Audi A5 (2010)
4.5.2010Stručně řečeno: Audi. 2.0 TFSI. 155kW. Quattro. Jedná se červené Audi A5 Sportback, tedy s nadsázkou řečeno pětidvéřový sporťák. Standardní výbava,…
Audi A5 Sportback (yumi)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- A5 SB 04.11.2010 20:26 Lubosss1
- Slabá stránka - Tempomat, který funguje jak má! 04.11.2010 22:43 white label
- A5 05.11.2010 15:08 Jetty
- Predrazena nemecka potvora.. 09.11.2010 22:30 Gluck202
- Logika 29.11.2010 19:47 salamoon
- Koukám, stejný motor, stejná červená :-) 04.01.2011 16:41 Thomasino
- Spotřeba 10.01.2011 08:43 Tomogo
- raketa 24.02.2011 16:14 Peter 33
- 2.0 TFSI quatro tiptronic s 17.10.2011 13:41 robsi167
- spotřeba oleje 31.10.2017 22:27 Lukas.L
-
-
Mig_35 08.01.2011 10:36
« Re: A5 SB
Ono je to s těma motorama trochu těžké. 2.0 TDI má opravdu mizernou pověst /známému praskla ve 102 tis. hlava a protože to bylo po záruce, nic mu neuznali/ na druhou stranu aktuálně teď jiná známá měnila 2.0T v Superbu motor už ve 23 tis. km :-(
Takže z bláta do louže a naopak. Mám pocit, že koncern má až na vyjímky opravdu špatné motory.
-
-
white label 04.11.2010 22:43
Slabá stránka - Tempomat, který funguje jak má!
Tak tohle mě opravdu dostalo:
"Tempomat - nechápu ho a bojuji s ním. Nastavíte si rychlost, pak podřadíte (většinou proto, že při zaplém tempomatu chcete takto snížit rychlost) a on tvrdošíjne dává plyn, aby dorovnal původní rychlost. To mi opravdu vadí a považuji to za nebezpečné. V servisu mi říkaly, že se s tím nedá nic dělat...." 8-s >:D :yes:
Ještě, že je to auto (na dvojku a trojku) tak náv"i"kové... ;-)-
-
Ronault. 14.06.2011 17:33
« Re: Re: Slabá stránka - Tempomat, který funguje jak má!
Oba máte pravdu, teda všichni tři.
Pokud je člověk zvyklý, že tempomat vypíná i při stisknutí spojky, tak je to nevýhoda, pokud někdo s tempomatem podřazuje a přeřazuje, což třeba v dálničních stoupáních u slabších motorů příjde vhod, tak se mu nevypínání tempomatu spojkou hodí.
Já třeba mám tempomat, který se spojkou vypne, ale na dálnici nemám potřebu podřazovat s tempomatem, i ten můj lenoch vyjede téměř všechna stoupání na nejvyšší rychlostní stupeň, maximálně zpomalí a to zase taková katastrofa není.
-
-
-
Jetty 05.11.2010 15:08
A5
Ahoj,
opravdu krásné auto, osobně bych akorát zvolil 2.0 TDI (125kW). Pocitově nejede o moc hůř a jezdí za polovinu (navíc hlavně na dálnici lze s takovou spotřebou trvale okupovat levý pruh a nemusíš kličkovat mezi nákladními auty v pruhu pravém ;-) ). Pokud bych šel primárně po výkonu, je jasná volba 240k 3.0TDI (rozdíl 100tis je u auta přes milion myslím zanedbatelný, navíc s přihlédnutím k nižší spotřebě, většímu výkonu i zůstatkové ceně).
Toť můj názor, každý to vidí jinak a věřím že pro tebe by byla zase nejlepší volbou tato verze ;-) -
Gluck202 09.11.2010 22:30
Predrazena nemecka potvora..
Jak si psal ze to auto uz slo do sveta, tak se ti ani nedivim. Jak uz kolega psal ten tempomat jen dela co ma, podle me by se mel vypnout po zmacknuti spojky nebo brzdy, myslim ze to tak ma mercedes, ale nechci se hadat. Asi nekde nekdo udelal chybu. Ale hlavni je ze v kare za mega nejsou parkovaci senzory a samostmivani zrcatek, bez toho bych nemohl zit. Priplacet ok, ale ne za predrazene blbosti, ktere by meli v takove tride standartni. Jak si psal ze si mel Octavku, jaky je to rozdil s prostorem? Myslim pro ridice, na zadnich sedackach a kufr? Pokud by VW nekazilo politiku svych automobilek a dali do Octavie RS pohon vsech kol a nastaveni motoru jak ma S3 260k, tak by se podle me neprodal ani jeden kus A5. Jinak v te cervene vypada dobre... >:-[]-
jmurjr (H22A7) 10.11.2010 12:02
« Re: Predrazena nemecka potvora..
Gluck, octavia nie je vsetko. Myslim si, ze A5 sportback ma omnoho lepsi podvozok, ale to je vec nazoru.
Co sa tyka tempomatu na Mercedese, ten sa nevypina po zmacknuti spojky. Vypne sa az pri zmacknuti dlhsom ako 4 sekundy. Podla mna to je super, aspon v kopci ked podradim, tak sa auto vrati na povodnu rychlost.
A este k cenotvorbe: Mercedes ma pevne stanovene ceny, kdezto Audi ma orientacne s tym, ze ich dokaze znizit.-
Gluck202 12.11.2010 22:30
« Re: Re: Predrazena nemecka potvora..
Jojo, je to super, ze se vrati na stejnou rychlost, ale jak pises po 4 sekundach se vypne a tady u te potvory se 4rma kruhama to porad drzi. Btw nechcel sem porovnavat Audi a Mercedes, to byl jen priklad. Mercedes je podle me pro lidi 40 let a vis a srovnavat jej s Audi neni zrovna nejlepsi. I kdyz nevim jestli jeste dnes je mozne koupis Cecko se svyhadlama vzadu , pak by se to srovnavat dalo >:D . Ale pokud bych mel mercedes ktery nema vsechny okna v elektrice, a to at uz A,B,C,E atd, tak bych nevyjel ani z garaze. Mercedes je symbol luxusu, a kdo nema na to priplatit si za veci, ktere maji jine automobilky uz v zakladu at si to nekupuje. Trochu si me nepochopil, neobhajuji Octavku,byl to jen priklad, je to podpruperne auto k dostani se slusnou vybavou za slusne penize. Lepsi podvozek v cem? Lepsi perovani, nebo lip drzi na silnici? :-O
-
-
yumi 17.11.2010 13:34
« Re: Predrazena nemecka potvora..
Ahoj,
Co se týká prostoru, tak na zadních místech je to špatné co se týká výšky. Jinak podélně to jde, ale je to menší než Oct2, hlavně je to pro 2+2 - vzadu by se tři muži opravdu nevešli. Kufr je fajn (nečekal jsem to ;-) ), jenom je opravdu nízký, ale dost dlouhý - ale beru, že to je mimo jiné daň pohon všech kol a prostor pro (dojezdovou) rezervu.-
Gluck202 18.11.2010 22:36
« Re: Re: Predrazena nemecka potvora..
Ahoj, dík za odpověd. To mě docela překvapuje že je vzádu míň místa než v O2. Myslel sem že A5 je postavená na větším podvozku než A4. ;-\ Takže je to na stejný zpusob jako MB CLS. Když sem si sedl do CLS musel sem mít skloněnou hlavu, a to nejsem moc vysoky, to bych řadeji koupil SL, stejně zadní sedačky nevyužiješ >:-[] . Pohon všech kol musí být k nezaplacení. :-)
-
-
-
salamoon 29.11.2010 19:47
Logika
Nieje to tvoje vysnene auto,mas 2 metre a auto je nizke,a pri kupe a5 ti neostalo na parkovacie senzory....preco si si to auto teda vobec kupoval? 8-s (bez ohladu,ze uz ho nemas) -
Tomogo 10.01.2011 08:43
Spotřeba
Ahoj, udivuje mne ta spotřeba. Mám taky 2.0 TSI ale starší model 147kW a po Praze jezdím běžně za 10 a mimo Prahu při né moc lehké noze za 8.5 a při normálním ježdění se dostávám i pod 7.5 a na okreskách kolem 6.5. A tento tvůj motor by měl být papírově o litr úspornější.-
kornel 14.01.2011 02:15
« Re: Spotřeba
tiez tu jeho spotrebu nechapem..mam ten isty motor (2.0 tsi 155kw) v Leone a ci uz v meste alebo po okreskach mam omnoho mensiu spotrebu..Predpokladam, ze tej audine dava pekne do tela a vobec ju nesetri, tym si vysvetlujem aj tu pomerne vysoku spotrebu oleja, ktora rozhodne nieje bezna ani u tychto motorov,, ja som pocas prvych 10 000 km dolial cca 1 liter oleja co je zanedbatelne a urcite niesom typ, ktory by motor podtacal a jazdil nonstop v nizkych otackach. -
Matt26 14.01.2011 09:19
« Re: Spotřeba
tých 6.5 vo veľkom pasate by som chcel teda vidieť, ale nevadí... (v reálnej premávke, pravda ak to nie je noc, tažko)
Ak ste ešte nevideli test S5 s TFSI tak tu:
[odkaz]
[odkaz]
a následne RS5
[odkaz]
Viem že to nie je priamo 2liter, ale ako píše autor testu, problém je priamo v technológii TFSI a výsledok hovorí za všetko ;-)-
Tomogo 14.01.2011 16:06
« Re: Re: Spotřeba
Jo už jsem jel i za 17/100km ale to bylo brzda plyn a 130-240km/h
A s plným autem cesta CZ-AU-(AU hory)-AU-CZ s boxem na lyže na střeše a s rychlostmi od 130-180km/hod 8.5l/100km
Jinak nemám problém po rovince při 90km/h za 5.5l/100km
A olej mi to taky nežere, je pravda, že jsem olej hned po 4 tis. vyměnil za 5W40 a dal pevný interval po 15 tisících.
Kupříkladu dnes jsem jel po Praze do práce za 8.5l/100km lehká noha.-
kornel 14.01.2011 19:19
« Re: Re: Re: Spotřeba
presiel si zo specifikacie VW504 na VW502..? Tiez mam tie umysly, nakolko sa mi tie "EKOudelatkove" Low Saps VW504/507 nepozdavaju a uz vobec nie na viac ako 15 tkm..Ale bol som na druhu stranu varovany pred liatim ineho oleja do 2.0 TSI nez VW504 z hladiska nezanasania katalyzatora (je totiz prisposobeny EURO5) a klasicky olej (nie Low Saps) by mu nemusel prospiet a tym by mohol negativne ovplyvnit vykon. Naviac tieto VW504 Low Saps oleje neprispievaju k dodatocnemu zanasaniu sacich ventilov, na co je priamovstrek dost haklivy..(u priamovtreku sa nevyuziva cistiaca schopnost paliva k cisteniu sacich ventilov, kedze palivo neprudi skrz sacie ventily ale je vstrekovane priamo do valca a preto pouzitie klasickych olejov u TSI, tak dodatocne moze prispiet k ich zanasaniu). .
P.S je to dilema, ci ostat na VW504 alebo ist do VW502
-
-
-
yumi 15.01.2011 18:02
« Re: Re: Spotřeba
To, že jde o firemní auto nehraje roli. Mám firemní auta už více než osm let a klidně bych si auto po sobě koupil (i když A5 ne)... Kolega co ho má nyní, je na tom se spotřebou po městě stejně, fakt se na cca 15km standardně drží přes 12 litrů. Přeci jízda po města je o krátkém ježdění a v Praze často v zácpách... Co se týká dlouhodobé spotřeby, já jsem se držel na dálníci do 160km/h (dle tachometru) - navíc s velmi často zaplým tempomatem, ale jakékoliv sešlápnutí na plyn spotřeba fakt trestá. Ani jeden z nás nejezdil stylem, že gumuje pneumatiky (ano u toho quattra to ani moc nejde ;-) ), či jezdí pouze nad 5tis otáčkama motoru. Z mého pohledu, bych tu spotřebu měl navlast stejnou, kdybych takového auto měl jako soukromé. Prostě normální ježdění a občas využít jeho vlastnosti :-) , ale ne "závodění".
Každpopádně díky za diskutování, i když nemusím se vším souhlasit ;-)-
Jetty 16.01.2011 16:43
« Re: Spotřeba
Jo to beru, je jasné, že v A5 quatro nebude tento motor mít stejnou spotřebu jako v Passatu CC, nobo dokonce mnohem lehčím Golfu GTI. Benzínové motory a hlavně turbobenzíny jsou hodně závislé na zatížení (váze auta) a stylu jízdy. Proto bych nekombinoval tento motor s quatrem (pak by se dalo přiblížit spotřebě Passatu s tímto motorem). Osobně bych ale volil motor 3.0TDI, když už ne ten, tak aspoň 2.7TDI ;-)-
Tomogo 17.01.2011 16:37
« Re: Re: Spotřeba
No stím bych až tak nesouhlasil, že nové bezíny jsou tak náchylné na zatížení. Ale je pravdou, že quatro na tom musí být zákonitě o trochu hůř, ale nečekal bych takový rozdíl... navíc, když je tam papírově úspornější motor...
PS: Já bych si zas do Audi nikdy nedal TDI, teda pokud to nebude Q7, k náklaďákum to TDI tak nějak patří. ;-)
-
-
-
-
-
-
-
-
Vacmar 27.01.2011 13:35
« Re: Spotřeba
I já mám tu čest s předchozím model s 147KW a pohonem všech kol a dlouhodobá průměrná spotřeba je 10,5 litrů. A musím podotknout, že se s autem jezdí ekonomicky (navíc je to automat, takže žádné špatné řazení, jak by mohl někdo namítnout) a to teď myslím smrtelně vázně! Svižná jízda znamená od 12 litrů víš. To quattro je v zimě super věc, ale na spotřebě se projevuje víc než dost.
-
-
robsi167 17.10.2011 13:41
2.0 TFSI quatro tiptronic s
tak a velmi podobne mame doma asi dva mesiace (este vonia novotou)
2.0 TFSI quatro tiptronic s.
- automat je celkom dobry (pri podradovani by mohol byt este trochu rychlejsi) a radi naozaj skoro (pri kludnej jazde) mozno uz pri 1700 smerom hore, skoro ako diesel. vdak krivke krutiaceho momentu je to ok.
- lampicky su fakt dost zle
- najvacsi problem je spotreba, fakt sa musim krotit aby som sa v mixe dostal tak na 9.5 - 10 l/100km
- podvozok naozaj skvely, drzi ako blazon a pritom je az prekvapivo komfortny zatial na seriovych 17-kach
- s hands free problem namam pokial vytacam z poslednych volanych, prijatych ci zmeskanych ...
- priestorove pomery na druh auta velmi slusne, vyuzitelnost dobra aj s malym dietatom - uvidim ako obstoji az budeme mat dve deti a opat vozit aj kocik.
co mi naozaj chyba je elektricke zatvaranie 5 -tych dveri (neni vobec v ponuke) a elektricke sklapanie spetakov - nasa chyba
- auto si vybrala moja manzelka, ja som po nom netuzil, preto dnes mozem (asi celkom nezaujato) povedat ze to auto je * dobre (az na tu spotrebu) >:-[] -
Lukas.L 31.10.2017 22:27
spotřeba oleje
udělal jsi dobře, že jsi se ho zbavil nebo firma se ho zbavila... je to známý problém těchto motorů, přítelkyně ho měla na servise kvůli spotřebě cca 1 litr na 1000 km v servisu asi třikrát, nepomohlo nic jako přetěsnění a bůhví co tam vymýšleli. Problémy s reklamacemi bylo hodně, auto za 1,2 mega... no až už viděl prodejce, jak se tam lidi potkávají u dealera v servisu a povídají si jaké mají stejné problémy, tak zasáhl a museli naštěstí na základě kulance vyměnit celý polomotor a pak už OK ... auto má jinak velmi dobrý podvozek, super vzhled, 4 kolka a pro mě praktický kufr, ale spolehlivost katastrofa... v cca 30 tis km nás nechalo stát na cestě... něco s motorem, rachocení u brzd - prý plech nějaký, v podstatě skoro žádnou závadu nebyli schopni vysvětlit nějak normálně, u zadních oken jsou slyšet pazvuky jakoby tam byl zapadlý šroubek v karoserii... při 118 tis ted hlásí závadu výfukového systému, tak uvidíme... 8-s
"Například absence kapes na předních sedačkách mě překvapila (kam s mapami ?)" - hold je to iba za príplatok :-)
Parkovcí senzor aspoň vzadu pri takomto aute by mala byť samozrejmosť, ale pre ćeský a slovenský trh je to len a len za príplatok. Cenová politika je raz taká..... Celkovo si myslím, že je to vydarené vozidlo pre tých, ktorí hľadajú športovejšiu limuzínu. A skôr by som riešil diesel, aj ten 2,0 tdi 170k nie je zlý, mám s ním pár km odjazdených. Tak nech teda slúži ďalej novému majiteľovi ! :-) :yes: