti recenziu niektorí zadupú pod čiernu zem. Bola by to škoda,urči si viacerí radi prečítajú o živote s tvojou ele.Mokkou. :yes: