Suzuki Swift (2013)
3.4.2013Dobrý den, vítáme Vás u dalšího vydání společenského občasníku Moje auto a já. Dnes Vám krátce představíme aktuální generaci Suzuki Swift. Připomeňme…
Suzuki Swift (woody-alien)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
white label 02.10.13 21:21
« Re: Na ceSTách s ošklivkou
w-a
Zdaleka tak hodně nejde k zemi ani nárazník u GTIčka, u kterého navíc končí "lízátkem" z nelakovaného plastu.
Možnost nastavitelného vzduchového podvozku se asi u Swiftu hned tak nedočkáš a pravděpodobně ani u dalších generací Mondea. -
woody-alien 02.10.13 08:19
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou
Nechci se v tom šťourat, ale "nedávno jsem ji vezl" není zrovna dobrý lék na zraněnou duši. ;-)
Jedna moje bývalka se taky sama (později jsem ji za to blahořečil >:D ) "vyvázala" ze svazku se mnou - lidově řečeno jsem dostal "kopačky" - a už půl roku na to mě začala znovu uhánět a trvalo to s většími či menšími přestávkami několik let. Až jsem na ni musel poštvat svojí ženu. >:-[]
Však jsem taky webpajovi na navrhovaný sraz odpověděl, že ano - kdykoliv, kdekoliv - s vyjímkou Brandýsa nad Labem. Tam totiž bydlí. ;-) -
Ronault. 01.10.13 23:21
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou
No, ono by to byla zajímavá teorie, ale ta posloupnost byla trochu jinak: zasnoubený - single - zadaný s Megane ;-) Nedávno jak jsem ji vezl v Megane, tak možná naopak zaváhala, jestli zpět... >:D O to více ex"tchán", který dost nevěřícně zíral, když jsem jej utvrdil, že je to opravdu funglovka... >:D Ale to já nemohu více komentovat, on je Bud jeho spolupracovník... svět je malý... a čím dál více to zjišťuju... -
Bud 01.10.13 21:00
« Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou
wl: jo, jo, jasně, vypadalo to ovšem, jako kdyby to bylo myšleno jen vzhledem k variabilitě kufru :-) Právě s tím platem to má Golf lepší, než jiné HB., protože má docela rovný zadek, ale některé jiné HB, ho mají skošený, takže komu záleží na velikosti kufru, tak má zrovna G a jemu podobné auta navrh..
Teď jsem si to přečetl ještě jednou a pořádně a je to tak ( s tím srovnáním), nějak jsem na to hned zapomněl, zrovna jsem asi rozmýšlel o výhodách a nevýhodách sedanu a hb. a tak to vzešlo. :-) -
white label 01.10.13 20:49
« Re: Na ceSTách s ošklivkou
Bud
Ale já srovnávám "value/money" se střednětřídním prémiovým sedanem, nikoli sedanem mainstreamovým z nižší střední třídy (viz tvůj Focus I sedan). ;-)
Variabilitou, velikostí vstupu a hloubkou kufru se s hb typu Golf nemůžeš (se svým sedanem) rovnat, navrch máš logicky naopak celkovou plochou a délkou zavazadlového prostoru a litry, ty litry ovšem za předpokladu, že budeme u hb měřit objem jen po zadní plato, které lze snadno odstranit. -
Bud 01.10.13 20:25
« Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou
wl.: Je pravda, že Golf, nebo vůbec HB., je v některých ohledech praktičtější než sedan, ale po několika létech používání sedanu jsem zjistil, jak může být takový vůz praktický. Např. to, že nemám garáž před panelákem a proto si svou "garáž" vozím sebou v kufru. A protože je kufr u sedanu dost hluboký a většinou větší než u HB., mám své věci zasunuté právě tam vzadu a zbytek kufru o velikosti HB.( vlastně ještě větší asi 400-450l) mi zbývá na přepravu věcí. A když jsem potřeboval převést 2m dlouhý "winkel" stačilo potáhnout za čudlík a opěrka zadního sedadla se sklopila a bylo. Dokonce teď jsem převážel dva a půl metru dlouhé garnýže a taky to šlo. ;-) Takže neříkám, že je to lepší vždy, ale v některých pípadech ano. -
white label 01.10.13 17:47
« Re: Na ceSTách s ošklivkou
iudex
Troufám si tvrdit, že "běžný" prémiový sedan střední třídy má "tragické" value for money, a to jak ve srovnání s Golfem GTI, tak ve srovnání se středním meinstreamem typu Mondeo/Passat.
A osobně si dovedu představit i jako jediné auto do rodiny spíš Golf GTI/GTD (ideálně s DCC), než prémiový sedan stř. třídy. -
Leg 01.10.13 17:13
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou
Iudex - v podstate som bol pri diskusiách o tvojom výbere pripravený kopať za vlastnú garáž ( >:D ), ale keď som si vrámci prípravy preletel cenník 1er a zistil, že v cenovej hladine gti sa s odretými ušami dokáže držať 118i, ťazko som našiel argument, ktorý by hovoril v prospech bmw. Snáď zadný náhon, ale jeho výhoda v týchto výkonových sférach nie je až tak signifikantná, navyše je do značnej miery kompenzovaná výborným diferenciálom v gti performance. Tak snáď by to chcelo len skúsiť a možno by ťa jednotka jazdne očarila, ale moc tomu neverím. A na nejakú veľkú zlavu z cenníku by som sa nenádejal, neviem aké sú tvoje vyjednávacie možnosti, ale ja som sa pri svojich rozpravách s predajcom nejakej výraznejšej zľavy oproti napr. VW nedočkal, a to bola vtedy jednotka už pomaly výbehový model.
Ono všeobecne tieto malé prémiové modely (A3, A, 1) pri racionálnom uvažovaní moc zmysel nedávajú a vyžadujú určitý stupeň rozšafnosti, preto sa asi najčastejšie tieto autá kupujú ako druhé auto k väčšiemu a drahšiemu modelu tej istej značky. -
iudex 01.10.13 15:54
« Re: Na ceSTách s ošklivkou
Dnes som videl novú Fiestu a prvýkrát som sa pristihol pri tom, že nielenže nie som zhnusený, ale že sa mi celkom páči. Ten Aston-Martin face nevyzerá zle, bola to nejaká lepšia výbava s LED svetlami a decentnou hnedo-šedou metlou a celkový dojem bol prekvapivo pozitívny. -
iudex 01.10.13 15:36
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na ceSTách s ošklivkou
No veď ono ani manželka nemyslela to isté (rozumej malý hatch) v prémiovom kabáte, ale niečo v štýle toho CLS, teda prémiový sedan. Na to samozrejme nemám a ani tak skoro mať nebudem (a otázka je, či by mi lakomosť dovolila vyhodiť také peniaze za auto), ale na tú strednú triedu by to vyšlo. Ale ako hovoríš, muselo by to byť výbavou ošetrené a to sme úplne inde, než je cenník. Teda nakoniec ak by som chcel niečo aspoň rovnako vybavené, ako moje Mondeo, som cenovo okolo 35000 eur (a to pri porovnateľnom motore, teda cca. 160 k). A som fakticky na tom istom, čo mám za 22t. Ak by to zároveň malo aspoň sčasti nahradiť hotheč (výkonovo, teda aspoň 220k), som cenovo ešte ďalej.
Ale aspoň je vidieť, že Topperova úvaha v štýle "mám nejaký budget, čo si za to kúpim?" nie je tak scestná a naopak puristické teórie v štýle "kupec Fordu neuvažuje o Mercedese" neplatia. ;-)
No nič, idem si pustil People are people ako duševnú prípravu na Golfa. :-)
Při běžném pohledu to poškození vůbec nejde vidět, musíte se hodně sehnout....nicméně už jsem se domluvil se známým lakýrníkem, že to opraví. Jo, jo - Áda má pravdu, koupit si v našich podmínkách auto, které má menší světlou výšku než 20 cm, je blbost. >:-[] Hodila by se mi ta "pumpička" na podvozek, co má wl v Audině.... ;-)