Recenze

tomask22 (muž 42 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Škoda Fabia 1.6TDI CR

9.75 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Fabia, foto 1 Škoda Fabia, foto 2 Škoda Fabia, foto 3 Škoda Fabia, foto 4 Škoda Fabia, foto 5 Škoda Fabia, foto 6 Škoda Fabia, foto 7 Škoda Fabia, foto 8
Škoda Fabia, foto 9 Škoda Fabia, foto 10 Škoda Fabia, foto 11 Škoda Fabia, foto 12 Škoda Fabia, foto 13 Škoda Fabia, foto 14 Škoda Fabia, foto 15 Škoda Fabia, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Bílej drak Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:900 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 55 kroutící moment [Nm]: 195 maximální rychlost [km/h]: 166 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.2

Popis vozu

Nejnovější auto v naší firemní flotile byla ještě před nedávnem sněhobílá 170koňová Škoda Octavia II RS. Minulý týden přistál v našem přístavu 170koňový černočerný Superb Combi pronásledován hejnem bílých naftových fábií. Bohužel těm již v srdci nebije logo RS, takže konec zábavy, konec emocí a konec bušení srdce.

Když jsem poprvé uviděl sněhobílé Fábie na parkovišti, říkal jsem si, že to auto nevypadá v této barvě vůbec zle. Sice je to jenom škodovka a je to jenom fábie, ale facelift, který tento model nedávno utrpěl, se velmi povedl. Fábia tak dostala podstatně důstojnější tvář, za kterou se již nemusí toto ošklivé káčátko stydět. V jejím srdci bije, nebo teda spíš spí, naftový motor o obsahu 1600 kubických centimetrů v nejslabším provedení, který má 75 bílých koní. V technickém průkazu je zapsána fantastická spotřeba 3,5litru na 100km při jízdě mimo město. To je opravdu velmi zajímavá hodnota, ke které se dá velmi přiblížit. Navíc je nový motor v provedení common rail, což se velmi projevuje na kultivovanosti chodu. Zapomeňte tedy na traktorový klapot po nastartování promrzlého motoru. Při prošlápnutí plynu si nemůžete být jistí, zda auto žere naftu nebo benzín. I když je pravda, že na volnoběh trochu poznat je, že to je nafťák.

Docela se mi zamlouvá přední část auta. Nový lehce sportovní nárazník, nové mlhové světlomety, do kterých jsou integrována světla pro denní svícení, vypadají docela zajímavě a zatím neokoukaně. Bílá barva fábii opravdu sluší, i když je auto pouze na plechových kolech o rozměru 195x55 R15. Pokud by se na to daly nízkoprofilové elektrony ala RS, tak to by pak vypadalo náramně. Ale proč, když to má člověk jenom na firemní ježdění, kde si člověk nepotřebuje hrát na nadčlověka z Formule 1.

Interiér nové Fábie dostal také pár kosmetických změn, nicméně můžu srovnávat pouze s Fábií verze 1, se kterou jsem pár tisíc kilometrů najezdil. Oproti jedničce je dvojka již úplně někde jinde. Interiér je sice strohý, ale perfektně zpracovaný. Černého plastu je v interiéru poměrně hodně, ale hliníkové dekory najdeme až ve verzi RS. Všechna ovládací tlačítka jsou vhodně ergonomicky rozmístěna, displej, rychloměr i otáčkoměr je dobře čitelný. Škoda se rozhodla ušetřit a tak zrušila ukazatel teploty motoru a nahradila ho modrou kontrolkou, která svítí, pokud je motor studený. V tomto stavu není dobré auto nějak moc hnát do otáček. Pokud zhasne, můžete již na plyn šlapat jak chcete. Nový přehledný displej palubního počítače je fajn. Ukazuje všechny potřebné údaje. Posez za volantem je poměrně vysoký, ale vzhledem k tomu, že celkově je Fábia konstrukčně poměrně vysoká, tak ani velikáni nebudou hlavou narážet do stropu. Věnec volantu není nejmenší, ale drží se docela dobře. Řazení je takové trochu gumovější, trochu mi vadí, že když na řadicí páku položím ruku, tak se trochu propadá, jako když člověk chce zařadit zpátečku.

Překvapilo mě množství odkládacích schránek v interiéru. Jsou pod sedačkami, před spolujezdcem jsou v palubní desce rovnou dvě, na středové konzoli najdeme dokonce tři držáky nápojů, pod rádiem další schránka, takže vždy najdeme nějakou tu díru, kam lze hodit telefony, nabíječky, doklady, brýle či milión klíčů. Co se týká sedaček, tak je zde náznak bočního vedení, které člověka trochu přidrží v nějaké té ostřejší zatáčce. Díky velkému vykrojení předních sedaček je i vzadu docela dostatek místa. Příjemný je AUX vstup vedle ruční brzdy, kam lze připojit MP3 přehrávač. V kufru, který má objem 505 litrů při nesklopených sedačkách jsou praktické kapsy u podběhů. Do nich je možné hodit menší zavazadla, která pak zbytečně nelítají po kufru. Také v kufru najdeme elektrickou zásuvku.

A teď to hlavní. 75-ti koňový motor je na Škodu Fábii Combi opravdu málo, pokud chcete jezdit ostřeji, či bezpečně někoho předjet. Možná jsem trochu zmlsaný Mondeem, či eReSem ale motor opravdu moc nejede. Také jsem teď dost jezdil naftovou fábií, která měla hodně přes 100 koní, a vzhledem k tomu jak je to lehké auto, tak to nandávala Superbům, Audinám, Baworákům i Mercedesům. Řidiči těchto aut to sice dost často psychicky neunesli, že je předjíždí nějakej pekáč z Mladé Boleslavi a párkrát do mě začali i nebezpečně najíždět a vytlačovat ze silnice. Bohužel 75 koní v motoru opravdu spí. On ten motor teda sice trochu jede, ale o nějaké svižné akceleraci si můžu nechat zdát. Když už to chce člověk trochu svižněji rozjet, musí motor opravdu hodně trápit. Ono to sice bude jezdit za hubičku, ale stejně, koní je to opravdu málo. Body, které ztrácí Fábia za motor, ovšem získává za skvělý podvozek. Ten je příjemně tvrdý a v zatáčkách auto sedí docela dobře a projíždí je s minimálními náklony. Oproti Fabii I, velký posun dopředu, ale ten motor…no nevím nevím…

Zatím mám najeto 1000km, a průměrná spotřeba je někde kolem 6 litrů na 100km, nicméně až se auto zajede, jistě to půjde drasticky dolů. Jako úsporné firemní auto, je to jistě dobrá volba. I nenáročná rodina bude jistě s Fábií spokojena, i když té bych asi doporučoval nějaký benzínový TSI motor, nebo silnější verzi motoru, který žere naftu….

Silné stránky

Podvozek se opravdu povedl...

Slabé stránky

Motor o výkonu 75 koní je na toto auto poměrně málo

 


Další vozy Škoda Fabia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

bez problémů..

praktičnost
9

spousty odkládacích schránek

prostornost
8

prostoru je v autě přibližně jako ve fábii v kombíku :)

jízdní vlastnosti
9

dobrý podvozek, dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách se auto moc nenaklání

jízdní komfort
8

asi jako v každé škodovce :)

provozní náklady
10

velmi úsporný motor

náhradní díly
10
výkon motoru
4

na kochací jízdu výborný, na předjíždění či ostřejší jízdu příliš slabý...

spotřeba
10

nemá chybu..

hlučnost motoru
9

výborně odhlučněný motor..

kvalita sedadel
8

boční vedení není zlé..

brzdy
8

po zajetí auto již docela brzdí :)

zavazadlový prostor
8

jde to..






Blesk.cz

Tamara Klusová znovu v porodnici: S Tomášem se radují z nového člena rodiny!

Tamara Klusová znovu v porodnici: S Tomášem se…

Manželka písničkáře Tomáše Kluse (33) nyní zažívá krásné chvilky. Raduje se totiž z narození dítěte. Není to…

Semafory řídí dopravu už 90 let! „Zpomalují, doprava houstne,“ říkali si tehdy lidé

Semafory řídí dopravu už 90 let! „Zpomalují, doprava…

Červená, oranžová a zelená, pravidelné střídání barev na semaforu je pro řidiče samozřejmá věc. Vždycky tomu tak…

 

iSport.cz

Macík po Dakaru: Devět vyměněných pneumatik, otcovství i jedna krizovka

Macík po Dakaru: Devět vyměněných pneumatik,…

Před startem Dakaru 2020 v žertu redakci iSport.cz sdělil, že chce dojet mezi nejlepší čtveřicí. To pilot Martin…

Guľa popsal novinky v Plzni. Moderní technologie i tréninky na míru

Guľa popsal novinky v Plzni. Moderní technologie i…

Ze Slovenska přivezl řadu novinek, které nyní zavádí do plzeňské kabiny. Adrián Guľa se snaží zlepšovat hráče i…

 

Reflex.cz

Zápisky českého vězně: Dozorci jsou vystaveni neustálému tlaku, často jim jde doslova i o život

Zápisky českého vězně: Dozorci jsou vystaveni…

Psychická šikana, podmínky ohrožující vlastní zdraví či rizikové okamžiky plné strachu, v nichž se člověk bojí…

Válková na morálním dně, velký zadek důležitější než funkční mozek a prezident hospodských žvanilů

Válková na morálním dně, velký zadek důležitější než…

Dnešní Zpětné zrcátko se zabývá zdánlivě nesouvisejícími věcmi, ale jak známo – vše souvisí se vším. V minulých…